RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 538

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 538 av 587 FørsteFørste ... 38 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 534 535 536 537 538 539 540 541 542 548 558 568 578 ... SisteSiste
Viser resultater 10,741 til 10,760 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Med "pus" fronter og "pus" amp. kan du ikke regne med noe annet.....
    Ja T6'ene er muligens litt bøge... :-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Har ingen skjermer med komponent inn og ikke er det DVI ut på receiveren. har heller ikke noen DVI-HDMI-konvertere liggende. Jeg NEKTER å kjøre s-video i 2012.
    Løp å kjøp!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tycker gott att du kan unna dig en film nu när du har varit så duktig + att du får en anledning att få igång ljudet med resten av högtalarna. Jag såg den i kväll, fantastisk film och med din nya PJ med 3D, priceless. Tilbud under 200-lappen dessutom. Osäker på region dock.

Amazon.com: Marvel's The Avengers (Four-Disc Combo: Blu-ray 3D/Blu-ray/DVD + Digital Copy + Digital Music Download): Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Tom Hiddleston, Samuel L. Jacks

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en god ide. På tide å unne seg en liten gave :-D

(i tillegg til all hardware da...)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Løp å kjøp!!
    Nå vil ikke Biltemasiden opp for meg i dag, men jeg tittet på Clas Ohlson etter tilsvarende. Og på min vanlige dingsepusher, dealextreme.com.

-hdmidvi1-jpg

DX: 22,- m/frakt

-hdmidvi2-jpg

CO: 179,- + frakt

Vi snakker nesten 10-gangen her. Selv om jeg er skeptisk til kinahandel, så hadde dette vært en no-brainer om jeg ikke hadde hatt det litt travelt...

Forresten så er det vel ikke akkurat slik at CO-dingsen er produsert i Sverige heller...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema 29,90 :-)

De skal i følge lager status ha 2 stk...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var Biltema-sidene oppe igjen, ja. Og dette var jo en litt mer spiselig pris enn det Clasær'n kunne skilte med!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har säkert 10 av de liggandes hemma runtomkring (du får gärna ett par av mig om du vill). De följer med varenda skärmkort du köper sedan 5 år tillbaka eller något sånt. Risken är överhängande att du har ett par.

En fråga, kunde det inte ha varit en ide att ha en något mer permanent skärmlösning, något av det jag sade för ca 10 poster sedan? Möjlighet till att "gömma" undan en 22" skärm när du inte använder den? Personligen spenderar jag nästan lika mycket tid i configen som jag gör på film känns det som, och känner jag dig rätt kommer du nog inte bli sämre......

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har säkert 10 av de liggandes hemma runtomkring (du får gärna ett par av mig om du vill). De följer med varenda skärmkort du köper sedan 5 år tillbaka eller något sånt. Risken är överhängande att du har ett par.
    Det er vel sikkert minst 5 år siden jeg kjøpte et grafikk-kort, så det har jeg nok ikke. MEN vi kjøper grafikk-kort uavbrutt på jobben og etter å ha rotet meg gjennom en haug med ca 344 DVI-VGA-adaptere fant jeg faktisk noe jeg kan bruke!

Takk for god ide!

Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    En fråga, kunde det inte ha varit en ide att ha en något mer permanent skärmlösning, något av det jag sade för ca 10 poster sedan? Möjlighet till att "gömma" undan en 22" skärm när du inte använder den? Personligen spenderar jag nästan lika mycket tid i configen som jag gör på film känns det som, och känner jag dig rätt kommer du nog inte bli sämre......
    Hehehe - du er helt klart inne på noe der

Jeg kommer nesten 100% sikkert til å investere i en android/ios-plate for styring av XBMC (og muligens X-Comfort). Det ultimate hadde vært om det også hadde gått an å fått overført skjermdataene fra receiver til en slik plate...

Men det går selvsagt an å ha en skjermkabel liggende bak racket og dra den fram til lytteposisjon ved behov også.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å kjøre alt av filmer, musikk, videoovervåkning og styring av Z-Wave fra samme PC i rackskapet. Jeg kjøpte inn USB-UIRT for å kunne sende IR-signaler fra PC til ulike enheter, men det viser seg å være totalt unyttig i disse moderne tider. Receiveren kan slåes på og styres fra nettverket, og jeg har ingen andre enheter som skal brukes på kinoen, bortsett fra Xbox. PCen vil kjøre XBMC for DVD og Blu-ray som er tatt backup av som ISO filer, men inntil jeg har nok tid og enda mer lagringsplass, vil jeg måtte se Blu-ray disker ved hjelp av PowerDVD. Hvis ikke AnyDVD dekrypter on-the-fly for XBMC? Utvikler et HTML5 admin panel som styrer alt, man kan søke og velge film eller musikk (Spotify) og derfra gjør PCen alt av seg selv: Skrur på receiver, demper lysene, spiller automatisk av THX-introen, eventuelt min egenkomponerte intro som vises for gjestene. Skjer det noe på overvåkingskameraene, vil dette automatisk vises over filmen som fremvises. That's the dream :-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nå vil ikke Biltemasiden opp for meg i dag, men jeg tittet på Clas Ohlson etter tilsvarende. Og på min vanlige dingsepusher, dealextreme.com.

-hdmidvi1-jpg

DX: 22,- m/frakt

-hdmidvi2-jpg

CO: 179,- + frakt

Vi snakker nesten 10-gangen her. Selv om jeg er skeptisk til kinahandel, så hadde dette vært en no-brainer om jeg ikke hadde hatt det litt travelt...

Forresten så er det vel ikke akkurat slik at CO-dingsen er produsert i Sverige heller...

Mener DX har fri frakt jeg? Har sluppet det de gangene jeg har bestilt ihvertfall

eneste minuset er leveringstid.. Ventet opp til 2mnd på min siste bestilling derifra. Men men, fikk 5 stykk microUSB kabler til totale 25,- da
    Min tråd

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We have been keeping a little secret.. the kind that is so much fun to share when the time comes.

Today we announce XBMC for Android. Not a remote, not a thin client; the real deal. No root or jailbreak required. XBMC can be launched as an application on your set-top-box, tablet, phone, or wherever else Android may be found.
    Bare nevner denne her. kort sag de jobber med fullverdig xbmc til android :-)

xbmc.org/theuni/2012/07/13/xbmc-for-android/#comments

EDIT:

Jeg må ha verdt trøtt gitt for jeg trodde dette var xbmc tråden :P

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Skjer det noe på overvåkingskameraene, vil dette automatisk vises over filmen som fremvises. That's the dream :-D
    Hehe - greit å vite om det er en kompis eller loddselgere som er på døren når du sitter og nyter en film, ja...

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Mener DX har fri frakt jeg? Har sluppet det de gangene jeg har bestilt ihvertfall
    Jepp, det var derfor jeg skrev m/frakt.

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    eneste minuset er leveringstid.. Ventet opp til 2mnd på min siste bestilling derifra. Men men, fikk 5 stykk microUSB kabler til totale 25,- da
    Jepp igjen. Det er uhorvelig lange ventetid. Men har man god tid er det penger å spare.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bare nevner denne her. kort sag de jobber med fullverdig xbmc til android :-)

xbmc.org/theuni/2012/07/13/xbmc-for-android/#comments
    Jeg er egentlig mer interessert i en android XBMC- remote... :-)

For her er det vel snakk om å bruke android-enheten som avspillings-enhet?

For musikk har jeg allerede en (enkel, men) meget velfungerende Synology-app og for video foretrekker jeg litt større skjermer for videoer (med mulig unntak av youtube etc).

Men det er helt sikkert gode nyheter for mange andre!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir OT och kanske "mas", men jag ser flera fördelar med en extra skärm i kinoen, och som jag själv har planer att implementera. 2 Utgångar från receiver, en till PJ och en till den extra skärmen. Denna skärm, som i sig har 2 HDMI inngångar, en från receiver och en från HTPC. Då gör man två flugor på smällen, receoverconfig och htpc_utan_projektor i en och samma. Kan man dessutom få denna skärm i multitouch och dra allting skjult till bredvid favoritposition i soffa har man det gjort.....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser fordelene med dette, ja...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bare ha skjermen for å kunne kjøre oppsett, kan du jo nesten klare deg med en "Bilskjerm" på 7-9" og kjøre kompositt signal (gul kontakt)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt svimmel av det tempoet jeg har hatt de siste dagene - både når det gjelder innkjøp og mekking (det ene går selvsagt utover det andre).

Nå er både receiver, PJ og PJ-feste i hus. Det var de vel egentlig i går også... AVShop var raske på labben og jeg hadde ting i hus på under tre dager. Nå ser jeg at jeg har fått sporing på senteren også. Og HTPC er også på vei....

Og i tillegg skal jeg liksom bygge? I dag har jeg også fått lagt inn en rotfylling på morgenkvisten. Jeg tror jeg snar har brukt like mye på tannlege som på AV-utstyr siste uken...

Vel,vel.

Som skrevet, så måtte takplaten til PJ-festet modifiseres. Her med 4 nye hull og utskjæring til HDMI-rør:
    -dsc02034-jpg

Og slik ser den ut på plass. Sikret med 4 stk 6x100 mm skruer:
    -dsc02036-jpg

Det er ikke pent, men som vi straks skal se, så blir hele "alkoven" kledd med slik lyddempende bølgeskumplast fra Biltema:

Her ser vi en delvis kledd "PJ-grop":
    -dsc02038-jpg

Skumplasten er ganske mørk, men ikke helt svart. Et litt annet bilde er mer avslørende (på godt og vondt):
    -dsc02039-jpg
    (det mangler fortsatt et par-tre biter)

Men, som mang en kinobygger før meg har oppdaget. Når man får en godstol på plass og har grovkalibrert anlegget, ja da er det sannelig min hatt ikke enkelt å slite seg opp av stolen og gjøre noe:

-dsc02040-jpg

Ha en fortreffelig aften - sorry morgen er det nå...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig løsning med bølgeskummet. Er hensikten å redusere støy fra projektoren?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Snedig løsning med bølgeskummet. Er hensikten å redusere støy fra projektoren?
    Den opprinnelige tanken var vel det, men dagens projektorer er vel såpass stillegående at det ikke er noe stress med støy? Dessuten blir vel luftstrømmen fram og ned på min PJ. Men alle monner drar. Kankje PJn kan oppfattes som noe stillere med dette skummet. En slik boks er jo veldig egnet for å spare på og reflektere all støy nedover igjen.

Men skal vi stikke fingeren i jorda så er det vel mest en enkel måte å skjule diverse rask og rusk på

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker om hastigheter ja!
    En liten tilpassing av plata må man tåle :-)
    I dag så hadde du vel strengt talt ikke trengt HDMI kabel i det hele tatt :?
    Signalene kan jo overføres trådløst.

Skal du dekke denne med Molton (samme farge som taket) eller høyttalerstoff?

Vil denne dempingen redusere luftsirkulasjonen rundt PJ? Dette avhenger selvsagt av plasseringen på utluft.

Side 538 av 587 FørsteFørste ... 38 398 408 418 428 438 448 458 468 478 488 498 508 518 528 534 535 536 537 538 539 540 541 542 548 558 568 578 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •