RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 83 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 583 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 11737
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hadde jeg bodd alene - ikke tvil om ;-)

Men den går nok ikke. Vi skal dessuten ha masse gjester i kveld. Hørte jeg "dugnad"?

Haha...fikk nesten ølen i halsen her jeg sitter i "rommet" og nyter litt musikk. Da er du hardcore hvis du klarer å dra med det mannlige selskapet ned i kinoen for å gjøre en "innsats"

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dere er så mange kino-interesserte samlet på et sted Rune, så burde dere kunne komme med en finfin løsning på tak-"problematikken" min. Sett igang. Jeg har faktisk jobbet litt i kjelleren i dag. Siste året jeg kan det på 17.mai.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og akustikk problematikken min

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ved nærmere studering av bilder at jeg selvsagt missforsto hvorfor førstelaget med gips var montert på tvers av bjelkene, så da velger jeg å viske ut "men.." innlegget..

Forøvrig meget fint arbeid, imponerende av en som er ufaglært (no offence.. ). Jeg ser at lyddempingsbiten er noe du tar veldig alvorlig (plater på kryss og tvers, isolasjonsbiter bak rør i vegg (!!) o.l.), så her skal jeg som stakkars tømrer holde meg for god til å komme med "Men det holder jo lenge med..", ettersom jeg tror det vil bli møtt med en kjapp og kald skulder

Lykke til videre, jeg gleder meg til å se sluttresultatet. Ser forresten at det er mye jeg skal og kan ta med meg når det gjelder tips om kabeltrekking, løsninger og enkelte akustikkdetaljer når jeg skal til med egen kino. Meget bra tråd og imponerende arbeid. Stå på videre

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Siden dere er så mange kino-interesserte samlet på et sted Rune, så burde dere kunne komme med en finfin løsning på tak-"problematikken" min. Sett igang. Jeg har faktisk jobbet litt i kjelleren i dag. Siste året jeg kan det på 17.mai.
    Å jasså? Er det giftemål på gang på den kanten av landet også, eller? Ja, du skal vel ikke ha det noe bedre enn oss andre ;-)

Forøvrig havnet gutta nede i kjelleren, men det ble ikke mye arbeid - mest hoderisting (men ikke ondartet, hvis dere skjønner hva jeg mener...).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenix
    Jeg ser ved nærmere studering av bilder at jeg selvsagt missforsto hvorfor førstelaget med gips var montert på tvers av bjelkene, så da velger jeg å viske ut "men.." innlegget..
    Nå ble jeg nysgjerring...

Ellers: velkommen til avforum generelt og til denne tråden spesielt. Jeg husker ikke helt om du har vært her før, men det kan uansett ikke ha vært så mange gangene ;-)

Forøvrig meget fint arbeid, imponerende av en som er ufaglært (no offence.. ). Jeg ser at lyddempingsbiten er noe du tar veldig alvorlig (plater på kryss og tvers, isolasjonsbiter bak rør i vegg (!!) o.l.), så her skal jeg som stakkars tømrer holde meg for god til å komme med "Men det holder jo lenge med..", ettersom jeg tror det vil bli møtt med en kjapp og kald skulder
    Tja, jeg er i utgangspunktet mottakelig for innspill jeg, men jeg føler at jeg er litt forbi "det holder jo med" akkurat når det gjelder lydisolasjon... ;-)

Lykke til videre, jeg gleder meg til å se sluttresultatet. Ser forresten at det er mye jeg skal og kan ta med meg når det gjelder tips om kabeltrekking, løsninger og enkelte akustikkdetaljer når jeg skal til med egen kino. Meget bra tråd og imponerende arbeid. Stå på videre
    Tusen takk for hyggelige ord!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig havnet gutta nede i kjelleren, men det ble ikke mye arbeid - mest hoderisting (men ikke ondartet, hvis dere skjønner hva jeg mener...).

Det er det jeg mener med at de fleste av oss er litt nerder

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moro at fagfolk melder seg på her inne, du har jo litt nødvendig kunnskap for å lage et skikkelig rom Velkommen!

Du har alle tiders mulighet for å tilegne deg kunnskap mange andre tømrere ikke har ved å følge en del av byggetrådene her inne. No offence til alle tømrere, men det er forskjell på å "snekre et rom" hvor stendere ligger til gammel eksisterende konstruksjon og lage et totalt (hvis det går ann) lydtett rom.
    Har snakket med en del forskjellige tømrere og det spriker litt i oppfattelsen av hva et lydtett rom er....

Litt OT kanskje men dette må jo være en super "spesialisering"!
    Og ja, her blir du fort møtt med en "kald skulder", men like fort en "varm skulder"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jasså? Er det giftemål på gang på den kanten av landet også, eller? Ja, du skal vel ikke ha det noe bedre enn oss andre ;-)

Blir vel bryllup neste august tenker jeg. Men det jeg tenkte på var at jeg blir pappa for første gang i oktober, så da er det vel siste 17. jeg slipper unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Moro at fagfolk melder seg på her inne, du har jo litt nødvendig kunnskap for å lage et skikkelig rom Velkommen!

Du har alle tiders mulighet for å tilegne deg kunnskap mange andre tømrere ikke har ved å følge en del av byggetrådene her inne. No offence til alle tømrere, men det er forskjell på å "snekre et rom" hvor stendere ligger til gammel eksisterende konstruksjon og lage et totalt (hvis det går ann) lydtett rom.
    Har snakket med en del forskjellige tømrere og det spriker litt i oppfattelsen av hva et lydtett rom er....

Litt OT kanskje men dette må jo være en super "spesialisering"!
    Og ja, her blir du fort møtt med en "kald skulder", men like fort en "varm skulder"
    Hjertelig takk for fin velkomst!

Selvsagt kan man som fagmann komme med tips og gjerne løsninger på enkeltes problem, men når sant skal sies er nivået på enkelte byggeprosjekter her inne meget, meget høgt, da spesielt med tanke på at de aller fleste ikke er såkallt "proffesjonelle". Når det er sagt så stiller jeg meg til rådighet anytime om min hjelp behøves, man lærer seg jo alltids ett triks og to når man jobber i bransjen

Du har helt rett i at jeg har alle tiders muligheter til å suge til meg tips fra forumet hva angår lydtetting. Som tømrer lærer man selvsagt å lage såkallte "lydtette rom" ved hjelp av lydhimlinger, gipsplatel- og konstruksjonsløsninger, men slik jeg ser det bærer mye av oppbyggingen av hjemmekino-rom her inne på forumet preg av det åpenbare - en nerds innstilling Personlig er jeg ikke i nærheten av å ha ekspertisen og kunnskapen om å bygge kinorom og/eller lytterom som enkelte her inne har, men så kan det fort bli unødvendig mye også. Smør på flesk som det heter på fint.

Jeg ser frem til å lage egen byggetråd, forhåpentligvis iløpet av sommeren (alt etter hvor snille banken er), og vil da søke etter en og annen "varm skulder"

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Blir vel bryllup neste august tenker jeg. Men det jeg tenkte på var at jeg blir pappa for første gang i oktober, så da er det vel siste 17. jeg slipper unna.
    Dobbelt-gratulerer i så fall!!!

:-)

(og en liten kondolerer ;-))

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jakten på NE8FDY-C6

Jakten på NE8FDY-C6:

Det viste seg at et par slike som over med frakt og alt kommer på nærmere 1000,- fra England og sannsynligvis ikke så mye bedre fra statene (den koster bare $17, men med frakt og tøys blir det veldig mye av en eller annen grunn).

Har forsøkt å kontakte norsk importør uten å få noe svar... Noen forslag til hvor(dan) jeg kan få tak i en slik (for jeg trenger egentlig bare EN)?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mouser Electronics - Electronic Component Distributor

her koster pluggen 23.93$ og frakt 25$

23.93 + 25 = 48.93$

i norske kroner: 245,75 pluss eventuell toll

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    Mouser Electronics - Electronic Component Distributor

her koster pluggen 23.93$ og frakt 25$

23.93 + 25 = 48.93$

i norske kroner: 245,75 pluss eventuell toll
    Takk for tips! Pluggene er i "back order" og merkelig nok kan det virke som de bare skal ha $15 i frakt hvis det du bestiller er i "back order"??? Eller var det i tillegg? Hvis det første stemmer, så kommer man jo under den magiske 200-kroners grensen... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Backorders
    Backorders will ship with reduced flat rates.
    Tror ikke det blir en tilleggsavgift. Går jo selvfølgelig ann å sende de mail å spørre. virket som en seriøst bedrift i mine øyne iallefall.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Merk at de oppgir priser uten mva her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    Merk at de oppgir priser uten mva her.
    Mulig det, men jeg synes det var godt gjort å finne en "norsk" side... Jeg klarte det ikke...

Jeg ble minnet på at jeg faktisk har en bekjent i statene som muligens er i det gavmilde hjørnet og kan sende meg en liten pakke med noen plugger... Skal undersøke denne muligheten litt nærmere... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit med bekjenter som kan skrive lave tollverdier. Nekter å tro at tollen blir mistenksomme på en liten eske full av metallplugger. Disse er sikkert lett å selge videre uansett, så du kan jo lett finansiere ditt eget kjøp ved videresalg.

Og da får du større budsjett på høyttalersett \ forsterker :-D

Noe nytt på den fronten forresten?

Side 83 av 587 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •