RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 97 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Lite spørsmål: Hvor mange meter med høytaler ledning ble det til at du trakk/kommer til å trekke i rommet? (Grand total)? Holder på å summere i excel til mitt eget rom og jeg er litt overrasket hvor mye det blir tilslutt.
    Jeg kjøpte 100 meter og har en del igjen (skal vi tippe rundt 20-30 meter?). Jeg har lagt opp rør til både fronter, presence både foran og bak uten å trekke kabel til disse. Hadde jeg gjort dette, ville jeg nok nærmet meg 100 meter...

Beklager at jeg ikke har mer nøyaktige mål å komme med!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    De små lederrne er vel ikke signalføring?
    Det høres ikke bra ut i så fall. De er jo ikke skjermet på noen måte. Eneste jeg kan komme på er en slags trigger-ting.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg kjøpte 100 meter og har en del igjen (skal vi tippe rundt 20-30 meter?). Jeg har lagt opp rør til både fronter, presence både foran og bak uten å trekke kabel til disse. Hadde jeg gjort dette, ville jeg nok nærmet meg 100 meter...

Beklager at jeg ikke har mer nøyaktige mål å komme med!
    Stemmer røffly med mine tall også, ca 67 meter for 7 kanaler. En skal ha vunnet litt i lotto før en kjøper noe eksotisk kablel til alle kanaler

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer røffly med mine tall også, ca 67 meter for 7 kanaler. En skal ha vunnet litt i lotto før en kjøper noe eksotisk kablel til alle kanaler
    Jeg er av "kobber er kobber"-oppfatningen (i hver fall fall til surround-høyttalerene) og kjører 6 kvadrat installasjonskabel.

Dette er sikkert nesten like dyrt som de billigste høyttalerkablene med samme tversnitt, men siden jeg fikk dette grisebillig ble det disse.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da,men hva er alternativet ? Nordost ??
    Det er jo en perfekt løsning under feks parkett og tepper :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veggene blir isolert straks trikkeren har vært her og trukket kabler gjennom det han trenger (og jeg får dratt HDMI-kabelen gjennom 32mm k-røret (Ole-A, hvor er du?)).
    Jeg er her jeg. Bare si i fra så kommer jeg. Begynner å bli lei av å montere kjøkken hos Per.

Spørsmål siden du lager rommet så tett med gips. Har du beregnet inn temperatur/fuktighets forskjeller. Så man slipper eks. at ting begynner å bule, anlegge mage ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleA
    Jeg er her jeg. Bare si i fra så kommer jeg. Begynner å bli lei av å montere kjøkken hos Per.

Spørsmål siden du lager rommet så tett med gips. Har du beregnet inn temperatur/fuktighets forskjeller. Så man slipper eks. at ting begynner å bule, anlegge mage ;-)
    Mage har det vel en tendens til å bli uansett... det er i alle fall min erfaring...

Men for å være seriøs. Nei jeg har ikke beregnet noe slikt i det hele tatt. Nå er vel ikke gips diffusjonstett, så jeg vet ikke hvor aktuelt dette er. Det må nesten noen som vet hva de snakker om ha meninger om...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    De små lederrne er vel ikke signalføring?
    Jeg tror de tunne lederne i midten skal kobles på "hver sin side", altså en til pluss og en til minus. Eller er det for at man skal kunne skille på hvem side som er hvem. Greit hvis man gjemmer unna kablene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tror de tunne lederne i midten skal kobles på "hver sin side", altså en til pluss og en til minus. Eller er det for at man skal kunne skille på hvem side som er hvem. Greit hvis man gjemmer unna kablene.
    Om de skal kobles til eller ikke vet jeg ikke, men karen fra Axiom sa i alle fall at de fargede lederene på midten var for å holde orden på polariteten.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trikker kommet og gått

Ikke så spennende nyheter akkurat, men kl 06:45 troppet en elektriker opp og i fellesskap dro vi "alt av" ledninger gjennom k-rørene. Eneste lille overraskelsen vi fikk, var da vi prøvde å dytte trekkefjæra inn her:

-k_r-jpg

Han dyttet og dyttet og det nærmet seg slutten på den 15 meter lange trekkefjæra. Og det er LANGT fra 15 meter til el.skapet der jeg trodde k-røret skulle ende (det går ned i støpen serru, så jeg så ikke helt hvor det endte). Etter mye trykking, stønning og bruk av glidemiddel, kom fjæra til veis ende og vi fant da ut at den kom opp i et k-rør som stakk opp fra gulvet (i snikkerboden!!!) som var markert "Varmtvannsbereder 2"...

Kjekt å ha et k-rør fra AV-bakboksen til VVB2

Kom ikke å si at jeg ikke har tenkt på alt!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var fin Rune! Man vet aldri.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt flere ganger på å bruke Recieverens flere-sone-mulighet, men jeg pleier ikke bruke så mye tid sammen med v.v.berederen i huset. Hva er det med berederen DIN som gjør det verd å bruke tid til å oppholde seg der sammen med muzikk

Eller har du tenkt på bruke en "Toten variant" av berederen og trenger hotlink dit?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt flere ganger på å bruke Recieverens flere-sone-mulighet, men jeg pleier ikke bruke så mye tid sammen med v.v.berederen i huset. Hva er det med berederen DIN som gjør det verd å bruke tid til å oppholde seg der sammen med muzikk

Eller har du tenkt på bruke en "Toten variant" av berederen og trenger hotlink dit?
    Hehe - utviklingen står vel ikke i ro på den fronten heller? Tipper de nyeste modellene kommer med Ethernet-kontakt og innebygget web server for overvåking av prosessen ;-) Da er det kjekt med k-rør da!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er LANGT fra 15 meter til el.skapet der jeg trodde k-røret skulle ende (det går ned i støpen serru, så jeg så ikke helt hvor det endte). Etter mye trykking, stønning og bruk av glidemiddel, kom fjæra til veis ende og vi fant da ut at den kom opp i et k-rør som stakk opp fra gulvet (i snikkerboden!!!) som var markert "Varmtvannsbereder 2"...
    Håper ikke dette betyr at du IKKE har et k-rør til sikringsskapet fra kinoen...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Håper ikke dette betyr at du IKKE har et k-rør til sikringsskapet fra kinoen...
    Neida, jeg har 3 stk:

1 x 16 mm til gulvvarme
    1 x 16 mm til lys og stikk
    1 x 20 mm til anlegget

I det siste k-røret sa trikkeren at jeg kunne presse inn 3 kurser hvis det var de om å gjøre, så jeg håper det holder.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - utviklingen står vel ikke i ro på den fronten heller? Tipper de nyeste modellene kommer med Ethernet-kontakt og innebygget web server for overvåking av prosessen ;-) Da er det kjekt med k-rør da!
    Jeg kan bekrefte... Eller nei, glem det. Jeg kan ikke kommentere dette.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har det blitt gjort lite (på kvelden). Har mest ryddet vekk masse skrot over isolasjon som ble til overs etter den siste "runden". Hjalp en kompis å flytte på et 95kg tungt Hammond-orgel han kjøpte i kveld og det tok sin tid...

Kan likesågodt vise k-rør-historien der jeg trodde trekkefjæra skulle komme ut ved A, men kom ut ved B:
    -img_1177-edit-jpg

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da ikke så ille bom... begge rør er jo innenfor et stenkast, så det må man vel kunne godkjenne :-D

Newcomer Tunlid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker å følge med på denne tråden.
    Med den siste oppdateringen kan jeg gå til sengs med et stort smil :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunlid
    Elsker å følge med på denne tråden.
    Med den siste oppdateringen kan jeg gå til sengs med et stort smil :-D
    Heisann!

Velkommen til AVForum generelt og til denne tråden spesielt!

Ingenting varmer mer enn å kunne påføre noen et smil :-)

Side 97 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •