SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner.... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 170
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager hvis du har forklart det før, men blir undersiden av trappa "en del" av kinorommet ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...ja, resten er jo litt det Kan nesten miste litt motet til tider, men når man vet hva som venter der fremme er det verdt det

Fikk byggestopp i dag av advokaten. Hun hadde vært i kontakt med Protector, og de ville sende egen takstmann som skulle se på tidligere skader der nede. Det har faan meg tatt over et år, og jeg har tenkt lenge at de ikke kommer uansett.
    Siste kravet vi sendte var på 200000...skal si de fikk fart på seg!!
    Det virker som disse folka har et helt annet forhold til frister enn alle andre!?

(For de som evt ikke vet så var det en lyskasse som hadde kollapset. Det hadde vært tilsig av fukt på yttervegg som gjorde at stendere innenfor var helt svarte + at gulv måtte rives. Med en 1 åring i hus samt fare for videre fukt måtte jeg jo foreta meg noe. Regner med det går greit uansett.)

Her kommer uansett noen flere bilder :

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-elektrik-kaos-1024-683-jpg
    Litt elektrisk kaos. Alt tidligere elektrisk i kjellerstue lå åpnet, og når vegger ble revet var det bare å rive det elektriske også.
    Uansett skal annlegget legges skjult. Planen er å få inn to 16A kurser. En for annlegg og en for lys og varme.
    Har hørt snakk om her på forumet at det kan lønne seg å legge inn 16A treg til annlegg? Men hva slags treg...noen elektrikere her som har noen tips?

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-isobakvegg-jpg
    Her er isolasjon til bakveggen begynnt å ta form. Dette er Ultimat, den nye norske miljøvennlige isolasjonen. Utrolig fin å jobbe med når det gjelder støv, men et h...å skjære i. Jeg har prøvd alle slags kniver, men det ender hver gang med at jeg river. (river meg i håret også!)
    Bakveggen dere ser her er veggen til et bad, og her skal det uansett opp nye stendere mekanisk avkoblet fra den gamle veggen med ny isolasjon på 100mm.

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-isogammeltrapp-jpg
    Her stappes det isolasjon imellom gammel trapp og vegg. En STOR lydfelle ut i trappeløp, til tross for at den gamle trappa skal bygges rundt med nye 2"4" stendere.

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-soilr-jpg
    Her er soilrør og vannmåler + vanntilførsel til bad u.etg. Det er jo typisk at dette skal gå ned i kinoen min! Uansett må det kasses inn. Det er jo også en av de STORE lydfellene her nede. Det store svarte soilrøret går rett opp i en kasse oppe i stua. Planen er å bygge en kasse rundt dette, så bygge en ny kasse med nye stendere rundt dette igjen. Problemet er at jeg må ha tilgang pga vannmåler og kran til terasse ute. Derfor må det lages en slags dørløsning eller noe. Så at RuneW hadde en plan på HT tilkoblingsterminalene sine med en hengslet løsning. Kunne dette fungert hvis man la gummilist i kantene?

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-trappel-tettes-jpg
    Trappa får tversgående stendere for å feste 1.lag med isolasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Beklager hvis du har forklart det før, men blir undersiden av trappa "en del" av kinorommet ditt?
    Ja, dessverre!! Får ikke gjort noe med det. Trappa du ser her vil bli bygget inn med nytt stenderlag som ikke er i mekanisk kontakt med gammel trapp. Lurer på om dette vil kunne bli en bassfelle, eller om det faktisk kan være en fordel mtp bryting av stående bølger akustisk sett?? Tenkte du på noe sånt RuneW?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ja, dessverre!! Får ikke gjort noe med det. Trappa du ser her vil bli bygget inn med nytt stenderlag som ikke er i mekanisk kontakt med gammel trapp. Lurer på om dette vil kunne bli en bassfelle, eller om det faktisk kan være en fordel mtp bryting av stående bølger akustisk sett?? Tenkte du på noe sånt RuneW?
    Det ser i alle fall ut til at du går langt for å gjøre noe med det. Det er bra! For trapper er noe av det mest "u-lydisolerende" jeg vet om...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et av områdene jeg har tenkt aller mest på. Utfordringen blir faktisk å få de nye skråstenderne til å feste i taket og gulv. Her er det rett og slett bare en mulighet såvidt jeg har klart å tenke ut. Det er å lage en kasse nede under trappa som de nye skråstenderne hviler på. I taket festes de i lydbøylestenderne, slik at de blir en del av takkonstruksjonen. Dette vil si at hele konstruksjonen "fjærer" med lydbøylene.
    Ingen optimal løsning, men det beste jeg kunne komme opp med. Snekkern var her på konsultasjon, og det var litt moro at han hadde akkurat den samme ideen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det tregt om dagen. Har hatt byggestopp en liten stund, men i dag har takstmann vært her så da er det på'n igjen så fort det kommer klarsignal. Håper å få gjort en del til helga!
    Legger ut et bilde av litt mer isolasjon av trapp...

Hvis vi får jobbet noe i helga så blir det kanskje påbegynnt med fuktsperre og kapronplater...får håpe...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette!

Hva er det vi ser på undersiden av trappa? Er denne konstruksjonen frikoblet fra selve trappa og med isolasjon innenfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på bildet så kan du skimte ståltråd vertikalt for å holde isolasjonen godt på plass.
    De stenderene du sikter til er satt opp for å holde isolasjonen på plass i skråveggen av trappa. Her vil det også bli brukt ståltråd. Dette er ikke frikoblet men en del av den gamle konstruksjonen.
    Vi kommer til å bygge en ny konstruksjon utenfor denne igjen med 2"4" som blir mekanisk avkoblet fra alt det gamle. Det vil bli et tynt luftsjikt mellom isolasjon i gammel trapp og isolasjon i nytt rammeverk, dette vil forhåpenteligvis være nok. Denne vil bli isolert med nye 100mm og så dekket med 2 lag gips.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg ikke gått glipp av noe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lagt fuktsperre og Kapronplater. Begynner å ta litt form nå.

Her er noen bilder:

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-platontotal-jpg
    Hele gulvet med fuktsperre av type Platon Stop (knasteplast).

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-kapronf-rste-jpg
    Første plate med Kapron. Varmereflekterende oppover, diffusjonstett, lyddempende, trinnlyddempende, varmende.

SannaX hjemmekino; Litt fremtidsplaner....-nisser-radiostasjonen-lille-julaften-190-jpg
    Mer Platon Stop. Bak i rommet vil det bli lagt kanaler til rumperistere imellom disse.

Snart begynner snekkeren med reisverk

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De platene var noe inni hampen blåe! Stå på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt platene skal være under gulvet

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, du har komt godt igang allerede

Spørsmål; skal golvet støpes????

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Se her ja, du har komt godt igang allerede

Spørsmål; skal golvet støpes????
    Ja, det begynner å ligne noe, til tross for at det er mye igjen
    Nei, det skal ikke støpes. Det er betong under denne kapronen. Betongulvet er rettet ut med Heydi utjevningsmasse.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut dette! Alltid kjekkere å følge tråder som er full av bilder!

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okelidokely

Men korleis blir det då? Skal du legge parkett eller lignende rett oppå platene slik som det ligger no???
    eller blir det eit slaks bjelkelag, isopor og så golv???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    okelidokely

Men korleis blir det då? Skal du legge parkett eller lignende rett oppå platene slik som det ligger no???
    eller blir det eit slaks bjelkelag, isopor og så golv???
    Det blir lagt varmematter oppå det du ser her. De er av noe gummi/plastmateriale. Oppå de igjen blir det ullpapp og til slutt parkett/tarkett/laminat.
    Hvis du tenker på trinnlyd, vibrasjoner etc så vil alle elementene dempe tilstrekkelig.
    Grunnen til at jeg ikke legger et høyere gulv med isopor, lekter osv er fordi jeg måtte spare så mye som mulig på takhøyde. Har ca 220 cm å gå på før gulv og lydbøyler er montert, og ender opp på ca 210. Er 189 selv og orket ikke tanken på å stange

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det blir lagt varmematter oppå det du ser her. De er av noe gummi/plastmateriale. Oppå de igjen blir det ullpapp og til slutt parkett/tarkett/laminat.
    Hvis du tenker på trinnlyd, vibrasjoner etc så vil alle elementene dempe tilstrekkelig.
    Grunnen til at jeg ikke legger et høyere gulv med isopor, lekter osv er fordi jeg måtte spare så mye som mulig på takhøyde. Har ca 220 cm å gå på før gulv og lydbøyler er montert, og ender opp på ca 210. Er 189 selv og orket ikke tanken på å stange
    Hva med å sløyfe ullpappen? Den skal jo dempe trinnlyd, men den er noe varmeisolerende også, og da ville ikke jeg lagt den over varmefolien.
    Fin tråd! Kan gi meg inspirasjon til å 'gjøre noe' med min egen kjeller... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge produsenten skal det ligge ullpapp mellom gulv og varmematter. Ullpapp er foretrukket ift denne skumpapp typen pga varmetransport. Så lenge ullpappen bygger så lite i høyden så tar jeg den med!
    Ja, kom igjen, start på kjelleren Er mange her inne som ikke engang har kjeller og sikkert er misunnelig på alle som har muligheten til et dedikert rom

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende

Denne må jeg prøve å følge med på:-D
    Stå på! Er veldig spent på resultatet rundt trappa.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •