RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 92 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bittelitt BYGGING igjen...

For at dette skal bli litt BYGGETRÅD igjen, får jeg vel slenge ut et par bilder av hva i hampen jeg holder på med nå... For å ta det med EN gang - jeg er fortsatt ikke så langt som jeg engang var...

Oppdaget når jeg åpnet den nordligste delen av taket at de tre ytterste gulvbjelkene ikke var forsterket med kryssfiner (jeg gikk sannsynligvis lei, eller hadde ikke materialer nok den gang da). Dette er rett under TVn i stua over med tilhørende dansematte... Derfor tok jeg likegreit å forsterket disse to bjelkene etter originalmetoden, nemlig disse "trianglene".

Skulle gjerne ha brukt DW707'n til dette, men når det begynner å bli sent på kvelden må det bli gamlemetoden:
    -img_9870-jpg

Her er triangler skudd/limt opp:
    -img_9871-jpg
    (den lille stripen øverst er dessverre et signal om at mitt kjøre Ixus400 "byggekamera" synger på siste verset...)

Her ser man hvordan jeg har "tatt hull" i midpartiet:
    -img_9875-jpg

Når jeg får pakket sammen dette hullet er det "bare" den andre enden (med PJ-feste) igjen før jeg kan KOMME VIDERE med dette prosjektet...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RuneW, du kjører no-nonsense kabler rund baut fra før, så da er det vel bare å klikke seg inn på Blue Jeans Cable sitt hdmi-sortiment.
    Belden Series-1 virker å være et godt utgangspunkt.

Belden kabler som utgangspunkt, og sertifikat for at kablene faktisk står for det de påstår, høres bra ut i mine ører. Prisene er heller ikke avskrekkende.

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    RuneW, du kjører no-nonsense kabler rund baut fra før, så da er det vel bare å klikke seg inn på Blue Jeans Cable sitt hdmi-sortiment.
    Belden Series-1 virker å være et godt utgangspunkt.

Belden kabler som utgangspunkt, og sertifikat for at kablene faktisk står for det de påstår, høres bra ut i mine ører. Prisene er heller ikke avskrekkende.

DrE
    Takk for tipset, doktor!

Jeg har faktisk vært innom Blue Jeans sine sider og selv om navnet på selskapet er tvilsomt, virket kablene fornuftige.

Litt skremmende er denne setningen:
    "The Series-1 is quite thick and stiff, which is a drawback in terms of installation convenience, but performs better over distance than anything else we have seen."

Men jeg har bare ett relativt skarpt 90-graders bend (helt ved PJ-utgangen), så jeg er likevel optimistisk.

Newcomer Elg sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil takke for en bra tråd.

Har vært inne daglig de siste ukene for å sjekke tråden din. Du gjør en spesielt god jobb når det gjelder dokumentasjon av bygging, problemer og løsning. Det er gull verdt for oss andre.

Det å dokumetere løsningene når alt går til halvete, det er virkelig nyttig, for det er sånn der er når du bygger noe.

Så takk for tråden. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elg
    Vil takke for en bra tråd.

Har vært inne daglig de siste ukene for å sjekke tråden din. Du gjør en spesielt god jobb når det gjelder dokumentasjon av bygging, problemer og løsning. Det er gull verdt for oss andre.

Det å dokumetere løsningene når alt går til halvete, det er virkelig nyttig, for det er sånn der er når du bygger noe.

Så takk for tråden. :-D
    Hei, Elg! Velkommen til tråden og takk for den moralske støtten! Kanskje spesielt hyggelig nå som det har "buttet litt".

Kjærringa var ute av huset i hele går kveld så jeg fikk gjort en del. Nå er det bare 1.5 plater igjen som skal tas av og innmaten rettes på, så er jeg på sporet igjen. Først når dette er gjort (over helgen) da vil denne tråden forhåpentligvis sette fart igjen.

Jeg skal sørge for at det blir annonsert - skal i alle fall feire for meg selv ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    ...skal i alle fall feire for meg selv ;-)
    Flott, det er viktig å sette pris på delmål, for når veien er lang, da er det mentalt veldig bra å være klar over at det faktisk går fremover ;-)

Undertegnede har en gul enke i kjøleskapet, den er kjøpt inn i anledning av at nå har jeg endelig klart å male huset over alt hvor jeg trengte lift og en lang periode med godt vær. Er ikke ferdig med all maling, men et stort delmål er i boks. I kveld popp'er korken!

Så moral: Ut og kjøp deg noe godteri du også, så vet du at det står noe dedikert og venter på deg når du kommer så langt i prosessen! :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Men de små feiringene må man også passe på. Jeg har stadig små gaver til meg selv i slike prosjekter, f.eks. -når jeg har bygget/klippet/beiset bort dit skal jeg sette meg ned med en pils å beskue arbeidet. Små gaver må man unne seg selv på hverdager.

Stå på Rune:!:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Enig. Men de små feiringene må man også passe på. Jeg har stadig små gaver til meg selv i slike prosjekter, f.eks. -når jeg har bygget/klippet/beiset bort dit skal jeg sette meg ned med en pils å beskue arbeidet. Små gaver må man unne seg selv på hverdager.

Stå på Rune:!:
    Jepp, en Blu-Ray-film per delmål kan jo være både en premie og gulrot.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Back on track!

Endelig er jeg ferdig med "operasjon makkverk" og er klar for nye utfordringer igjen. Lukket siste gipsplata for litt siden:

-p6152224-jpg

Og så sopet jeg vekk ALT av Rockwool-rester og fikk det vekk fra mitt åsyn. For å si de slik - det blir lenge til jeg isolerer et tak igjen (og spesielt med Rockwool)...

---

Så nå håper jeg vi kan legge hoppetester og annet svada bak oss og begynne der vi slapp. Følgende ting er på trappene:

- Trikker kommer en av de nærmeste dagene og trekker ledninger gjennom diverse rør. Synes det er greit å ha gjort dette før jeg lukker veggene.

- Eh... nå ble jeg plutselig helt tom i hue - må være en utladning etter å ha blitt ferdig med møkkajobben... Jo, det må selvsagt fuges rundt gipsplatene.

- Nå som det er på grensen til ryddig der nede, tenker jeg å ta resten av støvbiningen på gulvet også

- Fuging langs bunnsviller må også til, før gipsen på veggene skrus fast

- Ny (15 m) HDMI-kabel er også bestilt, så får vi se om den lar seg tre gjennom 32mm k-røret...

Ja, det hadde jeg nesten glemt - jeg fikk en gave fra "en onkel" i Amerika for noen dager siden:
    -img_9878-jpg

Dette var de siste pluggene jeg manglet for å gjøre mitt framtidige veggpanel komplett, nemlig et par XLR-kontakter (til evt. aktive sub'er bak) og en RJ-45-kontakt (jeg bestilte 2 sånn i tilfelle, hvis noen skulle være interessert).

XLR-kontaktene var greie nok:
    -img_9879-jpg

Men, hva i &%€/&%€/%& er dette? Kan ikke huske at jeg bestilte byggesett...:
    -img_9882-jpg

Kanskje ikke så rart denne var dyr... jeg trodde det skulle være en kontakt med en kontakt i begge ender (slik at man bare kunne stappe inn en nettverksledning på baksiden), men den gang ei...

Greit nok at man må sette sammen noe, men sju deler da mann!

Når jeg får tid skal jeg kontrollmåle alle hull og sende avgårde en bestilling av en utfreset aluplate. Noen usikkerhetsmomenter er det selvsagt også i forbindelse med dette. Hva slags gjenger skal jeg bestille fot Type-D skruehullene f.eks.?

Vel, vel. Nå tar jeg meg en liten lur. Vi er så heldige å få passe tå av noen andres trollunger i tillegg til våre tre, så det er ikke sikkert det blir å ligge å dra seg til 12:00 i morgen for å si det slik... ;-)

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhuu:-) Rune is back in business!!! Fint å se at det går videre og at du har løst de tidligere problemene med taket/gulvet ditt! Regner med at det går et par dager før du får satt sammen den RJ45 kontakten din da? :-) hehe...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Juhuu:-) Rune is back in business!!! Fint å se at det går videre og at du har løst de tidligere problemene med taket/gulvet ditt!
    Løst og løst... jeg har IKKE tenkt å ta en ny hoppetest for å si det slik... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løst og løst... jeg har IKKE tenkt å ta en ny hoppetest for å si det slik... ;-)
    Prior

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hehe - hadde det ikke vært fordi jeg var så feig skulle jeg ha svømt over ælva og dratt deg i øra

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en som hadde en lur ide om å kjøpe noe man hadde lyst på når man var ferdig med et delmål, og i kveld handlet jeg denne:

(Slæpp off Konrad, det blir ikke noe HTF-visning av denne... ;-))

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - hadde det ikke vært fordi jeg var så feig skulle jeg ha svømt over ælva og dratt deg i øra
    :-D Da må du forte deg, hiver meg i loppekassa plutselig.

Godt du er tilbake der du var en gang. Frem og tilbake er dobbelt så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en som hadde en lur ide om å kjøpe noe man hadde lyst på når man var ferdig med et delmål, og i kveld handlet jeg denne:

(Slæpp off Konrad, det blir ikke noe HTF-visning av denne... ;-))
    Er det egentlig noe ny info om htf2008? Leste etter eller annet om en senter....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får tid skal jeg kontrollmåle alle hull og sende avgårde en bestilling av en utfreset aluplate. Noen usikkerhetsmomenter er det selvsagt også i forbindelse med dette. Hva slags gjenger skal jeg bestille fot Type-D skruehullene f.eks.?

;-)
    Når det gjelder gjenger i alu-plata du skal bestille, så ville jeg satset på 2 el. 3mm maskingjenger (mm)
    spørs jo seff. hvor store festehullene er på de forskjelige kontaktene?
    passer det med 3mm overalt, så gå for det.

evt. prøv og få tak i svart-malte skruer, det blir penest, siden alt annet er svart.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Er det egentlig noe ny info om htf2008? Leste etter eller annet om en senter....
    Det er vel på en måte jeg som skulle hatt tatt tak i årets HTF. Det ble i utgangspunktet utsatt til høsten, fordi jeg ikke hadde overskudd i vår...

Har litt lyst til å gå "back to basic" i år, og da mener jeg ikke stereo, men kanskje å sikte litt lavere mht komplisert oppsett.

En ting er klinkende klart: Receiveren din vil bli ettertraktet ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sooound
    Når det gjelder gjenger i alu-plata du skal bestille, så ville jeg satset på 2 el. 3mm maskingjenger (mm)
    spørs jo seff. hvor store festehullene er på de forskjelige kontaktene?
    passer det med 3mm overalt, så gå for det.

evt. prøv og få tak i svart-malte skruer, det blir penest, siden alt annet er svart.
    Jeg skal ta med meg tipset sitt, sooound! Noen som vet hvor evt slike svartmalte skruer kan finnes? Det blir jo ikke så fryktelig mange av dem (ca 10?), så om de koster 50 øre eller 4 kroner er ikke så nøye.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel på en måte jeg som skulle hatt tatt tak i årets HTF. Det ble i utgangspunktet utsatt til høsten, fordi jeg ikke hadde overskudd i vår...

Har litt lyst til å gå "back to basic" i år, og da mener jeg ikke stereo, men kanskje å sikte litt lavere mht komplisert oppsett.

En ting er klinkende klart: Receiveren din vil bli ettertraktet ;-)
    Stereo har det aldri vært, bare så det er sagt, det var vel en Dolby ProLogic surroundforsterker, 26 eller 28" crt og en vhs den første gangen. Men at ting kan forenkles ned en del, så ting ikke tar så lang tid.. ja det er jeg med på.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 92 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •