Stue/Hemmekino prosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stue/Hemmekino prosjekt

Hei,
    Jeg og samboer min driver for tiden og tegner på huset vårt som skal realiseres om 1-2 år. Vi har nå kommet til stue delen av huset. Og siden det skal stå tv og lydanlegg her, er dette noe som jeg har stor interesse for. :-D
    Jeg er ikke spessielt kresen når det gjelder lyd fra før av. Har et 5.1 Sony hjemmekinonalegg fra før av til 4 tusenlapper som jeg er godt fornøyd med.
    Siden jeg skal bo i harmoni med min bedre halvdel, så har jeg naturligvis noen restriksjoner. Først av alt får jeg ikke lov til og plassere ut høytalere på størrelse med små skyskrapere i stua. Jeg trenger altså tips til hvordan jeg kan skjule høytalere og utstyr på best mulig måte. Så at noen har nevnt in-wall høytaler, dette kunne virke som en god ide for oss.
    Finnes det noe smart måte og skjule utstyr som dvd spiller,forsterker, tuner osv uten å bruke tradisjonelle tvreoler? Jeg har som sagt muligheter til å designe stua som jeg vil, så kom gjerne med forslag om dette også kan skjules i vegg.
    Legger ved bilder av stua så dere kan se hvordan vi har tenkt at det skal se ut.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stue-kino er allid spennende mtp utfordringer :-D

Du finner stadig flere gode høyttalere for innbygging hvis en skal tro diverse AV-blaviser. I f.eks Hjemmekino #10 i 07 finner du noen tester. Hovedinntrykket mitt etter å ha lest dette er at gjengivelse av de laveste frekvensene kan være en svakhet. Men du har kanskje mulighet til å plassere en pen liten sub eller to i stua?
    Kan ikke anbefale noe som helst slikt ut fra egen erfaring siden jeg selv valgte skyskrapere i stua

Mulighetene for å skjule elektronikken er utallige. Kan sette alt sammen i et annet rom eller annen etasje hvis du vil. Men du må jo da tenke på hvordan dette skal styres, slik at du får lagt opp IR-ekstendere eller andre fjernkontrollmuligheter på en ryddig måte. Spørs jo også hvor stas det blir på sikt å måtte gå ut av rommet for å bytte cd, men det blir smak og behag.
    Elektronikken kan også bygges inn, men da må du tenke på kjøling og hvor enkel tilgang du trenger til utstyret.

Ble fryktelig generelt det her. Men hvis du får presisert dine preferanser vil det nok komme en del tips inn her. Ganske mange som har møtt tilsvarende utfordringer tidligere.

Et lite tips kan være å titte på ymse kombinertkinoer på minhjemmekino.no Finner du noen løsninger du liker kan du jo sjekke om ikke eieren har en byggetråd eller annen info i egen tråd her inne.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Her er en som virkelig har fått til en fin stuekino. http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg

Bygge utstyret inn i veggen skulle ikke være så vanskelig. Dersom du velger å ha utstyret i et annet rom (eller i samme rom for den del) så kan alternativet til cd være Squeezebox. Brukervennlig, pent og enkelt i bruk.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer SveinMD sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også eit eksempel på korleis du kan få det til med in-wall høgtalarar:
    unIQue sin hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinMD
    Her er også eit eksempel på korleis du kan få det til med in-wall høgtalarar:
    unIQue sin hjemmekino
    Nice, var faktisk noe i den duren jeg hadde sett det for meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd! Når det gjelder utstyr så har jeg litt lyst til å gå for et mediacenter system, der hvor jeg styrer musikk/video fra en Xbox360 og har en Windows Mediacenter stående i et annet rom som lagringsmedium.
    Og en Logitech Harmony til å styre resten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

in-wall

Hvem/hvor kjøper jeg greie in-wall høytalere? Gjerne komplett surroundsett med høytalere og forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •