RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 81 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 581 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 11737
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg er litt usikker på om papirremser har noe for seg i denne sammenhengen, men det er godt mulig. Det kan umulig skade å gjøre gipsen sterkere... ;-)
    Skal du kle veggen allikevel er det vel neppe kritisk med remser..... :-D

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Jeg skal kle veggene med MDF SmartPanel og taket med 2x2" rammer og Scenemolton. Derfor er selve utseendet til gipsen av mindre betydning for meg. Jeg har imidlertid tenkt å grovsparkle/pusse skjøtene for at kontaktflaten mellom gipslagene skal bli størst mulig (luftrom er fyfy).

Jeg er litt usikker på om papirremser har noe for seg i denne sammenhengen, men det er godt mulig. Det kan umulig skade å gjøre gipsen sterkere... ;-)
    Dersom du fuger mellom platene (i de indre lagene) trenger du ikke papir remse.
    men å i det hele tatt tenke tanken på å sparkle de indre lagene. synes jeg kanskje er unødvendig. I hvertfall det indre laget.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jangri
    Hva er 2x2" rammer?

Er ganske utolmodig av meg, så må vite nå!
    Det er rett og slett et rammeverk laget av 2x2" (som rammet til et lerret man maler på, bare større). Dette kles med et stoff (i mitt tilfelle scenemolton) så det ser pent ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    men å i det hele tatt tenke tanken på å sparkle de indre lagene. synes jeg kanskje er unødvendig. I hvertfall det indre laget.
    Det skal du selvsagt få lov til å synes ;-)

Jeg har forklart hvorfor jeg gjør det før, så jeg gidder ikke det en gang til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å se hvordan det blir seende ut.

skal disse rammene stå helt inntil hverandre? eller mellomrom?

jeg får nok bare smøre meg med tolmodighet å se hvordan det blir seende ut når du poster noen bilder

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende å se hvordan det blir seende ut.

skal disse rammene stå helt inntil hverandre? eller mellomrom?

jeg får nok bare smøre meg med tolmodighet å se hvordan det blir seende ut når du poster noen bilder
    Rune, du får oppdatere 3d modellen din med dette rammeverke! ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rune, du får oppdatere 3d modellen din med dette rammeverke! ;-)
    Ja, jeg må innrømme at jeg har vært dårlig på å oppdatere 3D modellen. Fy og skam...

Men det er altså meningen at disse stoffkledte rammene skal være så lite synlige som mulig der de sitter i taket, så akkurat disse vil nok ikke forandre 3D-modellen så mye. Jeg kommer antageligvis til å gå for et ikke-noe-særlig-mørkt stoff pga krav fra krokodillen.

Først hadde jeg jo tenkt å kle hele taket med akustikkplater og på den måten både slippe finish på gipsen og samtidig forbedre rommet akustisk. Men etter litt lesing skjønte jeg at det er lett å overdempe ett rom og at å kle hele taket ikke nødvendigvis er det smarteste. Det var under seansen med BEF at jeg fikk tips om å heller bruke rammer med stoff som kunne fylles med dempemateriale/akustikkplater ved behov.

---

Altså: Disse rammene skal gjøre så lite av seg som mulig, og helst være "usynlige". Og, ja, de skal ligge helt inntil hverandre og dekke hele taket.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg må innrømme at jeg har vært dårlig på å oppdatere 3D modellen. Fy og skam...

Men det er altså meningen at disse stoffkledte rammene skal være så lite synlige som mulig der de sitter i taket, så akkurat disse vil nok ikke forandre 3D-modellen så mye. Jeg kommer antageligvis til å gå for et ikke-noe-særlig-mørkt stoff pga krav fra krokodillen.

Først hadde jeg jo tenkt å kle hele taket med akustikkplater og på den måten både slippe finish på gipsen og samtidig forbedre rommet akustisk. Men etter litt lesing skjønte jeg at det er lett å overdempe ett rom og at å kle hele taket ikke nødvendigvis er det smarteste. Det var under seansen med BEF at jeg fikk tips om å heller bruke rammer med stoff som kunne fylles med dempemateriale/akustikkplater ved behov.

---

Altså: Disse rammene skal gjøre så lite av seg som mulig, og helst være "usynlige". Og, ja, de skal ligge helt inntil hverandre og dekke hele taket.
    Tenker du da altså hele rammer over hele rommet, slik at du kan legge inn dempematter/isolasjon i etterkant i enkelte rammer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du da altså hele rammer over hele rommet, slik at du kan legge inn dempematter/isolasjon i etterkant i enkelte rammer.
    Ja, noe i den gata. Vet ikke hvor store disse rammene blir, men hvis jeg klarer det, kunne jeg tenkt meg å f.eks. lage 2-3 stk som går i hele rommets lengde (minus spotkasser foran og bak), dvs. at hver blir ca 5x1 eller 5x1.5 meter.

Grunnen til disse lange, smale rammene er fordi jeg helst vil ha skjøtene i samme retning som lyset fra projektoren. Dette fordi lyset fra PJ er nådeløst avslørende for kjøter på tvers.

---
    Edit: Det samme gjelder forøvrig også for skjøter på tvers ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fordi lyset fra PJ er nådeløst avslørende for kjøter på tvers.
    La meg demonstrere:

(link)

Ja, jeg er teit

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    La meg demonstrere:

(link)

Ja, jeg er teit

åh, nåde...!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    La meg demonstrere:

(link)

Ja, jeg er teit
    Au au au...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, her går det fremover. Du er heldig som har såpass mye hjelp i SeniorW. Drive å bale med sånne gipsplater på egen hånd er nesten umulig.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

scenemolton

Drastisk forbedring av hele inntrykket bare med de gipsplatene du har fått på plass i taket, dette blir meget fint.

Når det gjelder rammene for scenemolton; hvordan skal du låse disse fast? Bør jo være et system som gjør det relativt enkelt å ta de ned når du skal fylle dempestoff i dem. Brukte de ikke en list i Hjemmekino sitt opplegg? Har noen vurdert borrelås eller vil det bli for løst når lydvibrasjonene setter i gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tsktsk!
    Jeg BAR 20stk 15mm branngipsplater og 60stk 12mm gipsplater 30 meter, og hev hver plate oppå den hersens gipsheisen ALENE!

betegnelsen "gipsHEIS" føler jeg er en overdrivelse, for heisen gikk ikke lavere enn ca 1.5 meter....

prøv selv å plasser ei skrøpelig 240x120 gipsplate på en vinglete gipsheis som ikke går lavere enn 1,5 meter. :?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Du verden, her går det fremover. Du er heldig som har såpass mye hjelp i SeniorW. Drive å bale med sånne gipsplater på egen hånd er nesten umulig.
    Det er nå hjelpen han har fått på hytta si betaler seg ;-)

(selv om det HENDER jeg bruker den jeg også...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våknet forresten plutselig i natt, gjennomvåt av svette og hadde hatt mareritt om at jeg hadde skrudd gjennom HDMI-kabelen som jo ligger ubeskyttet slik:

Skrev til og med melding til meg selv på mobilen, slik at jeg skulle huske på å sjekke det opp på morgenen.

Tenkte ikke helt klart på natta. Der HDMI-kabelen ligger ubeskyttet er jo på undersiden av det gamle bjelklaget, og der skal det selvsagt ikke skrus!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tsktsk!
    Jeg BAR 20stk 15mm branngipsplater og 60stk 12mm gipsplater 30 meter, og hev hver plate oppå den hersens gipsheisen ALENE!
    All ære til deg for det!

Kanskje du må jobbe litt med det sosiale slik at du får en venn til å hjelpe deg neste gang

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våknet forresten plutselig i natt, gjennomvåt av svette og hadde hatt mareritt om at jeg hadde skrudd gjennom HDMI-kabelen ...
    Du kommer til å havne i et mentalt vakuum når prosjektet engang er ferdig! Det blir kanksje nødvendig med å trappe ned med et Ernaprosjekt i kombinasjon med Subutex. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Drastisk forbedring av hele inntrykket bare med de gipsplatene du har fått på plass i taket, dette blir meget fint.

Når det gjelder rammene for scenemolton; hvordan skal du låse disse fast? Bør jo være et system som gjør det relativt enkelt å ta de ned når du skal fylle dempestoff i dem. Brukte de ikke en list i Hjemmekino sitt opplegg? Har noen vurdert borrelås eller vil det bli for løst når lydvibrasjonene setter i gang?
    Har ikke noen annet forslag en skruer i hodet akkurat nå. Må kanskje tenke litt på evt farge på disse og hvordan det kan gjøres penest mulig. Bruker man lister som "skal synes" (er en del av designet), kan de jo være såpass brede at de dekker alle "rammeskruene". Selve listen trenger jo ikke store greiene for å henge fast.

"Skruer i hodet" høres egentlig ganske ille ut...

Side 81 av 587 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •