RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 558

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 558 av 587 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 ... SisteSiste
Viser resultater 11,141 til 11,160 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har tro på at litt tuning og justeringer vil hjelpe.
    Du har jo evt. Midbass kassene som ble kappet opp til HTF. Dersom det er overgangen som er problemet.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det var som bare... Tusen takk, Lygren! Dette fungerte jo for pokker! At det går an... Jeg som har byttet kabler og prøvd alle mulige konfigurasjoner mellom BD-spiller, Dablet, receiver og PJ. Gått igjennom alle mulige og umulige menyer i Darblet, receiver og PJ. Og så er det en innstilling på den &/%(%¤&%¤/(% BD-spilleren!!!
    Ille bra at det fungerer!

Kanskje på tide å gjøre en liten visitt :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du har jo evt. Midbass kassene som ble kappet opp til HTF. Dersom det er overgangen som er problemet.
    Uff, nei. Flere kokker tror jeg er det siste jeg behøver :grin:

Ille bra at det fungerer! Kanskje på tide å gjøre en liten visitt :-)
    Ja, det er bare å ta seg en tur det. Bare si ifra først så jeg rekker å spa vekk det verste laget med popcorn og skrot...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare si ifra først så jeg rekker å spa vekk det verste laget med popcorn og skrot...
    Det virker som om ungene skal ta igjen det tapte ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om ungene skal ta igjen det tapte ;-)
    Selv om jeg mener lyden ikke er helt på plass enda er det vel ingen overdrivelse å si at ungene synes det er gatas feteste kino :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg mener lyden ikke er helt på plass enda er det vel ingen overdrivelse å si at ungene synes det er gatas feteste kino :-)
    Da er jo det meste oppnådd mener nå jeg, resten blir bare en bonus for "voksentid" og selvfølelse :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer ann på ja. Siden du mangler litt oppover så nevnte jeg Ken Kreisel.

Har hørt 12012 og den er stram og spiller veldig bra.
    2 av de skulle få liv i vellinga.
    Eller kansje 4 av lillebror 808
    Ja, kanskje det? Blir litt av en overgang å gå fra 270 liter bassrefleks med 15" til 8-tommere i lukket kasse...

Men det er slett ikke sikkert det blir så mye dårligere. Det er kanskje mulig at disse push-pull-8"-sakene kan få til et fornuftig trykk i bunn? Eller er de rene musikksub'er? Er det noen tester på hva disse 808-sakene er i stand til i kinosammenheng?

Jeg lagde forresten en bilsub basert på push-pull med 2 12". Den var laget i spon og var etterhvert så vasstrukken at den veide dobbelt så mye som da den var ny når jeg endelig fikk hjelp til å ta den ut av bagasjerommet, men det er en annen historie...

En sub i hvert hjørne er jo noen wiseguys som mener er det saliggjørende for vanskelige dypbass-rom. La oss leke med tanken på at jeg sånn, rent teoretisk, kunne finne på å bruke 40k på sub'er. Da er det sikkert bedre å bruke det på 4x808 enn 2x12012, hvis det er rommet som gjør det vanskelig for meg.

Men det vet jeg jo ikke helt før jeg har målt...

Men nå babler jeg - god natt!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss leke med tanken på at jeg sånn, rent teoretisk, kunne finne på å bruke 40k på sub'er
    Når jeg bruker slike setninger er jeg svært nær ved å trykke "bestill" på det aktuelle produktet. Skummel setning!

Gratulerer deg på forhånd med nye subber snart :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Når jeg bruker slike setninger er jeg svært nær ved å trykke "bestill" på det aktuelle produktet. Skummel setning!
    Det er helt korrekt observert... Jeg "tørrbestilte" faktisk litt i går, bare for å sjekke pris & frakt og slikt. Kjenner jeg oss rett har helt sikkert du også gjort noe lignende mange ganger :-P

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Gratulerer deg på forhånd med nye subber snart :-)
    Jo takk...

Om et superbt resultat hadde vært garantert, så hadde sikkert pengene sittet løsere... Men per i dag vet jeg ikke helt vha problemet er, så jeg får vel få hodet ut av ræva og komme igang med å finne ut den biten først ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sparket meg selg i rumpa og gått til innkjøp av dette målekit'et:

Har bestilt det (helt lovlig) poste restante til Strömstad så slipper jeg litt billigere unna med norske avgifter. Kom vel på ca 1250 NOK m/frakt i følge PayPal. Så får vi se hva det egentlig blir til slutt.

Mye av ballet med REW var diverse settinger på lydkort som tullet seg til. Nå er det i alle fall et høykvalitets lydkort og en mikrofon som egner seg til formålet (og ikke minst en (tilsynelatende) god guide for å sette det opp...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Harman whitepaper som omhandler subber og plassering så er det lettest å få jevn respons med fire, men nesten like jevnt, og BEDRE dypbassrespons med bare to. Da med en sentrert foran og en sentrert bak. Jeg skal teste dette oppsettet i min kino når Posten bestemmer seg for å sende forsterkerne mine. Når responsen er lik over et stort område er EQ en formalitet.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikser du bilde av utstyret når det er i hus? Syns mitt virket litt "hjemmemodifisert", det er kanskje meningen også. Du skal få en nyere versjon enn avbildet, uten jackpluggene. Jeg betalte også 1275NOK, men da med frakt hjem til norge.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en interessant mic-pakke med kalibrert mic og ikke minst en dokumentasjon på "how to" komme igang med REW.

;-) Du kommer sikkert til å savne...
    Things not included:
    Multicoloured and expensive box – the product is delivered in a brown and cheap box.
    Litt mer seriøst: Hva med stativ? Klarer ikke helt å se festet på mic og om den f.eks. går på et std fotostativ.

Når det gjelder plassering av Sub rundt i rommet så er det ikke alle som har luksus'en å kunne plassere sub'ene fritt i rommet. Ofte er det møbler, dører, WAF,... som setter endel begrensninger og da må man finne den beste løsningen ut fra hva man har.

Jeg har luksus med tålig fri plassering og sparket mine 4-5 sub'er rundt omkring i rommet. Fikk mest brutal dypbass med senter bak mot senter forran + 90 grader ut venstre + høyre (opplevd / ikke målt). Desverre bare 'mest' brutal i sweetspot. så Sub'ene er stort sett plassert ut i hjørnene i dag + en i senter bak. Pga vekt kommer jeg IKKE til å eksperimentere mer uten å låne noen sherpa'er til å bære MDF-kassene rundt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Fikser du bilde av utstyret når det er i hus? Syns mitt virket litt "hjemmemodifisert", det er kanskje meningen også. Du skal få en nyere versjon enn avbildet, uten jackpluggene. Jeg betalte også 1275NOK, men da med frakt hjem til norge.
    Ja, det er nok ikke usannsynlig "standard-komponenter" som er "moddet" (ala egne klistremerker) og gratis software (REW).

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Litt mer seriøst: Hva med stativ? Klarer ikke helt å se festet på mic og om den f.eks. går på et std fotostativ.
    Kan det være dette festet?

-mic-jpg

Når det gjelder plassering av Sub rundt i rommet så er det ikke alle som har luksus'en å kunne plassere sub'ene fritt i rommet. Ofte er det møbler, dører, WAF,... som setter endel begrensninger og da må man finne den beste løsningen ut fra hva man har.
    Det skal være sikkert... og for oss med rør på 170cm så er det jo verre enn verst å ha ting stående på "spesielle" steder. Det er vel litt derfor jeg snuser på alternativer - hvis ikke dagens plassering fungerer overhodet, kan jeg bare glemme Ernaene...

MEN la oss se hvor skoen trykker først.

Jeg har luksus med tålig fri plassering og sparket mine 4-5 sub'er rundt omkring i rommet. Fikk mest brutal dypbass med senter bak mot senter forran + 90 grader ut venstre + høyre (opplevd / ikke målt). Desverre bare 'mest' brutal i sweetspot. så Sub'ene er stort sett plassert ut i hjørnene i dag + en i senter bak. Pga vekt kommer jeg IKKE til å eksperimentere mer uten å låne noen sherpa'er til å bære MDF-kassene rundt.
    Sherpaer? Ja, du trenger vel det du som har kino på loftet. Jeg er nede i dypet jeg vettu, så oksygenmangel er ikke noe problem (med mindre man har sett en lengre film uten å ha på ventilasjonsanlegget).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    I følge Harman whitepaper som omhandler subber og plassering så er det lettest å få jevn respons med fire, men nesten like jevnt, og BEDRE dypbassrespons med bare to. Da med en sentrert foran og en sentrert bak. Jeg skal teste dette oppsettet i min kino når Posten bestemmer seg for å sende forsterkerne mine. Når responsen er lik over et stort område er EQ en formalitet.
    Bak kunne ha gått an, men jeg har dessverre ikke anledning til å plassere noe i senter foran. Der er det fullt!

Men jeg kan jo selvsagt bygge om frontveggen...:razz:

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker denne på et manfrotti kamerastativ; plastbiten på mikrofonen passer rett på.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok plast/teflon biten gjenget opp med standard 1/4" gjenger for bl.a. kamerastativ. Tror i alle fall det er 1/4" inn mot kamera...

(kun akademisk spørsmål for meg ettersom jeg allerde har Behringer mic + mic-stativ stående ;-) )

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har vært inne på tanken å bruke Audiolense XO? Jeg leser det meste av innlegg på google groups ang Audiolense i håp om en gang å få tid til å holde på med slikt. Jeg synes det ser jyyysla interessant ut, og det skader jo ikke at utvikleren (Bernt Rønningsbakk) holder til i nærmiljøet her i Stavangertraktene.

DrE

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med måleutstyr. Jeg innser nå at jeg må bruke tid på å sette meg inn i en tilsvarende sak om en måned eller to, og synes det (igjen ) er flott at du tråkker opp løypa for oss. Hadde vært fint om du etterhvert tar oss inn på den smale sti og forklarer oss med enkle ord hvordan utstyret skal brukes!

Ellers, takk og lov for at tråden er i gang igjen! Av og til (ofte, egentlig) føler jeg at det er tomt på forumet uten din blogg.
    Og så: feiger du ut, Rune? Kjøpe seg to/fire subber? Nei nå, altså. Selvbyggeren over alle selvbyggere og DIY-nerder. Her må det bli hjemmelagde greier! Basta.

Til slutt, jaja. Vet jo (?) at du holder på med huset, og sikkert har ca 38 andre viktigere ting å gjøre enn å bygge subber for folket. Så da er det vel greit å kjøpe ferdigbygde, denne gang, da...:roll:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli gammel og slapp vettu! Det var en gang jeg skrudde på bilen selv også husker jeg...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var tider. Nå skrur jeg ikke lenger, holder med å banke rust og spyle av i ny og ne.
    Mye morsommere å bygge høyttalere...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 558 av 587 FørsteFørste ... 58 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 554 555 556 557 558 559 560 561 562 568 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •