Elektriske gardiner som ikke koster flesk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektriske gardiner som ikke koster flesk!

Har ifbm med kino prosjektet vurdert flere løsninger for å få best mulig lyskontroll i et allerede 100% lystett rom. Vet at lyse overflater påvirker bildet med tanke på refleksjoner.

Og siden det ikke finnes lysere maling som er er lyst når det er lyst i rommet og mørk når lyset er slukket (og PJ ere på), så har jeg tenkt ut et alternativ.

Jeg bruker scenemolton på frontvegg, men sideveggene og bakveggen skal males i noe latte aktig, da rommet også skal kunne brukes til annet enn bare film (eks. overnattingsgjester m.m.)

Tenkte derfor på å få tak i et system for elektriske gardiner som kan trekkes fra front og helt bak til bakvegg (strekk på 4m).

Fant fort frem til et system som kommer fra Weba (Mottura 401), som virket enkelt og bra til formålet. MEN!, de skulle ha 25.000,- for et slikt system for begge sidevegger. Og det er en pris som er totalt uaktuell.

Har andre systemer i kikkerten som eks. Lutron, og andre som eksisterer i utlandet, men frykter prisene...

Noe som har noen gode ideer til hvordan få dette til med lavest mulig kost (ønsker elektrisk, med IR kontroll, hvis ikke blir det en smal sak)? Alt av tips, Reodor Felgen løsninger, og forlag mottas med takk...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reodor løsning; Elektrisk vinsj fra f.eks Biltema. De finnes vel med fjernkontroll. Sikkert ikke den smarteste løsningen, da vinsjen bare trekker innover. Kjedelig å trekke de manuelt andre vegen :roll:

Men det kan jo se kult ut for å imponere andre, må bare huske å trekke tilbake etter alle er gått

Prøv solskjerming montering

Jeg har snakket med de på en messe hær i Tromsø. De sa da at ed hadde elektriske gardiner, persiener, osv.

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weba har også en motorisert skinne som heter "Compact". Koster fortsatt en del, men noe billigere enn 25K.
    Se under gardinskinner. Veil pris for 4,5 meter er ca 6700,-

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Sikkert ikke den smarteste løsningen, da vinsjen bare trekker innover. Kjedelig å trekke de manuelt andre vegen...
    Altså ikke denne da ;-) Ellers takk for link.

Weba har også en motorisert skinne som heter "Compact". Koster fortsatt en del, men noe billigere enn 25K.
    Se under gardinskinner. Veil pris for 4,5 meter er ca 6700,-
    Hmm... fortsatt litt stivt (her trengs den noen kontakter på innsiden)...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Du kan sjekke på Royal Fabrikker, de lager alle slags gardiner og persienner på mål, men med tanke på de lange strekket ditt kan vel prisen bli noe stiv. Men det er verdt å sjekke opp iallefall, send dem en mail! :-D

- Bjørn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brillegeit
    Hepp!

Du kan sjekke på Royal Fabrikker, de lager alle slags gardiner og persienner på mål, men med tanke på de lange strekket ditt kan vel prisen bli noe stiv. Men det er verdt å sjekke opp iallefall, send dem en mail! :-D

- Bjørn
    Takk Bjørn, men det ser ut til at de også fører Mottura og utifra prislisten deres vil billigeste løsning for meg ende opp på 20.800,- og da er jeg tilbake til "square one"... :-?

Er jeg kanskje litt vanskelig...???

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slurpe
    Reodor løsning; Elektrisk vinsj fra f.eks Biltema. De finnes vel med fjernkontroll. Sikkert ikke den smarteste løsningen, da vinsjen bare trekker innover. Kjedelig å trekke de manuelt andre vegen :roll:
    Hva om du har en vinsj i hver ende?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til de prisene der kan du jo ha en polakk stående til å trekke i gadinene OG hente drikke snacks pute osv..i flere år ... ellers kan d jo gidde å reise deg og trekke dem for/bort og heller kjøpe fingeravtrykk lås osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et slikt elektrisk gardintrekk : 3M Remote Electric Automatic Window Curtain Drape Track - eBay (item 310013803333 end time Jan-19-08 16:42:03 PST)

Har ikke fått montert og prøvd det enda, men prisen og utførelsen er det ikke noe og si på.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg kjøpte meg et slikt elektrisk gardintrekk : 3M Remote Electric Automatic Window Curtain Drape Track - eBay (item 310013803333 end time Jan-19-08 16:42:03 PST)

Har ikke fått montert og prøvd det enda, men prisen og utførelsen er det ikke noe og si på.
    Nå snakker vi! Har du fått det? I såfalll må du bare montere det og rapportere tilbake :-D

Og til en 10del av prisen. Hva er fortjenesten til de norske forhandlerne spør nå jeg! Kjeltringer...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende, virkelig!! Gi oss litt tilbakemelding på om dette funker bra, og noen monteringsbilder da :-)

Hva ble prisen ferdig levert på døra??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Spennende, virkelig!! Gi oss litt tilbakemelding på om dette funker bra, og noen monteringsbilder da :-)

Hva ble prisen ferdig levert på døra??
    Jeg kjøpte av en annen en på Ebay han var noe dyrere enn denne selger og nå er dollar kursen også lavere. Dette gardin trekket ser helt likt ut som det jeg kjøpte.
    Jeg måtte også bruke Jetcarrier for og få det til Norge, som fungerte meget bra. Jeg ga ca. 2500.- ferdig levert hjem til meg.
    Jeg skal prøve og komme med en tilbakemelding når det montert, men når det blir vet jeg ikke. Det er litt jobb.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte av en annen en på Ebay han var noe dyrere enn denne selger og nå er dollar kursen også lavere. Dette gardin trekket ser helt likt ut som det jeg kjøpte.
    Jeg måtte også bruke Jetcarrier for og få det til Norge, som fungerte meget bra. Jeg ga ca. 2500.- ferdig levert hjem til meg.
    Jeg skal prøve og komme med en tilbakemelding når det montert, men når det blir vet jeg ikke. Det er litt jobb.
    F..., for fristende dette. Ordre på 2x4m lagt inn på eBay.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    F..., for fristende dette. Ordre på 2x4m lagt inn på eBay.....
    Gratulerer med kjøpet, jeg gleder meg til mitt er i drift!
    Til opplysning så bruker jeg som gardin foran lerretet i dag er sort nevøs velour 150x500 kjøpt på Jysk for kr 69.-
    Det dreper lys meget bra, og er pent og se på! Har ikke fått montert gardin trekket enda, men jeg skal bruke det samme som gardin når det kommer opp!!!

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi mer fornuftige priser ja :-P ,men hva med spenningen på systemet fra 3M. De bruker vel 110 Volt der borte? Så ut som om det var en liten trafo til å plugge i veggen, kan denne erstattes av en på 220V?

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi mer fornuftige priser ja :-P , men hva med spenningen på trafoen som er avbildet? Er den til 110V som de bruker der borte? Kan den evt. byttes ut med en annen for å drive systemet på 220V.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm.. Slett ikke dum den løsningen der. Fint om noen kan være prøvekanin og si hvordan det fungerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO
    Her snakker vi mer fornuftige priser ja :-P , men hva med spenningen på trafoen som er avbildet? Er den til 110V som de bruker der borte? Kan den evt. byttes ut med en annen for å drive systemet på 220V.
    Etter spessifikasjonene så ser det ut som at dette elektriske gardin trekket er laget for 120v til 220v, men for og være på den sikkre siden kan du opplyse at det er 220v der du skal bruke det, det gjorde jeg. Jeg skal muligens prøve og få opp mitt snart, kansje nå til helga!

Specification

a. Input voltage 220V/50Hz or 120V/60Hz

b. Output voltage 12VDC.

c. Operation power 12W.

d. Stand by power 0.1W.

e. Maximum remote distance 8M.

f. Endurance of the motor approximate 1000 hours.

g. Range of the curtain width 1.2-3.2M (3ft to 10ft,

Newcomer Perbear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig alternativ

Sitat Opprinnelig postet av JR
    Fant fort frem til et system som kommer fra Weba (Mottura 401), som virket enkelt og bra til formålet. MEN!, de skulle ha 25.000,- for et slikt system for begge sidevegger. Og det er en pris som er totalt uaktuell.

Har andre systemer i kikkerten som eks. Lutron, og andre som eksisterer i utlandet, men frykter prisene...

Noe som har noen gode ideer til hvordan få dette til med lavest mulig kost (ønsker elektrisk, med IR kontroll, hvis ikke blir det en smal sak)? Alt av tips, Reodor Felgen løsninger, og forlag mottas med takk...
    Proff løsning til bra pris fra England, laget etter mål:

Silent Gliss automatic Electric Curtain Tracks from Autoglide Discount

Mvh Per

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter spessifikasjonene så ser det ut som at dette elektriske gardin trekket er laget for 120v til 220v, men for og være på den sikkre siden kan du opplyse at det er 220v der du skal bruke det, det gjorde jeg. Jeg skal muligens prøve og få opp mitt snart, kansje nå til helga!
    Dette blir spennende, for utfra betegnelsen på eBay står det 110V eller 220v. ops: Håper at det bare en en bryter som skal flyttes.... :-)

Proff løsning til bra pris fra England, laget etter mål:

Silent Gliss automatic Electric Curtain Tracks from Autoglide Discount

Mvh Per
    Nesten dobbelt så dyr som "ukjent" merket på eBay. Men takk for tipset!

Edit: Og så er det vel billigere frakt fra UK. Hmmmm.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •