TheNatural's hjemmekino - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 28 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28
Viser resultater 541 til 551 av 551
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt større TV og 3D

Heisann,

Nå skjer det litt i hjemmekinoen, omsider. Jeg har fått ut pc'en derfra, det ble upraktisk og rotete med bokser, mus og tastatur og er fornøyd med å plassere det i peisestuen som er vegg-i-vegg med kinoen. Jeg har også flyttet ut Chesterfielden og den skotskinspirerte hyttestolen og kjøpt en brun stol av stoff med skammel. Jeg har skrinlagt planen med tre Lazyboyer i front fordi det blir veldig dyrt og det tar MASSE plass.

Så til problemet/utfordringen:
    Jeg har bestilt Panasonic 65" som skal henges på veggen. Det er selvfølgelig snakk om 3D og HDMI 1.4 og det støttes også av Blu-ray'en Panasonic DMP-BDT300.

Men, jeg har en receiver, Pioneer SC-LX 72 som bare er HDMI 1.3!

Så jeg tok en telefon til Soundgarden og snakket med en hyggelig kar som sa at jeg ikke kan kjøre 3D gjennom receiveren min. Han sa jeg kan koble HDMI kabelen fra blu-ray-spilleren og inn i TV'en og kjøre audio med 7 RCA kabler fra blu-ray til receiveren. Sånn som det er nå, har jeg de to subwooferene koblet med splitt fra dem og direkte inn i receiveren. Bør jeg la også subbene gå veien fra blu-ray og til receiver? Er det kritisk å ha samme type audiokabler for alle tilkoblingene eller går det greit med en blanding av Monster og Tech+link?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter fortsatt på Panasonic'en, regner med at den kommer en gang i neste uke. Jeg hadde trodd at problemet med innbrenning av plasma nå til dags var nesten borte, men risikoen lever jo i beste velgående. Jeg har både lest om det i Panasonic-tråden her på forumet og sett det på en splitter ny 64" Samsung i butikken her. Så jeg fikk lagt et program som Gorm la ut, på en USB pinne som jeg skal kjøre 50-100 timer før TV'en tas i bruk. Faktisk fikk de i butikken kopiere dette også. De ble litt forfjamset da jeg påpekte innbrenning av TV2 logoen på utstillingsmodellen.

Har vært litt mere i dialog med Soundgarden. Fikk beskjed om å kjøre de aktive subbene direkte inn på receiveren og ikke via blu-rayspilleren. Å kjøre 7 RCA plugger analogt på blu-ray og inn i receiveren for å få lossless HD lyd kan medføre usynkronisert lyd, dette bekreftet også han at kunne skje. Optisk og coaxial er utelukket fordi de ikke støtter disse lydsystemene.

Jeg husker at de jeg kjøpte blu-rayspilleren av sa at jeg kunne bruke den andre HDMI utgangen mellom spilleren og receiveren, noe som også blir sagt av diverse på andre fora. Så jeg tenker jeg vil gå for det i første omgang og håpe det går an. Det er for galt å måtte bytte en helt flott og dyr receiver bare for å få HD lyd når jeg skal se 3D materiale.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er fortsatt liv i deg? Hyggelig å se at du ikke har gått helt i dvale

Men har ikke den BD-spilleren 2 HDMI-utganger, slik at du kan kjøre en for lyd til receiver og den andre for bilde til TV-en? Jeg trodde det var derfor en del BD-spillere var utstyrt med 2 utganger

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen gamle slåmaskin. Long time no see

Jo, denne blu-rayspilleren har to HDMI utganger og det jeg opprinnelig tenkte på var en høyhastighets 1.4 HDMI kabel fra spilleren til TV'en og en 1.3 kabel fra spilleren og inn til receiveren. Bare at når jeg presenterte problemet til Soundgarden ble dette avfeid. Men i ettertid har jeg sett andre si at dette går helt greit, samme som også du sier her. Så da satser jeg på det.

PS: Hvordan var nå kodene for å legge inn bilder igjen tols? Kanskje jeg med tiden kan legge ut noen bilder når nye ting er på plass. Men som sagt før, det er en utfordring å ta bilder i et så mørkt rom og umulig med et så dårlig kamera som det jeg har.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg fjerneste anelse om løsningen med 2 HDMI-utganger virker, men som sagt så trodde jeg det var hele grunnen til at det faktisk er to utganger.

Ja, litt bilder skader ikke Selv med et dårlig kamera kan det bli helt ok bilder, bare du skrur av blitzen, bruker stativ, lang lukkertid og selvutløser.

Koden for å legge inn blider er slik
    Kode:
    [IMG]bildelink[/IMG]

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg håper virkelig det vil fungere. Jeg kommer ikke til å kjøpe ny receiver kun på grunn av 3D lyd, altså.

Vel, jeg har bare et videokamera med bildefunksjon, så noen lukkerhastighet vet jeg ikke om finnes. Når jeg får inn stol nr. 2, TV'en og ny sofa bak, kan jeg sikkert få noen med proffe kamera til å ta noen bilder.

Takk for bruksanvisningen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic P65ST50Y på veggen

Da har jeg hatt hjelp her og fått TV'en installert på veggen. Hadde kjørt 65 timer med innkjøringsprogram med farger og fortsetter noen timer til med det, for å være på den sikre siden i forhold til risiko for innbrenning.

TheNatural's hjemmekino-imga0702-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier Gratulerer!

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, lurer på om du har montert rekkverk på terrassen din. Hvordan har du festet stolpene?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei rovik,

Nei, har ikke fått satt opp rekkverk til terassen ennå. Må ha trapp ned til plenen samtidig og skal ha fagfolk til å gjøre den jobben.

Når det gjelder hjemmekinoen er siste nytt en toseters hjemmekinosofa på rad 2. Nå har jeg anskaffet meg et ordentlig kamera, så da skulle det være mulig å få tatt noen brukbare bilder, noe som var klin umulig med det gamle kameraet i det svarte rommet.

En liten hodepine er frontrekken, bare sånn for å dele noen tanker her. Jeg har jo en sort Lazyboy i sweet-spot. Den er meget komfortabel og jeg er ikke lysten på å bytte den ut. Opprinnelig tenkte jeg å ha tre slike, men i tillegg til at de er meget dyre, tar de også for mye plass.

Så jeg kjøpte for en tid siden en mye mindre stol med krakk og satset på stoff på grunn av lydabsorpsjonen. Ulempen er jo at den er brun og det blir ikke særlig uniform utforming på møblene i kinoen. Vet ikke hvordan jeg skal gripe det an. Disse problemene er jo kun problemer når man tar bilder av kinoen og ikke når man sitter der i mørket og kun ser det som foregår på skjermen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig lenge siden jeg har vært her. Noen bilder tatt i kveld.

TheNatural's hjemmekino-hjemmekino-1-jpgTheNatural's hjemmekino-hjemmekino-2-jpgTheNatural's hjemmekino-hjemmekino-3-jpgTheNatural's hjemmekino-hjemmekino-4-jpgTheNatural's hjemmekino-hjemmekino-5-jpg

Side 28 av 28 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •