min Hjemmekino byggeprosess.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

min Hjemmekino byggeprosess.

Hei. da tok jeg endelig avgjørelsen på å få gjort kjelleren om til dedikert kino.
    ligger ut noen bilder av hva jeg har gjort og håper på komentarer og tips til endringer og diverse. projektet er noe jeg jobber med etter jeg er ferdig på vanlig jobb. Prosjektet har jeg holdt på med noen månder så.

Gulvet er rettet av med avretningsmasse. veggene er lektet ut med D-papp på baksiden og 100mm isolasjon i både yttervegger og innervegger. taket er er ikke endret noe med ant en at det er lagt gips plater på, grunnet at gulvet skal heves ovenpå og lydisoleres og ligge inn trinnlydsplater. rør og ledninger til 7.1 er lagt opp. Rør til progjektor vill gå fra dvd spiller i front og opp i 3tommers rør til kisten jeg skal ha i taker. dereter ligger ledningene i kisten.
    Strømnettet er av 25 amp egen kurs for rommet.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette ser meget lovende ut jeg. :-D

Ser ut som om du har 100% lyskontroll. Stemmer det?
    Har du tenkt noe på finish og antall sitteplasser? Skal det være ren kino eller kombinert kjellerstue? (ser du skriver dedikert men spør likevel )
    Hva er måla på rommet?

PS: kan være en fordel å legge bildene inn her via/på forumet. Da slipper man at bildene forsvinner etter en stund.

PPS: Husk mange bilder! Det liker vi. Stå på! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dedikert/ stue.

Blir for øyeblikket en litt stuekino også. skal ha sofa og bord der. no til dags står huset på både meg og min mor. så når jeg får kjøpt henne ut skal jeg iverksette i resten av rommene og da vil denne bli dedikert kun til Kino bruk. å da vill jeg upgradere utstyr blant annet 2 stk svs suber og ny projektor og høytalere.
    Lys er bare en stor kraftig tak lampe jeg har no.. men skal ha kiste i taket og skal bestille inn noen fete lys fra oslo lihtning. har 25% hos dem.

Målene på rommet er Bredde:3,33m
    Lengde:5,59m no er jeg ikke noe ekspert på hjemmekino meg. eg gjør mitt beste

PS. fikk ikke til å laste opp bilder med forumets uplasting. men skal prøve en gang til. og skal Fyre på med bilder. vertfall det jeg liker når jeg leser på slike tråder:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 100% lyskontroll mente jeg om du kan blende av eventuelle vinduer slik at du får det helt mørkt. Er det slik?

For å laste opp bilder trykker du på bindersen over der du skriver innlegg og sørger for at det bildet du laster ned ikke overstiger max str. Bruk gjerne Image Reziser eller lignende programer for å få bildet lite nok.

Syns det ser topp ut dette. Forresten omtrent samme mål som den kinoen jeg driver og lager i kjelleren. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen vinduer.

Det er ingen vinduer i rommet. kun 3 stk B30 Dører ut fra rommet. Tror det skal bli knall det. Min onkel er brannsjef for sotra brannvern. han sa om eg ikke skulle ha vinduer å rømme fra måtte eg ha dører. lys varme og ventilasjon skal styres fra datamaskin. Et SD anlegg. slik som blir brukt på kjøpesentre. Får en slik styringsboks for 500kr. den er brukt men funker helt greit. Har du noen bilder av din kjeller?:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lekkert ut med skikkelig styring ja. :-D

Her er mitt prosjekt.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...rdig-gulv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det skjedd framskritt

Da har jeg motat gulvet og varmekablene. var og handlet på Geitanger bygg og fikk 30% på alt:-P Kjøpte sparkel og maling gjennom Firmaet og 10 liter sparkel for 80 kr. Skal laste opp noen nye bilder av hva som er blitt gjort.
    Vedlegg 31215 Vedlegg 31216 Vedlegg 31217 Vedlegg 31218 Vedlegg 31219

Her har jeg såvidt begynt på soverommet jeg skal såve på då. skal skifte ut vinduet til et godkjent størrelse for rømningsvei. og avrette gulvet.
    Vedlegg 31221

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •