Bygging av CinemaGH

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygging av CinemaGH

En introduksjon og noen spørsmål.

Holder på bygge hus og skal ha et kinorom i kjelleren.

Huset og kinorommet har vannbåren varme (varmepumpe), Villavent balansert ventilasjon, og ABB’s styrings system.

Kinorommet er 3,8 x 7 x 2,45 med kjerneisolerte betong vegger på tre sider, et teknisk rom og forværelse til kinorommet på den andre siden. Det er støpt dekke mellom kjelleren og hovedetasjen.

Planlagt innflytting er i begynnelsen av mars og jeg må ta noen viktige avgjørelser i løpet av uken. Rommet skal være så lydtett som overhode mulig og jeg har forstått det slik at jeg bør lage et rom i rommet. Alternativet er å la taket henge i lydbøyler. Hva bør jeg velge? Jeg kan lage en dobbel vegg mellom kinorommet og det tekniske rommet, vil det være nødvendig? Hvordan bør jeg lage gulvet når jeg skal ha teppe.

Jeg vurderer å lage kasser mellom vegg og tak til spotlights og ventilasjon slik at jeg får plass til flere lydfeller dersom det skulle være nødvendig. Er veldig redd for at ventilasjonsanlegget skal frakt lyden rundt til alle rommene i huset. Er det noen som har et kinorom med balansert ventilasjon som kan fortelle hvor stor lydlekkasjen vil være?

Jeg skal legge ut bilder fra byggeprosessen og tegninger når jeg har funnet ut hvordan.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De første bildene

Her er bildene av kjelleren før noe er gjort:

Fra inngangen til det fremtidige kinorommet

Midt i rommet

Fra det tekniske rommet:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CinemaGH
    Her er bildene av kjelleren før noe er gjort:

Fra inngangen til det fremtidige kinorommet

Midt i rommet

Fra det tekniske rommet:

sett inn bildene på nytt....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tegning av underetasjen

Jeg skal kjøpe en HD projektor når kinorommet står ferdig, men jeg vet enda ikke hvilken model jeg skal kjøpe.
    Kan noen fortelle meg hvor stort lerret jeg bør/kan ha når veggen det skal henge på er ca 3.7 meter og lengden på rommet er 6.5 meter? Og hvor langt i fra lerrete bør projektoren henge? Jeg vet at det finnes kalkulatorer får å beregne avstanden, men er projektorene så forskjellige at jeg ikke bør henge opp feste for projektoren før jeg har valgt en projektor?

Her er tegningen av underetasjen. Kinorommet skal bygges i rom 009 som er nederst på tegningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •