Kinoloftet Under Konstruksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinoloftet Under Konstruksjon

Da er jeg omsider igang med kinoloftet mitt. Har startet med å bygge vegg til TV , front/senter og teknisk. Legger ved noen bilder fra bygging og tilpassning av senter.

Noen som har anbefaling om hvor høyt diskanten bør være på frontene? Den er justerbar, men kunne være greit å ha den i "standardhøyde" allikevel.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Da er jeg omsider igang med kinoloftet mitt. Har startet med å bygge vegg til TV , front/senter og teknisk. Legger ved noen bilder fra bygging og tilpassning av senter.

Noen som har anbefaling om hvor høyt diskanten bør være på frontene? Den er justerbar, men kunne være greit å ha den i "standardhøyde" allikevel.

Ørehøyde når en sitter er greit

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakhøyttalerne hadde jeg tenkt å montere i taket. Det jeg ikke hadde tenkt på var fuktsperren/plasten som ligger rett bak gipsplatene. Noen tips hvordan jeg løser dette?
    Kan jeg skjøte på med plast og legge den lengre opp slik at jeg får plass til litt isolasjon og bakdelen av høyttalerne der. Trenger ca 8-10 cm.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5.1 vs 7.1

Vurderer om jeg skal bestille 2 til av bakhøyttalerne siden jeg ikke har kommet skikkelig i gang ennå. Er det mye forskjell på 5.1 vs 7.1? Jeg har aldri hørt 7.1.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir bra. Eneste er at jeg fremdeles er litt "bekymret" for refleksjonene fra venstre front-ht. Har du planlagt å dempe veggen der?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har lagt opp til 7.1, men har muligheten nå så legg det opp iallefall. Jeg vurderer selv å legge opp til 11.2 til tross for at det ikke er sikkert jeg skal ha Yamaha Z11. Poenget er: kjipt å angre etterpå
    Ser ut til at dette blir et bra potensiale

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teddytusen:

Dette tror jeg blir bra. Eneste er at jeg fremdeles er litt "bekymret" for refleksjonene fra venstre front-ht. Har du planlagt å dempe veggen der?
    Vel, jeg har ikke tenkt særlig på dette med demping av venstre veggen. Vet ikke helt hvordan dette skal gjøres. Men, høyttalerne har en knapp for innstilling mer/mindre enn 60cm fra sidevegg. Dette hjelper kanskje noe?

SannaX:

Hvis du ikke har lagt opp til 7.1, men har muligheten nå så legg det opp iallefall. Jeg vurderer selv å legge opp til 11.2 til tross for at det ikke er sikkert jeg skal ha Yamaha Z11. Poenget er: kjipt å angre etterpå
    Ser ut til at dette blir et bra potensiale
    Problemet er at dette er i et tak med fuktsperre. Skal jeg legge opp kabler uten å sette inn HT, så vil jeg ødelegge fuktsperren når jeg skal sage ut hull til HT. Hvis jeg gjør det nå, så lager jeg hullene mens platene er nede til trekking av rørene, FØR sparkling.
    Jeg har aldri hørt forskjellen mellom 5.1/7.1, så jeg er usikker. Tror jeg klarer meg med 5.1, men 7.1 høres jo fetere ut(uten å ha hørt 7.1) så.......... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha inwall HT skjønner jeg. Hvis du vet hvilke du skal ha kan du lage en foreløpig kasse som går så og si i flukt med høytaleren. Da kan du trekke kabelen inn i denne kassa og la det ligge foreløpig. Er enig med deg, det er ganske håpløst å gjøre dette i etterkant!
    Hvis du er som de fleste andre her inne på forumet, så vil garantert dagen komme hvor du har lest så mye at du er dødsnysgjerrig og ønsker å finne ut hvordan 7.1 låter hos deg. Oppgraderingsspøkelse Da er det kjipt å ikke ha det liggende klart!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med å bygge denne kassen, mener du da at jeg skal legge fuktsperren bak denne kassen? Dette er og en liten problemstilling for meg med de andre bakhøyttalerne. Må sjekke litt hvor stramt fuktsperren ligger der.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder fra SketchUp

Endelig forsto jeg SketchUp etter å ha sett introen. Bruksanvisning er visst ikke så feigt allikevel :-D
    Prøver å legge ved noen skisser. Høydemålene på veggen tv henger på er ikke riktig, men man ser ca hvordan jeg vil ha det.
    Bakhøyttalerne blir i taket over sofa, men jeg vet ikke helt hvordan tegne dem inn enda. Kommer i revidert utgave.

Vedlegg 29491

Vedlegg 29492

Vedlegg 29493

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverkskabler

Nå driver jeg å legger kabler til bakhøyttalere og nettverkskabel.
    Lurer på om noen har tips til nettverkskabel som er lett å trekke i rør. Har brukt 16mm flexrør fra Biltema.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byggingen har startet

Da er jeg enddelig kommet et lite stykke på vei. Har gått i rykk og napp da bading har lokket mer enn maling av loft. MinHjemmekino er nå oppdatert med noen bilder.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har virkelig tro på dette prosjektet. Syns du bør legge ut bilder her i tråden også. Da legger jeg den til her under Kino på loftet.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...om-linker.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

One For All SV1100

Jeg kunne tenke meg å gjemme receiver og alt annet teknisk i skapet bak TV. Noen som har erfaring med denne?

Ser ut til å være en kul liten greie som konverterer IR til RF(konverter innebygget i et batteri) slik at man kan sende gjennom vegger. Deretter blir de omgjort igjen til IR i en mottaker som serder IR signaler til apparatene dine.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Legger ved noen bilder. Begynner å se målet nå. OMSIDER. TV ble bestilt idag. Sony KDL-40W4500.

Veggen hvor TV og front/senter ht skal felles inn skal legges med bladfiner. Denne skal beises sort og deretter dekkes med klarlakk.

Over den fine røde stolen kan bak ht skimtes. Stolen skal byttes ut med DENNE 3-seters sofaen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder igjen

Her er noen bilder av det ferdige kinoloftet. Nå kan jeg endelig kose meg med film og skikkelig lyd.

Nå venter jeg på GET boksen og etter sommeren blir det nok BluRay. Skal og oppgradere en gammel pc som skal brukes til HTPC.

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble pent dette ja!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilrent! likte denne her!
    Så går det jo an å bruke rommet til andre ting i tillegg. Hvordan er filmopplevelsen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •