RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 554

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 554 av 587 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 11,061 til 11,080 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Lagrat i fall det blir ändrat....

Det står faktist inte att det är en 3D spelare, men det står att LG's 3D spelare klarar ditt och datt.
    Ja, dette er i beste fall tvetydig informasjon - kanskje ikke så rart jeg ble lurt...

Jeg regner helt sikkert med at MPX tar spilleren tilbake og betaler for returporto. Jeg skal holde dere orientert.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke slik at den støtter det etter en Firmware oppdatering?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er ikke slik at den støtter det etter en Firmware oppdatering?
    Tja... det har jeg faktisk ikke sjekket... Tror jeg lar spilleren ligge mest mulig urørt til jeg får sjekket med MPX (som ikke har gitt lyd fra seg enda).

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært innom tråden din med ujevne mellomrom opp gjennom årene Rune, men nå som du nærmer deg v1.0 av rommet fant jeg ut at jeg skulle lese gjennom hele.
    Det tok meg noen uker kan jeg si, det er virkelig et imponerende stykke dokumentasjon du har stått for (rene AV-rom bibelen).
    Veldig inspirerende lesing, men samtidig blir jeg nesten litt matt når jeg leser alle detaljene du har tenkt på underveis. Jeg innser at det er mye jeg bør ta hensyn til når jeg starter på mitt lille prosjekt til sommeren :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg har vært innom tråden din med ujevne mellomrom opp gjennom årene Rune, men nå som du nærmer deg v1.0 av rommet fant jeg ut at jeg skulle lese gjennom hele.
    Det tok meg noen uker kan jeg si, det er virkelig et imponerende stykke dokumentasjon du har stått for (rene AV-rom bibelen).
    Veldig inspirerende lesing, men samtidig blir jeg nesten litt matt når jeg leser alle detaljene du har tenkt på underveis. Jeg innser at det er mye jeg bør ta hensyn til når jeg starter på mitt lille prosjekt til sommeren :-)
    Til deg har jeg ett råd:

Ikke stress sånn med detaljene som meg - det er ikke verdt det! Kanskje bortsett fra som underholdning her på AVF...

Skulle jeg ha begynt på nytt hadde jeg nok gjort en del annerledes. Men det er vel som de sier: Du blir ikke fornøyd før du bygger ditt andre (eller var det tredje?) hus...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PJ som ikke vil slå seg på

Jeg sliter veldig med min Sony VPL-HW30. Når jeg prøver å skru den på , så lyser det litt grønt i status LEDen foran, men så "gir den opp" og skrur seg av igjen og LEDen blinker i perioder hurtig med mange røde blink.

Jeg googlet litt på dette og et sted stod det at dette hadde noe med HDMI-signalering å gjøre og at man i "HDMI Setting" skulle sette "OFF". Dette har jeg forsøkt, uten hell.

Den eneste måten jeg kan på leamikket til å fungere på per i dag er:

1. Dra ut HDMI-kabel fra PJ
    2. Skru på PJ og vente til den er ordentlig på.
    3. Sette i HDMI-kabel

Det sier seg selv at jeg ikke kan fortsette på denne måten. Noen som vet hvordan i alle dager jeg kan få bukt med dette problemet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: MPX har beklaget feil info på websiden og tar tilbake BD-spilleren uten at det koster meg noen ting. Ryddig.

Så da får jeg jakte videre på en rimelig 3D-spiller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har aldri hørt om den feilen før RuneW... Et par ting du bør sjekke:

1. Skjer det samme med en annen HDMI-kabel?
    2. Hva skjer om du bytter kilde?
    3. Benytter du Onkyo?? De er viden kjent for å produsere mye "rart" på HDMI-fronten, så gjør du det er det spesielt viktig at du tester en annen kilde... Her kan feilen f.eks. være at spenningen er utenfor spec fra HDMI-porten på receiveren, og at Sonyen registrerer dette ved oppstart, men kanskje ikke nødvendigvis ved drift...

Kun teorier dette altså, men Sonys projektorer har nesten aldri feil, så det er vel verdt å sjekke omkringliggende ting og tang først...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har aldri hørt om den feilen før RuneW... Et par ting du bør sjekke:

1. Skjer det samme med en annen HDMI-kabel?
    2. Hva skjer om du bytter kilde?
    3. Benytter du Onkyo?? De er viden kjent for å produsere mye "rart" på HDMI-fronten, så gjør du det er det spesielt viktig at du tester en annen kilde... Her kan feilen f.eks. være at spenningen er utenfor spec fra HDMI-porten på receiveren, og at Sonyen registrerer dette ved oppstart, men kanskje ikke nødvendigvis ved drift...

Kun teorier dette altså, men Sonys projektorer har nesten aldri feil, så det er vel verdt å sjekke omkringliggende ting og tang først...
    1. Har jeg ikke testet, men det skal jeg sannelig gjøre.
    2. På receiver eller PJ?
    3. Ja, det er en Onkyo 3009, og nå begynner det å demre hva du mener med "annen kilde"...

Ja, jeg kan selvsagt prøve med en annen kilde, men er litt usikker på hva jeg oppnår ved en ok test direkte fra en annen kilde - det er nå engang slik at jeg nesten er nødt til å forholde meg til Onkyoen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt å vite hvor feilen ligger hen. Så hva med å teste direkte fra BD-spillern du skal levere tilbake. Da vet man i hvertfall at onkyen er "problemet".

Så finnes det kanskje løsninger som å ha en HDMI-switch eller noe sånt i mellom onkyen og pj, bare for bøte på spenningen eller hva nå en problemet er.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Alltid kjekt å vite hvor feilen ligger hen. Så hva med å teste direkte fra BD-spillern du skal levere tilbake. Da vet man i hvertfall at onkyen er "problemet".
    Joda, selvfølgelig egentlig helt enig. Elimineringsmetoden er gull.

Grunnen til det jeg skrev er at jeg allerede er rimelig sikker på at det er Onkyo/Sony-komboen som er problemet.

Men, ja. Jeg skal teste noen kombinasjoner når jeg kommer hjem - og anledningen byr seg utover natta...

Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Så finnes det kanskje løsninger som å ha en HDMI-switch eller noe sånt i mellom onkyen og pj, bare for bøte på spenningen eller hva nå en problemet er.
    Jeg har jo allerede en Darblet liggende å slenge, så det er ikke umulig at denne gjør nytten...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Onkyo, hjelper det da å slå på projektor først? Vente og slå på resten?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis det er Onkyo, hjelper det da å slå på projektor først? Vente og slå på resten?
    Nei, ikke for meg i alle fall. Om receiveren er av (dvs i standby) eller på gjør ingen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bara ta bärbara pc'n (eller din mediaplayer) (med hdmi ut) och testa med samma kablar. Då får du fort svar.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Til deg har jeg ett råd:

Ikke stress sånn med detaljene som meg - det er ikke verdt det! Kanskje bortsett fra som underholdning her på AVF...

Skulle jeg ha begynt på nytt hadde jeg nok gjort en del annerledes. Men det er vel som de sier: Du blir ikke fornøyd før du bygger ditt andre (eller var det tredje?) hus...
    Takk for råd :-) Etter bildene å dømme har rommet ditt blitt veldig stilig, men dert er kanskje ikke alle brukerne som legger merke til hvor gjennomført det er :-)

Synd med HDMI problemene. Jeg har en Onkyo 3008 og kan ikke si jeg har opplevd noen lignende problemer. Har riktignok en JVC projektor.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste tilbake på AVSForum at dersom RIHD var slått på var det noen som opplevde problemer med HDMI handshake. Verd å sjekke (eliminasjonsmetodikk).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Leste tilbake på AVSForum at dersom RIHD var slått på var det noen som opplevde problemer med HDMI handshake. Verd å sjekke (eliminasjonsmetodikk).
    Du mener på receiveren? Beklager, har aldri hørt om RIHD før nå...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, var nok litt kjapp der.

RIHD er på reciever og er "Remote Interavtivity over HDMI", dvs mulighet til å fjernstyre andre enheter på kommando via HDMI kabel. Med andre ord Onkyos brand name på CEC ;-)

Husker ikke helt hvor i menyene dette slås av og på... System et eller annet skulle jeg tro.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sorry, var nok litt kjapp der.

RIHD er på reciever og er "Remote Interavtivity over HDMI", dvs mulighet til å fjernstyre andre enheter på kommando via HDMI kabel. Med andre ord Onkyos brand name på CEC ;-)

Husker ikke helt hvor i menyene dette slås av og på... System et eller annet skulle jeg tro.
    Ok, jeg har vært i menyene og rotet etter at jeg oppdaget problemene med PJen. Mener det var av som default, men har prøvd å skru dem på. Kan jo gå inn en gang til og prøve å få av alt som minner om dette.

Jeg mener imidlertid fortsatt at det er på PJ-siden at dette burde være mulig å ignorere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet, med PR-SC5509 og VW95.

Sett HDMI kabelen på HDMI "OUT SUB" Istedetfor "MAIN".
    Da går du utenom bildeprosessoren til Onkyo.

Side 554 av 587 FørsteFørste ... 54 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 550 551 552 553 554 555 556 557 558 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •