Hvordan bør jeg plassere sub/høyttalere/center?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan bør jeg plassere sub/høyttalere/center?

Legger ved en tegning av stua. Det er ikke noe mål på den, men utifra hvor tv/høyttalere og sofa står er den ett ganske godt utgangspunkt.

1. Hvis jeg setter høyttalerne hvor det er merket D, vil min lcd tv ta skade av dette?

2. Høyttalerne kan ev. stå på C, men da må subben flyttes til mellom de 2 sofaene. Vil dette være ett bedre eller værre punkt å ha subben på enn ved siden av tv'en?

Bakhøyttalerne/center er ikke tegnet inn. Center må vel ligge omtrent hvor tv'en står..?
    Bakhøyttalerne vil stå bak sofaen på langveggen.

Dette er ett 5.1 sett fra svs lsound.no. med 1 stk 10" sub fra samme selskap.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD/Plasma er ikke så følsomt for magnetisme som billedrørs-TV'er er. Ikke noe problem å plassere høyttalere tett på.

Subben din bør plasseres i et hjørne, helst mot bærende vegger (ikke lettvegger). Elementet på subben kan med fordel peke en annen vei enn mot lytteposisjon. Feks med elementet mot TV'en i hjørnet foran. Går også i sofahjørnet med elementet fremover. Det er noen digre beist, så ikke lett å plassere dem.

Begynn der, og sleng inn noen poster om du trenger noen råd. Følg instruksjonene fra Lsound når det kommer til kalibrering av sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    LCD/Plasma er ikke så følsomt for magnetisme som billedrørs-TV'er er. Ikke noe problem å plassere høyttalere tett på.

Subben din bør plasseres i et hjørne, helst mot bærende vegger (ikke lettvegger). Elementet på subben kan med fordel peke en annen vei enn mot lytteposisjon. Feks med elementet mot TV'en i hjørnet foran. Går også i sofahjørnet med elementet fremover. Det er noen digre beist, så ikke lett å plassere dem.

Begynn der, og sleng inn noen poster om du trenger noen råd. Følg instruksjonene fra Lsound når det kommer til kalibrering av sub.
    Det er bærende vegg i alle vegger som subben er tegnet inn. Subben kan også flyttes mot høyre hjørne.
    Følger instruksjonene (mtp. kalibrering) med subben?
    At subben er diger har jeg funnet ut, har en 10" sub fra før, men svs suben virker og er mye større

Får prøve litt når jeg får receiveren i slutten av neste uke.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du finner kalibreringsinfo på lsound.no også! Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •