Hvordan blir resultatet med Lyd isolering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan blir resultatet med Lyd isolering?

Hei, hvordan fungerer lyd isolering? vil det fungere såpass bra at omtrent all lyden vil bli stengt inni rommet?
    Bor i rekkehus så skal ikke mye til før naboene klager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Jeg bor i rekkehus selv og holder på med akkurat dette om dagen. Jeg har enda ikke noe ferdig resultat, så jeg vet ikke hvor vellykket det vil bli.
    På generellt grunnlag vandrer lyd utrolig lett gjennom åpninger der det ikke er lufttett, så dette bør du tenke på.
    Hvordan er skillet mellom deg og naboene?
    Hos meg var det noen fattige gipsplater mellom bjelkelagene uten fuging med at par spiker for å holde den oppe. Bak der var det litt isolasjon. Kunne mest trolig håndhilst på naboen ved å stikke hånda gjennom. Ikke bra.
    Har du betong mellom dere? Hva har du av reisverk fra før av? Hvor mange lag gips? Hvor tykk isolasjon?
    Skal du ha det i en kjeller eller oppe i stua?
    En del spørsmål her, men for å kunne gi et mer utfyllende svar og tips kan du jo i mellomtiden finne ut litt mer om hvordan konstruksjonen er fra før.

Mvh Chris

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir i kjellern, 3/4 deler av rommet er betong, mens delen mot naboen er av tre.
    Hvordan annbefales det og bygge opp en lydtett vegg?
    koster lyd tett isolasjon mye?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få noen tips her også:
    Glava AS - Gjør det selv / Lydisolering / Lydisolering
    enjoy..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg tolker det så bor du på enden? Dette er jo en klar fordel idet du ikke er så avhengig av en nabo nr 2 på den andre siden (slik jeg er). Når det gjelder lydisolering så er jo ikke dette gratis. Hva har du for budsjett?
    Du bør vite noe om hvor tykk veggen inn til naboen er. Skal du hindre, best mulig, at naboen blir minst mulig berørt av lyden bør du bygge et nytt stenderlag som ikke er i kontakt med den gamle veggen mellom deg og naboen. Du bør også tenke på lydvandring opp i ditt eget hus...dvs taket!
    All lydisolering tar av romstørrelse, så du må spørre deg selv hva som er viktigst.
    Det er mange tråder her inne som beskriver isolering. Sjekk ut under Guider som er skrevet av Hjalmarjalla..den er bra!
    Hvis du har begrenset budsjett så sjekk ut byggeplasser eller via kjente hvis de skal kvitte seg med materialer. Jeg har selv fått tak i reisverk gratis, lydbøyler og isolasjon til halv pris.
    Det koster omtrent 20 kr løpemeteren for 2"4", rundt 250 kr for en pakke med isolasjon (ca 6-8 kvm) avhengig av tykkelse. Fra 70 til 115 kr pr gipsplate (avhengig av hvor du bor). 69 kr på Byggmax i Oslo pr plate, 115 kr på Byggmakker i Ski (hvr jeg bor).
    Spør gjerne mer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •