SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner.... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 170
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha lest tråden din så frister det ikke mindre å ta seg en tur for å lytte på sunfire'n gitt

Skjedd noe med rommet siden sist?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen uGn Nei, her er det knapt tid til å lytte eller se film i det hele tatt. Håper det roer seg rundt jul.
    Vi skulle fint klare en kjapp lytt på den, men tipper det må bli over på nyåret. Litt for mye som skjer rett før jul og i romjula nå...
    Skal si fra

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se jeg ser den sunfire'n til salgs lenger, er den solgt?
    Skjedd noe mer i romhjulstidene hos deg da?

Spennende prosjekt du driver på med, må holde oss oppdatert vettu Selv om det bare er et nytt bilde fra en annen vinkel

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli spent, SannaX:-D

Blir det en demo snart?

Hadde vært veldig moro å høre Open Baffel tingene dine....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannax, var det du som skrev litt om å eksperimentere litt med aktiv deling på hjemmekino.no? Vurderte en DCX2496?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo gutter!
    Jeg følger ikke helt med ser jeg Saken er vel at jeg har hatt altfor mye å gjøre i tiden før jul med oppstart av ny klinikk. Som en av to eiere så er det blitt ekstreme mengder oppussing blandet med admin oppgaver, så det har vært liten/ingen tid til AV. Målet for 2009 er selvfølgelig å ha mere tid til alt og ikke ha noen store prosjekter gående i det hele tatt.
    Jeg har gått fra kjellerstueoppussing til høytalerbygging til klinikkåpning i løpet av de siste to årene, så det kunne vært greit å roe litt ned fremover

Det ble visst en langversjon dette. Svaret på spørsmålet ditt Morten er : Ja, det blir demo, men på stående fot vet jeg ikke helt sikkert når enda. Jeg har lovet flere demo, bla en "skrue" oppe fra sidedalen din, og det vil vanke en skikkelig demo når den tid kommer

RuneW: Jepp, har en tråd gående på hjemmekino.no angående aktiv deling. Er mye spennende å ta tak i rundt det temaet. Har veldig lyst til å lære mer om dette i løpet av året, men skal prøve å ta det rolig. Kanskje jeg går til innkjøp av nye diskanter til frontene for å teste de opp mot hverandre etterhvert. kanskje jeg også slår til på tilbudet ditt, som forøvrig var meget sjenerøst!

Chris

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    RuneW: Jepp, har en tråd gående på hjemmekino.no angående aktiv deling. Er mye spennende å ta tak i rundt det temaet. Har veldig lyst til å lære mer om dette i løpet av året, men skal prøve å ta det rolig. Kanskje jeg går til innkjøp av nye diskanter til frontene for å teste de opp mot hverandre etterhvert. kanskje jeg også slår til på tilbudet ditt, som forøvrig var meget sjenerøst!
    Det yrer ikke akkurat av liv på hjemmekino.no, så jeg lurte på om du hadde sett posten eller ikke skjønner du ;-)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo gutter!
    Jeg følger ikke helt med ser jeg Saken er vel at jeg har hatt altfor mye å gjøre i tiden før jul med oppstart av ny klinikk. Som en av to eiere så er det blitt ekstreme mengder oppussing blandet med admin oppgaver, så det har vært liten/ingen tid til AV. Målet for 2009 er selvfølgelig å ha mere tid til alt og ikke ha noen store prosjekter gående i det hele tatt.
    Jeg har gått fra kjellerstueoppussing til høytalerbygging til klinikkåpning i løpet av de siste to årene, så det kunne vært greit å roe litt ned fremover

Det ble visst en langversjon dette. Svaret på spørsmålet ditt Morten er : Ja, det blir demo, men på stående fot vet jeg ikke helt sikkert når enda. Jeg har lovet flere demo, bla en "skrue" oppe fra sidedalen din, og det vil vanke en skikkelig demo når den tid kommer

Chris
    Måtte bare mase litt så du ikke skulle glemme at du har en kino stående:wink:

Jeg har jo også halvveis aktiv deling hos meg, så bare fyr løs eller kom en tur innom, så kan vi diskutere det litt etterhvert når du får tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det yrer ikke akkurat av liv på hjemmekino.no, så jeg lurte på om du hadde sett posten eller ikke skjønner du ;-)
    Ja, det var vel litt tilfeldig det. Er ikke veldig hyppig der inne for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Måtte bare mase litt så du ikke skulle glemme at du har en kino stående:wink:

Jeg har jo også halvveis aktiv deling hos meg, så bare fyr løs eller kom en tur innom, så kan vi diskutere det litt etterhvert når du får tid.
    Det med aktiv deling tiltaler meg mer og mer etterhvert som jeg leser om det. Spesielt kanskje Audiolense sin løsning med både aktiv XO og romkorreksjon. Dvs romkorreksjon i en annen liga enn en reciever (sies det) uten å starte debatt om dette her
    Så ja, vi skal absolutt ta en prat om dette etterhvert Morten Hehe...får brukt kinoen litt selvom da Har skaffet meg enda mer Ecophon også så må begynne å plassere ut snart og teste litt.

Begynner virkelig å ta form kinoen din nå forresten. Hva gjør du med Beymaene da?

Det nye som kommer inn her er muligens Radian diskanten som sitter i toppmodellen til Hawthorne (Sterling) og så snuser jeg på noen hornbasser som skal gi brystkassetrøkket...
    Den som lever får se 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er lavtbyggende og lette og montere. Det som kanskje gjorde utslaget var vel strømsparing idet de trekker ca 40-50 W pr kvm kontra 80-90 som vanlige varmematter.
    Her kan det hende det også finnes andre løsninger som er like bra eller bedre....
    Er kjøpt hos Elektroplast på Haslum.
    Kan jeg få spørre hva noe slikt koster? Kunne vært interessant å legge opp i den halvdelen av mitt fremtidige kinorom hvor man sitter og evt drite i å ha det i den andre halvpraten frem mot lerrett.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har vært aktivitet her nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Kan jeg få spørre hva noe slikt koster? Kunne vært interessant å legge opp i den halvdelen av mitt fremtidige kinorom hvor man sitter og evt drite i å ha det i den andre halvpraten frem mot lerrett.
    Mener jeg ga ca 11000 for 24kvm med trafoer og alt. De bruker et litt spesielt system som gjør at du må en eller to trafoer (avhengig av hvor mye en skal varme opp).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Lenge siden det har vært aktivitet her nå...
    Jepp Er aktivitet i kinoen, men lite bygging. Har faktisk fortsatt igjen noe smårask, men har ikke motivasjon. I løpet av vinteren kommer det trolig noen bilder av rommet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Er aktivitet i kinoen, men lite bygging. Har faktisk fortsatt igjen noe smårask, men har ikke motivasjon. I løpet av vinteren kommer det trolig noen bilder av rommet
    Er det ikke motivasjon å følge med på de kinoene det er bygge aktivitet i da?
    Jeg skal til med panel i taket mitt nå, ferdig med all gipsing :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et lite status bilde?
    Siste bilde fra kinoen er dette:

Har vel skjedd noe siden dette?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du snart finne frem kameraet !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike, her har jeg forsømt litt gitt :shock: Skal se om jeg har noen litt bedre bilder enn det der. Skal se hva jeg får til i kveld, såfremt jeg ikke må inn på fødeavdelingen (termin i morgen) :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste jeg hadde lagt inn nyere bilder. Sjekk utstyrstråden min isteden:

HTML-kode:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/66804-sannax-hjemmekino-18-subber-under-bygging-7.html
    Nå skal det også sies at det ikke lenger ser helt sånn ut. En del av frontveggen er sort og det står 2 stk 18" JBL subber i hvert hjørne (DIY).
    Planen på nyåret er ny frontvegg og etterhvert nye høytalere.

Dette er på vei inn:
    SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-ah340_1ins_throat-jpg

Som skal bli en Replica av denne:
    SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-cessaro-alpha-png

Som over tid muligens skal bli noe sånt:
    SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-cessarobeta-png

Driverene kommer sannsynligvis til å bli:

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-tad-2001-jpg
    TAD2001

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-lambdatd15m-front-png
    Lambda TD15M

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-fostext925a-jpg
    Fostex T925A

Dette kommer nok som vanlig til å ta litt tid (kommer en ny verdensborger hvert øyeblikk her)....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.
    Når det først livner til fra din kant, så skjer det jo med brask og bram!
    Hva med en demo, i det fjerne? Når ikke fjellet kom til Muhammed, så får Muhammed komme til fjellet i stedet. ;-) :-P

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •