RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 80 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 580 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    var ikke en dum pris det.
    Jeg ga ca 50k for lekter, parkett, dobbelt lag gips, ferdigmalte huntonitplater på vegger og tak + listverk (fa..s dyrt med lister) + 30k for ikea-kjøkken.
    Så med tanke på at du har rom-i-rom og et heftig ventilasjonsanlegg så vil jeg si du har kommet billig unna!
    Kanskje du skal tapetsere istedenfor ferdigmalte huntonitplater?

Skal du forresten ha akustikkplater på vegger og tak? Har nettopp bestilt en grei pakke fra Acoustic Tuning som holder til i trondheim, så der ryker 12k på det...

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høy imponasjefaktor i denne tråden...

Jeg har nå brukt noen måneder på å lese gjennom tråden din Rune og det har vært veldig festlig og lærerikt. Det er mulig at noen såvidt har nevnt det for deg, men du er til en stor grad meeeeget nøye ;-)

Du er flink og tålmodig og jeg er sikker på at dette blir meget bra til slutt. Det er jo også helt vanvittig hvor bra det er at du legger ved så mange bilder og illustrasjoner av høy kvalitet. Utrolig!

Lykke til videre.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jangri
    var ikke en dum pris det.
    Jeg ga ca 50k for lekter, parkett, dobbelt lag gips, ferdigmalte huntonitplater på vegger og tak + listverk (fa..s dyrt med lister) + 30k for ikea-kjøkken.
    Så med tanke på at du har rom-i-rom og et heftig ventilasjonsanlegg så vil jeg si du har kommet billig unna!
    Kanskje du skal tapetsere istedenfor ferdigmalte huntonitplater?

Skal du forresten ha akustikkplater på vegger og tak? Har nettopp bestilt en grei pakke fra Acoustic Tuning som holder til i trondheim, så der ryker 12k på det...
    Jeg bruker en del tid på å finne rimelige løsninger og gjør mest mulig selv.

Vil vel prøve å behandle rommet noe akustisk, men det ligger litt fram i tid. Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig på det, siden det ikke er en del av "strukturen" til rommet. Først lydisolasjon, så akustikk. Men jeg kommer til å følge BEF sitt gode råd om å lage scenemolton-kledte rammer å ha i taket. Disse lages så man kan ta dem ned og fylle på med akustikk-plater etter behov. Når det gjelder vegger, blir det sannsynligvis noe på veggen ved siden av hver høyttaler og noe bak. Kommer ikke til å overdrive dette.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Jeg har nå brukt noen måneder på å lese gjennom tråden din Rune og det har vært veldig festlig og lærerikt. Det er mulig at noen såvidt har nevnt det for deg, men du er til en stor grad meeeeget nøye ;-)

Du er flink og tålmodig og jeg er sikker på at dette blir meget bra til slutt. Det er jo også helt vanvittig hvor bra det er at du legger ved så mange bilder og illustrasjoner av høy kvalitet. Utrolig!

Lykke til videre.
    Heisann, TheNatural!

Velkommen til tråden og tusen takk for de hyggelige kommentarene! Jeg ligger nok på grensen til det kjedsommelige når det gjelder å pøse på med bilder, men det er jo veldig hyggelig at noen har glede av det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat bilder og beskrivelser som gjør denne tråden gull verdt for meg iallefall, så bare pøs på med bilder så mye du orker

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i bilder, bli ferdig.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Veldig viktig med bilder som dokumentasjon dersom noen skulle sette spørsmålstegn med det han har gjort :-d
    Sett opp et Webkamera som tar bilder hver halvtime el.l. ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er Veldig viktig med bilder som dokumentasjon dersom noen skulle sette spørsmålstegn med det han har gjort :-d
    Sett opp et Webkamera som tar bilder hver halvtime el.l. ;-)
    Kunne kanskje være en ide... så får jeg brukt webkameraet jeg akkurat kjøpte(*) på microplex:

Tjah, vet ikke hvor interessert jeg er i å vise alle hvor ofte jeg peller meg i nesa nedi kjelleren min... for ikke å snakke om hvor interessert resten av verden er i finne ut hvor ofte jeg peller meg i nesa nede i kjelleren min

Men det er jo en besnærende tanke. Da får man i alle fall en "instant status" og jeg trenger ikke skrive mer i denne tråden!

(*) Fikk med på kjøpet hvis man handlet for over 300 kroner på lagersalget

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kunne kanskje være en ide... så får jeg brukt webkameraet jeg akkurat kjøpte(*) på microplex:

Tjah, vet ikke hvor interessert jeg er i å vise alle hvor ofte jeg peller meg i nesa nedi kjelleren min... for ikke å snakke om hvor interessert resten av verden er i finne ut hvor ofte jeg peller meg i nesa nede i kjelleren min

Men det er jo en besnærende tanke. Da får man i alle fall en "instant status" og jeg trenger ikke skrive mer i denne tråden!

(*) Fikk med på kjøpet hvis man handlet for over 300 kroner på lagersalget
    Tenkte nå mest på at du har x-antall bilder av jobbingen som du kan velge og vrake av når du skal skrive inn noe her...
    På den annen side kan de jo bli noe unøyaktig når det gjelder detaljer.. Så detaljene må du nok ta bilder av uansett...
    hm... enda flere bilder... enda mer jobb/skriving på forumet... Jobb som før du

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at så mye bilder du legger inn i denne fantastiske tråden er helt topp :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte nå mest på at du har x-antall bilder av jobbingen som du kan velge og vrake av når du skal skrive inn noe her...
    På den annen side kan de jo bli noe unøyaktig når det gjelder detaljer.
    Var det det du mente! Nei, det går jo ikke! Bilder fra et webkamera er altfor, altfor, altfor, ALTFOR dårlige til noe slikt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, så var dagen endelig kommet! Gips skulle i taket. Meg gipsheis og godt humør gikk det jo som en lek. Her er første plate på plass:
    -img_9818-jpg

Her er SeniorW igang med å skru plate nr 2:
    -img_9817-jpg

7mm avstand til veggene (til fugemasse) ble besørget av kryssfinerkapp fra et annet prosjekt:
    -img_9821-edit-jpg

På bildet over kan man også se at jeg har skråskjært de rette kantene (kortsidene) av gipsplatene for å få fylt fugemasse også der). Under et bilde av den vanskelige prosessen med å skråskjære...:
    -img_9828-jpg

Profft verktøy gjør meg glad. Her et profft gips-bord:
    -img_9822-jpg

Det var selvsagt ikke bare å smekke opp disse platene... F.eks. måtte jeg sørge for at alle skjøter "møtte" hverandre riktig og måtte lage noe greier i den forbindelse:
    -img_9823-edit-jpg
    (jepp, det ble en del av disse)

Dagens første utfordring - 4 hull og en hengende og slengende HDMI-kabel:
    -img_9824-jpg

SeniorW is on the case:
    -img_9826-jpg

En typisk gipsplate-langside i kveld:
    -img_9829-jpg

Og så langt kom jeg:
    -img_0647-jpg

Hadde kanskje håpet å ta hele taket i kveld, men disse gamlingene vettu. De skal jo legge seg så tidlig... Vel, vel. Håper å få igang gamlefar igjen over helgen så vi får taket på plass!

Når jeg tenker etter, så er kanskje 70% av et gipslag i et tak på en kveld ganske bra for Snile-Rune ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja...nå begynner det å likne noe
    Skulle du ha Green Glue mellom lagene? har brukt det på høytalerene mine...et sykt klissete stoff som bør inkludere hansker...så har jeg sagt det

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Se her ja...nå begynner det å likne noe
    Skulle du ha Green Glue mellom lagene? har brukt det på høytalerene mine...et sykt klissete stoff som bør inkludere hansker...så har jeg sagt det
    Ja, det står en advarsel om det på hjemmesidene deres...

Jeg har ikke åpnet/testet "klissheten" på GG enda, men det står 60 (eller var det 72?) tuber og venter i gangen. Det anbefales å la det være igjen en rand rundt gipsplata, så det går an å ta i den uten å få stoffet på fingrene.

---

Det er imidlertid litt opp og fram før jeg kommer til GG, i alle fall i taket. Nå skal jeg først ha på de siste platene, så skal jeg fuge rundt lags alle veggene. Så skal det 2 lag gips på veggene og SÅ skal jeg ha 2 lag gips i taket igjen, og DA blir det GG i taket.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, det står en advarsel om det på hjemmesidene deres...

Jeg har ikke åpnet/testet "klissheten" på GG enda, men det står 60 (eller var det 72?) tuber og venter i gangen. Det anbefales å la det være igjen en rand rundt gipsplata, så det går an å ta i den uten å få stoffet på fingrene.

---

Det er imidlertid litt opp og fram før jeg kommer til GG, i alle fall i taket. Nå skal jeg først ha på de siste platene, så skal jeg fuge rundt lags alle veggene. Så skal det 2 lag gips på veggene og SÅ skal jeg ha 2 lag gips i taket igjen, og DA blir det GG i taket.
    Skal du ha GG mellom platene på veggen også?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler når du kommer så langt å bruke papirremse (ikke glassfiberteip) til å skjøte gipsplater under sparklingen. Det gjelder både i hjørner (horisontalt og vertikalt) og på vegg/tak. Det styrker gipsen, samtidig som det er mindre muligheter for at det kan sprekke opp siden (om du ikke skal kle veggen med noe).

Selv har jeg erfart dette "the hard way".

Fin byggelogg!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjohoo! Kult å se at gipsen begynner å dra seg til:-) Stå på Rune!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha GG mellom platene på veggen også?
    Det er korrekt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Anbefaler når du kommer så langt å bruke papirremse (ikke glassfiberteip) til å skjøte gipsplater under sparklingen. Det gjelder både i hjørner (horisontalt og vertikalt) og på vegg/tak. Det styrker gipsen, samtidig som det er mindre muligheter for at det kan sprekke opp siden (om du ikke skal kle veggen med noe).

Selv har jeg erfart dette "the hard way".

Fin byggelogg!
    Takk!

Jeg skal kle veggene med MDF SmartPanel og taket med 2x2" rammer og Scenemolton. Derfor er selve utseendet til gipsen av mindre betydning for meg. Jeg har imidlertid tenkt å grovsparkle/pusse skjøtene for at kontaktflaten mellom gipslagene skal bli størst mulig (luftrom er fyfy).

Jeg er litt usikker på om papirremser har noe for seg i denne sammenhengen, men det er godt mulig. Det kan umulig skade å gjøre gipsen sterkere... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er 2x2" rammer?

Er ganske utolmodig av meg, så må vite nå!

Side 80 av 587 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 580 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •