RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 94 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Denne senteren har jeg faktisk tenkt på lenge. I seg selv er den jo midt i blinken, i alle fall rent prismessig. En 15k-senter til 7.5k er midt i "sweet spot" sånn sett. Problemet er å få tak i brukte fronthøyttalere som matcher.

---

Ellers er jeg helt betatt av JBL LS80. Kan de være at de er den perfekte match mellom the beauty (pene musikkformidlere) and the beast (kinoen)? Jeg synes i alle fall de er nydelige, rent utseendemessig. Gleder meg til å lese test av systemet i neste Hjemmkino!

Men det er klart, prisen på frontrekka blir jo over 30k og er i tugangspunktet helt uaktuelt for meg. Ikke blir det noe på bruktmarkedet heller med det første. Jeg har god erfaring med import fra statene, men det viser seg at LS80 ikke blir solgt over dammen! Merkelig. Trodde dette var en modell med livets rett også der. Ser ikke ut til at det er noen tilsvarende modell med en annen betegnelse heller. Merkelig...
    Soundgarden (:shock: ) har sommertilbud på på ES serien (Før 16880.- Nå 9995.- http://www.soundgarden.no/shop_item....h=252&id=1225). Det koster jo ikke noe å droppe de en mail og høre om du kan få tilsvarende tilbud på LS serien.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Soundgarden (:shock: ) har sommertilbud på på ES serien (Før 16880.- Nå 9995.- http://www.soundgarden.no/shop_item....h=252&id=1225). Det koster jo ikke noe å droppe de en mail og høre om du kan få tilsvarende tilbud på LS serien.
    Ja, det hadde vært noe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vært noe...
    Eller, HAWK Electronics Online :: Unterhaltungselektronik » Lautsprecher » JBL Lautsprecher » JBL LS-Serie » ls80

Tør du? 14k + frakt og moms = 19k?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg er IKKE redd for å bestille fra utlandet hvis det er mye å spare 25k vs 19k er i grenseland, men fristende... Takk for tipset!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rumperister

I mangel av noe bedre å gjøre, startet jeg i kveld forberedelsene til gulvkontakt til evt rumperister. Som mange husker, gjorde jeg et fattig forsøk på å beregne hvor denne kontakten kunne plasseres. At den skal havne under sofaen er selvsagt, men jeg skal helst ikke treffe noen varmekabler heller...

Vel, vel... jeg ryddet unna litt på den aktuell gulvflaten og hadde du sett - jeg hadde målt opp midten av vinduet og 5cm offset:
    -img_9883-jpg

Siden alt av rusk og rask var flyttet inn mot endeveggene for å få boltreplass i midten av rommet, var det uaktuelt å måle seg ut fra disse for å finne tilsvarende avstand i midten av rommet, og jeg måtte ty til den gode, gamle 3-4-5-metoden for å finne en rett vinkel ut fra veggen:
    -img_9884-edit-jpg

Så var det bare å måle seg ut til midten av rommet fra siden og The X marks the spot:
    -img_9885-jpg

Eller gjør den det? Jeg syntes det hele så mistenkelig skjevt ut, selv om jeg hadde gått relativt langt for å sikre rette vinkler osv... La oss gå et par skritt tilbake.

Jeg hadde ikke noen lang nok rettholt for å tegne streken fra sideveggen til krysset, så jeg satte sammen et vater og en 2x4 på denne måten:
    -img_9886-edit-jpg

Den observante ser kanskje (selv uten symbolene) at dette på ingen måte er den rette måten å gjøre dette på... Sikte på feil side av 2x4'en. Jeg tror jeg går og graver meg ned. Tenk å dratt av en varmekabel på en sånn tabbe...

Slik ble den korrigerte streken:
    -img_9887-jpg

Suppehue!

Men nå er i alle fall pigge-området markert. Jeg tør ikke begynne å pigge på denne tiden av døgnet, for da kommer alle undergrunnens udyr og tar meg - eller FruW som hun også er kjent som.

Får prøve å presse inn 10 min pigging i morgen ettermiddag.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker AVForum - og alle de hjelpsomme menneskene der :-)

De er ALLTID en eller annen som har peil! Så MF er "Metric Fine", som er noe sære greier? Det skal jeg forsøke å huske!

Da har jeg gjort om alle hullene til M3.5 som dette:
    -m3-5-gif

Nå har jeg bare en Type-D-kontak her (HDMI-kontakten) og på den ser det ut til (målt med lett påtygget linjal) at skruene skal være nedsenket og at den største diameteren på skruehodet skal være ca 5.5 mm og den minste ca 4 mm og at høyden på nedsenkingen er ca 1mm... Kanskje unødvendige data hvis det er bare en type M3.5 skruer?

(Sender deg PM)
    Bare så det ikke blir misforståelse, M3x0,5 er ikke det samme som M3.5. har sendt deg M3 som avtalt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Bare så det ikke blir misforståelse, M3x0,5 er ikke det samme som M3.5. har sendt deg M3 som avtalt.
    Ja, jeg er klar over det. Valgte M3.5 fordi det tilsynelatende er den største dimensjonen som får plass. Hvis hodene på skruene du sender passer i kontaktene, kan jeg godt bestille M3. Kanskje M3.5 er mye mer ukurant og vanskelige å få tak i?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er klar over det. Valgte M3.5 fordi det tilsynelatende er den største dimensjonen som får plass. Hvis hodene på skruene du sender passer i kontaktene, kan jeg godt bestille M3. Kanskje M3.5 er mye mer ukurant og vanskelige å få tak i?
    Jepp! Det er mer ukurant..

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du behøver og bestille noen sende ca 20stk av den lengden jeg tror du trenger + noen div i andre lengder og med senkehode om det passer bedre. Skulle de bli for korte eller noe så gi meg tilbakemelding på Pm så finner jeg noen andre.(Blir ikke brukt alikevel, bruker mest 6,8,10mm i 12;9 kvalitet, men har samlet opp et greit utvalg til hobbybruk)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Tror ikke du behøver og bestille noen sende ca 20stk av den lengden jeg tror du trenger + noen div i andre lengder og med senkehode om det passer bedre.
    Takker og bukker. Med bestille mente jeg bestilling av M3-hull til panelet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr Piggy

Litt videre arbeid med å lage gulvkontakt til rumperister.

I går ettermiddag tok jeg mot til meg og begynte å pigge opp det oppmerkede området. Målet var å pigge vekk ca 5x5x5 cm:
    -img_9889-jpg

Den billige Biltema borhammeren kom nok en gang til sin rett!

Og her er det ferdige hullet, og "lo and behold!" - det kan se ut til at jeg klarte å unngå alt av varmekabler:
    -img_9890-jpg

Litt flaks må man jo ha noen ganger ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra at du bommet på varmekabelen. det kan jo fort være litt
    russisk rulett å begynne å borre slik:-?

Jeg ser at du har orden på verneutstyret

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Fineste vernesandalene jeg har sett på lenge

Godt at bildene og beregningene gjorde at du traff blink RW!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra at du bommet på varmekabelen. det kan jo fort være litt russisk rulett å begynne å borre slik:-?
    Det var jo ikke bare russisk rulett da!

Hehe - tenker du på "verneskoene" eller?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Fineste vernesandalene jeg har sett på lenge

Godt at bildene og beregningene gjorde at du traff blink RW!
    Jupp :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere ser vel at RuneW har verneklaffer på skoa :-D
    Et godt gjennomført arbeid her RuneW. Du har jo vært nøye med oppmåling etc., men det er jo alltid et usikkerhetsmoment...
    Flott å se det går fremover med både det ene og andre!

Du må jo snart få deg noen HT'er....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten at jeg surret litt i denne posten. Det var jo ikke 12 kroner meteren, men 12 kr per fot. Blir jo en litt annen pris...

Jeg skal nå uansett bestille 6-7 meter av denne (hvis ingen kommer med noe bedre forslag innen kort tid).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dere ser vel at RuneW har verneklaffer på skoa :-D
    En annen ting er jo at man skal være temmelig mye mer klønete enn snittet for å klare å pigge seg i benet (og gjøre stor skade) med en slik sak...

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Et godt gjennomført arbeid her RuneW. Du har jo vært nøye med oppmåling etc., men det er jo alltid et usikkerhetsmoment...
    Flott å se det går fremover med både det ene og andre!

Du må jo snart få deg noen HT'er....
    Mener du høyttalere? Jo, jeg burde kanskje det? Ikke akkurat noen bråhast, når man ser på fremdriften... Jeg har som sagt lagt min elsk på JBL LS80 (med eneste grunnlaget i utseendet og artikler i blader...). Min onde, onde plan er at en eller annen sullik kjøper disse nå og selger dem brukt til meg om et halvt år...

Buah-hah-hah-hah-hah!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekk som jeg er så sendte jeg en e-post til Joe Elkins hos Schaeffer AG og spurte om de leverte M3 skruer til panelene, og det kunne de ;-).

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Frekk som jeg er så sendte jeg en e-post til Joe Elkins hos Schaeffer AG og spurte om de leverte M3 skruer til panelene, og det kunne de ;-).
    One butt saved...

(SS)

Side 94 av 587 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •