RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 93 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 11737
    Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg skal ta med meg tipset sitt, sooound! Noen som vet hvor evt slike svartmalte skruer kan finnes? Det blir jo ikke så fryktelig mange av dem (ca 10?), så om de koster 50 øre eller 4 kroner er ikke så nøye.

husker ikke helt hvor vi får skruer ifra på jobben, men det er Tess eller berner

troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på en måte jeg som skulle hatt tatt tak i årets HTF. Det ble i utgangspunktet utsatt til høsten, fordi jeg ikke hadde overskudd i vår...

Har litt lyst til å gå "back to basic" i år, og da mener jeg ikke stereo, men kanskje å sikte litt lavere mht komplisert oppsett.

En ting er klinkende klart: Receiveren din vil bli ettertraktet ;-)
    Jeg kan eventuelt stille receiver og HD-DVD/BR spiller hvis det skulle være aktuelt ja.

På høytalersiden tror jeg aktive PA høytalere er veien å gå, men hvem har noe slikt liggende?

Når det gjelder bass tror jeg vil skulle klare oss. Hva med en plus/2 DIY i senter?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjenger og skruer...

Litt tanker rundt panelet igjen. Slik ser properties på skruehullene ut per i dag.

-untitled-1-gif

Selv om min far livnærte seg som dreier i sine yngre dager, er jeg relativt blank når det gjelder gjenger. Regner med at det er Metric Thread Fine (i motsetning til Metric Thread) som skal brukes når det er snakk om så små skruer?

Hvis noen kan bekrefte at det er relativt greit å skaffe tilveie skruer til disse gjengene hadde det vært veldig fint...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen kan bekrefte at det er relativt greit å skaffe tilveie skruer til disse gjengene hadde det vært veldig fint...
    Pål.. Biltema må vel ha noe?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra wiki:

The "coarse" pitch is the commonly-used default pitch for a given diameter. In addition, one or two smaller "fine" pitches are defined, for use in applications where the height of the normal "coarse" pitch would be unsuitable (e.g., threads in thin-walled pipes). The terms "coarse" and "fine" have in this context no relation to the manufacturing quality of the thread.
    Slik jeg forstår det som står i wiki`en er det ikke " Metric thread fine", men "Metric thread" du skal bruke. Standard pitch på M3 er 3,5 såvidt jeg kan se. Pitch på "Metric thread fine" er 2.

Correct me if I`m wrong.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tanker rundt panelet igjen. Slik ser properties på skruehullene ut per i dag.

-untitled-1-gif

Selv om min far livnærte seg som dreier i sine yngre dager, er jeg relativt blank når det gjelder gjenger. Regner med at det er Metric Thread Fine (i motsetning til Metric Thread) som skal brukes når det er snakk om så små skruer?

Ikke gå for MF, da vil du slite med og skaffe skruer og må bestille eske av feks 500. bruk vanlige m3, finnes over alt. vil du ha sorte kan du jo bruke umbrako eller så kan jeg sikkert sende deg noen med stjerne hode, om du sender meg Pm med adresse, gjerne også lengde på skruene og type hode(senke eller rundt hode for overflate montering) Om jeg husker riktig har M3 en stigning på 0,5mm.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Ikke gå for MF, da vil du slite med og skaffe skruer og må bestille eske av feks 500. bruk vanlige m3, finnes over alt. vil du ha sorte kan du jo bruke umbrako eller så kan jeg sikkert sende deg noen med stjerne hode, om du sender meg Pm med adresse, gjerne også lengde på skruene og type hode(senke eller rundt hode for overflate montering)
    Jeg elsker AVForum - og alle de hjelpsomme menneskene der :-)

De er ALLTID en eller annen som har peil! Så MF er "Metric Fine", som er noe sære greier? Det skal jeg forsøke å huske!

Da har jeg gjort om alle hullene til M3.5 som dette:
    -m3-5-gif

Nå har jeg bare en Type-D-kontak her (HDMI-kontakten) og på den ser det ut til (målt med lett påtygget linjal) at skruene skal være nedsenket og at den største diameteren på skruehodet skal være ca 5.5 mm og den minste ca 4 mm og at høyden på nedsenkingen er ca 1mm... Kanskje unødvendige data hvis det er bare en type M3.5 skruer?

(Sender deg PM)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fingjengede M3 skruer standard har en stigning på 0,5mm pr runde, dvs at du med en standard M3 i en 4mm plate har 8 gjenger i inngrep. Dette holder i massevis. dersom du skulle brukt en 2mm plate ville jeg brukt fingjengede M3 skruer som her en stigning på 0,35mm pr runde.
    Standard M3 skruer fås både hos Clas Ohlson og Biltama.
    Vil du ha de svarte?... spraylakk dem!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Fingjengede M3 skruer standard har en stigning på 0,5mm pr runde, dvs at du med en standard M3 i en 4mm plate har 8 gjenger i inngrep. Dette holder i massevis. dersom du skulle brukt en 2mm plate ville jeg brukt fingjengede M3 skruer som her en stigning på 0,35mm pr runde.
    Standard M3 skruer fås både hos Clas Ohlson og Biltama.
    Vil du ha de svarte?... spraylakk dem!!
    Så vidt jeg skjønner har de bare minus-skruer (forsenkede) på CO og det er jeg dessverre allergisk mot. Det tøffeste hadde vært umbraco eller Torx...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg skjønner har de bare minus-skruer (forsenkede) på CO og det er jeg dessverre allergisk mot. Det tøffeste hadde vært umbraco eller Torx...
    Tror jeg vedder stumpen min på at leverandøren av panelet også kan hive med de skruene du vil ha...? Jeg er også enig i at umbraco eller torx er å foretrekke. Spraymale skruer tror jeg ikke er noe særlig god ide ;-)

Hadde jeg skulle hatt disse skruene (i stavanger) hadde jeg stukket til "skruehjørnet" (industrisalg AS). Har enda ikke spurt de om noe de ikke hadde av skruer/bolter/muttere/etc.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Tror jeg vedder stumpen min på at leverandøren av panelet også kan hive med de skruene du vil ha...?
    Men... hva skal du sitte på da da?

Det er dette firmaet som freser ut paneler for folk. Jeg har ikke sett så ekstremt nøye etter, men fant ingen skruer ved første øyekast...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men... hva skal du sitte på da da?

Det er dette firmaet som freser ut paneler for folk. Jeg har ikke sett så ekstremt nøye etter, men fant ingen skruer ved første øyekast...
    Du kan jo alltids prøve i industriavdelingen på Ole Slorer (byggmakker)
    Alternativt slakte en gammel forsterker el.l :roll:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du kan jo alltids prøve i industriavdelingen på Ole Slorer (byggmakker)
    Alternativt slakte en gammel forsterker el.l :roll:
    Du er inne på noe! Har en halvkæss PA-amp med noen XLR-kontakter på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tak i sorte skruer i M3, med umbraco hode, så går inn på nærmeste sjappe som selger radiostyrte biler. I særp kan du f.eks høre med disse gutta Hobbynorgeshop...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    For å få tak i sorte skruer i M3, med umbraco hode, så går inn på nærmeste sjappe som selger radiostyrte biler. I særp kan du f.eks høre med disse gutta Hobbynorgeshop...
    Hah! Suverent tips! Men det er skummelt for en svak sjel som meg å entre en slik hobbybutikk... Ender vel med at jeg kommer ut med en fjernstyrt 4WD-bil av noe slag ;-)

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring og be dem sende! Jeg er helt enig med deg! Farlig å gå inn sånne plasser, farlig nok å være på detta forumet!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelfingerregel når det gjelder standard gjenger er at du skal ha 1.5 X diameteren på skruen i inngrep, da ryker skruen før gjengene i godset, men på det du skal bruke det til trenger du ikke det engang.

Du gjør det vanskeligere enn det er Rune. To eller tre gjenger i inngrep er sterkt som f***. Bruk standard gjenger, stigningen på gjengene er liten nok på så små skruer alikevel. Å begynne med fingjenger på dette er bare tull.

Sikker på at du ikke vil begynne i fly industrien, der driver dem slik, beregner akkurat slik at det er sterkt nok, hverken mer eller mindre.

Forresten, wurth har jo masse skruer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontrekke - igjen...

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Denne senteren har jeg faktisk tenkt på lenge. I seg selv er den jo midt i blinken, i alle fall rent prismessig. En 15k-senter til 7.5k er midt i "sweet spot" sånn sett. Problemet er å få tak i brukte fronthøyttalere som matcher.

---

Ellers er jeg helt betatt av JBL LS80. Kan de være at de er den perfekte match mellom the beauty (pene musikkformidlere) and the beast (kinoen)? Jeg synes i alle fall de er nydelige, rent utseendemessig. Gleder meg til å lese test av systemet i neste Hjemmkino!

Men det er klart, prisen på frontrekka blir jo over 30k og er i tugangspunktet helt uaktuelt for meg. Ikke blir det noe på bruktmarkedet heller med det første. Jeg har god erfaring med import fra statene, men det viser seg at LS80 ikke blir solgt over dammen! Merkelig. Trodde dette var en modell med livets rett også der. Ser ikke ut til at det er noen tilsvarende modell med en annen betegnelse heller. Merkelig...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Tommelfingerregel når det gjelder standard gjenger er at du skal ha 1.5 X diameteren på skruen i inngrep, da ryker skruen før gjengene i godset, men på det du skal bruke det til trenger du ikke det engang.

Du gjør det vanskeligere enn det er Rune. To eller tre gjenger i inngrep er sterkt som f***. Bruk standard gjenger, stigningen på gjengene er liten nok på så små skruer alikevel. Å begynne med fingjenger på dette er bare tull.
    Hehe - er det jeg som gjør det vanskelig? Har ikke tenkt tanken på å styrkeberegne gjengene ;-)

Lurte bare på hva jeg skulle bruke for lettest å få tak i skruer...

Side 93 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •