RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 62 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 11737
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ..Men jeg kan tenke meg at Fru M ikke var like høy i hatten når hun viste deg det.. Slik som min kone som skulle RYGGE inn i garasjen for første gang... "duuuu... det kom en vist en bulk i bilen...."
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det blir mer og mer klart at jeg må kjøpe brukt utstyr. Senest i formiddag ble plutselig budsjettet noe uventet trangere. Et bilde sier kanskje mer enn 1000 ord...:

-img_0494-jpg

Vurderer å sette inn følgende annonse på finn.no:

---

Neida, jeg elsker min kone og ble ikke det minste sint. Og til dere som kjenner henne - være vennlig å vise respekt nok til å la denne morsomheten forbli på avforum, ok? Det kunne egentlig skjedd hvem som helst...

Fordelen med denne hendelsen er selvsagt at jeg automatisk har fått masse goodwill i form av aksept for fremtidige innkjøp av forskjellig art ;-) Hehehe!
    Kjøpte du den ikke med "Helt fornøyd, eller pengene tilbake" garanti?
    Dette lokket får du vel kanskje som reservedeler...
    Hun er vel ikke den første som har prøvd seg på slike stunt...

Spørsmålet er nå....
    Gikk hun på trening som normalt, eller valgte hun å dra hjem?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vetteman]

Disse er solgt til en kompis av meg:-D

Jeg skal hente de i Drammen på lørdag, etter at jeg har hentet nybilen.

Hø-ø-øyttal're som kommer og høyttal're som gå-å-år,
    høyttal're som glipper, høyttal're du aldri få-å-år...

osv.

Du blir min snart min bane når det gjelder kjøp av brukte høyttalere, Vetteman!

Vel, det er godt det er en stund til jeg MÅ ha noe... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dette lokket får du vel kanskje som reservedeler...
    Hun er vel ikke den første som har prøvd seg på slike stunt...
    Nei, akkurat den der regner jeg med er relativt vanlig...

Forhandleren hadde dessverre aldri hørt om at slikt kunne fås som reservedeler.

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Spørsmålet er nå....
    Gikk hun på trening som normalt, eller valgte hun å dra hjem?
    Hun trente selvsagt!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=RuneW]
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Hø-ø-øyttal're som kommer og høyttal're som gå-å-år,
    høyttal're som glipper, høyttal're du aldri få-å-år...

osv.

Du blir min snart min bane når det gjelder kjøp av brukte høyttalere, Vetteman!

Vel, det er godt det er en stund til jeg MÅ ha noe... ;-)
    Hehehe, sorry var jeg som anbefalte de til kompisen min, og han tok de tvert.

Skal ikke du å høre på Monitor Audio snart???

Det blir å overraske meg stort om du ikke liker de. Personlig synes jeg de er flere hakk hvassere enn 826, men det blir selvfølgelig en smakssak. Er et vanvittig driv i bassen på 826.

MA funker som bare juling til film siden de er så oppløst og detaljerte.

Et par brukte GS 20 burde jo være mulig å få fatt. Eventuelt tyne Hifipushern i Bærum

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Skal ikke du å høre på Monitor Audio snart???

Et par brukte GS 20 burde jo være mulig å få fatt. Eventuelt tyne Hifipushern i Bærum
    Joda, om ca 10 timer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøjjemeg! Bra det gikk greit med kona da..og bilen!
    Har ikke sett på makan....
    Det positive er jo at W er mer tilgivende til fremtidig utstyr, som du sier selv
    Må jo forresten gå ann å montere ratt og brems på denne og bruke den som rattkjelke....gatas kuleste i tilfelle...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ble det på innsiden...:
    -img_9675-jpg
    (uklart bilde uten blitz og uten stativ, men sånn ble det bare i dag)
    Ødelegger du ikke litt rom i rom med det k røret.....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleA
    Ødelegger du ikke litt rom i rom med det k røret.....
    Næh... regner med at et k-rør i bøy slik ikke "kortslutter" rommene. Da er jeg i så fall ute å kjøre, for disse er det mange av hos meg.

Jeg har prøvd å være bevisst på å ikke ha rør i spenn/strekk mellom rommene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er forøvrig RS-52'ene kommet fram til JetCarrier i New Jersey. Så nå er de bare en båttur unna :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Isolasjonsarbeide igang

En uhøytidelig undersøkelse blandt den voksne delen av husholdningen avslørte, ikke overraskende, at hele 50% mente at den andre halvdelen burde få ut fingeren og legge om til sommerdekk på bilene.

Men det var lettere sagt enn gjort...:
    -img_9682-jpg
    (en del av isolasjonen er fjernet for at hjulene i det hele tatt skal synes...)

Så da var det bare å rydde plass i kjelleren da, og slukøret bære ned hele dritten:
    -img_9683-jpg

Ikke så veldig ulikt hvordan det så ut 9 januar i år...:

Så da er tilbake til start.... nei, fullt så galt er det vel ikke :-)

Som vanlig er det umulig å få gjort noe i fred på dagtid. To av ormeyngelet ville absolutt "lage noe" med hammer og spiker nede i kjelleren.

"Ja, hva skal dere lage da?", spør jeg. "Vi skal lage BRÅK!"

-img_9681-jpg

Tell me something new... bråk var annonsert og bråk ble det (da den ene fant det for godt å klaske til den andre istedenfor spikeren...)

Uansett, her er en milepel - den første biten av isolasjon på plass:
    -img_9684-jpg

Enkelt, men denne var en utfordring:
    -img_9685-jpg
    (her er det bare å brette opp ermene og dytte på med biter av isolasjon - forresten stryk det med å "brette opp ermene"...)

Så til nok en lite sjarmerende oppgave:
    -img_9687-jpg
    45 cm isolasjon skal presses gjennom denne 6 cm sprekken (som for sikkerhets skyld har skarpe kanter) og bøyes til horisontal stilling...

Rett opp er "lett", men så å få den &%€/%€&% til å legge seg horisontalt...:
    -img_9688-jpg
    Overraskende nok fant jeg ut at det faktisk hjalp så snakke til isolasjonen - mye på samme måte som med blomster, antar jeg.

For eksempel kan man si: "Se til for &%€/%€ å komme deg på plass i det &%€/&% hølet din &%€&/%€/% isolasjons-&%&%€/".

Det hjalpt fint det:
    -img_9689-jpg

Et annet triks er selvsagt å dele opp bitene, men det er jo ikke like underholdende... ;-)

Fikk tatt ca 50% av kantene langs veggene i kveld. Det er den vanskelige biten, så jeg ser lyst på resten av isolasjons-jobben.

Jeg må forresten kjøpe en del 10cm isolasjon. Jeg har jo 24 cm luftrom som skal fylles. Guruene på John Sayers mente at det var en fordel at isolasjonen touchet både tak og gulv (for å dempe disse sine vibrasjoner), men ikke tettpakke isolasjonen.

Så kan man alltids spørre seg om hva man mener med "tettpakke" isolasjonen. Jeg spurte om dette, men da ble det tyst gitt! Jeg bruker 15 + 10 cm isolasjon på 24 cm. Regner med/håper på at dette er ok pakking.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En uhøytidelig undersøkelse blandt den voksne delen av husholdningen avslørte, ikke overraskende, at hele 50% mente at den andre halvdelen burde få ut fingeren og legge om til sommerdekk på bilene.
    Haha!
    Imponerende tråd, RuneW.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at andre også #$**!!$%/###==))#* over isolasjonsprosessen
    Ser du bruker Rockwool som jeg...på litt trange steder er det noe av det værste jeg har vært borti! Tror jeg kastet 3 søppelsekker med "leftovers" som var ødelagt.
    Godt å se at W fortsatt har "rangen" når det gjelder å bestemme dekkbytte til tross for at hun gjorde om skiboksen til akebrett :-D

Har forresten gjort akkurat det samme som deg angående antall cm. Hadde 23 cm i taket og la 25 cm med isolasjon. Har testet litt musikk de siste dagene og hører ikke en lyd....Jippi (Ultra er fortsatt ikke tilkoblet da...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser du bruker Rockwool som jeg...på litt trange steder er det noe av det værste jeg har vært borti! Tror jeg kastet 3 søppelsekker med "leftovers" som var ødelagt.
    Det verste er at alle som "har greie på det" sier at Glave er like bra som Rockwool når det gjelder lydisolasjon så det er antageligvis bare svada å holder på med den dritten...

Godt å se at W fortsatt har "rangen" når det gjelder å bestemme dekkbytte til tross for at hun gjorde om skiboksen til akebrett :-D
    Ydmykheten varte ikke lenge, nei... ;-)

Har forresten gjort akkurat det samme som deg angående antall cm. Hadde 23 cm i taket og la 25 cm med isolasjon. Har testet litt musikk de siste dagene og hører ikke en lyd....Jippi (Ultra er fortsatt ikke tilkoblet da...)
    Suverent! Vi har jo ikke så ulike løsninger, så da regner jeg med at vi har gjort noe riktig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste er at alle som "har greie på det" sier at Glave er like bra som Rockwool når det gjelder lydisolasjon så det er antageligvis bare svada å holder på med den dritten...
    Det er ikke lett å vite hvem man skal høre på. Snekker'n jeg har brukt sier de kun bruker Rockwool når det er snakk om hybler under hovedleilighet fordi denne er desidert best
    Spørsmålet er hvor mye dette har å si? Takstmannen som var hos meg mente det jeg hadde gjort var helt overkill...han hadde en lydekspert-kompis som mente 5 cm hadde vært tilstrekkelig pga luftspalte mellom...den hadde jeg store problemer med å svelge for å si det sånn!

Ydmykheten varte ikke lenge, nei... ;-)
    Hehe..vet nøyaktig hvordan det der fungerer...spesielt når lunta ikke er spesielt lang fra før mtp bygging av kino

Suverent! Vi har jo ikke så ulike løsninger, så da regner jeg med at vi har gjort noe riktig!
    Fordelen du har er eget hus. Såvidt jeg har forstått så har du kun en vegg grensende mot eksisterende bygg og tak? Men her har du jo lagt nytt bjelkelag i tillegg. Dette kommer mest sannsynlig til å bli knallbra med tanke på lydisolasjon...gled deg!

Har du forresten bestemt deg for fronter og center?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å vite hvem man skal høre på. Snekker'n jeg har brukt sier de kun bruker Rockwool når det er snakk om hybler under hovedleilighet fordi denne er desidert best
    Ja, det er mange meninger, men når det gjelder ekstrem lydisolasjon så tror jeg en normal snekker svært begrenset kompetanse. Da hører jeg heller på de som lever av lydisolasjon (studiobyggere og akustikere).

Spørsmålet er hvor mye dette har å si? Takstmannen som var hos meg mente det jeg hadde gjort var helt overkill...
    Ja, og så?

Fordelen du har er eget hus. Såvidt jeg har forstått så har du kun en vegg grensende mot eksisterende bygg og tak? Men her har du jo lagt nytt bjelkelag i tillegg. Dette kommer mest sannsynlig til å bli knallbra med tanke på lydisolasjon...gled deg!
    Jepp, og den veggen mot eksisterende bygg er 50 cm massiv betong...

Har du forresten bestemt deg for fronter og center?
    Nei, famler i blinde fortsatt. Først fikk jeg opp øynene for frontsettet (MA GS60) som Vetteman skulle selge, så ble det solgt før jeg fikk stumpen i gir. Så var det et par Focal 826V på markedet, men de forsvant før jeg fikk summet meg. Har vurdert Patos Lyric 502 også... eksu, sine GS20'er låt jo knall, men jeg tror jeg er litt for basskåt til såpass små høyttalere. Mulig GS60 ville ha vært midt i blinken. På den annen side - det er også mulig at er par GS60'er ville ha vært perler for svin...

Svaret må vel bli at jeg er omtrent like kort... Men jeg har veldig lyst på brukte høyttalere. Har ingen behov for å kjøpe nytt og balle med innspilling osv. Budsjett er fortsatt 20k. Drømmen er å få tak i noe som er pent brukt et år eller så til halv nypris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er mange meninger, men når det gjelder ekstrem lydisolasjon så tror jeg en normal snekker svært begrenset kompetanse. Da hører jeg heller på de som lever av lydisolasjon (studiobyggere og akustikere).
    Helt enig! Har forhørt meg en del hos bekjente snekkere og det går i det samme, stort sett. Har stolt mer på det jeg har lest her inne og ellers på nettet.

Ja, og så?
    Hehe...overkill er bra

Jepp, og den veggen mot eksisterende bygg er 50 cm massiv betong...
    Det var saker! Skulle ønske det var meg...

Nei, famler i blinde fortsatt. Først fikk jeg opp øynene for frontsettet (MA GS60) som Vetteman skulle selge, så ble det solgt før jeg fikk stumpen i gir. Så var det et par Focal 826V på markedet, men de forsvant før jeg fikk summet meg. Har vurdert Patos Lyric 502 også... eksu, sine GS20'er låt jo knall, men jeg tror jeg er litt for basskåt til såpass små høyttalere. Mulig GS60 ville ha vært midt i blinken. På den annen side - det er også mulig at er par GS60'er ville ha vært perler for svin...

Svaret må vel bli at jeg er omtrent like kort... Men jeg har veldig lyst på brukte høyttalere. Har ingen behov for å kjøpe nytt og balle med innspilling osv. Budsjett er fortsatt 20k. Drømmen er å få tak i noe som er pent brukt et år eller så til halv nypris.
    Enig med deg i at det å satse på brukt er lurt. Får mye for penga. Hvis du ikke har sett det så er Patos konkurs, så det er kanskje litt risikabelt med tanke på reservedeler etc hvis man ikke får tak i direkte fra SEAS...
    Har aldri hørt MA, men skulle gjerne lagt øret til GS60. Vettemann og Eksu virker jo å være veldig fornøyd.
    Har hørt Focal 826V hos Andre på Hifihuset. Definitivt en bra høytaler til prisen.
    Du får lytte litt rundt.
    Mulig du har nevnt det før, men er 20K totalt for frontrekka?

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk 10cm Glava opp mot gulvet, Og 15cm Rockwool ned mot taket.
    Hvor mye klaring var det mellom Gulvet og bjelkelaget til tvrommet?
    Dersom du har mindre enn 7 cm, bør du slisse vekk litt isolasjon mellom bjelkene og gulvet. Dersom man trykker inn en 10cm plate inn i feks en 5cm påning, kan du få for høy komprimering av isolasjonen og gå i fellen de advarer deg mot.
    Et tips kan være å dele isolasjonen opp i 2 5cm biter. (Glava lar seg splitte i motsetning til Rockwool som bare løser seg opp)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har nevnt det før, men er 20K totalt for frontrekka?
    Det er korrekt. Hadde vel opprinnelig budsjettert med 30k for alle 7 høyttalerene. 10k bak og 20k foran. Nå viser det seg at jeg muligens slipper unna med 7k bak, siden jeg tar inn RS-52'ene fra statene, så da kan jeg teoretisk strekke meg til 23k foran og fortsatt holde meg til budsjett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert en tur inn til Andre på Hifihuset? Han har mye forskjellig stående og gjør også en god del innbytter, som jo gjør at det kan dukke opp noe snadder i ny og ne. Skulle være mulig å lytte til en del der iallefall.

Side 62 av 587 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •