RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 56 av 587 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 11737
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser bra ut den handlelisten der. Mine høyttalere har 6" og jeg vil si at det er bra trykk i de, så de kan jeg anbefale. Kan også anbefale Onkyo som receiver, denne vil du kunne få en bra pris på hos Solberg Hifi. Projetoren du tenker på å kjøpe er "jeg vil også ha en sånn".

Du vet hvor du kan få hørt på det jeg anbefaler.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser bra ut den handlelisten der. Mine høyttalere har 6" og jeg vil si at det er bra trykk i de, så de kan jeg anbefale. Kan også anbefale Onkyo som receiver, denne vil du kunne få en bra pris på hos Solberg Hifi. Projetoren du tenker på å kjøpe er "jeg vil også ha en sånn".

Du vet hvor du kan få hørt på det jeg anbefaler.
    Solbærn selger vel Klipsch også, så kanskje det er muligheter for en pakkepris...

Jepp, jeg får ta med rørlegger'n som anstand og ta meg en tur nedover snart!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Solbærn selger vel Klipsch også, så kanskje det er muligheter for en pakkepris...

Jepp, jeg får ta med rørlegger'n som anstand og ta meg en tur nedover snart!
    Ja, ta med han. Han har vært her en del ganger og tar sikkert en tur til.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du går for Klipsch, så burde vel et par RF-35 (tilsvarer RF-82) og en RC-7 (2x10")være midt i blinken?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir gjerne med bortover til eksu og har du lyst til å høre på Patos lyric 502 og 202c så kan du få gjort det her i casa plumber.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dollaren er jo bare 5kr nå, så kanskje import er noe å tenke på?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg er helt blank på er frontrekka. Her er jeg åpen for forslag.
    Hvor "musikalsk" ønsker du å være på frontrekka? Tenker da på at det jeg har hørt av Klipsch på musikk har ikke direkte imponert i forhold til endel andre høyttalere, men til gjengjeld er det lite som slår dem på Kino-lyd. Musikkmessig liker jeg bedre lyden av Patos, men så var det det med smaken da. ;-) Jeg vet endel som synes Klipsch er flott til musikk også, så jeg tråkker nok noen sjeler på tærne med slike uttalelser :-P

Har jeg forstått deg rett så blir det også lytting til musikk i Rommet, ikke bare kino.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hvor "musikalsk" ønsker du å være på frontrekka? Tenker da på at det jeg har hørt av Klipsch på musikk har ikke direkte imponert i forhold til endel andre høyttalere, men til gjengjeld er det lite som slår dem på Kino-lyd. Musikkmessig liker jeg bedre lyden av Patos, men så var det det med smaken da. ;-) Jeg vet endel som synes Klipsch er flott til musikk også, så jeg tråkker nok noen sjeler på tærne med slike uttalelser :-P

Har jeg forstått deg rett så blir det også lytting til musikk i Rommet, ikke bare kino.
    Du beskriver mine egne tanker rundt dette med 100% nøyaktighet, Kokken!

Konrad har et godt poeng, og hadde det vært 100% kino, hadde et rent Klipsch-oppsett vært veldig interessant. Men jeg har lyst til å roe ned med musikk av og til, og da helst med noen "behagelige" høyttalere. Ut fra det jeg har hørt er ikke Klipsch helt "min greie" der.

Jeg var på en demo av den nye Electrocompaniet-serien her i Særp for et par år siden (?) og der kjørte de både Klipsch og Patos. Husker ikke akkurat hvilke modeller det var, men mener å huske at ingen av høyttalerene var spesielt dyre (ikke mye over 10000 paret eller så). Det ble brukt forskjellig elektronikk og spilt forskjellig musikk på de to typen høyttalere. Derfor må mine opplevelser tas med alle mulige forbehold. Men jeg må si jeg likte det jeg hørte fra Patosene MYE bedre enn det fra Klipschene.

Men som sagt, kan utmerket godt være annet enn selve typen høyttaler som spilte inn her.

---

Når det gjelder Klipsch som surround, regner jeg med at de gjør en god nok jobb og sparker godt fra seg (pluss at de passer akkurat i størrelsen... ;-)). Men jeg er åpen for alternativer der også.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Dollaren er jo bare 5kr nå, så kanskje import er noe å tenke på?
    Du kan være viss på at jeg er klar over dette! Jeg er ikke det minste redd for å bestille noe fra over dammen, så hvis du har neon tips om gode tilbus, så spytt gjerne ut!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Patos senteren har ligget en liten stund på Torget her, men jeg vet ikke om den er solgt:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=30035&cat=12

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kollega som har RF-35 med EC og MA elektronikk, en testrunde kan sikkert ordnes hvis du er sugen. Tror faktisk han har planer om salg om ikke alt for lenge også. RC-7 er nok ikke så lett å oppdrive, men er en meget heftig og potent senter.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan være viss på at jeg er klar over dette! Jeg er ikke det minste redd for å bestille noe fra over dammen, så hvis du har neon tips om gode tilbus, så spytt gjerne ut!
    Egentlig ikke, men tenkte bare på at det ligger noen tråder om import av Klipsch her inne, men ser at du kanskje vil styra anna Klipsch i front...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Triangle Rune?

Antal Front og Noxa Center passer inn i budsjettet og har en annen spillestil enn klipsch selv om de fokuserer på dynamikk. Jeg var svært overrasket over storebror når jeg hørte de hos Runelang81. De har også litt mer fokus på det musikalske. Jeg er også av de som ikke helt klarer Klipsch til musikk, men det er vel smaken det står på.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Har du vurdert Triangle Rune?
    Ikke før nå, men de så jo fine ut!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor-feste V2

OK, litt snekring igjen...

Som skrevet, har jeg bæsjet på leggen og "måtte" flytte PJ-festet ett hakk lenger bak. Da ble selvsagt alt av k-rør for kort osv. Typisk nok, hadde jeg "fått" (regningen kommer nok - vær du sikker) et 32mm k-rør av trikkeren som var akkurat langt nok til det forrige festet. Dermed var jeg egentlig ute å kjøre når jeg plutselig trengte 1 meter til...

Heldigvis fant jeg denne lille 32mm krøllen liggende i et hjørne i snikkerboden fra den gangen huset ble pusset opp:
    -img_9648-jpg
    (Hva får mennesker til til å ta vare på et 2 meter langt 32mm k-rør?)

Min faste elektrikker kom også innom med et "tabbe-rør" (32 mm skjøtemuffe) og da var det rock'n'roll igen:
    -img_9649-jpg

Uoriginalt, eller kanskje heller "originalt" feste av k-rør til boks:
    -img_9650-jpg

Forrige gang satte jeg opp boksen først og forsøkte å lime fast røret i etterkant med smeltelim. Dette måtte pga plassmangel gjøres fra undersiden med det det medfører av smeltelim i øyne og hår... V2 av PJ-festet åpnet for nye muligheter der jeg kunne gjøre limingen i ro og mak, med god plass og PL400 før jeg skrudde fast boksen.

Dette er ikke en bakboks, for det har jeg lovet dyrt og hellig at jeg er ferdig med. La oss kalle det en...eh... "tettekasse":
    -img_9653-jpg

Etter 2 forsøk på å skru fast en vinkel til det forrige PJ-festet, var bjelken bekymringsfullt gjennomhullet:
    -img_9654-edit-jpg

Limte-tvinget-skrudde derfor på en 6mm kryssfinerbit som en slags patetisk forsterkning akkurat over det "svake" punktet:
    -img_9655-jpg

Fikk da endelig også dratt rørene til gulvvarmetermostat-boksen:
    -img_9656-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Denne Patos senteren har ligget en liten stund på Torget her, men jeg vet ikke om den er solgt:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=30035&cat=12
    Hmmm... hva er nå dette?

maxwell.no har noen Patos Lyric 502 mk-3 som er satt ned fra 17.500 til 14.000. Disse sammen med senteren over blir jo godt under budsjett og er sikkert bra nok i bøtter og spann for meg...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... hva er nå dette?

maxwell.no har noen Patos Lyric 502 mk-3 som er satt ned fra 17.500 til 14.000. Disse sammen med senteren over blir jo godt under budsjett og er sikkert bra nok i bøtter og spann for meg...
    Det er en god pris...løp og kjøp

Samme høyttaler som jeg har så om du vurderer disse så kan de høres hos meg.Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg valgte de,men nå er kanskje jeg litt inhabil da siden jeg er litt Patos-patriot

Du kan også få en knallpris på hele frontrekka hos Solberg...(jeg ga 19500,- for 502 MK3 og 202c)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det er en god pris...løp og kjøp

Samme høyttaler som jeg har så om du vurderer disse så kan de høres hos meg.Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg valgte de,men nå er kanskje jeg litt inhabil da siden jeg er litt Patos-patriot
    Kanskje jeg skal komme kl 18:15 istedenfor 18:30 til torsdag... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Du kan også få en knallpris på hele frontrekka hos Solberg...(jeg ga 19500,- for 502 MK3 og 202c)
    Sier du det du... Da kan jeg sikkert få den fargen jeg vil ha også (svart)...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg skal komme kl 18:15 istedenfor 18:30 til torsdag... ;-)
    Hjertlig velkommen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det du... Da kan jeg sikkert få den fargen jeg vil ha også (svart)...
    Jepp,det skulle jeg tro,men ikke si den prisen til noen andre da.Solberg likte ikke å selge det så billig

Side 56 av 587 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •