Hva bruker dere som rack under lerret / mellom høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bruker dere som rack under lerret / mellom høytalere?

Sitter å titter litt i IKEA katalogen og er rimelig sikker på at noen her skrev en eller annen gang at de hadde en hylle fra ikea under lerret til komponenter, senterhøytaler (ikke nødvendig da den jo kan stå på hylle rett under lerret eller noe slikt) osv.

Trenger noe som, om jeg får igjenom planen min hos Sambo, er maks 180cm bredt, tar 2 komponenter i høyden og ser litt fint ut.

Noen som har noen gode forslag ?

Har ikke så voldsomt med komponenter per dags dato men fint å ha litt å vokse i!

Apropos det samme, dere som har gjort dette.. hvor har dere gjort av tv'en? :roll: Prøver å finne en "logisk" plassering av utysket (som nesten ikke blir brukt nå som prosjektøren kom i hus.. merkelig nok :P) men er litt tom for ideer..

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo så mangt som blir bukt. Men de som går igjen ser stort sett ut for å komme fra Ikea. En annen ting jeg synes er litt stilig i rette omgivelser er Sotet/Herdet Glass og Lecablokker. Og da har du jo fleksibilitet til å sette sammen akkurat som det selv passer for deg.
    Om mulig så kan du ha både tv og PJ. Fest lerretet litt ut slik at dette i nedtrekt tilstand kommer foran tv'n.
    Det er jo en løsning. Eller om du ikke bruker den som du sier så selg den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt forslag med glass + leca, får tenke litt på det.

Problemet med å ha lerret foran tv'en er:

a) mister relativt mye biledstørelse på dette. lerretet henger per dags dato OVER tv'en (litt høyt ja!).

b) skal "relativt" snart bygge om ikea greyline-pulldown til ikea-grayline ramme. Det fordi jeg, om jeg mot all formodning skulle gjøre det riktig, unngår vobler i lerretet pluss at det estetisk er mye finere og det er enklere å lage en slags maskeringsløsning (trykk knapper på siden av lerret, et par forskjellige maskeringer til forskjellige format med trykknapper plassert strategisk?).

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har alltids denne. Bestselgeren hos Ikea. Det er kanskje litt uoriginalt siden den er å finne i nesten alle hjemmekino-hjem, men den gjør nytten. Den er såpass lav at jeg har lerretet over tv'n uten å få whiplash, den tar opptil 6 komponenter av normale dimensjoner, god plass til senterhøytaler - og ikke minst, den er billig
    Sjekk ut denne for bilde med lerretet over.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet alternativ er Lack hylle montert langs gulvet fra IKEA.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for noe, men hvorfor må man altid ha en reol under lerretet ? Kanskje det bare er mig, men jeg synes det ser rotete ut med alt utstyret under lerretet, jeg foretrekker å ha det på en anden vegg.
    Niels

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke for noe, men hvorfor må man altid ha en reol under lerretet ? Kanskje det bare er mig, men jeg synes det ser rotete ut med alt utstyret under lerretet, jeg foretrekker å ha det på en anden vegg.
    Enig med deg. Jeg har racket mitt like til venstre for meg (ca 30 cm) Slipper å reise meg når jeg skal skifte CD/DVD-er også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Har ikke selv noe rack "der fremme". Ønsker heller ikke alle diodene og displayene, selv om man kan dimme og/eller tape over ditt og datt. 8)

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok ganske mye med - ihvertfall for mitt vedkommende - at man bygger opp hjemmekinoen gradvis. Hadde jeg idag skulle bygd opp et helt nytt oppsett hadde jeg nok også plassert komponentene en helt annen plass, litt mere skreddersydd for et større rom enn den lille leiligheten jeg bodde i da jeg "startet" :wink: - for pent synes jeg heller ikke det er. Det var de pengene da vet du...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selvfølgelig vært fint å ha komponentene på bakveggen f.eks, men da må man plutselig strekke om ganske mye kabler, ommøblere en god del, lære seg å leve med susingen fra en xbox rett i øret (nesten) men det er vertfall et problem man kan gjøre noe med. PS2'en suser også en god del.

Så for min del er det betydlig enklere, serlig med tanke på det å faktisk plassere tingene og slippe å ommøblere noe så sinnsykt, å ha komponentene mellom høytalerene, under lerretet.

Gode innspill fra dere alle foresten! Håper dog jeg kan finne noe som har 2 x hyller i høyden og gjerne 3 bortover. Får se hva ikea kan hjelpe til med .

Senterhøytaler, når jeg får en skikkelig en, monterer jeg sannsynligvis på en hylle under lerretet slik at den treffer "publikum" litt bedre enn om den ligger på en lav hylle og spiller for stuebordet..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mitt bygd inn i en fast hylle, i sammenheng med en plate- og laserdiskhylle. Og svarte gardiner over. Men jeg måtte likevel tusje over AC3-logoen som lyser oransje på receiveren når det spilles DVD. I et 100 % mørkt rom ble den plagsom i scener som begynnelsen på Ringens brorskap. Skulle jeg hatt noe framme ved lerretet, måtte det vært bak blendingsgardiner!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. kom over denne saken her hos en butikk som har både helt ok ting (Panasonic, jvc osv) og litt mer 'ymse' (typ koda) men dette møbelet her likte jeg virkelig.

http://www.electricplanet.no/default...=98&id=407

Passer jo finfint å ha senterhøytaler på toppen av hyllen der og lerret over der igjen.

Vekt på 80kg indikere om ikke annet at det er relativt god kvalitet på møbelet og prisen er jo langt fra avskrekkende. 27mm MDF burde jo tåle litt juling.

Hva synes dere folkens?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der såg meget pen ut og rimelig var den og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •