RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 76 av 587 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 576 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 11737
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hadde et meget hyggelig besøk av BEF i kveld og praten gikk i flere timer (og vi kunne sikkert ha holdt på enda...). Han hadde en del triks i ermet og foretok en "skrutrekker og hammer"-test på himlingsbjelkelaget. Det foregår på den måten at man "tapper" på det ene bjelkelaget, mens man holder en skrutrekker mellom øret og det andre bjelkelaget (obs! den spisse enden mot bjelken ;-)).

Det var ikke vanskelig å høre at det var null direkte mekanisk kontakt mellom de to lagene. Tusen takk for at du friskmeldte himlingsbejkelaget mitt, BEF! Nå får jeg sove GODT i natt ;-)

Moral: En hoppe-test er ikke alltid veldig relevant...
    Det var veldig moro å se ditt flotte byggverk. Det er et meget godt stykke arbeide som er gjort i kinoen din. Det blir nok ikke siste gangen jeg legger kursen om deg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det var veldig moro å se ditt flotte byggverk. Det er et meget godt stykke arbeide som er gjort i kinoen din. Det blir nok ikke siste gangen jeg legger kursen om deg.
    Nei, det får vi da inderlig ikke håpe! Mye kompetanse å suge til seg fra deg!!!

---

Litt stille på kinofronten i det siste. Holder på med båtpuss og oppussing av hytte (i tillegg til "dei vanlege postane").

Neste umiddelbare tiltak i kjelleren er:

1. Bore hull til k-rør ut til de to innluft-ventilene på nordsiden. Dette er i tilfelle AC-boks på utsiden ved behov.

2. Pigge hull til rumperister-kontakt i gulvet

3. Gipse ett lag i taket

4. "Bygge inn" (i isolasjon) og feste (henge opp i patentbånd) det to z-kassetene på nordveggen.

5. Trekke alle høyttalerkablene i k-rørene

6. Male gulvet? Det blir så %€#&€#/ støvete av det ubehandlede murgulvet...

7. +++

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at det er "umiddelbare tiltak" på gang. Da slipper heldigvis vi som er lydhørt publikum å vente altfor lenge på neste aktivitet..

..neida, for all del, ta den tiden du trenger. Jeg er selvsagt bare sjalu på tråden, bygget, nøyaktigheten, kona, eget hus (bor i OBOS selv), båten, hytta, "dei vanlege postane", etc.

Super tråd RuneW!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Flott å høre at det er "umiddelbare tiltak" på gang. Da slipper heldigvis vi som er lydhørt publikum å vente altfor lenge på neste aktivitet..

..neida, for all del, ta den tiden du trenger. Jeg er selvsagt bare sjalu på tråden, bygget, nøyaktigheten, kona, eget hus (bor i OBOS selv), båten, hytta, "dei vanlege postane", etc.

Super tråd RuneW!
    For ordens skyld - det er ikke min hytte, men min far sin...

Men at jeg har eget hus kan du få lov til å være sjalu på, for det er DEILIG!!!

Sjalu på kona?????

Ja, når du nevner det... i dag har hun faktisk vasket og polert båten... ikke dårlig mens man passer på 3 av sine egne og 3 andres barn...

Hun er vel egentlig gangske all-right. Og at hun i tillegg holder ut med meg, er jo intet mindre enn et mirakel ;-)

PS! Og takk for hyggelige ord! :-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe nytt?

Noe nytt på gang? Gips?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt stille på kinofronten i det siste gitt!

I går var det f.eks. ikke 5 minutter pause fra jeg kom hjem til kl 22:30. FruW jobbet til 20:30 og jeg tenkte at filminteressert som jeg er, så tar jeg med ormeyngelet på kino. Jungeldyret Hugo ble det. Etter min mening en elendig film. Det mest spennende med hele seansen var om minstemor (som satt på fanget mitt) kom til å tisse på seg eller ikke. For de som ikke har opplevd dette - det er kroppstemperatur på væsken som kommer ut, så man merker det ikke før man reiser seg og har en diger våt ring i skrittet, noe som ser ugreit ut på en voksen mann på vei ut fra en barnefilm på kino.

Satt forresten å lengtet inn til nabosalen som viste Iron Man. Masse voldsom kino-skranglende bass. Men det hadde vel vært litt drøyt å snike seg ut og la ungene sitte igjen alene...

Fra kino til ungelegging og fra ungelegging til bedrifts-fotballkamp som begynte kl 21:00. FruW kom hjem hele 10 minutter før kampstart, så det ble overhodet ikke noe stress... Vi vant forøvrig 4-0 over hobby-bedriften Borregaard ;-)

---

Klokken 22:30 var jeg igrunn ferdig med dagens gjøremål, men fikk meg liksom ikke til å begynne i kjelleren.

MEN på torsdag blir det sannsynligvis gips-handel og da kan det hende det begynner å røre seg i kjelleren igjen. Regnet forresten litt på det her om dagen og har kommet fram til at ved å utnytte kappet, kan jeg klare meg med bare ca 30 gipsplater i taket. Vekten av bare gips blir jo tett på 800kg, så kommer skruer, fugemasse og sparkel i tillegg (veier muligens ikke all verden). Blir nesten en liten bil hengende i taket. Regner med at det er litt vanskeligere å sette i sving enn bare et bart bjelkelag...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt stille på kinofronten i det siste gitt!

I går var det f.eks. ikke 5 minutter pause fra jeg kom hjem til kl 22:30. FruW jobbet til 20:30 og jeg tenkte at filminteressert som jeg er, så tar jeg med ormeyngelet på kino. Jungeldyret Hugo ble det. Etter min mening en elendig film. Det mest spennende med hele seansen var om minstemor (som satt på fanget mitt) kom til å tisse på seg eller ikke. For de som ikke har opplevd dette - det er kroppstemperatur på væsken som kommer ut, så man merker det ikke før man reiser seg og har en diger våt ring i skrittet, noe som ser ugreit ut på en voksen mann på vei ut fra en barnefilm på kino.
    Jeg får opp bilder inni hodet... He, He.

Satt forresten å lengtet inn til nabosalen som viste Iron Man. Masse voldsom kino-skranglende bass. Men det hadde vel vært litt drøyt å snike seg ut og la ungene sitte igjen alene...
    Barnefilmer kan det jo også være bra lydeffekter på.
    Jeg ramser i fleng (kom på bare 3 i farten )
    The Incredibles, Cars, Saving Nemo...

MEN på torsdag blir det sannsynligvis gips-handel og da kan det hende det begynner å røre seg i kjelleren igjen. Regnet forresten litt på det her om dagen og har kommet fram til at ved å utnytte kappet, kan jeg klare meg med bare ca 30 gipsplater i taket. Vekten av bare gips blir jo tett på 800kg, så kommer skruer, fugemasse og sparkel i tillegg (veier muligens ikke all verden). Blir nesten en liten bil hengende i taket. Regner med at det er litt vanskeligere å sette i sving enn bare et bart bjelkelag...
    Vi venter parat ved pc skjermen

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekten av bare gips blir jo tett på 800kg, så kommer skruer, fugemasse og sparkel i tillegg (veier muligens ikke all verden).
    Siden du ikke har takboks er det jo bare å stikke innom gipspusheren og hente i et lass:

-stupid-jpg

Bildet er fra en mail jeg fikk sammen med denne teksten:
    Stupid is as Stupid Does

The stupidity of some people in this world never fails to amaze me. This picture is real - not doctored in anyway - and was taken last week in Waldorf by a Transportation Supervisor for a company that delivers building materials for 84 Lumber. When he saw it there in the parking lot of IHOP, he went and bought a camera to take pictures. The car is still running as can be witnessed by the exhaust. A woman is either asleep or otherwise out in the front seat passenger side. The guy driving it was over jogging up and down on Rt. 925 in the background. The witnesses said their physical state was OTHER than normal and the police just shook their heads in amazement. The driver finally came back after the police were there and was getting down at the back to cut the 'twine around the load. They told him to get back until it was taken off. The materials were loaded at Home Depot. Their store manager said they had the customer sign a waiver! Both back tires are trashed. The back shocks were driven up through the floorboard. In the back seat are 10 bags, 80 lbs. each of concrete. On the roof are many 2X4s, 4X4s and OSL sheets of lumber. They estimated the load weight at 3000 lbs. The car is a VW Jetta with FL plates and the guy said he was headed for Annapolis.

JUST UNBELIEVABLE!!!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Siden du ikke har takboks er det jo bare å stikke innom gipspusheren og hente i et lass:
    Hehehe - får meg til å tenkte på et sitat av Scott Adams:

Sitat Opprinnelig postet av Scott Adams
    "Scientists will eventualy stop flailing around with solar power and focus their efforts on harnessing the only truly unlimited source of energy on the planet: stupidity. I predict that energy companies will place huge hamster wheels outside of convenience stores and offer free lottery tickets to people who spend five minutes running in them. The hamster wheels will be connected to power generators."
    - Scott Adams, "The Dilbert Future"
    Jeg har forøvrig min egen metode når det gjelder å få støtdemper-fester opp gjennom gulvet (eller panseret i mitt tilfelle):

-k70-jpg

(VW K-70 i fint driv)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Barnefilmer kan det jo også være bra lydeffekter på.
    Jeg ramser i fleng (kom på bare 3 i farten )
    The Incredibles, Cars, Saving Nemo...
    Ja, to av disse har vi jo testet grundig ;-)

Jungeldyret Hugo, derimot, var ikke en effekt-fest på noen som helst måte...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe - får meg til å tenkte på et sitat av Scott Adams:

Jeg har forøvrig min egen metode når det gjelder å få støtdemper-fester opp gjennom gulvet (eller panseret i mitt tilfelle):

-k70-jpg

(VW K-70 i fint driv)
    Ja, den var kjent! Minnes at det meste var helt sveiset fast til slutt. motorfester er for pyser....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ja, den var kjent! Minnes at det meste var helt sveiset fast til slutt. motorfester er for pyser....
    Jepp - banke tilbake på plass og sveise fast var kjenningsmelodien...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt leketøy...

Av og til må jeg bare kjøpe kvalitetsverktøy for å komme i godt humør. Siden jeg ser for meg en god del skruing av gipsplater i nær fremtid handlet jeg inn et nytt "leketøy" i dag:

-img_9778-jpg

Mer om denne kjekke, lille karen her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gipsdrill med magasin? Du kommer til å skru deg ihjel
    Fin liten sak forresten!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klargjøring for utvendig AC

Det har blitt frustrerende mye båt, hus, hjem og hage i det siste, men i kveld fikk jeg noen minutter fri.

Har utsatt det lenge, men i kveld gjorde jeg det, nemlig å legge ut et tilfelle-rottefelle-k-rør. Dette legges ut ved intaksventilene, slik at jeg har mulighet til å montere en ekstern air-condition-enhet (det jo finnes noe slikt?). Mørkt og elendig var det, men jeg fikk nå tatt et blitz-bilde av k-rør-stumpen som kommer ut fra veggen...:
    -img_9782-edit-jpg

Så var det å feste k-røret i stenderverket på innsiden. Og skulle du ha sett! jeg fikk umiddelbart bruk for Metabo'en med vinkelforsatsen. Jeg fikk "måtte" nemlig skru fast en sløyfebit, på baksiden av en stender for å få feste til klipset. Dette c-momentet her er ikke lett uten en vinkel-forsats:
    -img_9779-jpg

Og her er klipset på plass:
    -img_9780-edit-jpg

Det er godt mulig jeg kunne ha funnet på en annen måte å feste røret på, men ikke like morsom ;-)

---

Det er vel relativt lite sannsynlig at jeg noen gang får en AC på utsiden av veggen, men nå er det i alle fall MULIGHET for det, uten å ta hull i ett eller annet i etterkant...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ikke gipsdrill med magasin? Du kommer til å skru deg ihjel
    Fin liten sak forresten!
    Det hadde vært noe ;-)

Men det blir litt for mye penger for litt for lite bruk. Er litt usikker på hvordan det blir med diverse forskjellige lengder på skruene også.

Jeg skrur meg ikke ihjel da vettu, så sakte som dette går, får jeg god tid til å ta meg igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, du fikk jo umiddelbart bruk for den lille
    Kan du ikke leie en gipsdrill da? Når snekker'n her satt i gang med sin skjønte jeg hva han mente med "å ha verktøyet i orden" Det gikk sabla fort!
    Det er jo ikke få plater og få skruer du skal skru opp....
    Vil bare se deg ferdig snart

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High end drill det der Rune!

Men er litt enig med SannaX, du burde sjekke med OBS bygg om de har en til utlån. Det er tross alt noen hundre eller tusen skruer du skal skru inn i gipsen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Ca 40 skruer pr plate blir det jo fort en del...
    Mulig du kan redusere noe på de indre lagene, samt veggene fordi du skal ha smartpanel på utsiden og ikke sparklede skjøter.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok se hva jeg får til. Problemet med leie er som sagt at ting går så sakte. Jeg får jo bare holdt på i noen timer om gangen. Blir litt uggent å leie da...

Side 76 av 587 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 576 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •