Demping av lyd via pipe - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men nevnte de da noe om det fri siktet du tenker på? Det går nok å mure ut pipen, men tror ikke du kan ha ett mellom rom mellom gammel og ny.
    De hadde ingen betenkeligheter med dette. Var uvesentlig om deet var ett frisikt eller ett nytt "lag" med fasadestein feks.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Siterer direkte fra rapporten som Cowi avla når de var her

Har nå dobbeltsjekka med Cowi selv, samt Feiervesnet i Trondheim Kommune.
    Sistnevnte sa at man kunne pusse på så mye man ville, eller eventuelt bygge leca/fasadestein til pipa var dobbelt så stor om man ville. Det som var viktig var at luka inn til pipeløpet var tilgjengelig, samt at materialene man brukte ikke var brennbare.

Det er mer enn bra nok svar for meg hvertfall, skal høre litt mere rundt i morra så blir det nok "prosjekt pipe" til månedsskiftet her!
    Det meste her virker fornuftig, men hvorfor kan en da ikke lime gips på pipen?
    Gips er ikke brennbart!
    Ifølge de branninspeksjonene jeg har vært på skal en ha mulihet for å se ev.sprekker o.l Med et nytt lag med luft mellom mister en muligheten for å se tilstanden på selve pipen.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Det meste her virker fornuftig, men hvorfor kan en da ikke lime gips på pipen?
    Gips er ikke brennbart!
    Ifølge de branninspeksjonene jeg har vært på skal en ha mulihet for å se ev.sprekker o.l Med et nytt lag med luft mellom mister en muligheten for å se tilstanden på selve pipen.
    Jeg nevnte ingenting med gips, men om man bruker fasadestein eller flis (som også er tillatt) vil man også miste mulighet for å se fysisk på pipen..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •