Problematisk rom, tips for å forebygge problemet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problematisk rom, tips for å forebygge problemet?

Har dette rommet, selvfølgelig ikke 100% samme komponentene...

-1-jpg

-2-jpg

Som dere ser vill mye av trykket som dannes i stua falle ut i gang og kjøkkenpartiet.. vill ett forheng av type tykkt stoff forhindre dette i en viss grad? Kan det hjelpe hvis det plasseres slik at stua blir atskilt fra kjøkken og gang? Har selvfølgelig i tillegg sub og senterkanal osv... Tegningene er bare helt grove skisser.

Håper på gode svar da jeg er amatør på området akustikk osv.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om en tykk gardin hjelper så mye, men scenemolton kan hjelpe litt (Norsk seneteknik)

Har du mulighet, ville jeg satt opp en halv lettvegg, og isolert den. Da blir det slik at du oppnår en symetri fra høyttaler til sidevegg på begge høyttalerene. For så å ta en liten rom tuning.

A.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tykt stoff kan vil vel hjelpe med å dempe litt på høyere frekvenser, men du kommer får ikke gjort så mye med bassen gjennom å henge opp et forheng.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er at jeg er kanonfornøyd, etter kalibreringen med AX2'a mi satt bassen konstant i sweetspot og rundt det, høyerere frekvenser har jega aldri hatt problemer med, men det kan selvfølgelig bli bedre mtp formingen på rommet.