RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 95 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Frekk som jeg er så sendte jeg en e-post til Joe Elkins hos Schaeffer AG og spurte om de leverte M3 skruer til panelene, og det kunne de ;-).
    Sier du det du, din luring! Du er tydeligvis litt mer frampå enn meg ;-) Nå har det seg slik at Nitro sendte meg noen prøveskruer. Det kan nesten se ut som han har sendt nok til å dekke det totale behovet, men hvis det blir for få, så kan jeg jo be Schaeffer om å legge ved noen med panelet.

Takk for innsatsen, doktor!

Det var 4 forskjellige slag bland skruene Nitro sendte:
    -img_9893-jpg

Og det viste seg å være mer enn nok skruer også! En STOR takk til Nitro :-)

Dere er for snille med meg, folkens!
    Den saken til venstre ser veldig brukænes ut.

Den ser ut til å passe Type-D-kontaktene alldeles utmerket:
    -img_9895-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    One butt saved...

(SS)
    Og et hode bøyet i støvet ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke kom igang før 23:15 i dag, ble det så som så... Jeg fikk i alle fall satt inn resten av gulvet med støvbinde-middel. Gikk bort fra duste-metoden (penselstrøk i knestående) og gikk over til litt grovere skyts:

-img_9897-jpg

Neste greie blir vel rumperister-k-rør-gjennom-bunnsvill-opplegg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

K-rør til body-shaker

Fikk ikke sett noe fotball i kveld fordi "noen" med dobbeltstemme heller ville se på Wallander. I og for seg greit nok, for da kunne jeg holde på i grotten uten sure miner...

I kveld var det tid for siste del av forberedelsene til body-shaker kabling. Et k-rør ble dratt fra "alle bakboksers mor" ned til rett over gulvet:
    -img_9899-jpg
    (streken markerer retningen til utpiggingen midt på gulvet)

Neglebitende spenning når 2x6mm2 skulle "dras" gjennom:
    -img_0001-jpg

Og se - det gikk jo fint! Riktig merket og alt i orden:
    -img_0002-jpg

De ultraflate (0.6 mm) kablene jeg bestilte fra statene er forresten på vei (i Paris når dette blir skrevet). Det var jo en dustete ting at man MÅTTE kjøpe med 2 33-kroners sukkerbiter med kabelen.

Men, det viste seg at det måtte man slett ikke. Det var bare å trykke "Remove" på bestillingsvinduet under...:

-01-gif

...så forsvant hele tulballet:

-02-gif
    (at hele sendingen da kom under 180 kroner skadet heller ikke ;-)

---

Litt andre ting også. Det er greit å ha markert stenderverket FØR man begynner å sette gips på veggene.

Både i tak...:
    -img_0004-jpg

...og på gulv:
    -img_0005-jpg

IXUS400 R.I.P.?

Hvis noen har reagert på litt blasse og rare bilder i det siste, så det er med tungt hjerte at jeg må melde at min kjære følgesvenn gjennom mange DIY-prosjekter, mitt første (og beste?) digitalkamera, mitt Ixus 400 spiller på siste verset. Som en slags merkelig markering rundet akkurat bildetelleren 9999 bilder og begynte i kveld på 0001 igjen. Sier kanskje litt om hvor godt brukt dette kameraet har vært. Og hvor seigt det har vært!!! Det har vært noen runder "nede". Først løsnet "skallet" slik at det faktisk mesteparten av sitt liv har vært tapet sammen... Så var det en sommerferie det omtrent ikke ville fokusere og var på god vei mot søpledunken. Men så kom det seg jaggu igjen og virket 100% igjen. I fjor sommer skulle det ene ormeyngelet låne kameraet og det gikk bra i akkurat 23 sekunder før hun trynet på fjellet med kameraet først og slo linsen (som selvsagt var ute) i 15 graders vinkel... Da var jeg rimelig sikker på at det hadde sagt sitt. Men min svoger, som er bilmekaniker og har en nesten uhyggelig evne til å skjønne mekaniske ting, klarte på en eller annen måte å få dunket tilbake optikken på plass og jammen virket kameraet mer eller mindre etterpå. Mindre, fordi det aldri helt ble seg selv igjen. Å zoome helt inn satte fast optikken igjen (med medfølgende desperat dunking og tapping for å få linsen inn igjen). I den siste tiden har det hatt uvaner som å ikke ville slå seg på og være generelt ustabilt. Derfor fikk FruW et Ixus IS860 som erstatter. Det var flott for da hadde jeg et "sølekamera" å bruke nede i kjelleren uten å være redd for å ødelegge noe.

Men den tid ser ut til å være over snart... det er så trist, så trist...

Et par bilder av godkameraet mitt

Skakkslått optikk hindret ikke videre virke:
    -p6202226-jpg

Like god med litt tape:
    -p6202227-jpg

Så nå får jeg kanskje tyvlåne FruW sitt kamera framover. Hvis kameraet (og jeg) overlever, kan vi få til litt bedre vidvinkel-bilder også :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er vel heller om leserskaren overlever?
    Vi, som kameraer flest, har jo begrenset levetid. Aner jeg (og andre?) et visst behov for en runde med tape her, for å oppleve en ultimat tilendebringelse av denne kinoen?
    Nå MÅ du jo snart kunne sette punktum for ditt pent sagt eksalterte og til de grader spissfindige og mildest talt like flisespikkede prosjekt?
    At du orker, er for meg et mysterium!
    Sjøl har jeg til tider vært betraktet som utpreget pirkete hva detaljer angår, men her ser jeg glatt min overmann.
    Føler meg rett og slett hensatt til bleiestadiet, i så måte! ;-)
    Fortsatt god sommer, RuneW! :-D I den grad du klarer å få den med deg da.....

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kondolerer!

Synd med det gamle kameraet ditt. Kan huske at det har været med på HTF i år etter år.
    Ved å kjøpe et slik deksel, vil kameraet til fruW bli beskyttet mot KZ, MDF støv og, isolasjon mm.
    Komplett.no - Canon undervannshus WP-DC17, IXUS 860
    På den annen side får du jo en god grunn til å kjøpe deg et nytt.
    Du får jo Digitalkameraer nå som er mye bedre en ditt gamle IXUS 400 for en slant og ingenting...
    Dette er en naturlig post i byggebudsjettet. Det er jo tross alt en del av dette som har slitt det ut.
    Hvor mange kg MDF støv har ikke dette kameraet opplevd?

Har du tenkt til å pigge ned kabelen hele veien?
    Var ikke dette en ultralav kabel som kan legges rett under laminaten/ parketten da?
    Men kjenner jeg deg rett så blir den vel pigget ned og limt fast, deretter sparklet igjen slik at du får et helt slett grunnlag for parketten

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Spørsmålet er vel heller om leserskaren overlever?
    Vi, som kameraer flest, har jo begrenset levetid. Aner jeg (og andre?) et visst behov for en runde med tape her, for å oppleve en ultimat tilendebringelse av denne kinoen?
    Nå MÅ du jo snart kunne sette punktum for ditt pent sagt eksalterte og til de grader spissfindige og mildest talt like flisespikkede prosjekt?
    At du orker, er for meg et mysterium!
    Sjøl har jeg til tider vært betraktet som utpreget pirkete hva detaljer angår, men her ser jeg glatt min overmann.
    Føler meg rett og slett hensatt til bleiestadiet, i så måte! ;-)
    Fortsatt god sommer, RuneW! :-D I den grad du klarer å få den med deg da.....
    Hehe, du kan få sagt det du!

Og - sommer? Hvilken sommer?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Synd med det gamle kameraet ditt. Kan huske at det har været med på HTF i år etter år.
    Ved å kjøpe et slik deksel, vil kameraet til fruW bli beskyttet mot KZ, MDF støv og, isolasjon mm.
    Komplett.no - Canon undervannshus WP-DC17, IXUS 860
    På den annen side får du jo en god grunn til å kjøpe deg et nytt.
    Du får jo Digitalkameraer nå som er mye bedre en ditt gamle IXUS 400 for en slant og ingenting...
    Akkurat det er jeg ikke 100% sikker på gitt... Kameraet har levert overraskende gode bilder - selv sammenlignet med 860'n.

Dette er en naturlig post i byggebudsjettet. Det er jo tross alt en del av dette som har slitt det ut.
    Hvor mange kg MDF støv har ikke dette kameraet opplevd?
    Ja, det blir jo en dråpe i havet... Men nå er vel det aller verste støvarbeidet ferdig, så jeg tror jeg lurer FruW sitt kamera ned foreløbig.

Har du tenkt til å pigge ned kabelen hele veien?
    Var ikke dette en ultralav kabel som kan legges rett under laminaten/ parketten da?
    Men kjenner jeg deg rett så blir den vel pigget ned og limt fast, deretter sparklet igjen slik at du får et helt slett grunnlag for parketten
    Hehe - jeg skjønner hvorfor du spør. Regner med at det var streken på gulvet? Denne har egentlig ingen hensikt, markerte bare stedet der k-røret skulle komme ut, slik at jeg fikk tatt en måling av avstanden.

Det blir en flat kabel som blir lagt rett på betongen, ja. Jeg kommer til å ta ut et hull i gipsen rett rundt utgangen til k-røret og dekke dette med gulvlisten, omtrent som på skissen under:
    -body-shaker-terminal-gif

Får vel prøve å tette litt en en eller annen guffe inni der også... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-kabel #2 + fuging

Først et bilde av min nyervervelse, HDMI-kabel nr 2:
    -img_1137-jpg

Den andre ble jo tatt ned fra taket for å være 100% sikker på at den ikke overførte noen vibrasjoner... Den forrige var 10m og rakk akkurat, men denne må gå en lang omvei i k-rør og måtte bli 15m. La oss håpe den holder mål (og at jeg klarer å dra den gjennom 32mm røret ;-)).

---

I dag var det den store fugedagen. I sist hadde jeg jo "klister" (støvbindemiddel) på gulvet og med det samme gulvet var rent og støvfritt fuget jeg en god del (minus den delen av rommet hvor alt skrotet befinner seg for tiden) av vinkelen mellom gulv og bunnsvill.

Med det samme jeg hadde kompressor og luft-fugepistolen fremme, kunne jeg likesågodt begynne med taket. Her skal det jo fuges mellom gipsplater og ikke minst - mellom gipsplater og veggene.

Men først et strøk med min beste venn (etter vevtape og patentbånd ;-)) KZ'n:
    -img_1124-jpg

Et par kommentarer til bildet over:

1. Jeg hold ikke penselen sånn altså gutter! Den var vendt med "spissen" inn i sprekken der fugemassen kommer. Men hvis jeg hadde holdt den sånn år jeg tok bildet hadde man bare sett albuen min...

2. Bildet er veldig støyete. Detter er fordi jeg har begynt å bruke FruW sitt 860IS-kamera (jeg sa at det gamle kameraet var bra). Viser seg at jeg ikke får tvunget dette /&%&€ kameraet til å bruke lave ISO-verdier hvis jeg ikke kjører ett av progarmmene (altså ikke manuell)??? Fant det ut etterhvert (ca to bilder under).

Bunnfyllingslist er viktig hvis ikke fugen skal sprekke:
    -img_1125-jpg
    (denne er på 10mm - egentlig litt stor. Skulle hatt 8mm men det er ikke så lett å få tak i rundt her)

Så var det å sprøye i vei:
    -img_1130-jpg

Den luftdrevne fugepistolen fungerer veldig bra, men du milde himmel som en skvetter hver gang den sinnsykt bråkete kompressoren plutselig starter...

Nuvel. Fuget også rundt noen kontakter i taket - igjen...:
    -img_1131-jpg

Her en typisk tak/vegg-fuging:
    -img_1133-jpg

Slik ser taket ut nå:
    -img_1134-jpg

Fikk tatt ca 70% i kveld. "Rotehjørnet" får jeg ta når jeg får vekk litt skrot.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er på vei fremover igjen Rune! Stå på, i dag er vel en litt for fin dag til å fuge?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Godt å se at du er på vei fremover igjen Rune! Stå på, i dag er vel en litt for fin dag til å fuge?
    Ja, i dag har jeg jobbet på hytta (til fattern)...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har prøvd hoppetesten i det siste?

Ser meget bra ut dette her Rune - tipper kino'n kommer til å bli helt topp!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit...
    Begynner å lure på hva du bruker mest tid på?
    Kinoen? ...eller denne tråden?:lol:

Iallefall skikkelig grundig arbeid i begge tilfeller!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice!
    Nå venter vi spent på siste 30% av taket(1. lag), samt isolasjon og gips i vegger. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakpanel bestilt

Nice!
    Nå venter vi spent på siste 30% av taket(1. lag), samt isolasjon og gips i vegger. :-D
    Veggene blir isolert straks trikkeren har vært her og trukket kabler gjennom det han trenger (og jeg får dratt HDMI-kabelen gjennom 32mm k-røret (Ole-A, hvor er du?)).

Har forresten endelig send avgårde bestilling på bakpanelet mitt. Det ble seende slik ut tilslutt:

-panel-gif

Så nå er det ingen vei tilbake. Får håpe jeg har truffet på de fleste målene... ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er litt sent å si nå...:???:
    Hvorfor har du valgt å kalle tilkoblingene HDMI og RJ45 istedet for Projector og Ethernet el.l.?
    Vedlegg 34657

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette er litt sent å si nå...:???:
    Hvorfor har du valgt å kalle tilkoblingene HDMI og RJ45 istedet for Projector og Ethernet el.l.?
    Vedlegg 34657
    Du kan så si... Men det er ikke den største katastrofen i dette prosjektet ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahh... en ny pakke kom i dag!

En ny pakke kom dalende fra over dammen i dag:
    -flaot01-jpg

Som skrevet, har jeg bestilt en ultra-flat kabel som dette (klikk for link):

Og det var denne som kom i dag. Vi åpner med skjelvende fingre og...

...tape eller kabel???
    -flat02-jpg

Begge deler! Det viser seg at denne kabelen er til å lime fast under tepper og lignende:
    -flat03-jpg

---

Som vanlig. Beklager de elendige bildene, men når jeg er på jobb må jeg bruke mobilen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snygt, dette blir bra Rune, skulle bare hatt flate høyttalere også...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.6 mm høy og 12 kroner meteren... (++)
    Etter hva jeg kan se koster den vel 12 kroner per foot, det vil si ca 40,- NOK per meter :wink:

Side 95 av 587 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •