TheNatural's hjemmekino - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 551
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    Elko+ sort serien er jo bare hvite dimmere som er lakkert sort, man kan jo gjøre denne jobben selv.
    Jeg har denne serien og de har ikke engang brukt grunning før lakk, matt over komponenten med noe rubbingmatte før man vasker godt med rødsprit så er det bare å sette igang.
    Det er jo bare dekslene og knappen som trenger litt lakk. :-D
    Hmmm ja. Tør jeg det da? Hva mener du med rubbingmatte og når det gjelder lakk, snakker vi om pensel eller spray?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Dette ble jo knall da!! Hadde nok gjort seg med sorte deksler på dimmere ja. stilige stoler da. Blir spennende å se da du har fått monteret komponentene og ht. Skal du til med noen akutiske tiltak i rommet da?
    Takker. Er det de skotske hyttestolene du liker best?
    Det gjenstående arbeidet med å koble til strømmen er utsatt fra i dag til onsdag av kompisen min som er elektriker. Håper ikke noen forhindringer dukker opp, som det så ofte gjør. Nå har jeg lyst til å flytte ned Tannoy 611 & co.

Av akustiske tiltak vil det første bli å lage til rammer for vinduene som også skal fungere som mørkeleggingstiltak. Onkel P kom med en ide om hvordan det kan gjøres og jeg må få tak i 2"x1", molton og skumgummiremser på ca. 8-10 mm. tykkelse. Så hvis noen vet hvor man får tak i skumgummien, er det fint med tips. I rammene skal jeg legge Glava Akuduk-plater som jeg har fått i hus, 6 stk. a 60x120 cm.

Etter dette skal jeg bestille Tri-Traps fra GIK. De har nå forhandler i England og prisen for å få sendt disse var langt mere akseptabel enn når jeg spurte dem i fjor, da fra USA. Så jeg tenker å bestille 4 stykker av disse så fort jeg får råd. Deretter blir det diverse paneler på veggene, tar det etter hvert.

TheNatural's hjemmekino-tri-trap-jpg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montere Buttkicker

Nå som jeg har fått møblene inn, er det neste å montere de to Buttkickerne jeg har kjøpt. En til Chesterfieldstolen og en til sofaen bak.
    Det fulgte med høytalerkabler til Buttkickerne og jeg synes de gjerne kunne vært litt lengre. En annen ting er at spadene som skal kobles til Buttkicker ikke gikk gjennom K-røret, så jeg måtte bare klippe dem. Dro til bilverkstedet her og etter tre turer fant jeg spades som passet inn i hullene. Det rare er at de to første koblet jeg greit til og fikk godt feste, men etter det gikk det bare skeis. Hullet i spaden er lite og det ville ikke feste når jeg klemte til med tangen og det ødela selvfølgelig spaden. Til den bakre Buttkickeren brukte jeg de originale spadene og skøytet på kabelen.

Uoriginal spade:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-1-jpg

Kabelen koblet til Buttkicker:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-2-jpg

Til sofaen passet det å feste Buttkicker opp/ned på rammen ved å spikre på en trebit i bredden for å få feste til de fire skruene. Selvfølgelig ble det festet på feil side av sofaen. Det fant jeg ut når jeg vippet sofaen opp igjen :? Jaja, det skulle bare mangle på en plagedag som idag. Vel, samme prosedyre på andre siden og da ble det rett:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-3-jpg

Buttkicker på plass i sofaen og den henger i friluft:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-4-jpg

Til Chesterfieldstolen skal jeg bruke en plate som fulgte med settet jeg kjøpte. Her er Buttkickeren festet til platen med fire skruer:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-5-jpg

For å få de andre tre stolføttene i vater, fulgte det med plastklosser som jeg skrudde fast:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-6-jpg

Så var det å koble kablene til Buttkiceren og sette stolen på plass:

TheNatural's hjemmekino-25-jan-2010-nr-7-jpg

Og nei, jeg har ikke testet Buttkickerne ennå. Det kommer forhåpentlig ganske snart.

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lakkere bryterdeksel

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Hmmm ja. Tør jeg det da? Hva mener du med rubbingmatte og når det gjelder lakk, snakker vi om pensel eller spray?

En slik en, de er kjempefine til å matte ned med før lakkering med spraybox.
    Clas Ohlson - Slipenylonark, Mirlon Total. slipe

Vask godt med rødsprit før lakkering.
    Bruk da en matt eller halvblank lakk, og flere tynne strøk.:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orchard
    En slik en, de er kjempefine til å matte ned med før lakkering med spraybox.
    Clas Ohlson - Slipenylonark, Mirlon Total. slipe

Vask godt med rødsprit før lakkering.
    Bruk da en matt eller halvblank lakk, og flere tynne strøk.:-D
    En god del finere enn det fineste av sandpapir med andre ord. Ja, det er jo en ide og takker for den Orchard.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet inn idag

Hahahahaha hohohohohooo og hei........ :-D :-D :-D så glad har jeg ikke vært siden jeg fikk feriepengene. Nå har jeg flyttet inn i hjemmekinoen og alt ser ut til å virke. Noen ganger er bare livet mere enn ålreit..... Coldplay fikk æren av de første låtene.... må tilbake nå.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott å se ekte gledesutbrudd :-D, nå flytter han vel inn der og så hører vi ikke mer fra den kanten på en god stund ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe han har trådløst nett der inne

Gratulerer TheNatural, dette er vel fortjent :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye gutter :-D . Jeg tok noen bilder før jeg flyttet ut arbeidslampe og diverse verktøy.

Kan jo ta det i rekkefølge først. Elektrikeren kom i formiddag og satte opp de 7 siste enkle stikkene og koblet de to 16 A kursene til sikringsskapet. Mens jeg hadde ham her fikk jeg hjelp til å ta plasmaen av veggfestet i stuen, noe som ikke var så enkelt som jeg ville trodd. Måtte løsne en skrue først og det var ikke lett så trangt det var der. Denne 42" Panasonic skal bare være her foreløpig, inntil jeg investerer i noe litt større. Derfor fant jeg fram bordstativet til den.

Etterpå vasket jeg støvet av utstyret og bar det ned. Stresset først ned litt før jeg nøye koblet alt sammen.

Bilder kommer.......

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-1-jpg

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-2-jpg

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-3-jpg

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-4-jpg

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-5-jpg

TheNatural's hjemmekino-27-jan-2010-nr-6-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Hahahahaha hohohohohooo og hei........ :-D :-D :-D så glad har jeg ikke vært siden jeg fikk feriepengene. Nå har jeg flyttet inn i hjemmekinoen og alt ser ut til å virke. Noen ganger er bare livet mere enn ålreit..... Coldplay fikk æren av de første låtene.... må tilbake nå.
    Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Morro å bli ferdig og sette seg i et slikt rom. Gleder meg til å bli ferdig selv

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

En gledens dag, husker fortsatt dagen jeg flyttet inn i kinoen min...

Mange gode timer foran deg her?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Ja, dette er morro. Har hatt tre karer innom for testing og de ble alle mektig imponert. Når det er så bra nå, med bare to høytalere og ingen akustiske tiltak, hvor bra kan det da ikke bli når dette kommer på plass? Nå har jo ikke jeg noen her omkring som jeg kan sammenligne med, men er som sagt storfornøyd så langt.

Særlig bra testscene er når King Kong slåss mot T-Rex. Selv om jeg bare har denne på DVD er bildet meget bra og effektene er utrolige med Buttkicker. Jeg vil på det sterkeste anbefale rumperistere, det er topp morrofaktor

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Gratulerer

En gledens dag, husker fortsatt dagen jeg flyttet inn i kinoen min...

Mange gode timer foran deg her?
    Takk skal du ha. Det er en merkedag idag, det er helt sikkert. Det blir nok mange timer i dette rommet ja. Nå synes jeg all tiden, pengene og slitet som har gått med er verdt det. Det vet nok du også alt om Mor10.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,841
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdig kino! Detaljene du har igjen, for eks akustikk-tiltak og nye møbler, er bare kosejobbing som øker trivselsfaktoren enda mer. Så igjennom flere av sidene i byggetråden din i kveld, og det er ikke lite du har fått gjort!

Lykke til videre med et topp kinorom! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Gratulerer med ferdig kino! Detaljene du har igjen, for eks akustikk-tiltak og nye møbler, er bare kosejobbing som øker trivselsfaktoren enda mer. Så igjennom flere av sidene i byggetråden din i kveld, og det er ikke lite du har fått gjort!

Lykke til videre med et topp kinorom! :-D
    Tusen takk. Ja, nå er det bare kosejobbing igjen. Får bare satse på at jeg ikke blir makelig i kinoen for lenge Men dette ser jeg på som en prosess. Nå skal jeg glede meg over det jeg har og forlenge gleden ved hver nye forbedring i lange tider fremover :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil sende en tanke til Lil-H som så tragisk nylig gikk bort. Det var han som med gode argumenter overbeviste meg om å gå for "batcave" og som sendte meg hyggelige PMs og bilder av eget rom.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Denon receiveren er en god del år gammel, er det ikke HDMI på den. Så jeg har koblet Canal Digital og Sharp BD til de to HDMI-inngangene på plasmaen. Panasonic DVD-spiller er koblet til med scart. Er det riktig at scart er hakket bedre enn komponent? Det er likevel en god del dårligere bildekvalitet med scarttilkoblingen, men jeg bruker heller Sharpen til både DVD og Blu-ray. Panasonic DVD er imidlertid bedre til lytting av CD. Det dumme med Sharpen er at den lager "kneppelyder" ved CD avspilling, men ikke ved avspilling av video. Dessuten lager den en liten summelyd konstant, selv når den er slått av. Vel, vel, ingen katastrofe. Det blir helt sikkert kjøpt inn noe bedre sånn småningom.

Newcomer Orchard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komponent/Scart

Komponent er bedre enn Scart, Man kan kjøre opp til 1080i på komponenet.
    Det kan man ikke på scart, tror ikke du får kjørt mere enn 576i på scart.

Ta den siste med en klype salt da jeg ikke er helt sikker på maxoppløsning på scart.

Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •