RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 557

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 557 av 587 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 ... SisteSiste
Viser resultater 11,121 til 11,140 av 11737
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tiltredes!

Bump

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lever! Eller eksisterer i alle fall... ;-)

Mitt AVForum-liv går litt i berg og dalbane. Nå har det vært litt dalbane i det siste... Jeg har dette prinsippet med at om jeg ikke har noe AV-relatert å skrive om, så kan jeg likegodt la være. Ellers blir dette en vanlig blog, noe som er blitt kritisert tidligere. Men fri og bevare meg vel, det er jammen nok av rariteter og frustrasjoner jeg kunne ha skrevet om...

Statusrapport i kortform:

1. Kinoen er i funksjon og har allerede blitt brukt en god del, både i barnebursdager og guttekvelder

Kinoen bærer per i dag preg av å ha stappet flest mulig små mennesker inn i den, noe vi kan se av bildene under...

-1-dsc03300-jpg

-2-dsc03301-jpg

2. Ekstremt lite har skjedd på byggefronten

Før jentungens bursdag som ble feiret 16/12 MÅTTE jeg gjøre noe med refleksjonene av bildet i vinduet. Derfor ble det brå-påsetting av høyttalerstoff på akustikkrammene i front. Resultatet bar i høyeste grad preg av "fort og gæli":

-3-dsc03302-jpg

-4-dsc03303-jpg

Men (som vi ser av den venstre rammen) må det to lag med høyttalerstoff til, så finishen blir gjort på det andre laget.

4. Litt har skjedd på innkjøpsfronten

Se reclinersofa på de øverste bildene.

4. Jeg er IKKE fornøyd med lyd/bilde.

Jeg er egentlig verken fornøyd med sub'ene, frontene eller integreringen mellom disse...

Jeg har en lang og tornefull veg å gå når det gjelder disse tingene, og må innrømme at jeg kvier meg litt for å starte. Har ikke engang orket å dratt fram REW og gjort målinger.

Når det gjelder bildet er jeg veldig fornøyd med 2D-delen (dere bilde-guruer gråter vel når jeg i tillegg skriver at jeg ikke har stilt inn på NOE på PJ'en...). Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å sette meg inn i den biten. har jo en
    Darblet i kjeden og den fikser sikker alt...

Det er 3D biten jeg begynner å bli gal av. Det kan virke som receiveren (Onkyo 3009) ikke vil "slippe igjennom" 3D-biten. Men den i kjeden får jeg beskjed fra BD-platen om at ikke systemet er 3D-kompatibelt.

Jeg vet rett og slett ikke min arme råd. Jeg har ikke mannet meg opp til å begynne å bytte komponenter med andre for å gjøre elimineringsmetoden. Det er så innmari mye styr å låne en receiver (spesielt for den andre parten) for å utelukke/bekrefte at det er den det er noe galt med.

Kan det være noen innstillinger? Noen som aner noe om dette. Det kan vel ikke være kabelen når jeg med 2 kabler klarer 3D rett fra spilleren, men ikke via receiver?

Kanskje litt forsinket, men: God jul og godt nytt år!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen små forslag

Ken Kreisel front/center + dunk dunker

Eller Klipsch THX til og gå med surroundene du alt har

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det er drift i anlegget, om ikke optimalt. Men det er det nok ikke alle som har luksusen å kunne ærklære heller.

Tankespill: Har du anleding til å 'jage ut' kone og unger en dag i ei helg - da burde det være ildsjeler nok i området ditt til å komme hjem til deg og hjelpe til med en 'oppløftende' dugnad. Du har saktens hatt mye bidrag her så kanskje andre kan bidra litt hos deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Godt å høre at det er drift i anlegget, om ikke optimalt. Men det er det nok ikke alle som har luksusen å kunne ærklære heller.

Tankespill: Har du anleding til å 'jage ut' kone og unger en dag i ei helg - da burde det være ildsjeler nok i området ditt til å komme hjem til deg og hjelpe til med en 'oppløftende' dugnad. Du har saktens hatt mye bidrag her så kanskje andre kan bidra litt hos deg!
    Hater å skrive dette, men : "liker"

RuneW: Du brude virkelig jage kone og barn ut, og samle inn til dugnad. Kan ikke gå rundt og ha en halveis kino, pga lyden.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå høres det vel egentlig ut som utstyrs funksjon og kompatibilitet er mer problemet enn ork til å gjøre noe.

Positivt innspill med dugnad og tanken er jo den aller beste.

Personlig tror jeg at jeg ville byttet inn reciveren (på garanti), da den er en opplagt mistenkt.

Bare et lite obs.... Ser du har Sacco sekk inne, siden du har elektriske varmekabler kan dette være en kilde til usunt mye varme. Mulig du er klar over dette men kjenn under sacco'en og kjenn om det for varmt. Kulene i sekken kan smelte:evil:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å endre fra "auto 3D" til "3D" i kilden din når du skal se 3D-film. Onkyoen støtter jo 3D-signaler, men sannsynligvis ikke den nødvendige tilbakekallsfunksjonen som gir mottaker beskjed om at det foreligger en 3D-kompatibel kilde. Dette er et veldig vanlig issue, dog sjelden på AV-receivere, men ofte på switcher av ymse slag. Onkyo er imidlertid berømt for kluss rundt HDMI (og x-antall andre problemer), men jeg tror det skal være mulig å finne en løsning okke som.

Problemet er imidlertid at mange kilder kun har "Auto 3D" eller rett og slett ingen funksjon for å endre 3D-settingene overhode. I så fall må du bytte kilde rett og slett, ingen vei utenom med mindre du har en kilde med to HDMI-utganger (sannsynligvis ikke, da hadde du vel fikset problemet allerede).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Prøv å endre fra "auto 3D" til "3D" i kilden din når du skal se 3D-film.
    Original: Tenkte du på å gjøre denne endringen på receiver eller på PJ?

Edit: I kilden sier du jo... Skal se etter om det er noe slikt på Samsung BD-spilleren..

Problemet er imidlertid at mange kilder kun har "Auto 3D" eller rett og slett ingen funksjon for å endre 3D-settingene overhode. I så fall må du bytte kilde rett og slett, ingen vei utenom med mindre du har en kilde med to HDMI-utganger (sannsynligvis ikke, da hadde du vel fikset problemet allerede).
    Tror det er en ordentlig billig-ræl-spiller. Er fristet til å kjøpe en dyrere BD-spiller på elkjøp og levere den tilbake om det går like dårlig (og kanskje beholde den om det går bra :-))

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående dugnad: Selve rommet er vel egentlig så godt som ferdig. Kan ikke se hva en dugnad skal utrette på den fornten.

Det jeg virkelig trenger hjelp til er å få ting "til å spille". Idedugnad er kanskje like bra som en "fysisk" dugnad. Men jeg er også blank (og da mener jeg virkelig blank) når det gjelder lytting og identifisering av problemer.

Ideen med Klipsch all the way kan godt hende er genial. Min nåværende frontrekke er en nødløsning og kostet omtrent 25% av det jeg hadde satt av som budsjett (som mange vil si var lite i utgangspunktet). Ingen overraskelse at jeg ikke er helt fornøyd der.

Når det gjelder sub'ene så er rørene brutale nok, men det virker som de ikke fungerer helt litt opp i frekvens. Eller så er det rommet. Eller så er det plassering. Eller så er det samspillet med frontene.

Målinger kunne nok ha svart på mange av disse spørsmålene, men jeg har altså ikke kommet helt i gang med det. Det er så lenge siden jeg ballet med REW at jeg ikke husker annet enn at jeg slet fryktelig med å fa det til...

Jeg skulle ønske det kom en god fe, testet anlegget og kom med en dom/gode råd på hvordan jeg skal fortsette...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Original: Tenkte du på å gjøre denne endringen på receiver eller på PJ?

Edit: I kilden sier du jo... Skal se etter om det er noe slikt på Samsung BD-spilleren..

Tror det er en ordentlig billig-ræl-spiller. Er fristet til å kjøpe en dyrere BD-spiller på elkjøp og levere den tilbake om det går like dårlig (og kanskje beholde den om det går bra :-))
    ...tror det er veldig varierende hvorvidt spillerne har mulighet for dette eller ikke... Har nødvendigvis ikke sammenheng med pris heller, og heller ikke noe som er spesifisert i spekken, så en tråd hvor du hører om folk der ute gidder å sjekke på spilleren din bruker er kanskje ikke så dum for å slippe x-antall turer frem og tilbake til Elkjøp!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte til flere mindre subber ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bytte til flere mindre subber ?
    Ja, kanskje... Type sub er jo muligens også av betydning.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående dugnad: Selve rommet er vel egentlig så godt som ferdig. Kan ikke se hva en dugnad skal utrette på den fornten.

Det jeg virkelig trenger hjelp til er å få ting "til å spille". Idedugnad er kanskje like bra som en "fysisk" dugnad. Men jeg er også blank (og da mener jeg virkelig blank) når det gjelder lytting og identifisering av problemer

....

Det er så lenge siden jeg ballet med REW at jeg ikke husker annet enn at jeg slet fryktelig med å fa det til...

Jeg skulle ønske det kom en god fe, testet anlegget og kom med en dom/gode råd på hvordan jeg skal fortsette...
    Tanken var faktisk at det kom noen som har brukt REW eller tilsvarende og kunne bruke litt tid i rommet ditt. Det er noe tidkrevende å springe frem og tilbake og måle...justere...måle...justere... Da er en hjelper god å ha. (Skulle tatt meg en runde selv med mine sub'er - og skulle ønske jeg hadde en/et fe til å hjelpe meg..). Og ikke minst ha noen å kjøre debatt med!

Har du forresten simulert rom-nodene etter du ble ferdig med vegger og tak og har endelige mål på rommet (H/B/D)?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målinger kan ta mange timer, og i verste fall dager, før man får plukket vekk de verste unotene. Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet igjen, dog litt avhengig av hvor pirkete man er.
    Og RuneW er vel ikke akkurat kjent for å slurve med ting, så da aner det meg at ting kan ta tid. 8-)
    Det er jo en drøss med parametre og kombinasjoner som skal klaffe før man er i mål! Snakker av egen erfaring...........

Ellers var det morsomt at det livnet til litt i denne tråden!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken om ein god fe som kjem å hjelper med kalibrering, instillingar, feilsøking og akustikk har eg og tenkt mange gongar:-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ja, kanskje... Type sub er jo muligens også av betydning.

Kommer ann på ja. Siden du mangler litt oppover så nevnte jeg Ken Kreisel.

Har hørt 12012 og den er stram og spiller veldig bra.
    2 av de skulle få liv i vellinga.
    Eller kansje 4 av lillebror 808

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å endre fra "auto 3D" til "3D" i kilden din når du skal se 3D-film.
    Det var som bare... Tusen takk, Lygren! Dette fungerte jo for pokker! At det går an... Jeg som har byttet kabler og prøvd alle mulige konfigurasjoner mellom BD-spiller, Dablet, receiver og PJ. Gått igjennom alle mulige og umulige menyer i Darblet, receiver og PJ. Og så er det en innstilling på den &/%(%€&%€/(% BD-spilleren!!!

Fantastisk! Dette var en bør av mine skuldre og nå fikk jeg straks litt mer lyst til å få resten opp på et anstendig nivå også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bare et lite obs.... Ser du har Sacco sekk inne, siden du har elektriske varmekabler kan dette være en kilde til usunt mye varme. Mulig du er klar over dette men kjenn under sacco'en og kjenn om det for varmt. Kulene i sekken kan smelte:evil:
    Jeg har kjent etter og det er knapt nok noen forskjell under og ved siden av. Sikkert den tykke betongsålen kablene ligger i som fordeler varmen så godt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer ann på ja. Siden du mangler litt oppover så nevnte jeg Ken Kreisel.

Har hørt 12012 og den er stram og spiller veldig bra.
    2 av de skulle få liv i vellinga.
    Eller kansje 4 av lillebror 808
    Du tenker på en slik stabel i hvert hjørne?

Jeg har jo i og for seg dratt rør til både høyttalerkabler og XLR til begge hjørnene bak så det skal ikke stå på DET, men...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det var som bare... Tusen takk, Lygren! Dette fungerte jo for pokker! At det går an... Jeg som har byttet kabler og prøvd alle mulige konfigurasjoner mellom BD-spiller, Dablet, receiver og PJ. Gått igjennom alle mulige og umulige menyer i Darblet, receiver og PJ. Og så er det en innstilling på den &/%(%€&%€/(% BD-spilleren!!!

Fantastisk! Dette var en bør av mine skuldre og nå fikk jeg straks litt mer lyst til å få resten opp på et anstendig nivå også
    Bra, da var det som jeg trodde; pris på spilleren har liten betydning for jeg vet at flere langt dyrere spillere enn Samsungs ikke har denne muligheten...

Side 557 av 587 FørsteFørste ... 57 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 553 554 555 556 557 558 559 560 561 567 577 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •