RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 67 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 567 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RyGi
    Forstår mitt kinorom er en "vanlig" stue i en annen etg så jeg har også fått visse krav
    Men jeg tenkte allikevel å lage et lite "platå" som bare selve sofaen skal stå på, pluss en 20cm på fremsiden til å ha føtter på. Snekre sammen noe av sponplater eller mdf, en liten ramme på det og så gummiføtter.

Kanskje sofan heves med 10 cm totalt eller noe sånnt, men har lest mye om dette og de fleste anbefaler å gjøre det slik fremfor å montere shakeren fast i sofan for å få best effekt.
    Sier du det du? Jeg får tenkte mer over det når det er tid for sofa... Det er et stykke dit!

Newcomer RyGi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er et stykke dit!
    Plutselig er du der

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det bare hadde vært diskant-elementene som skulle spilles inn, er det jo null problem... Blir vel litt brumming også vel?

Men det skal nok gå bra. Rommet blir jo lydtett lenge før det er ferdig, så da kan ting stå der inne å spilles inn til krampa tar dem!

Hmm...

"Innspillingsrom til leie for 100 kr døgnet evt dugnadsarbeid"

Kanskje en tanke?
    Mine står nå og spiller inn i mitt rom. I går spilte det rundt 100db i rommet, målt med Radioshack, og det var såvidt jeg kunne høre noe rett utenfor til tross for at begge dørene fortsatt ikke er optimalisert!
    Jævlig fornøyd med det hittil Eneste som bekymrer meg er Ultraen etterhvert...

Når det gjelder alle disse berømte bakboksene dine..jeg har ikke det overralt, men det spiller tydeligvis ikke noen rolle.
    Så rommet ditt kommer til å bli knalltett RuneW, det er jeg helt sikker på

Skal han ha 8K for 826V? Tror de koster 14K nye, så en direkte dårlig deal er det jo ikke...ville bare ikke gått for senteren i samme serie..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Mine står nå og spiller inn i mitt rom. I går spilte det rundt 100db i rommet, målt med Radioshack, og det var såvidt jeg kunne høre noe rett utenfor til tross for at begge dørene fortsatt ikke er optimalisert!
    Jævlig fornøyd med det hittil Eneste som bekymrer meg er Ultraen etterhvert...

Når det gjelder alle disse berømte bakboksene dine..jeg har ikke det overralt, men det spiller tydeligvis ikke noen rolle.
    Så rommet ditt kommer til å bli knalltett RuneW, det er jeg helt sikker på
    Suverent at du er fornøyd, da! Hvordan er det med ventilasjon og evt støy ved ventilene på utsiden?

Skal han ha 8K for 826V? Tror de koster 14K nye, så en direkte dårlig deal er det jo ikke...ville bare ikke gått for senteren i samme serie..
    Nope, og jeg er på jakt etter noe feitere, men som passer. Eller kanskje jeg skal vente til jeg faktisk har KJØPT høyttalerene...

Er i utgangspunktet skeptisk til noe som bare har to 6.5-tommere til bass, men det er mulige de overrasker.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er vel kurant?

Hvis det hadde gått an å finne den brukt og i matchende farger...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok neppe noe platå på meg, siden et krav er at rommet skal være "normalt" :-(

Tror ikke vibrasjoner til resten av huset blir noe stort problem (har "fri" såle), men en slags puter under beina på sofaen er kanskje ikke så dumt...
    Du kan jo bruke slike vaskemaskinføtter, de er jo laget for nettopp å hindre vibrasjoner.
    Eventuelt "gummispikes" fra Biltema...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverent at du er fornøyd, da! Hvordan er det med ventilasjon og evt støy ved ventilene på utsiden?
    Det var bittelitt støy på utsiden, men så lite at jeg nesten ble overrasket! Her er det jo heller ikke skikkelig utbedret enda så potensiale er definitivt tilstede for å få dempet det så og si helt ned

Nope, og jeg er på jakt etter noe feitere, men som passer. Eller kanskje jeg skal vente til jeg faktisk har KJØPT høyttalerene...

Er i utgangspunktet skeptisk til noe som bare har to 6.5-tommere til bass, men det er mulige de overrasker.
    Er det en cc1000s jeg ser bilde av? Denne er nok mer egnet. Har ikke hørt den selv, men ser bra ut! Vet jo ikke om den matcher Vserien, men det kan sikkert Andre på Hifihuset svare på. Tror ikke det er lett å finne brukt, den er vel nettopp kommet?
    Tror Devilej også venter en slik inn så kanskje han kan svare etterhvert han også.

Når det gjelder 826V og to 6,5" så skal en ikke bare kimse av det. Har hørt den selv og det var ikke værst. Det er klart det er høytalere med mer bass, men det kommer jo også ann på hva man forer dem med.
    Hørte 1027 som er serien over med Berylliumsdiskant og denne slo nok mer i bassen, men det skulle bare mangle med den prisforskjellen også..skiller vel ca 40000 på de.
    826V har også fått tildels bedre kritikker enn storebror 836V med 3 stk 6,5". Denne har litt mer boomy bass som selvfølgelig også er romavhengig.
    Ikke noe dårlig valg uansett tror jeg!
    Andre hadde også et par brukte 926/936 sist jeg var der inne og han har sikkert 900 centern eller kanskje til og med 901 centeren. Kan jo høre på pris på dette? Er det sånn at du har bestemt deg for Focal? Som sagt tidligere så krever Focalene, iallefall 900 serien litt mer juice.

Det låt også selvsagt bedre når Andre koblet opp 826V på en Meridian effetforsterker, men sånn er det jo engang. Denne tror jeg iallefall fint kan drives av en bra reciever.

Ikke lett dette her!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en cc1000s jeg ser bilde av? Denne er nok mer egnet. Har ikke hørt den selv, men ser bra ut! Vet jo ikke om den matcher Vserien, men det kan sikkert Andre på Hifihuset svare på. Tror ikke det er lett å finne brukt, den er vel nettopp kommet?
    Tror Devilej også venter en slik inn så kanskje han kan svare etterhvert han også.

Når det gjelder 826V og to 6,5" så skal en ikke bare kimse av det. Har hørt den selv og det var ikke værst. Det er klart det er høytalere med mer bass, men det kommer jo også ann på hva man forer dem med.
    Hørte 1027 som er serien over med Berylliumsdiskant og denne slo nok mer i bassen, men det skulle bare mangle med den prisforskjellen også..skiller vel ca 40000 på de.
    826V har også fått tildels bedre kritikker enn storebror 836V med 3 stk 6,5". Denne har litt mer boomy bass som selvfølgelig også er romavhengig.
    Ikke noe dårlig valg uansett tror jeg!
    Andre hadde også et par brukte 926/936 sist jeg var der inne og han har sikkert 900 centern eller kanskje til og med 901 centeren. Kan jo høre på pris på dette? Er det sånn at du har bestemt deg for Focal? Som sagt tidligere så krever Focalene, iallefall 900 serien litt mer juice.

Det låt også selvsagt bedre når Andre koblet opp 826V på en Meridian effetforsterker, men sånn er det jo engang. Denne tror jeg iallefall fint kan drives av en bra reciever.

Ikke lett dette her!
    Nei, lett er det definitvt ikke. Men hvor galt kan det egentlig gå, når noe koster 8k? Det er jo ikke umulig at man kan oppgradere senere også, selv om jeg på ingen måte er "av-rundbrenner" (eller noen annen form for rundbrenner heller, for den saks skyld...).

Har sendt mail til HiFi-huset, men det er kanskje mer sannsynlig å få kontakt via telefon... Uansett vil drøyer jeg senterjakten til jeg vet hva jeg har av fronter!

Jeg har vel ikke bestemt meg for Focal som sådan, men jeg har ingen motforestillinger heller (bortsett fra det v-formede frontstoffet jeg synes er helt avskyelig...).

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kokken's Chorus jakt finner ...
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/31093

Noen grunn til at det det stadig kommer slike på torget?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, lett er det definitvt ikke. Men hvor galt kan det egentlig gå, når noe koster 8k? Det er jo ikke umulig at man kan oppgradere senere også, selv om jeg på ingen måte er "av-rundbrenner" (eller noen annen form for rundbrenner heller, for den saks skyld...).

Har sendt mail til HiFi-huset, men det er kanskje mer sannsynlig å få kontakt via telefon... Uansett vil drøyer jeg senterjakten til jeg vet hva jeg har av fronter!

Jeg har vel ikke bestemt meg for Focal som sådan, men jeg har ingen motforestillinger heller (bortsett fra det v-formede frontstoffet jeg synes er helt avskyelig...).
    Godt å høre at du ikke er en "AV rundbrenner".
    Enig, 8K fører jo ikke til ruin og du får trolig igjen omtrent det du ga for de..det er jo fordelen

Du er heldig hvis du får raskt svar fra Hifihuset, de er ikke alltid kjent for det...definitivt bedre å ringe!

Liker heller ikke det V formede frontstoffet særlig mye, men det har du vel ikke planer om å ha på?

Ser kokken linket til noen sorte 926 nå...har vært mange av de i det siste ja....
    Det ligger også et par Patos ute nå med båndiskant, men da ryker vel kanskje budsjettet ditt? Har ikke hørt de selv, så det er vel kun basert på generellt grunnlag.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du ikke er en "AV rundbrenner".
    Enig, 8K fører jo ikke til ruin og du får trolig igjen omtrent det du ga for de..det er jo fordelen

Du er heldig hvis du får raskt svar fra Hifihuset, de er ikke alltid kjent for det...definitivt bedre å ringe!

Liker heller ikke det V formede frontstoffet særlig mye, men det har du vel ikke planer om å ha på?

Ser kokken linket til noen sorte 926 nå...har vært mange av de i det siste ja....
    Det ligger også et par Patos ute nå med båndiskant, men da ryker vel kanskje budsjettet ditt? Har ikke hørt de selv, så det er vel kun basert på generellt grunnlag.
    Hvordan rangeres egentlig disse 926 vs 826v?

Rent intuitivt (og 100% basert på utseendet) vil jeg si at jeg liker 926 bedre. Litt tøffere i trynet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/31093

Noen grunn til at det det stadig kommer slike på torget?
    Og takk for tipset Kokken! Jeg har avtalt å dra til Drammen og se på 826v'ene i morgen, men har vel egentlig mer lyst på disse... ferdig innspilt er dem også ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid for Z-kassett

Jeg har vel utsatt denne delen noe, for det er ikke bare lett... Litt på grunn av husets fasade og andre faktorer (som hvor det var praktisk mulig å plassere en utvendig vifte), måtte jeg bore hullet i veggen som dere ser under:
    -img_9704-jpg

Når i tillegg ut-ventilene skal plasseres i en "spot-kasse" ved bakvegg/tak, sier det seg selv at z-kassetten måtte bli liggende. Dette hadde jeg i og for seg beregnet og bedt snekkerene holde god avstand mellom stenderverket og murveggen (6 cm). Dette ble gjort, men jeg hadde vel ikke egentlig beregnet at jeg skulle sette på plass kassetten, og i alle fall ikke at jeg helst skulle ha hatt plass til å legge isolasjon på alle kanter...

Vel ,det første som måtte gjøres var i alle fall å sette inn lydrøret i hullet i veggen, for fugingen dere ser under, kan man bare glemme å få gjort etter at z-kassetten er på plass...:
    -img_9705-jpg

Jeg måtte etterhvert innse at det ble for trangt. Dermed var det bare å brette opp ermene og gyve løs på stenderverket. Prøvde først med en pendelstikksag, men det var bare svas. Med en bajonett-sag gikk det en del bedre. Det og huggjern. Toppsvillen tok jeg av en vinkel med huggjern, etter å ha saget spor med 20 cm mellomrom med bajonettsagen:
    -img_9709-edit-jpg

Etter å ha brukt pendelstikksag og vanlig stikksag, så jeg lyset og grep tak i bajonettsagen og flesket vekk 2-3 cm av stenderen:
    -img_9710-edit-jpg

Så var det den omstendelige prosedyren med å få z-kassetten på plass. Jeg valgte å dele opp isolasjonen i seksjoner som et fattig forsøk på å lette arbeidet. Her er den første seksjonen av isolasjonen på plass, komplett med hull mot lydrøret:
    -img_9713-jpg

For ikke å rive opp hele isolasjonen, brukte jeg en papp i mellom den og rørstussen til z-kassetten:
    -img_9714-edit-jpg

Her er z-kassetten på plass og sannelig har jeg ikke fått lirket neste seksjon av isolasjonen på plass også:
    -img_9715-jpg
    (denne seksjonen av isolasjon ble "jukket" på plass - starte fra bunn og dra opp isolasjonen sammen med z-kassetten, holde isolasjon på plass mens man drar z-kassetten de 2 mulige cm ned igjen, for så å dra isolasjonen opp sammen med kassetten osv. osv)

Her er den endelige plasseringen av z-kassetten, men hvordan jeg skal feste den er enda i det blå. Ideelt sett. Så skal den vel ikke festes (hardt/godt) i hverken ytter eller innervegg. jeg vurderer å lage en festeanordning med patentbånd som vist på bildet under:
    -img_9716-edit-jpg

Med litt isolasjon mellom patentbåndet og kassetten, blir det muligens ok. Jeg må "dra på litt" med patentbåndet, for jeg har brukt 5cm isolasjon og kassetten skal ideelt ha 3 cm med isolasjon bak...

Jeg fatter ikke hvordan jeg klarer å grise så inni hampen hver gang jeg skal gjøre noe... Slik så det ut etter dagens økt:
    -img_9717-jpg

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og takk for tipset Kokken! Jeg har avtalt å dra til Drammen og se på 826v'ene i morgen, men har vel egentlig mer lyst på disse... ferdig innspilt er dem også ;-)
    http://www.focal-reproduktory.cz/tes...hile_06_02.pdf
    http://www.hifihuset.no/accounts/433...iler/16155.pdf

Electra 926 er en god høyttaler, som har høstet mye ros hos en rekke hifi-tidsskrifter. Jeg hadde disse et par år selv, og var så absolutt fornøyd med dem.
    Byggekvaliteten på 926 er nok et par nivå over Chorus 826, uten at jeg har sammenlignet dem direkte. 926 veier vel også nesten 50% mer, og vekt er jo alltid en god indikator på konstruksjonskvalitet.

Matchende senter finner du i Electra CC900 eller CC901 (fra samme produktserie), som jeg nevnte tidligere i denne tråden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    http://www.focal-reproduktory.cz/tes...hile_06_02.pdf
    http://www.hifihuset.no/accounts/433...iler/16155.pdf

Electra 926 er en god høyttaler, som har høstet mye ros hos en rekke hifi-tidsskrifter. Jeg hadde disse et par år selv, og var så absolutt fornøyd med dem.
    Byggekvaliteten på 926 er nok et par nivå over Chorus 826, uten at jeg har sammenlignet dem direkte. 926 veier vel også nesten 50% mer, og vekt er jo alltid en god indikator på konstruksjonskvalitet.

Matchende senter finner du i Electra CC900 eller CC901 (fra samme produktserie), som jeg nevnte tidligere i denne tråden.
    Takk for den, Striky!

Jeg er veldig i tvil her...:

826v:
    + Har dem omtrent på hånda
    + Nesten nye (5 timer spilletid)
    + Kortere kjøretid (1.5 timer til Drammen)
    - Litt skeptisk til utseendet (i alle fall m/frontstoff)

926:
    + Utseende + vekt
    + Bedre(???)
    - Usikkerhet om jeg får dem
    - Lang kjørevei (2:45 t)
    - Kresne forsterkermessig? Vil en Onkyo 905 fungere?

Jeg må nesten bestemme meg før i kveld, siden jeg har avtale med han stakkaren i Drammen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gangen jeg hadde tenkt til å kjøpe Focal var jeg mer interessert i 900 serien. Mye pga senteren 901 også. Den ser og kjennes mye vassere ut enn 800 senteren.
    Egentlig tror jeg ikke disse seriene er særlig sammenlignbare mht til byggekvalitet, pris etc. Det ville nok vært mer rettferdig å sette den gamle 900 serien opp mot Profile serien til Focal. Denne er jo igjen vesentlig dyrere enn 800 serien. Men det var jo også den gamle 900 serien da den kom...

Det er som striky sier, vekt er et poeng. Denne høytaleren har vært ratet som klasse A i Stereophile over lengre tid. Hva det sier vet jeg ikke, men det er nok en meget bra høytaler!

Hvorvidt 905 til Onkyo kan drive de? Jeg er helt sikker på at du vil bli fornøyd. Mange snakker om at effekttrinn er helt nødvendig. Jeg synes heller du skal prøve med en 905 først. Uansett har du en klasse reciever.
    Så kan du jo senere prøve med effekttrinn (låne) for å se om det gir noe mer trøkk, oppløst og mer detaljert lyd osv. og om det er verdt pengene....
    Kan godt komme med Sunfire'en den dagen du skal prøve...(hvis jeg selv fortsatt har den )

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som du har bestillt lytting, da er jeg spent på om du liker lydsignaturen til JMLab/Focal. Jeg har vel egentlig ikke fått med meg om du har hørt noe av dem før? Selv har jeg hørt 926'en og likte den veldig godt som allrounder, men smaken kan diskuteres...

Ellers er jeg enig i det SannaX skriver om reciever vs effekt. En kommer langt med en god reciever, effekttrinn kan en naturlig komme senere når det byr seg et røverkjøp på bruktmarkedet.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt 926 og likte dem veldig godt. Men, dem fortjener en god forsterker, og jeg synes kanskje 905 alene er litt lite, spesielt om den skal jobbe med en av centerne du har skissert tidligere.

Er det bare meg som synes 8k er mye? Med de ekstremt villedende veilprisene Hifihuset opererer med så er vel gjerne 8k hva du kunne fått dem for spjong nye? Det blir spekulasjon fra min side, men jeg hadde helt klart pruta, evt ringt Andre og spurt hva et nytt sett ville satt deg tilbake.....

Personlig synes jeg 926 er et bedre valg med grei margin, men pass ryggen og vær obs på at du kanskje må øke forsterkerbudsjettet noe med tiden....

Ellers må jeg bare få skyte inn at dine tråder er noe av det mest positive jeg leser her inne! Kudos

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det ikke er "håpløst" med en (god) receiver er det i grunn helt ok for meg. Da kan evt ett effekttrinn bli en grei oppgradering senere.

Og nei, jeg har ikke hørt noen Focal før. Er litt nervøs for at de er sære og vanskelige å få til å spille bra. Jeg er ikke i en livssituasjon hvor jeg kan holde på i flere timer hver dag å tweake og eksperimentere for å få ting "opp å gå".

Og om jeg har bestilt lytting vet jeg vel heller egentlig ikke. Han med 926'ene vet jeg ikke om har de oppstilt engang, og han med 826'ene hadde allerede solgt resten av anlegget... Må evt bare ta med meg en integrert forsterker for i det hele tatt hør om det er lyd i dem...

Så det blir litt handling i blinde (døve) her. Men siden det er brukte saker, så skal det vel gå an å bytte det med noe annet skulle det skjære seg helt...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Jeg har selv hatt 926 og likte dem veldig godt. Men, dem fortjener en god forsterker, og jeg synes kanskje 905 alene er litt lite, spesielt om den skal jobbe med en av centerne du har skissert tidligere.

Er det bare meg som synes 8k er mye? Med de ekstremt villedende veilprisene Hifihuset opererer med så er vel gjerne 8k hva du kunne fått dem for spjong nye? Det blir spekulasjon fra min side, men jeg hadde helt klart pruta, evt ringt Andre og spurt hva et nytt sett ville satt deg tilbake.....

Personlig synes jeg 926 er et bedre valg med grei margin, men pass ryggen og vær obs på at du kanskje må øke forsterkerbudsjettet noe med tiden....
    Takk for info/meninger g-h! Jeg er enig med deg i at 8k kanskje ikke blir så lukrativt hvis 14k er en "tullepris". Hva er det man egentlig kan få dem for nye da? 11k? 10k?

Nå fikk jeg enda mer lyst på 926'ene!

Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Ellers må jeg bare få skyte inn at dine tråder er noe av det mest positive jeg leser her inne! Kudos
    Tusen takk for de hyggelige ordene, g-h :-)

Side 67 av 587 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 567 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •