Nytt tak i lytterom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt tak i lytterom?

I stuen/lytterommet har jeg nå et vanlig gipstak festet i slike metallprofiler.
    Jeg er selvsagt litt nervøs for kombinasjonen gipstak og prosjektor. Det har hittil gått bra, men i og med at jeg i løpet av året kommer til å bytte ut min aldrende PE8700+ med en VW60 som veier 4 - 5 kilo mer, samt ønsket om å installere innfellte spotter og trekker rør til kabler slik at det blir mere ryddig så lurer jeg litt på dette med nytt tak.
    Ønsker å bytte ut hele aluprofil opplegget med et skikkelig bjelkesytem, slik at jeg trygt kan feste lerrett og projector.
    i og med at ting kan gå til hælvette med kabler og slik så leker jeg veldig med tanken på å kle taket med plater f.eks finert med lønnefinèr og lakket slik at lønnefinèren får en gyllen finish. Ønsker da å feste platene på en måte som er estetisk, men som også gjør det mulig å ta av å på platene.
    Er dette greit sånn byggteknisk og finnes det noen festemuligheter som blir pene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, Wotg, jeg har ikke mye å bidra med rundt dette tror jeg, men det må da være noen som har det her inne? Skaper jo litt mer liv i tråden bare ved å svare
    Men, når jeg først er her...du nevner nytt bjelkelag og at du vil ta vekk alu-dragere? Regner med du mener du skal rive hele taket? Hva har du tenkt til å feste de nye bjelkene i...eksisterende vegger? Hadde du klart å skissere det med en tegning ift hvordan rommet ser ut?

Chris

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp sette opp helt nytt tak er ideen. Da har jeg også mulighet til å øke takhøyden noe og også isolere bedre.
    Rommet er rektangulært 3.5x6m

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo legge 2"6" som nytt bjelkelag på 3,5 m strekk såvidt jeg husker. Hvis bjelkelaget ikke er vektbærende bør det uansett ikke være noe problem. Har du tenkt noe på lydisoleringen? Da tenker jeg først og fremst på til rom over? Vil det være mekanisk kontakt mellom platelag over og nye bjelker slik at du kanskje bør vurdere lydbøyler? Hva planlegger du evt da å feste disse nye bjelkene i? Kan du feste de i eksisterende vegger, dvs oppå nåværende reisverk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •