RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 9 av 587 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 11737
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ja, Dragen må passes litt på den også, slik at den ikke "brenner" opp planene for nytt utstyr, og vil ha dette rommet til Syrom stedet... :???:
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Argggghhhh!
    P-SONO: En hyllest til Kokken-sonosub-3-jpg
    (her er forfatteren i dyp konsentrasjon under kreasjonen av føttene til sub'en - og den første som ler av forklet vil få tilsendt en kjevle per PM;-) )
    Jeg viste tråden til min W og hun var mer jo selvfølgelig mer interessert i forkledet enn sono'en. Hun mente at denne godt kunne være produsert av husets herskerinne.

Slik er det å ha stoff-avhengig W. Heldigvis har min W også eget rom for å pleie sine behov. Det var et krav da vi kjøpte enebolig i fjor: Begge skulle ha eget rom til sin fritidsaktivitet. Hun sy-stue, jeg "tilfluktsrom". Derfor: Jeg henger meg med på formaningene om at en bør passe på at den illsprutende dragen er tilfreds, da er livet så mye mer enklere i våres egne rom.

hmmm: Jeg analyserer meg frem til at det er din Herskerinne har tatt foto'et, planlegger hun å frembringe pinlige situasjoner eller som pressmiddel...? :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper på stativ og "selvutløser" Rune. :grin:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg viste tråden til min W og hun var mer jo selvfølgelig mer interessert i forkledet enn sono'en. Hun mente at denne godt kunne være produsert av husets herskerinne.
    Stemmer nok det - og det er vel sikkert hennes også. Må nok skuffe/berolige og innrømme at jeg ikke har noe eget...

Slik er det å ha stoff-avhengig W. Heldigvis har min W også eget rom for å pleie sine behov. Det var et krav da vi kjøpte enebolig i fjor: Begge skulle ha eget rom til sin fritidsaktivitet. Hun sy-stue, jeg "tilfluktsrom". Derfor: Jeg henger meg med på formaningene om at en bør passe på at den illsprutende dragen er tilfreds, da er livet så mye mer enklere i våres egne rom.
    Stoff-avhengig du ;-) Stemmer vel til en viss grad ja, og som du sier - det er viktig at W'ene rundt om kring blir oppmuntret i sine egne aktiviteter (selvsagt med (bak)tanke på at vi skal få holde på med våre...)

hmmm: Jeg analyserer meg frem til at det er din Herskerinne har tatt foto'et, planlegger hun å frembringe pinlige situasjoner eller som pressmiddel...? :shock:
    Hehe - nei du denne pinlige situasjoen har jeg påført meg selv. Med stativ og selvutløser, som jeg bruker i 99% av tilfellene når jeg tar bilder til byggetråder. Blir veldig naturlige farger i forhold til blitz. Greit til statiske motiver, men litt verre med unger (som bildet over er et glimrende eksempel på). Far satt selvsagt heeeelt stille i det bildet ble tatt... Juks og fanteri, med andre ord.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tipper på stativ og "selvutløser" Rune. :grin:
    Ser du var før meg Mr K ;-)

Men nå må jeg ta kvelden. Skal være på plass i barnehagen med 3 unger i full GRU (Lucia-kostymer...) kl 06:50 i morgen. Kjærringa jobber tidlig så jeg må ta hele baletten....: "Svart seeeeeenker natten seeeeeg"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snekker på besøk!

Jau! I dag var endelig snekkeren en tur på befaring og vi avtalte hva som skulle gjøres:

- Sette opp reisverk/bjelkelag
    - Sette inn utgangsdør (som jeg kjøpte i dag)
    - Sette opp et enkelt lite tak over døren så den ikke blir ødelagt av vind og vær med det samme...

Døren veier forresten over 75 kg (mot vanligvis ca 50 kg). Dette er visstnok pga at de bruker stålplater istedenfor aluminiumsplater inni. Skal visstnok være mindre "levende" enn alu. jeg har ikke peilig, men i lydisolasjonssammenheng er jo mere vekt alfa og omega, så jeg klager ikke jeg...

Uansett, snekkeren kommer i januar, så da blir det virkelig action!

Og en god ting til: Han hadde en plateheis jeg kunne låne så "mye jeg ville" og det er jo helt suverent, når enn skal ha 3 lag gips i taket...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har forresten brukt litt tid mens jeg ventet på vindus-problematikken... Vinduene blir jo uten tvil det svakeste leddet lydisolasjonsmessig. Jeg har sett for meg å bruke noen "window plugs", når jeg virkelig skal fleske til, men det er litt knotete å bruke og veldig upraktisk når man IKKE bruker dem (særlig med så store vinduer som jeg har (120x120).

Jeg her derfor lekt litt med tanken på egenproduserte lydvinduer. Kanskje noe som dette:

Ikke bry dere om den engelske teksten, jeg luftet nemlig ideen på et engelsk forum... Der fikk jeg anbefalt å droppe det doble glasset (det skrå glasset), pga multiple-leaf-problematikken. Istedet ble jeg anbefalt å gå for ett tykt laminert glass.

Hvor tykt? 3/4", som er ca 2 cm... Det skal nok bli vinduet som veier noen kilo ja ;-)

Jeg tror denne løsningen kan ha noe for seg, all den tid jeg skal ha aktiv ventilasjon (og AC). Da skulle det ikke være nødvendig å åpne vinduene. Man kan alltids åpne døre hvis man skal lufte litt ut...

Jeg har planer om å gjøre dette innerste feite vinduet semi-permanent. Dette betyr at jeg har tenkt å skru det fast med f.eks. 8 skruer. Dermet er det mulig å skru det ned en gang i året for støvtørking.... Ikke spør. Det er dragen som krever dette...

Kondens vil jeg anta ikke er noe stort problem, siden nullpunktet ikke vil være på innsiden av dobbeltviduet (det ytterste). Vurderer likevel å ha en saktegående PC-vifte eller noe lignende for å få litt sirkulasjon.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - synes jeg må ta med et uinteressant bilde av den drøye fugeprosessen, siden det fortsatt er undertittelen på denne tråden for tiden. Her har jeg møysommelig støvsuget, vasket og smurt på KZ langs med hele sporet rundt hele rommet:
    -kino-2-jpg
    (Legg forøvrig merke til at rommet har blitt utrolig ryddig og tomt. Det ser jo nesten stort ut...)

Ellers kan jeg glede de faste leserene med at fugeprossessen snart er over, fordi jeg kun har noen meter igjen, og at jeg ikke skal kjede dere stort mer med dette temaet.

Neste tema blir nok mer ventilasjonsorientert igjen. Nå er det sannelig på tide at jeg får stumpen i gir og får hentet delene fra Fresh. Dette er forresten ting og tang innen ventilasjon jeg har liggende og slenge fra før:
    -kino-1-jpg
    (dette er det meningen jeg skal bruke inne i "lerretsboksen" som jeg har skissert tidligere i denne tråden.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usedvanlig bra tråd dette, og fint for alle oss andre som fortsatt har stumpen sånn midt mellom drømmene og planlegginga av en egen hjemmekino :-D (så håper du bærer over oss andre med et spørsmål nu og da)

Lurer på dette med ventilasjon... mulig jeg spørr dumt nå, men et "normalt" oppholdsrom har jo som regel nok med et vindu og kanskje en ventil, men du tenker på denne ventilasjonen som en erstattning for et vindu som ikke kan åpnes pga lydisolering?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Usedvanlig bra tråd dette, og fint for alle oss andre som fortsatt har stumpen sånn midt mellom drømmene og planlegginga av en egen hjemmekino :-D (så håper du bærer over oss andre med et spørsmål nu og da)

Lurer på dette med ventilasjon... mulig jeg spørr dumt nå, men et "normalt" oppholdsrom har jo som regel nok med et vindu og kanskje en ventil, men du tenker på denne ventilasjonen som en erstattning for et vindu som ikke kan åpnes pga lydisolering?
    Ja, det er 100% korrekt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul!

Jeg fikk ingen HD projektor, eller feite AV-ting i år heller... Det nærmeste ble vel dette:

-img_9170-jpg

Men, pytt, pytt. Selvgjort er velgjort!

Ha et fantastisk godt DIY-nyttår da dere!

:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul, og godt nyttår der

Følger ivrig med på tråden, da en selv sanker ideer, og lærer mye nytt. Bra lesing, samme som Sonus tråden (Litt off-topic, savner bildene i sonus tråden,bare meg eller ?=)

God jul fra sørlandet! Lykke til med fugingen og så venter vi spent på snekkern :>

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Bacho Superior sag er ikke å kimse av! Godt nytt år!:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xB^
    God jul, og godt nyttår der

Følger ivrig med på tråden, da en selv sanker ideer, og lærer mye nytt. Bra lesing, samme som Sonus tråden (Litt off-topic, savner bildene i sonus tråden,bare meg eller ?=)

God jul fra sørlandet! Lykke til med fugingen og så venter vi spent på snekkern :>
    Hva tenkter du på? Er de borte?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenkter du på? Er de borte?
    Sjekket linken i første post, den er "død":
    http://winsevik.homeip.net/htf/2007/e4/e4.htm
    Sorry, the page you are looking for does not exist.

Den sagen er forøvrig av samme modell som jeg selv bruker, og til nå den håndsagen som har vart lengst i mitt eie. Er stiv nok i sagbladet til å tåle å brukes litt hardt, samtidig som den ikke biter seg så ofte fast. God sag!

Ellers GOD JUL!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket linken i første post, den er "død":
    http://winsevik.homeip.net/htf/2007/e4/e4.htm
    Sorry, the page you are looking for does not exist.
    OK. Jeg ser problemet! Det har vært litt surr med webservere. Nå skal i alle fall akkurat denne linken fungere. Fint at dere sier ifra!

Den sagen er forøvrig av samme modell som jeg selv bruker, og til nå den håndsagen som har vart lengst i mitt eie. Er stiv nok i sagbladet til å tåle å brukes litt hardt, samtidig som den ikke biter seg så ofte fast. God sag!

Ellers GOD JUL!
    Godt å høre. Fikk den av fattern. Han sa at han skulle ha den dyreste i butikken (var litt i beita for presanger tror jeg...). Gleder meg til mye saging i 2008!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like død som den første...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Like død som den første...
    Ikke tull'a :-(

Linker den ikke til "http://htfhome.com/2007/e4/e4.htm" nå hos deg?

Jeg ser til min store frotvilelse at mange av de tidligere bildene har blitt borte fra hjemme-web-serveren min!!!

--- noen tid senere ---

Puh! Nå har jeg gått gjennom samtlige bilder som pekte til hjemme-web-serveren min og editert dem til å bruke htfhome-serveren...

Begynte å bli lett fortvilet da jeg kom til side 8 og bildene fortsatt pekte til den gamle serveren...

Men skla det fungere en del bedre...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul og grattis med ny Sag

jeg så på den tegninga du har på post 166. og den er veldig lik
    det systemet vi bruker på jobben i opratør rommet..(jobber på sag bruk)
    og der ble det satt inn 4cm(50db) glass 10cm åpning i mellom så en ny rute med 4cm(50db)

(50db) er deming på glasset
    i mellom de 2 rutene ble det lagt en gummi/silikon fuge som måtte skrues fast og varmes opp i det ruten skulle inn så det skulle bli tett i mellom de 2 rutene.

Troeen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    God jul og grattis med ny Sag

jeg så på den tegninga du har på post 166. og den er veldig lik
    det systemet vi bruker på jobben i opratør rommet..(jobber på sag bruk)
    og der ble det satt inn 4cm(50db) glass 10cm åpning i mellom så en ny rute med 4cm(50db)

(50db) er deming på glasset
    i mellom de 2 rutene ble det lagt en gummi/silikon fuge som måtte skrues fast og varmes opp i det ruten skulle inn så det skulle bli tett i mellom de 2 rutene.

Troeen
    4cm!!!! DET hadde vært noe det...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ingen HD projektor, eller feite AV-ting i år heller... Det nærmeste ble vel dette:

-img_9170-jpg

Men, pytt, pytt. Selvgjort er velgjort!

Ha et fantastisk godt DIY-nyttår da dere!

:-)
    Min sønn fikk et DIY verktøysett til jul. Det skal tidlig krøkes for god DIY-er å bli...
    Vedlegg 26242
    Selv fikk jeg en Laser avstandsmåler, noe som blir helt perfekt når Tv-romet skal startes på...
    God jul!
    :-D

Side 9 av 587 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •