RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 585

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 585 av 587 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 SisteSiste
Viser resultater 11,681 til 11,700 av 11737
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Neutrik har også en liten passiv og rimelig adapter jeg ikke har opplevd trøbbel med:

http://www.benum.no/produkt/11933584/neutrik-mini-adapter-xlrm-phono

DrE

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra prisen regner jeg med at denne passive saken gjør noe mer enn disse jukse-overgangene som bare kobler en av XLR-signalføringene mot jord?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du bør velge kommer ann på gain på subene. Dersom de ikke krever høyere signal enn hva receiver/forforsterker kan levere kan du vell så godt kjøpe en passiv rca/xlr overgang men krever subene høyere nivå som normalt er ved ballansert så bør en gå for en aktiv løsning.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan i prinsippet bruke hva som helst av DI-bokser (men noen bokser krever fantommating, altså +48V inn via XLR-kontakten) for å konvertere fra ubalansert RCA til balansert XLR. Nøkkelen i disse er en audiotransformator.

Hvis du vil mekke selv, er det bare å kjøpe en audiotrafo og lodde på kontakter. F.eks. denne: http://www.benum.no/produkt/11933796...fo-mic-1-1-rod med mer info her: http://www.neutrik.com/en/accessories/transformers/nte1

(Merk at det finnes ulike varianter du kan velge ut fra bruksbehov og hva kilde og mottager kan levere/ta i mot.)

Når det er sagt, er det ingenting i veien for å koble ubalansert RCA inn på en balansert XLR plugg uten trafo. Spesielt om avstandene er små (som i en hjemmekino). Men man mister 6dB gain på ubalansert signal i forhold til balansert.

*edit*. Hah! Der så jeg jo at DrErling kom meg i forkjøpet for lenge siden! Kanskje jeg skal lese *hele* tråden før jeg svarer...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Man kan i prinsippet bruke hva som helst av DI-bokser (men noen bokser krever fantommating, altså +48V inn via XLR-kontakten) for å konvertere fra ubalansert RCA til balansert XLR. Nøkkelen i disse er en audiotransformator.

Hvis du vil mekke selv, er det bare å kjøpe en audiotrafo og lodde på kontakter. F.eks. denne: http://www.benum.no/produkt/11933796...fo-mic-1-1-rod med mer info her: http://www.neutrik.com/en/accessories/transformers/nte1

(Merk at det finnes ulike varianter du kan velge ut fra bruksbehov og hva kilde og mottager kan levere/ta i mot.)

Når det er sagt, er det ingenting i veien for å koble ubalansert RCA inn på en balansert XLR plugg uten trafo. Spesielt om avstandene er små (som i en hjemmekino). Men man mister 6dB gain på ubalansert signal i forhold til balansert.

*edit*. Hah! Der så jeg jo at DrErling kom meg i forkjøpet for lenge siden! Kanskje jeg skal lese *hele* tråden før jeg svarer...
    Hele tråden? Er du sikker?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHA. Jau. Godt poeng (Har vel skumma igjennom alt for en stund tilbake, men ikke *lest* alt nei)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredan ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen tips til hvordan man smugler noe slikt forbi krokodillen?

-808q-png

Jeg er sååå nære å bestile en stack... Det er 45 dagers åpent kjøp så jeg har jo noen dager på meg for å se om det vil løse noen av mine problemer...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -808q-png  

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Er det noen som har noen tips til hvordan man smugler noe slikt forbi krokodillen?

Jeg er sååå nære å bestile en stack... Det er 45 dagers åpent kjøp så jeg har jo noen dager på meg for å se om det vil løse noen av mine problemer...
    Har ikke du egen inngangsdør i kinoen, da? Kan være behjelpelig med å oppholde fru W. med en kaffekopp og tåkeprat mens du bærer inn og setter opp stacket bak den falske veggen.

Hvorvidt du får hele 45 dager på å flytte ut og ta med deg stacket dersom hun oppdager det er dog usikkert....
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Har ikke du egen inngangsdør i kinoen, da? Kan være behjelpelig med å oppholde fru W. med en kaffekopp og tåkeprat mens du bærer inn og setter opp stacket bak den falske veggen.

Hvorvidt du får hele 45 dager på å flytte ut og ta med deg stacket dersom hun oppdager det er dog usikkert....
    Spørs om det blir vesentlig kortere en 45 dager, ja...

Det vanskeligste er vel egentlig ikke å smugle det inn sånn sett, men å enten:

1. Klare å unngå at hun merker noe i etterkant.

Dette kan by på visse problemer ettersom de antageligvis må plasseres i bakre høyre hjørne - altså helt framme i dagen. En løsning er selvsagt å bygge dem inn, noe som med min bygge-hastighet tar ca 45 uker og ikke 45 dager. Løsningen på dette problemet kan være å lage dette innbyggings-greiene i forkant slik at stacken kan smugles inn. Men heller ikke dette er ideelt, for hvis jeg bestemmer meg for ikke å beholde dem, så har jeg kastet bort 45 uker med bygging på ingenting...

2. Få tillatelse

Ikke spesielt realistisk... skjønt jeg har allerede begynt med bearbeidingen. "Jeg får ikke noe greie på disse selvbygde monstere av noen sub'er. Burde nok heller ha kjøpt noen som var ferdige av noen som visste hva de drev med". Dette så jeg faktisk ved middagen i dag. Det ble, ikke spesielt overraskende, totalt ignorert av FruW. Dette betyr anten at hun A) Ikke var interessert, eller den mer sannsynlige B) "Dette er tanker jeg ikke engang gidder å anerkjenne ved å svare".

3. Få tilgivelse

Dette er nok den mest realistiske løsningen...

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smøreturer, shopping, spa-opphold, syklubb funker vel som passende avledningsmanøvre. Man må bare ikke overdrive. Å komme hjem med en stor blomsterbukett uten passelig anledning kan vekke ugunstisk oppmerksomhet og påfølgende mistanke (til mer enn bare innsmuglingsprosjekter).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Smøreturer, shopping, spa-opphold, syklubb funker vel som passende avledningsmanøvre. Man må bare ikke overdrive. Å komme hjem med en stor blomsterbukett uten passelig anledning kan vekke ugunstisk oppmerksomhet og påfølgende mistanke (til mer enn bare innsmuglingsprosjekter).
    Hmm... lurer faktisk på om jeg skal spille med halvåpne kort i denne vanskelige saken. Har egentlig ganske god erfaring med det. Du skriver spa-opphold. Ingen dårlig ide. Jentungen på 13 har mast om at hun vil ta en London-jente-tur med FruW. Det er mulig det kan gå an å koke sammen ett eller annet i den forbindelse. Jeg kan jo rett og slett si at jeg vil ha en helg med mye testing av utstyr (gjerne på lån/åpent kjøp) og at det passer bra om hun tar seg en kose-mor-datter-tur osv.

Riktignok har jeg litt annet avkom som må håndteres, men de er ikke mindre enn at de forstår om jeg er opptatt så lenge det er for en god sak. De er jo tross alt storforbrukere av kinoen...

Jeg skal tygge litt på dette. Det gjelder også å - eh - "formulere" prisen på en slik måte at det ikke høres for ille ut. Stykkpris i $ blir jo ikke stort å snakke om for eksempel...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ann til ny bil til "Krokodilla" etter hvert her hehe

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale dollar som norske kroner er nok ett godt triks ja, hehe.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du foretrekker å sende bort fru W. istedet for å la meg oveta....

Kaffe og tåkeprat er forøvrig min sterke side....
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel ikke mye og komme med som den kroniske ungkaren jeg er,
    Men så lenge har jeg levd etter to regler for innkjøp.

1: innkjøp skal ikke gå utover mat eller bo budsjetter.
    2: mer gøy/realistiske og spørre om tilgivelse enn tillatelse
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal jo snart i gang med tidenes (for meg) høyttalerbyggeprosjekt: 3 tårn med høyttalere, hvert med fire kabinetter. Og en god del forsterkere. Det er ikke til å unngå at slike mengder vil poppe ut av verkstedet etterhvert, da det ikke er volum nok der til å skjule alt. Jeg har derfor i lengre tid planlagt en dekkoperasjon, kalt NSSPS (nytt-stort-skap-på-soverommet). Jeg har til og med allerede gått til innkjøp av nettkorger og skinner, som er godt synlig parkert i garasjen. Dette "byggeprosjektet" (som er til stor glede for fruen, hun har mast om dette i et par år nå) vil delvis kamuflere deler av byggingen av høyttalere. Håper jeg.
    Hvis det kommer ut at "elektiske markiser foran stuevinduer neste sommer-budsjettet" allerede er brukt opp på Miles er jeg midlertid i DEEP SHIT, for å si det sånn. Er dog klar til å ta straffen for dette neste sommer, må bare tenke ut noe som kan gjøre det godt igjen.

Ellers må det jo sies at det der er noen kanonsubber. Kunne nok ha vasset litt i krokodillesumpen for dette, ja...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve "plaster-metoden"; Raskt av med påfølgende kraftig kortvarig smerte. Det vil si at du gjør innkjøpet, forteller rett ut at de ikke kan returneres, og så tar smerten. Har prøvd dette selv med frontene mine, og det var relativt kort smerte. Dessverre var kona noe langsint, så julegaver de neste to årene bestod av en klesrulle, en kaffekopp samt meget spydige kommentarer.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Dessverre var kona noe langsint, så julegaver de neste to årene bestod av en klesrulle, en kaffekopp samt meget spydige kommentarer.
    Hehe...
    Men det var kanskje alikevel verdt det?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Hehe...
    Men det var kanskje alikevel verdt det?
    Ja, selvfølgelig var det verdt det.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Side 585 av 587 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •