Erik`s kjellerstue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erik`s kjellerstue

Hei alle entusiaster.Etter å ha fulgt med på forumet her i nærmere 4 år,er det endelig min tur til å lage eget hjemmekino-rom.Ønsker gjerne innspill og tips fra dere underveis.

Fredag startet riving av panel og sponplater på vegger.Panel i taket.Murveggen falt også.
    Og slik så det ut før jeg startet:

Ok.Må spørre noen her om hjelp til bilder med engang.De var tydeligvis for store.Hvordan kan man enklest mulig forminske de?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Image Resizer. Funker veldig greit. Passelig størrelse er ca 600x400. Husk mange bilder.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.Skal prøve å være flink til å legge ut bilder,da jeg selv setter god pris på det.Kommer med bilder så raskt jeg får forminsket de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.Her var utgangspunktet:
    Og følgende ble gjort på fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag ble resten av steinene fjernet,innerst mot pipe.Litt reinskjæring rundt omkring.Pluss opprydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve å følge opp med oppdateringer her.Elektriker er bestillt.Men det er 2-3 ukers ventetid. K-rør fra sikringsskapet og ned ble montert i fjor da veggen ved sikringsskapet var åpen i forbindelse med annen opppussing.
    Gipsplater,lyd-bøyler og lekter er i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om rommet:
    Lengde er:5,32m.
    Bredde på det smaleste:3,60m.
    Bredde på det bredeste:4,35m.
    Takhøyde: 2,19 (men blir noe lavere)

Fikk gjort litt i påskeuka:Lagd lettvegg til dør og satt inn stendere langs gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår hadde jeg et etterlengtet besøk av elektrikeren.Så da kan det endelig begynne å skje litt her igjen.
    K-rør til kabler er i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli bra! Kan tenke meg du gleder deg til alt er oppe Ser ut til å være bra potensiale på rommet. Du sliter akurat som meg med takhøyden. Hadde vel ditt utgangspunkt jeg også når jeg startet. Hva regner du med å ende opp på?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette ser ut til å bli bra! Kan tenke meg du gleder deg til alt er oppe Ser ut til å være bra potensiale på rommet. Du sliter akurat som meg med takhøyden. Hadde vel ditt utgangspunkt jeg også når jeg startet. Hva regner du med å ende opp på?
    Rommet er langt ifra optimalt,med tanke på forskjellig bredde og lav takhøyde.
    Men jeg er litt usikker på hva takhøyden blir enda.Kommer til å feste lydbøylene i taket slik at de bygger ned minst mulig.

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, kompis!

Dette ser jo ut som det kan bli skikkelig knall!!! (Misunneliiiiiiig...!)
    Bildene er ikke rettferdige mot rommet. Må få deg vidvidvidvidvidvinkel slik som eiendomsmeglerene bruker. (Får du deg en slik som Notar bruker så blir det jo nesten 360 view av rommet og kan fort se ut som Vallehovin...) :-D

Har du bestemt deg for om et av vinduene skal ut ennå forresten?
    Tror jeg i så fall ville tatt det helt til venstre inneifra om jeg var deg. Litt kjipern at det gir mer-arbeid ute med tanke på kledningen, men det er jo egentlig fort gjort...

Snakkes!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlh
    Hallo, kompis!

Dette ser jo ut som det kan bli skikkelig knall!!! (Misunneliiiiiiig...!)
    Bildene er ikke rettferdige mot rommet. Må få deg vidvidvidvidvidvinkel slik som eiendomsmeglerene bruker. (Får du deg en slik som Notar bruker så blir det jo nesten 360 view av rommet og kan fort se ut som Vallehovin...) :-D

Har du bestemt deg for om et av vinduene skal ut ennå forresten?
    Tror jeg i så fall ville tatt det helt til venstre inneifra om jeg var deg. Litt kjipern at det gir mer-arbeid ute med tanke på kledningen, men det er jo egentlig fort gjort...

Snakkes!
    Har ikke noe fancy kamera,nei.
    2 vinduer forsvinner,så beholder jeg det i midten.
    Jøss er du våken så tidlig Jeg kommer innom deg idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik
    Rommet er langt ifra optimalt,med tanke på forskjellig bredde og lav takhøyde.
    Men jeg er litt usikker på hva takhøyden blir enda.Kommer til å feste lydbøylene i taket slik at de bygger ned minst mulig.
    Når det komer til bredde konta høyde kan det slå uheldig ut ift stående bølger etc., men dette vet du sikkert. Det er likevel ganske forskjellig hvordan et rom reagerer på lyden til slutt. Vet at Gary7 her på forumet har et ugunstig rom (sier han selv), men at det av likevel er blitt bra. Han mente det kanskje skyldtes lyskassene han hadde montert opp rundt hele taket...tror nok du får et bra resultat uansett
    Jeg monterte opp lydbøyler parallellt med gammelt bjelkelag. Dette gjorde at jeg sparte endel takhøyde, men det var en svare jobb med alle spikerslagene de skulle henge i...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det komer til bredde konta høyde kan det slå uheldig ut ift stående bølger etc., men dette vet du sikkert. Det er likevel ganske forskjellig hvordan et rom reagerer på lyden til slutt. Vet at Gary7 her på forumet har et ugunstig rom (sier han selv), men at det av likevel er blitt bra. Han mente det kanskje skyldtes lyskassene han hadde montert opp rundt hele taket...tror nok du får et bra resultat uansett
    Jeg monterte opp lydbøyler parallellt med gammelt bjelkelag. Dette gjorde at jeg sparte endel takhøyde, men det var en svare jobb med alle spikerslagene de skulle henge i...
    Heisann. En av tankene mine var å lage en vegg slik at jeg fikk lik bredde på hele rommet,uten det innhuket jeg har.Men det har jeg slått fra meg nå.
    Men noen tiltak må sikkert prøves ut uansett når rommet en dag stå der ferdig og venter på å bli brukt.
    Trålet igjennom byggetråden din nå,og løsningen din med lydbøylene var slett ikke dum.Sparte noen cm der.Ser ut til at du har litt å henge fingrene i selv.Dette må jo bli bra
    Men nå er lydbøylene akkurat montert.Men ser jo at det stjeler fort noen cm i takhøyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har nok å gjøre selv, det skal være sikkert Ser at vinduene dine sitter ganske høyt. Har du målt hvor mye nye bjelker i lydbøylene samt to lag gips under der igjen bygger ned? Ser kanskje ikke alt utfra bildene, men tenkte jeg skulle nevne det, så det ferdige taket ditt ikke kommer i konflikt med vinduene dine!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har nok å gjøre selv, det skal være sikkert Ser at vinduene dine sitter ganske høyt. Har du målt hvor mye nye bjelker i lydbøylene samt to lag gips under der igjen bygger ned? Ser kanskje ikke alt utfra bildene, men tenkte jeg skulle nevne det, så det ferdige taket ditt ikke kommer i konflikt med vinduene dine!
    Takk for tanken Men det er mer enn nok med plass,uten at det blir konflikter. Har idag 3 vinduer,men skal fjerne 2 av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig rørene på plass i vegger og tak.

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååååh..... Jeg blir tørst av alle de rørene jeg...
    Kan du ikke legge inn et par ekstra så slipper vi å bære så mye ned hele tiden?
    Får man tappekraner til k-rør forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlh
    Åååååh..... Jeg blir tørst av alle de rørene jeg...
    Kan du ikke legge inn et par ekstra så slipper vi å bære så mye ned hele tiden?
    Får man tappekraner til k-rør forresten?
    He he.Du skal nok få slepe kroppen din opp trappene.Godt av litt trim veit du

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det ikke fort i svingene,men får ta en liten oppdatering.
    Da er iallefall de 2 vinduene jeg skulle ha bort,fjernet.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •