RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 553

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 553 av 587 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 11,041 til 11,060 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er i siget for tiden og kjører videre på!

Tid for plassering/kobling 3D-senderen. Jeg vurderte en periode å lage et hull i stofframmen over lerretet og plassere senderen der inne, men fant etterhvert ut at den omtrent ikke synes uansett. Derfor satte jeg den rett og slett i taket (på en av stofframmene):
    -7-dsc02765-jpg

En plastplate er skrudd fast i rammen. Deretter er dobbeltsidig tape festet til plastplaten og IR-sendern klasket fast i tapen. Lett som en plett!

I sitteavstand og lite lys skal det godt gjøres å se den:
    -6-dsc02763-jpg
    (med mindre det blir gjenskinn fra PJ, noe som ikke er helt usannsynlig i og med at geniene fra Sony har lagd den rund (alle som vet noe om stealth og radarsignaturer vet at runde former er no-no))

En Cat-X-kabel hadde jeg allerede trukket fra PJ og fram så da var det bare å finne fram denne...

(bør finnes i alle hjem)

...og klemme ivei!

---------------

Ellers har jeg som sagt snekkerfanter hjemme for tiden og de får låne garasjen min til å sage opp ting i og til å ha verktøyet sitt i:
    -2012-10-25-18-31-32-jpg

Den saken til høyre her har sjarmert meg helt i senk og jeg ser tusenlappene fly... Ufattelig mye bedre å sage opp lange, tynne lister med enn å bale med en sirkelsag og tvinger og følæne vet hva... Skulle virkelig ønske jeg hadde kjøpe en slik for 5 år siden. Det hadde spart meg for mye gråt og tænders gnidsel...

Vel, når man først har tilgang til en slik, da kan man jo i en fei lage mange slike:
    -2012-10-25-18-45-48-jpg

"Teaserbildet" litt over her var fra sponplaten som ble lagt under da jeg spraylakkerte dem. Bildet var egentlig en test på å gjøre hele prosessen med å ta bilde, redigere bilder og legge det ut på AVForum bare med mobilen.

Litt knot skal det jo være og siden rammen er delt med to avstivere, måtte jeg lage 8 lister. Her den første på plass:
    -1-dsc02768-jpg

Smeltelim var helt greit å bruke i denne sammenhengen:
    -2-dsc02772-jpg

Et typisk hjørne:
    -3-dsc02774-jpg
    (vel, ett av de bedre hjørnene, egentlig...)

Og hvordan ble så resultatet?

-4-dsc02775-jpg

Njaa.... ikke så bra som i teorien, men mye bedre enn det var før. "Bølgetendensene" kommer av at LED-stripene har litt varierende avstand til duken. Jeg tenkte ikke på at dette var noe å bry seg om da jeg klistret den på, men med en slik lyslist foran, vil skyggene være avslørende... "Kryssene" i hjørnene er også en merkelig skyggeeffekt som jeg tipper jeg kan ta kål på ved litt mer kant akkurat i hjørnet...

Men tror ikke jeg skal gjøre så mye mer ut av dette i denne omgang.

Jeg har jo planlagt, målt opp, saget, lakket, limt og testet på en kveld. Dette kunne jo ha tatt ukevis for meg. Skal nok være ganske fornøyd.

Ja, og så har jeg "strikket" om litt og flyttet alle skrangle-potensielle S-kroker til trygge områder.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Må si du har gjort unødvendig mye ut av den videoen bare for å vise lysgjennomgang til disse børstene, men kul var den
    Jeg måtte bare, etter at du satte griller i hodet på meg ;-)
    Jeg skal ikke påstå noe, men jeg er litt skeptisk. Men det er jo bare en måte å finne det ut på...
    Det ante meg at noe annet var på gang, men jeg måtte bare teste.

Det ser jo mye bedre ut nå enn de tidligere bildene.
    Jeg ønsker meg også en slik sag, Sikle...8)

Og jammen har det ikke blitt FREDAG også

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det ante meg at noe annet var på gang, men jeg måtte bare teste.
    Jeg hadde så masse 4mm finer liggende at jeg tenkte jeg likegodt kunne bruke det til noe. og når den kjekke bordsagen var der også så var det en no-brainer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ustødig kamera som gjør at du har fått "kryss" i hjørnene,
    eller er det lyset som faktisk blir slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du la strikkene stå det for evig og alltid? Strikk smuldrer jo vekk/opp etter en stund.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Er det ustødig kamera som gjør at du har fått "kryss" i hjørnene,
    eller er det lyset som faktisk blir slik?
    Nei, det er IKKE ustødig kameraføring, men en eller annen skyggeeffekt - antageligvis LEDene fra den andre langsiden som lyset opp forbi lyslisten. Dette er noe jeg kommer til å gjøre noe med, for det er ikke så veldig stilig...

Men de lyser så fantastisk sterkt av jeg ikke orker å se direkte hva som skjer på baksiden av duken. 50W LEDlys i tryne er ikke å spøke med. Dessuten så er blåfargen veldig rar. Tror den lyrer hjernen til å tro at det er mye mindre lysenergi enn det som faktisk bombarderer reseptorene i øyet. Det er i alle fall veldig slitsomt å se direkte på. Mistenker en høy grad av ultrafiolett stråling. Litt som blacklight. Alt blir bedre når jeg får dimmet det litt...

Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Skal du la strikkene stå det for evig og alltid? Strikk smuldrer jo vekk/opp etter en stund.
    Ikke all strikk, men akkurat denne vil nok gjøre det med tid og stunder. Men å vippe opp lerretet og bytte strikker tar ikke mer enn kanskje 20 min så det blir nok et lite problem i den store sammenhengen.

Men disse strikkene er særdeles midlertidige. Nye og mer proffe strikker kommer muligens på plass allerede i dag (kommer an på om de ble sendt i går eller ikke).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det viste jeg ikke. Lære noe nytt vær dag Ja det er ikke dumt, å bytte til proff strikker, slipper du det arbeidet senere. Selv om det bare tar 20minutt, så er det noen ganger et ork å begynne :P

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Ahh, det viste jeg ikke. Lære noe nytt vær dag Ja det er ikke dumt, å bytte til proff strikker, slipper du det arbeidet senere. Selv om det bare tar 20minutt, så er det noen ganger et ork å begynne :P
    20 minutter er etter at lerretet er oppe. Når det står nede slik som nå så er det vel gjort på 5 minutter :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5minutt ja, det er jo ingenting å klage over

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er lurt å bruke noe som er fleksibelt som strikk til et lerret der man benytter treverk i rammen (tre lever vel litt med forskjell i luftluftfuktighet osv.) Ellers så hadde man vel bare kunne brukt tauene direkte og strammet en gang for alle. Det er ikke nokk fleksibilitet i duken til at man bare kunne sluppet hele strikk problemet da?

Fra bildene ser det ut til at man ikke så lett ser strammingen og de delene av rammen som er bak duken. Slik akustisk duk slipper vel ca30 % av lyset fra projektoren, har du testet og sett at de tingene du nå har bak duken ikke blir synlige ved bildevisning? (tenker ikke effekten av at led lys står på i den sammenhengen.)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Mulig det er lurt å bruke noe som er fleksibelt som strikk til et lerret der man benytter treverk i rammen (tre lever vel litt med forskjell i luftluftfuktighet osv.) Ellers så hadde man vel bare kunne brukt tauene direkte og strammet en gang for alle. Det er ikke nokk fleksibilitet i duken til at man bare kunne sluppet hele strikk problemet da?
    Kanskje, men dette er jo ting jeg slipper å finne ut om jeg bruker strikker...

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Fra bildene ser det ut til at man ikke så lett ser strammingen og de delene av rammen som er bak duken. Slik akustisk duk slipper vel ca30 % av lyset fra projektoren, har du testet og sett at de tingene du nå har bak duken ikke blir synlige ved bildevisning? (tenker ikke effekten av at led lys står på i den sammenhengen.)
    Dette blir jeg nok nødt til å finne ut av når jeg henger opp lerretet. Dette er jo plan A. Funker det dårlig går vi for plan B (oringer langs rammekanten). De er jo i og for seg allerede bestilt, så jeg er ikke helt uforberedt om plan A ikke skulle fungere 100%...

Plan A2 kan også f.eks være å mørkelegge snorer/strikker med sorte strømper eller lignende. Med litt smøring syr sikkert FruW noen meter med høyttalerstoff-strømper.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doktor i bank

A doctor walked into a bank. Preparing to endorse a check, he pulled a rectal thermometer out of his shirt pocket and tried to write with it. Realizing his mistake, he looked at the thermometer with annoyance and said, "Well that's great, just great... some asshole's got my pen."

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke akkurat 3D...

For en tid tilbake kjøpte jeg en BD-spiller på MPX på såkalt timestilbud. Nå viser det seg selvsagt at den var like billig både, en, to og 30 dager senere, men det er en annen historie...

Spilleren det dreier seg om er en LG BP220N
    (MPX.no - LG BP220N Blu-ray spiller)

Siden jeg var stresset og det tross alt var timestilbud, rakk jeg ikke å google så nøye på hva denne spilleren var god for så jeg bare leste under "Utvidet info" og der stør det:

"3D-teknologi: Ja"

For å gjøre en lang historie kort: Eh, nei, det er 3D-teknologi: NEI.

I alle fall støtter den ikke 3D-BD-plater og ikke kan jeg skjønne hva ellers "3D-teknologi" er?

Jeg har allerede skrevet at jeg vil returnere den, men bare for å ha det helt klart: Hva i alle dager kan de mene med "3D-teknologi: Ja" om det ikke er støtte for 3D-BD?

Det er litt greit å vite hvor sterk sak jeg har for det kan være forskjell mellom å betale returporto eller ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "LGs 3D Blu ray-avspillere leverer det optimale innenfor 3D-visning, med avspilling av de nyeste filmene i full og oppslukende 3D. "

Dette står både på LG sine sider, og hos alle andre som selger denne spilleren...

Så en eller annen form for støtte av 3D-BDs må den jo ha ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjort innstillinger rett angående 3d ?

prøve resette og gjøre innstillinger på ny ?

prøvd flere 3d filmer ?

Sjekker sider og amazone.com viser til at den ikke har 3D

LG BP220N Video ingenting om 3d der eller.

Det er da villedene reklame. For sikkerhets skyld ta kontakt med LG norge for eventuel bekreftelse.
    Kansje FBI og tv2 hjelper deg for og sette mpx på plass :-D

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tid tilbake kjøpte jeg en BD-spiller på MPX på såkalt timestilbud. Nå viser det seg selvsagt at den var like billig både, en, to og 30 dager senere, men det er en annen historie...

Spilleren det dreier seg om er en LG BP220N
    (MPX.no - LG BP220N Blu-ray spiller)

Siden jeg var stresset og det tross alt var timestilbud, rakk jeg ikke å google så nøye på hva denne spilleren var god for så jeg bare leste under "Utvidet info" og der stør det:

"3D-teknologi: Ja"

For å gjøre en lang historie kort: Eh, nei, det er 3D-teknologi: NEI.

I alle fall støtter den ikke 3D-BD-plater og ikke kan jeg skjønne hva ellers "3D-teknologi" er?

Jeg har allerede skrevet at jeg vil returnere den, men bare for å ha det helt klart: Hva i alle dager kan de mene med "3D-teknologi: Ja" om det ikke er støtte for 3D-BD?

Det er litt greit å vite hvor sterk sak jeg har for det kan være forskjell mellom å betale returporto eller ikke...
    Jeg finner ikke noe om 3D på LG sine egne sider:
    LG BP220N Video

Her er listen over dagens LG BD spillere og de med 3D er tydelig merket
    Video via DVD og Blu-ray - LG

Men mpx skriver at den har 3D så her må de ta retur på varen Pga feilino
    MPX.no - LG BP220N Blu-ray spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg finner ikke noe om 3D på LG sine egne sider:
    LG BP220N Video

Her er listen over dagens LG BD spillere og de med 3D er tydelig merket
    Video via DVD og Blu-ray - LG

Men mpx skriver at den har 3D så her må de ta retur på varen Pga feilino
    MPX.no - LG BP220N Blu-ray spiller

Trykker du på "utforsk..." så får du opp at de sier det er en 3D-avspiller, på LG sine egne sider..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og sett igjennom Bruksanvisningen kan jeg ikke finne 3D nevnt noe sted

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagrat i fall det blir ändrat....

Det står faktist inte att det är en 3D spelare, men det står att LG's 3D spelare klarar ditt och datt.
    Men detta håller aldrig i en tvist då. Här måste MPX punga ut. Tror faktist de själva blivit blåsta på konfekten också.

Side 553 av 587 FørsteFørste ... 53 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 549 550 551 552 553 554 555 556 557 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •