SVANÅ produkter!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVANÅ produkter!

Hei!

Er det noen som har erfaringer med SVANÅ sine produkter....

Eventuellt erfaringer med å gå fra absorbsjon til difraksjon når det gjelder behandling av akustikk...?

Mvh
    OMF

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger på et spørsmål om Helmholz her også...?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne tråden igjen, i stedet for å lage en ny ang disse Svanå produktene!

Har fått litt lyst il å teste en el 2 sånne Svanå Varitune V4 !
    Basabsorbenter

Har fått omøblert litt,og fått gjort plass til å ha en sånn en i høyre hjørne foran! Og i "verste fall" hvis det er nødvendig en i venstre hjørne bak - altså diagonal plassering!
    Er i disse hjørnene peaken min har høyest nivå også,så det er vel den beste plasseringen etter hva jeg har skjønt ?
    Peaken er fra ca 50-57 hz - se bilde av graf.
    -bl-med-sub-gr-nn-uten-jpg

Har Antimode innkoblet på suben,så får redusert den noe med suben inne,og deling på 80hz,men kunne godt tenkt meg å fått bukt med noe av denne peaken ved kun bruk av fronter også!
    Er jo litt greit å spille uten sub av og til også,pluss at det hvis dette fungerer,så hjelper det vel Antimoden en god del,samt at etterklangen vil bli redusert ?

Noen som har testet effekten av disse,eller har noen målinger og vise til?

Takknemlig for input
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke en V-6 i min forrige leilighet. Fungerte helt topp. Kverka en 34 Hz node jeg sleit med.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Bruke en V-6 i min forrige leilighet. Fungerte helt topp. Kverka en 34 Hz node jeg sleit med.

Mvh
    Takker for svar

Så den fikset biffen altså?

Og du klarte deg med en V6 ?
    Mtp at jeg har en peak i 50 hz området,så burde vel en V4 duge?

Hvor mange db fikk du redusert med da,og hvor bredt dempet den?

I mitt tilfelle bør den vel dempe litt over et spekter på 6-7 hz for å gjøre en god jobb!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen flere som har erfaringer mtp Svanå varitune her ?

Er det riktig at dem demper generell etterklang i bassen,i tillegg til at man får dempet noen db i det området man tuner den inn på ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom på ca 20 kvm var V-6 langt på vei en fullgod løsning. Kunne kanskje hatt en til, men plassen satte noen begrensninger. V-6 ruver jo ganske godt i terrenget..

Om du bør ha V-6 eller V-4 avhenger av hvor høy hevingen i 50 Hz området er. En V-6 svelger unna mer enn en V-4. Jeg gjorde dessverre ingen målinger, men gjorde tuningen "på øret" med kalibreringsfilene fra Svanå som jeg brant ut på en CD.

Om du er interessert kan jeg selge deg min V-6.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom på ca 20 kvm var V-6 langt på vei en fullgod løsning. Kunne kanskje hatt en til, men plassen satte noen begrensninger. V-6 ruver jo ganske godt i terrenget..

Om du bør ha V-6 eller V-4 avhenger av hvor høy hevingen i 50 Hz området er. En V-6 svelger unna mer enn en V-4. Jeg gjorde dessverre ingen målinger, men gjorde tuningen "på øret" med kalibreringsfilene fra Svanå som jeg brant ut på en CD.

Om du er interessert kan jeg selge deg min V-6.

Mvh
    Kunne vert intressant det,men jeg har kun plass til V4 modellen dessverre!

Men du mener bestemt at den gjorde en god jobb,og at det var godt hørbart altså?

Hvorfor vil du i så fall selge den ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den svelger godt unna. Når jeg kalibrerte den var det som natt og dag når jeg fikk skrudd inn riktig tuningfrekvens.

Selger fordi jeg har vært så heldig å få ei mye større stue. Og da forsvant mesteparten av problemet med stående bølger i bassen. I hjemmekinoen kunne jeg kanskje hatt nytte av den men der har jeg ikke plass. :roll:

Mvh

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den svelger godt unna. Når jeg kalibrerte den var det som natt og dag når jeg fikk skrudd inn riktig tuningfrekvens.

Selger fordi jeg har vært så heldig å få ei mye større stue. Og da forsvant mesteparten av problemet med stående bølger i bassen. I hjemmekinoen kunne jeg kanskje hatt nytte av den men der har jeg ikke plass. :roll:

Mvh
    Ok,høres bra ut dette:-D Du har ikke noen målinger fra dette liggende vel ??

Får se litt mer på dette etterhvert - må prøve å få gjort litt med denne peaken min!
    Har litt for boomy bass til tider - spesielt med kun fronter alene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •