Hjelp med farge valg på tak og vegger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med farge valg på tak og vegger

Skal male hjemmekino rommet mitt. På veggen der lerretet henger er det svart filt. Resten tak og vegger har jeg tenkt å male i noen lyse nyanser av grått. Bør jeg ha mørkere nyanse av grått på taket enn på veggene eller omvendt??

Vet ikke om dette sier noe men jeg hadde tenkt på noen farger mellom nr. 1500 - 2500

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat malt bunkersen min og der ble det sort lerretsvegg og sort tak. På resten av veggene ble det en grånyanse som er noe mørkere enn 2500. Begge farger i silkematt mener jeg(?), iallefall så matt jeg fikk det.

Det ble rimelig mørkt for å si det sånn, men angrer ikke ett sekund.. endelig har jeg følelsen av å bare "forsvinne" mens jeg ser film uten å måtte bry meg om kjipe refleksjoner osv..

Ville personlig valgt mørkere tak en vegger om du bruker projektor iallefall..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silkematt er vel ca 15 i matthetsgrad, men spør du i din lokale malings butikk kan de blande helt ned til 5 hvis ikke mer. Jeg har brukt Jotun Fenom Interiør Matt 5 Oljebasert Kode : S8000-N i min kino og her snakker vi matt. Veldig slitsomt å male med og man må være forsiktig med malingen i etterkant. Drar man fingrene litt hardt på det ferdige resultatet blir det lyse striper som ikke går bort. Tross i dette kan jeg ikke gjøre noe annet en å anbefale det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Rommet blir brukt til å sitte å slappe av med venner osv også og ikke bare film, så jeg vil ikke ha en mørk hule. For min del vil da svart tak være totalt uaktuelt. Muligens 2500 på tak og 1500 på veggene?? Selvfølgelig så matt som jeg kan få til..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

farge valg

Bygger mitt første kinorom i nytt hus i kjeller, har malt veggen bak lerret i sort 10, resten av vegger i marrakesh ( en brun aktig farge ) også 10 og taket i eggehvitt 15., vurderer ett sort teppe på gulvet. noen formeninger om fargevalgene mine??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i full gang med å pusse opp stua som blir en kombinert stue og hjemmekino. Å i den forbindelse så lurer jeg litt på om noen har noen formening angående fargevalg..

Har tenkt tanken om å kanskje male den veggen som plasma og lerrett skal stå på/henge matt svart å ser en del her har brukt denne fargen, men er litt redd for at det kan bli litt voldsomt i ei stue? Eller finnes det andre fargevalg?

Resten av stua skal forøvrig være hvit trolig hvit antikk

Noen formeninger?er så kjedelig å gå på en kjempesmell... hater å male, hehe:?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat malt min stue i leilighet. Veggen bak lerret ble malt i 6500-R, noe som ble veldig bra etter min mening. Veggene rundt ble i 502-Y, eggehvit. Om du har bra lyskontroll blir nok dette veldig fint i en slik kombistue. Går nok ikke an å ha alle veggene mørke. Eller taket for den del..

Sånn designmessig synes jeg også det ble ganske kult å ha en vegg mørk, selv om andre som kommer innom klør seg litt i hodet. Det skaper kontrast i rommet, samtidig som jeg synes det gir andre flere muligheter til innredningen..

Lykke til med malingen!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har front og bakvegg i en mørk brunfarge som heter Solid i kartet til Lady. Fargen syns jeg er toppers, men jeg har den i glansgrad 10 og dette gjør at den ser grå ut i noen "typer lys" her.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut et par bilder av kinoen min da den var under oppussing. Bildene ble tatt med mobil er er i ganske dårlig kvalitet, og bekalager for alt rotet i rommet. Føler a likevel at bildene gir en liten pekepinn på hvordan dette ser ut hos meg.

Veggen bak lerretet er kledd i svart filt. Restene av veggene er i gråfarge med fargenr. 3000 og taket er i gråtone 1500. (taket oppleves som nærmest hvit siden dette er den lyseste fargen.)
    Matthetsgrad på vegg: 7
    på tak: 5

Igjen beklager for rotete og dårlige bilder, men det var det eneste jeg fant nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •