RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 556

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 556 av 587 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 ... SisteSiste
Viser resultater 11,101 til 11,120 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot
    Var spent på om Darbleten var så fantastisk som de sa i reklamen, blir vel generelt bare mer og mer skeptisk til sånne ting som visstnok skal forbedre bildet. Jeg antar at du allerede har forsøkt forskjellige innstillinger på den lille blå saken?
    Jeg bør vel nevne at "testingen" var veldig overfladisk. Jeg oppsøkte aldri enkeltscener for å provosere fram noen effekt. Jeg brukte også maksimalt 20 minutter på dette og så bare vel litt på T4 og I'm Legend og satte aldri filmene på pause. Prøvde heller ikke hele skalaen på Darblet'en, men brukte verdier mellom 50 og 65%.

Noen vil kanskje kalle dette for amatørmessig, men for meg var det en helt kurant test på om den ga meg en in-the-face-opplevelse og det gjorde den ikke. Ikke med mitt mediokre oppsett og med mine synshemninger i alle fall :-D

Men jeg er som sagt sliten og trøtt (ikke minst i øynene) for tiden og muligens ikke i toppslag når det gjelder å teste slike ting. Jeg kommer nok til å gjøre litt mer grundige tester når jeg kommer litt på høyden igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Fornjot
    Av ren nysgjerrighet, kan du begrunne den uttalelsen? :-D
    (Personlig mener jeg HDMI er noe av det beste som har skjedd etter SCART, da man endelig kunne slutte å benytte seg av alle idiotiske analoge grensesnitt fra over dammen ...)
    Jeg regner med han mente alt dilldallet (les: kopisikring) som følger med HDMI og ikke selve den digitale overføringen av lyd/bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du fikk fikset det til slutt. Litt rart at Darbleten skal være triggeren til å få skrudd på PJ. Kjører du "on" via 12v trigger fra reciever?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Godt du fikk fikset det til slutt. Litt rart at Darbleten skal være triggeren til å få skrudd på PJ. Kjører du "on" via 12v trigger fra reciever?
    Jeg har forsøkt å skru av alt som minner om "HDMI control" fra receiveren, men akkurat "on via 12v trigger" kan jeg ikke huske å ha sett i menyene enda.

Men jeg er helt fornøyd med opplegget slik det er nå. Om det skal en Darblet til for å kunne skru på PJ så er det helt klart verdt 2500,- ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du testet Darbee'n - kjørte du da i demomode? Det var kun da jeg kunne virkelig se at noe skjedde på mitt oppsett.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener den med split screen? Testet bittelitt, uten at det gav meg så mye. Jeg tror jeg har litt mye strålys i rommet enda, så jeg sliter med mørke detaljer.

Slike før/etter-demoer minner meg forresten om en historie da DAB var i introduksjonsfasen og jeg var på en messe i Oslo. Der stod det en kar fra NRK på en stand og skulle misjonere for DAB-systemet.

Han hadde ett hodetelefon-sett med FM og ett hodetelefon-sett med DAB, slik at man kunne høre forskjellen. DAB-sending hørtes veldig bra ut, men FM-sendingen hørtes helt forferdelig ut, med spraking og sus som jeg aldri har hør maken til. Jeg sa som sant er at "så dårlig er da virkelig ikke en helt normal FM-sending?". Vet du hva han svarte? Han sa: "Nei, men vi måtte jo legge på en del støy slik at folk skal klare å høre forskjellen".

Og det her var en representant NR-fucking-K altså og ikke noen luguber bilselger!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten split-screen så vil jeg påstå at det er vanskelig å bedømme om Darbee'n gjør noe forbedringer eller ikke - for hvordan skal en ellers ha referanse for 'med' og 'uten' Darbee?

Håper nå virkelig at Darbee'n ikke har tilført noe lurium på "uten" modusen slik som DAB'misjonærene introduserte . For å sikre seg mot dette må en ta foto av et pauset bilde med Darbee'n tilkoblet (og i OFF) og et uten Darbee'n.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :lol:

opplevde noe tilsvarende på hifiklubben i Drammen for mange år siden.
    Der var det test av "grønn tusj" som man skulle farge kanten på cd platene med og dermed få UTROLIG mye bedre lyd

Poenget var at de hadde da to cder, en med grønn kant og en uten, i hver sin cd-spiller koblet opp slik at det bare var å skifte inngang på forsterkeren og høre forskjellen.
    Problemet? Vel det var LITT forskjell i pris og kvalitet på de to cd spillerne som ble brukt.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en gammel issue jeg hadde med den forrige Onkyoen og HDMI mot PJ. Det kunne se ut som om det var en form for 'overledning' fra Reciever til PJ. Dersom jeg plugget ut HDMI kabel i reciever kunne jeg tidvis se små blålyn mellom pluggens metallkrans og chassi på reciever, omtrent i samme nivå som om det var noe statisk elektrisitet som hadde bygget seg opp. PJ kjørte da med jordet stikk og Reciever ikke. Mener å huske at jeg satte opp jordet kontakt på reciever og ordnet litt der.

Kan det tenkes at du har noe av samme situasjon og Darbee'n fungerer som galvanisk skille?

// Brainstorming mode OFF - lunchtime

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Uten split-screen så vil jeg påstå at det er vanskelig å bedømme om Darbee'n gjør noe forbedringer eller ikke - for hvordan skal en ellers ha referanse for 'med' og 'uten' Darbee?

Håper nå virkelig at Darbee'n ikke har tilført noe lurium på "uten" modusen slik som DAB'misjonærene introduserte . For å sikre seg mot dette må en ta foto av et pauset bilde med Darbee'n tilkoblet (og i OFF) og et uten Darbee'n.
    Ja, eller i alle fall i split-sceeen modus der man er ute etter å vise forskjellen. Men dette er det selvsagt mange som har gjort allerede? Eller er det virkelig bare jeg som er så til de grader kynisk/skeptisk når det gjelder ting som dette?

Jeg vil igjen understreke tusen ganger at jeg ikke insinuerer noe som helst! Jeg er 99% sikker på at det ikke er noe "juks" her. Men det er likefullt utrolig om ingen har testet dette...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en gammel issue jeg hadde med den forrige Onkyoen og HDMI mot PJ. Det kunne se ut som om det var en form for 'overledning' fra Reciever til PJ. Dersom jeg plugget ut HDMI kabel i reciever kunne jeg tidvis se små blålyn mellom pluggens metallkrans og chassi på reciever, omtrent i samme nivå som om det var noe statisk elektrisitet som hadde bygget seg opp. PJ kjørte da med jordet stikk og Reciever ikke.
    Aj, aj, aj. Blå lys er ikke det man helst vil se når man drar ut den typer kabler...

Nå har jo i og for seg PJ en egen kurs som går via en UPS så har er det vel gode muligheter for ett eller annet i den gata kanskje...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fredagsvitsen

Blondinen, bussen og miniskjørtet

En blondine med en drøm av en kropp og et vanvittig tettsittende lær-miniskjørt, står i kø på vei inn i en buss. Når det blir hennes tur, viser det seg at at skjørtet hennes er alt for trangt til at hun klarer å ta det høye steget inn på bussen. Hun smiler berørt til bussjåføren og fomler bak ryggen for å løsne litt på glidelåsen på skjørtet slik at hun skal klare å komme seg opp.

Men når hun prøver viser det seg igjen at skjørtet er for tettsittende. For andre gang tar hun hendene bak ryggen og strever med å få glidelåsen litt lenger ned, men til ingen nytte. Skjørtet er fortsatt for trangt. For tredje gang fomler hun fortvilet bak seg for å få ned glidelåsen, men nok en gang viser det seg nytteløst.

Da tar mannen bak henne et godt tak rundt livet hennes og lemper henne opp i bussen. Blondinen snur seg rundt og freser: "Hvordan våger du å ta tak i meg på den måten? Vi kjenner hverandre ikke engang!"

Mannen bare smiler og sier: "Vel, vanligvis ville jeg sagt det samme, men jeg syntes liksom vi begynte å kjenne hverandre den tredje gangen du dro ned buksesmekken min."

Ha en god helg!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg!!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg! :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite spm Rune: Du nevnte en plass noen sider tilbake at de skruene som fulgte med Chief takfestet var for lange for HW30. Tenkte jeg skulle ta en tur til Clas/Biltema og plukke med meg noen som er passe lange - har du en formening om hvor lange (dvs korte) de burde være? Du har vel allerede byttet ut dine?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel allerede byttet ut dine?
    Nei, jeg sagde dem av!

Tror jeg tok av ca 6-8 mm, men er ikke 100% sikker...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det i Sarpsborg?
    Det er fredag :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo jul snart å. Var det ikke no hint om at det skulle bli ferdig til jule denne sesongen ? :-p

Newcomer Zimp sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har fulgt "prosjekt RuneW" i stillhet siden 2009, og "ferdig til jul" har vel blitt sagt tre ganger på disse årene...
    Selv blir jeg alvorlig bekymret når det ikke er aktivitet i tråden/bloggen på over en måned.. ..Han/du(RuneW) er blitt for meg, en romanfigur..
    ...Døde Harry Hole, eller er han fortsatt i live...?

Håper kinoen din ikke blir ferdig på mange,mange år..

Og siden det er en liten stund siden du har gitt lyd fra deg, så håper jeg alt står bra til med deg og dine, og ønsker dere alle en riktig god jul!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet han har hatt en god del å gjøre med ombygging av 2. etasje for å få rom til alle ungene. Så har vel han som oss andre med barn en hel haug med juleavslutninger på diverse aktiviteter ;-)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at det nå er 2 mnd siden Rune postet noe her, er det vel på tide med en bump.

Side 556 av 587 FørsteFørste ... 56 416 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 552 553 554 555 556 557 558 559 560 566 576 586 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •