Neopren under bunnsvill (rom-i-rom) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt tankespinn fra min side: Jeg tror at uansett hva du legger under av dempende materiale på bunnsvilla, så oppnår du effekten med mekanisk dempning mellom vegg og gulv (selvsagt er noen materialer bedre enn andre). Men en risikerer at en får et slag i tryne ved at det oppstår/øker egenresonans/vibrasjoner i veggen i stedet for. Eksemplet med motoren over er jo et snillt eksempel for der var det det bare en frekvens å ta hensyn til, 60Hz som vi kjørte motoren på. Lyd har jo et vidt spekter av frekvenser å ta hensyn til og det kompliserer sikkert løsningen..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Litt tankespinn fra min side: Jeg tror at uansett hva du legger under av dempende materiale på bunnsvilla, så oppnår du effekten med mekanisk dempning mellom vegg og gulv (selvsagt er noen materialer bedre enn andre). Men en risikerer at en får et slag i tryne ved at det oppstår/øker egenresonans/vibrasjoner i veggen i stedet for. Eksemplet med motoren over er jo et snillt eksempel for der var det det bare en frekvens å ta hensyn til, 60Hz som vi kjørte motoren på. Lyd har jo et vidt spekter av frekvenser å ta hensyn til og det kompliserer sikkert løsningen..
    Tror litt av cluet var å beregne denne uunngåelige egenresonansen til å havne under det hørbare området. Om dette er umulig eller vanskelig vet jeg ikke, men for å kunne beregne dette må man uansett ha tunga rett i munnen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter rådføring med akustiker dropper jeg hele neopren-prosjektet. I mitt tilfelle hadde det visstnok lite for seg, og da er det jo tøys å kaste bort tid/penger på det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •