RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 569

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 569 av 587 FørsteFørste ... 69 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 565 566 567 568 569 570 571 572 573 579 ... SisteSiste
Viser resultater 11,361 til 11,380 av 11737
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har du ikke sett siste ps3 netflix appen som er milevis unna samsung i brukbarhet .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korrekt, har inte använt PS3 och Netflix på några veckor.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Korrekt, har inte använt PS3 och Netflix på några veckor.
    Skal ikke helt si så alt for mye for bilde kvaliteten, jeg syns forsåvitt ps3 har fått mye ufortjent skryt på den, men selve netflix appen der har fått noen oppgraderinger som F,eks at man kan justere undertekster og lydspor mens man ser på noe , isteden for og måtte stoppe og starte filmen.

Sjøl har jeg satt opp en manuell Dns innstilling på tv'n (samsung 6505) og det morrsome er at om jeg vil ha norsk, setter jeg bare på automatisk dns fra rutern, og når jeg skal tilbake på us, så setter jeg på manuell igjen, men den husker også hva jeg hadde skrevet der før så slipper og taste inn ip på ny.

Noe som nesten gjør det enklere og bytte dns på tven enn høyttaler innstillinger på receivern.
    Sjøl kjører jeg nå netflix hovedskig på tven for jeg er for lat til og sette opp ps3en som ligger i hylla.

(Har sånn sett bare sett ps3 netflix hos svogers med en 5 år gammel bakled tv)

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mr. Fug-it-all

Hei Rune.

Siden du er forumets guru på alt som kan fylles i en 330ml tube så har jeg et par spørsmål:

- Jeg holder på å fuge gips mot himilng/bjelkelag og lurer på om det er ett fett om jeg bruker akryl eller silikon?
    - Hva anbefaler du som fugestoff på gips mellom platene og mot gulv før man sparkler?
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Hei Rune.

Siden du er forumets guru på alt som kan fylles i en 330ml tube så har jeg et par spørsmål:

- Jeg holder på å fuge gips mot himilng/bjelkelag og lurer på om det er ett fett om jeg bruker akryl eller silikon?
    Så lange det ikke skal overmales kan du antageligvis like så godt bruke silikon. Men jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette hefter i forhold til avkappet gips (som det blir en del av). Jeg brukte selv Sikacryl-S etter enbefaling fra folk på nettet. Denne skal visstnok holde seg elastisk lengere enn annen (og kanskje veldig billig Acrylmasse).

Men husk å behandle kappsidene på gipsen med ett eller annet, ellers så fester ingen ting seg. Det finnes (dyre) løsninger på markedet, men jeg brukte bare vanlig KZ.

- Hva anbefaler du som fugestoff på gips mellom platene og mot gulv før man sparkler?
    Samme som over.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Så lange det ikke skal overmales kan du antageligvis like så godt bruke silikon. Men jeg er ikke 100% sikker på hvordan dette hefter i forhold til avkappet gips (som det blir en del av). Jeg brukte selv Sikacryl-S etter enbefaling fra folk på nettet. Denne skal visstnok holde seg elastisk lengere enn annen (og kanskje veldig billig Acrylmasse).

Men husk å behandle kappsidene på gipsen med ett eller annet, ellers så fester ingen ting seg. Det finnes (dyre) løsninger på markedet, men jeg brukte bare vanlig KZ.

Samme som over.
    Jeg har brukt Bostik våtromssilikon frem til nå som er det rørleggere bruker, (les: det jeg hadde tilgjengelig) men jeg vurderer å bruke Bostik sin akryl i stedet da den koster 10,- mindre per tube. Jeg har ikke brukt kz enda men bør vel teste det ut. Det meste av fugen går mot papiret på gipsen og mot treverk.

Blander du ut kz'en.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er flater som ikke beveger seg, slik som plateskjøter, kan man bruke akrylmasse. Denne vil tørke og bli stiv. Dersom du har tak og vegger skilt fra hverandre og bruker f.eks lydbøyler i taket, bør du bruke sikaflex eller sillikon, slik at fugen blir elastisk. Jeg brukte også Kz eller noe liknende på rene gips-ender og ned mot gulv.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dersom det er flater som ikke beveger seg, slik som plateskjøter, kan man bruke akrylmasse. Denne vil tørke og bli stiv. Dersom du har tak og vegger skilt fra hverandre og bruker f.eks lydbøyler i taket, bør du bruke sikaflex eller sillikon, slik at fugen blir elastisk. Jeg brukte også Kz eller noe liknende på rene gips-ender og ned mot gulv.
    Oki. Takk for tipsene, paalab og RuneW. Tror jeg holder meg til silikon da denne er elastisk. Skal også kjøpe KZ for å bruke mot betong og gipsender.

RuneW: Har dere hatt noen fete filmopplevelser i det siste etter du fikk "rattet" inn oppsettet en smule?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Takk for tipsene, paalab og RuneW. Tror jeg holder meg til silikon da denne er elastisk. Skal også kjøpe KZ for å bruke mot betong og gipsender.

RuneW: Har dere hatt noen fete filmopplevelser i det siste etter du fikk "rattet" inn oppsettet en smule?
    Har faktisk ikke sett en hel film etter den seansen, men har kjørt en del demobiter (mest for meg selv). Og hørt på en del musikk da! Men jeg sliter litt med å få "kjeller-tid"...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fredagsvitsen

After meeting in a retirement home, an elderly couple decide to get married. On the evening of their first night the old man winks at his new bride and says it is time to consumate the relationship. She smiles back, turns out the lights and they go for it. As they catch their breath the old man thinks to himself "If I had know she was a virgin I would have taken my time and been more gentle with her."
    The old woman thinks "If I had known the old man was going to actually be able to get it up, I would have taken my pantyhose off!"

Et eldre par på et gamlehjem bestemte seg for å gifte seg. På bryllupsnatten slukker de lyset og lar det stå til. I det de sovner hadde de hver sinte tanker om det som hadde skjedd.

Han tenkte: "Hadde jeg visst at hun var jomfru, ville jeg tatt det litt penere."

Hun tenkte: "Hadde jeg visst at den gamle skrukken faktisk kunne få den opp, ville jeg tatt av meg trusa."

---

Ha en god helg, med eller uten truse!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Kan du inte gå in på Samsung smart hub och lasta ned Netflix? Uppgraderat programmvaran i maskinen?

https://support.netflix.com/en/node/500

Edit:

Kontrabesked:

My Samsung Experience

Lösningen är att lägga in en amerikansk dns i Samsungen (tillfälligt eller fast) , då komemr Netflix fram. Go figure.
    Er det noe magisk ved amerikansje dns'er? Er det ferskvare? Jeg har prøvd en del forskjellige uten hell, f.eks herfra:
    DroidKid | List of American DNS addresses

Men da får jeg ikke fram NOEN apper...

Merkelig at det skal være SÅ vanskelig da.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilslutt tak i en fungerende amerikansk dns, men ser dessverre bare de samme appene som før. Ser dårlig ut dette her altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Märkligt:

Samsung BD-F5500 Full HD 1080p 3D Blu-ray & DVD Player - Samsung UK - OVERVIEW

Samsung BD-F5500 - No Lovefilm App? | AVForums.com - UK Online

Alla butiker som säljer den påstår ju att Netflix fungerar på den. Får du fram några apps alls? Programvareuppdatering?(med fara för att jag frågat om det förut)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken dns er det du bruker da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unblockus
    Betaltjänst så det blir svårt att prova den utan att betala för den. Om du har den kan det vara värt att prova både amerikansk, Canada och UK. Alla 3 har olika saker att erbjuda.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da merkelig at man må bruke en betalingstjeneste for å benytte en utenlandsk DNS?

Nei, dette gidder jeg ikke å holde på med lenger. Får være måte på hvor mye jeg skal styre for å få Netflix til å funke. Da kjøper jeg heller en enhet som man slipper å "hacke" for å virke :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har HTPC, så hvorfor ikke bruke den? Regner med at du har diverse ting i den, som gjør at du får bra lyd og bilde fra den. Fyr opp FireFox, last ned Media Hint. Media Hint av = Norsk Netflix, Media Hint på = Amerikansk Netflix.

Koster ingenting.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Hvis du har HTPC, så hvorfor ikke bruke den? Regner med at du har diverse ting i den, som gjør at du får bra lyd og bilde fra den. Fyr opp FireFox, last ned Media Hint. Media Hint av = Norsk Netflix, Media Hint på = Amerikansk Netflix.

Koster ingenting.
    Jeg har en Xtreamer Ultra2 HTPC som kjører OpenELEC (Linux XMBC OS) og den sliter med netflix dessverre.

Jeg antar jeg KAN installere Windows og begynne på nytt, men det fungerer så smooth nå at jeg egentlig ikke har lyst.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har en Xtreamer Ultra2 HTPC som kjører OpenELEC (Linux XMBC OS) og den sliter med netflix dessverre.

Jeg antar jeg KAN installere Windows og begynne på nytt, men det fungerer så smooth nå at jeg egentlig ikke har lyst.
    Ja den ser jeg, hadde nok heller ikke gjort det. Har en gammel stasjonær, som står og surrer ved siden av tv'n. Den har ikke eksternt skjermkort, må bruke det interne. Og den sliter med Netflix.

Men laptop'n av nyere dato, gjør ikke det.

Nei, det er ikke enkelt dette her. Håper du finner ut en løsning som funker for deg

Side 569 av 587 FørsteFørste ... 69 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 565 566 567 568 569 570 571 572 573 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •