RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 574

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 574 av 587 FørsteFørste ... 74 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 570 571 572 573 574 575 576 577 578 584 ... SisteSiste
Viser resultater 11,461 til 11,480 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ønsker dere alle et godt nytt år!

Om jeg skal ha et nyttårsforsett, må det være å være litt mer aktiv her. Beklager labert nivå i 2013.
    Sist endret av RuneW; 01-06-2014 kl 09:57

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år - tråden din er meget spennende å følge med på, spesielt alle de tekniske løsningene

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Peltor Bluetooth-oppgradering

En gang for lenge siden skrev jeg her og klagde over tuner-kvaliteten til dette hørselsvernet som jeg bruker en del:

-2-p1090087-jpg

Her for en stund siden fant jeg ut at noe måtte gjøres og bestilte en BT-receiver ala dette:

http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Re...item565e3ed018

I dag kom den jaggu og slik ser den ut utpakket:
    -1-p1090085-jpg

Relativt kompakt og enkelt. Perfekt til min bruk. Den kunne selvsagt ha vært enda mindre, men det hadde gått ut over brukstiden før lading av batteriet (som gjøres via USB-kontakten). Kostet ca 150 spenn (m/frakt) og det er litt unødvendig høyt, men jeg fant ikke noe billigere som så ut til å passe.

Uansett, festemetoden er like enkel som simpel - Supersterk borrelås-tape, som jeg har brukt i en rekke andre prosjekter:
    -3-p1090088-jpg

Her sitter'n, og den lille ledningsstumpen passer ganske godt også. Kjekt, siden man ikke vil at den skal være i veien når det går hett for seg:
    -4-p1090089-jpg
    (den detter ikke av)

Avlen gikk også realtivt smertefritt for seg og her er den ferdig paret med mobilen min:
    -5-p1090091-jpg

Lydkvaliteten er selvsagt helt ille, men det var den jo fra før også med dette "headsettet" :-)

Men nå slipper jeg i alle fall å bytte sang (kanal) ufrivillig bare jeg snur på hodet...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1-p1090085-jpg   -2-p1090087-jpg   -3-p1090088-jpg   -4-p1090089-jpg   -5-p1090091-jpg  

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Men det kan selvsagt også være at jeg må spilles inn noen uker...
    Hehe, godt sagt! Noe til ettertanke :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Enig, ikke noe poeng i å lage noe jåleri. Jeg malte Kassen til E6 elementet med murstrukturmaling. Da slapp jeg å sparkle mer enn en gang. Nok med grovsparkling egentlig. Fant et bra tips til enda bedre maling på DIY-tråden, Warnex strukturmaling: http://bergensound.no/index.php?id_p...lack/vekt-1_kg
    Temmelig dyre saker (pluss frakt) de Warnex-sakene. Men dette er jo også ment for PA-kasser som trenger stor slitestyrke. Få kasser vil vel bli stående mer i ro og beskyttet mot det meste enn de jeg skal lage, så det blir nok litt overkill å klinke til med Warnex.

Hva slags maling (detaljer) brukte du og hvordan påførte du den?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags maling (detaljer) brukte du og hvordan påførte du den?
    Her er min løsning på strukturmaling: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1964832

Du finner vel malingstypene på ett av bildene. Strukturmalingen tåler ikke alt for hard behandling. Da faller bitte små biter av "strukturen" av. Dette ser ut som små hvite sandkorn. Synd at de ikke er sorte, da hadde man ikke sett "slitasjen". Men som du skriver, dette er ikke noe man til stadighet flytter rundt på. Og da funker det greit!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Den malingen du har brukt ser nesten litt i overkant "strukturert" ut for meg. Det er jo ingen ting annet som er strukturert her i huset... Strukturen virker litt... eh... "spiss" og jeg ser at den kan ha leff for å skalle av toppene.

Men for å være seriøs. Hvis det ikke finner noe "finere" struktur av tilsvarende type så kanskje jeg "stenvasker" den litt (raskt pusser over/av de høyeste toppene med litt grovt sandpapir) før jeg maler den med svartmalingen. På den måten så tåler den muligens litt med håndtering i etterkant.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å være seriøs. Hvis det ikke finner noe "finere" struktur av tilsvarende type så kanskje jeg "stenvasker" den litt (raskt pusser over/av de høyeste toppene med litt grovt sandpapir) før jeg maler den med svartmalingen. På den måten så tåler den muligens litt med håndtering i etterkant.
    Glemte å nevne pussingen. Jeg gjorde jo dette selv, og da sitter "strukturen" bedre.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men er bildet av strukturen tatt før eller etter pussingen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er tatt før, mener jeg. Fant ut at det "smulte" litt da jeg kjente på strukturen. Brukte et grovt sandpapir og dro lett over hele kassen. Så blåste jeg bare vekk sanden med trykkluft og malte over med et par strøk. Malingen tørket vanvittig raskt over den ruglete overflaten. Det gikk MYE maling med på første strøk!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det var det jeg tenkte/håpte

Hmm... mye maling? Kanskje jeg bør gå får en 3-liter med det samme? Skal jo dekke 3 voksne fronter.

Her en liten "teaser" tatt med mobil hvor jeg bare tester litt hvordan ting passer sammen:
    -tf12_03-jpg

Det er jo ikke noe monster akkurat, men duct-tapen ved side gir jo en indikasjon.

Ja, og siden jeg er vaksinert mot å gjøre noe slik det skal / etter oppskriften / enkelt, så er dette altså en vinklet versjon av Fusion Tempest 12. Grunnen til at R+L blir vinklet slik, er at jeg vil ha muligheten til å vinkle dem mot lytteposisjon selv om de står relativt tett på sideveggen...

-tf12_02-jpg
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -tf12_01-jpg  -tf12_02-jpg  -tf12_03-jpg 

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nytt år Rune!

Ja, og siden jeg er vaksinert mot å gjøre noe slik det skal / etter oppskriften / enkelt, så er dette altså en vinklet versjon av Fusion Tempest 12. Grunnen til at R+L blir vinklet slik, er at jeg vil ha muligheten til å vinkle dem mot lytteposisjon selv om de står relativt tett på sideveggen...
    Vil det si at du har laget 2 speilvendte nye kabinetter for side høyttalerne (R/L) med samme volum/porter og ikke bruker de originale som du har fått tilsendt ?
    (jeg blir vel egentlig ikke overasket... )

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg er ikke sprø. Det er bare frontbaffelen som er inkludert i kit'et. Kassene må jeg uansett lage selv. Jeg har altså ikke kastet noen ferdige kasser og laget noen andre.

Baffelen som følger med kit'et skal altså limes på den fronten du ser over her (som bare er grovsaget (med pendelstikksag)).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baffelen som følger med kit'et skal altså limes på den fronten du ser over her (som bare er grovsaget (med pendelstikksag)).
    Aha! Så det blir dobbel baffel (44mm?). Designet på avstiverne minner mye om det vi gjorde på E6

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... mye maling? Kanskje jeg bør gå får en 3-liter med det samme? Skal jo dekke 3 voksne fronter.
    Du bør nok gå for en 3-liter, ja. Vet ikke hvor mange ganger jeg selv har gått i 1-liter-fella, for så å kjøpe meg opp både to og tre ganger til en mye høyere pris...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, 1-liters-fella er velkjent. Det er egentlig ingen grunn til ikke å gå for 3-literen. Denne malingen kan jo brukes en rekke steder i kinoen.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab Vis post
    Aha! Så det blir dobbel baffel (44mm?). Designet på avstiverne minner mye om det vi gjorde på E6
    Korrektomondo!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det puslet litt i snikkerboden igjen. Fant ut at jeg måtte lage en del spesial-deler med diverse vinkler til avstiving av L+R:
    -02-jpg
    (I tilfelle noen lurer - den venstre vinkelen på H'en er på 11° og den høyre på 16° (eller var det omvendt...))

Ja, forresten, det er den merkelige innretningen oppe til høyre i bildet som tok mesteparten av tiden min i kveld. Den har ingen ting med kinoen å gjøre, men var alibiet mitt for å holde på ute i snikkerboden i hele kveld

Jeg skal la dere slippe å gjette på hva det skal forestille. Det er custom noteblad-lager som er laget etter mål så de skal passe her under det digitale pianoet til jentungen:
    -03-jpg

Jeg har altså laget to stk. La meg si det slik: Å skru skruer inn i 4mm finerplater fra siden er ikke en jobb for den lettantennelige. Men men, med litt sparkel og svartmaling, blir så bra så.

Det blir en god del forboring til skruer her og jeg begynte så vidt i kveld. Etter å ha prøvd litt med søylebormaskinen, fant jeg ut at det ble for klussete med de store MDF-platebitene, så jeg gikk over til plan B:
    -01-jpg

Greit å få brukt denne til noe også. Har ikke vært så mye fremme etter at jeg fikk søylebormaskinen.

Og så må jeg nok engang beklage disse mobil-bildene. I dag var både garasjen og jeg så støvete og elendige at jeg ikke orket tanken på å dra fram kamerautstyret.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -01-jpg   -02-jpg   -03-jpg  

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Head-fi-nytt

Endelig kom pakken fra kina med en Fiio E10 USb hodetelefon-forsterker:

-e10-jpg

http://www.ebay.com/itm/FiiO-E10-Dig...item3cd31501ec

Jeg har slitt med en utrolig irriterende 50Hz ulyd (ikke brum) og håpet at E10'en skulle være mer støyfri - og den skuffet ikke!

Om jeg nå bare kunne finne et botemiddel for verdens mest knirkete hodetelefoner nå så...

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -e10-jpg  

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner ikke med at gaffatape fikser det der. Så da er det bare en løsning igjen da... 5-56? :-)
    Spøk til alvor, kanskje bittelitt silikonspray?

Side 574 av 587 FørsteFørste ... 74 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 570 571 572 573 574 575 576 577 578 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •