Mer optimalt og flytte på anlegget?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer optimalt og flytte på anlegget?

Slik ser kjellerstua ut. Ville det ha gitt meg bedre lyd om jeg hadde flytta anlegget og tv'en til der hvor skapet står? Eventuelt flytte sofaen lengre mot den andre siden av rommet. Egner det rommet til hjemmekino? Veggene er av tykk betong på alle sidene.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har smarte tips å komme med? Hvis jeg flytter anlegget til der hvor skapet er så vil jeg få like lang avstand fra side veggene til høytalerne. Har det mye å si for lyden? Som anlegget står idag så spiller delvis av høyrekanal ut i det fri, hehe. Refleksjonene av lydbølgene vil jo ikke være det samme. Akustikk er ikke enkel nei...
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke prøve det ut? Vanskelig å si på forhånd om det vil bli bedre, det er det jo bare du som kan avgjøre.

Nakne betongvegger trenger heller kke nødvendigvis å være til gunst for lyden ;-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte på om lyden generelt sett ville ha blitt bedre ved flytting. Har lyst til å prøve, men det er ganske mye arbeid å flytte på de skapene. Må skrus opp og ta ut alt som ligger der før flytting. Er jo en hel seksjon. Derfor ville jeg ha par feedback angående plassering før jeg eventuelt flytter på anlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •