RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 537

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 537 av 587 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 ... SisteSiste
Viser resultater 10,721 til 10,740 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Men har du ikke 19mm hobbyplate hele veien da? Du er ikke avhengig av å ha dobbelt spikerslag under PJ ?
    Hobbyplate hvor? I taket har jeg "bare" 3 lag gips. Selve PJ spikerslaget er jo dette:

Ikke noe hobbyplate der heller (men bra med treverk)...

Problemet med det første takfestet var at skruehullene kom veldig nære takboksene og veldig langt ut mot endeveden i spikerslaget (se nederste blå prikk under):

Hvor mye vier PJ da? 20kg? => 5kg per skrue... Det holder du jo fint med et gipsanker.

Du kan selvsagt bore inn et større hull i gipsen opp mot treverket, fylle dette med egnet lim, for så å presse inn en egnet rundstokk.
    Du vil da få trevirke hele veien til å skru i.
    Den siste der høres veldig tvilsom ut :shock:

Det er jo også mulig å bore et hull eller 2 ekstra i plata. for å feste med flere mindre skruer.
    Edit: Ser du allerede har skissert dette.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev hobbyplate, ser jo nå at du har brukt plankerops: Men noen av skruene treffer vel disse plankene skikkelig. Og hvis skruene treffer der de blå prikkene er , så er det jo ikke noe problem.

Det går jo an å vinkle skruene noe også dersom du er redd for at de kommer for nærme kanten. Som du sier så blir jo dette dekket av noe dempemateriale likevel.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se om jeg får luft nok over til at 30mm dempemateriale er tilrådelig. Er det det er skråskruing helt klart en mulighet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke noe poeng i å ha AV-utstyr i rommet om man må sitte på gulvet...

To slike ble kjøpt inn i dag:

Satt ned fra 4k til 3k. Ikke akkurat noen overdådlig luksus, men av alle jeg prøvesatt (innenfor de størrelsesmessige og økonomiske rammene jeg hadde) var dette en av de bedre. Jeg har planer om 3 slike i front og 4 seter sofa (som med tid og stunder skal bli hevesofa) bak.

Kjøpte imidlertid bare 2 for å se hvordan det fungerer med rotering og slikt. Det er to poeng med at jeg kjøpte lenestoler med krakk istedenfor reclinere med integrert krakk:

1. De ekstra krakkene kan fungere som stoler for unger når vi skal ha en bursdagsfilm og lignende.
    2. Slike stoler er mye mer behagelig å sitte inntil et bord med siden man kan ha beina litt under seg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor kjøpt

Ai ai ai - pengene brenner i lomma for tiden...

Disse tingene ble bestilt sent i går kveld:

Nå er jeg endelig medlem i Sony VPL-HW30-klubben jeg også

Jeg måtte nesten kjøpe PJ-tingene nå. Takfestet for å bli ferdig med PJ-alkoven bak og PJ for å finne ut nøyaktig hvordan maskeringen blir.

Eneste jeg mangler når det gjelder det PJ-relaterte er 3 ekstra 3D-briller. Vurderer å handle X104 fra over dammen.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott pj kjøp!

Er det noe og hente på og kjøpe Xpand briller i utlandet?

Stian

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Rune. Et godt og sikkert valg..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Gratulerer med flott pj kjøp!

Er det noe og hente på og kjøpe Xpand briller i utlandet?

Stian
    Nja... det er nok ikke mye. Sammenlignet først med prisene på AVShop, men har i etterkant sett dem billigere andre steder i Norge.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort en veldig grov oppstart av receiver om høyttalere i går kveld. Det viktigste for meg var egentlig å sjekke om den virket (og om fjernkontroll-Android-app'en fungerte).

Og det gjorde den aldeles glitrende! Eneste minuset er at volumkontrollen er litt kilen. Skal man skru ned volumet, er det veldig lett at volumet (av en eller annen merkelig grunn) spretter litt opp før det går ned igjen...

Ellers må jeg være så ærlig å si at jeg ikke lot meg imponere spesielt av lyden. Nå har jeg jo ikke brukt 10 sekunder på plassering av verken meg selv eller høyttalerene, men synes det var unødvendig rotete/anstrengt lyd, selv med smekk-sammen-og-prøv-opplegget jeg hadde. Synes også det var litt merkelig at jeg måtte ha volumet på 50% (på Android-fjernkontrollen) for å få et volum som ikke imponerte. Nå vet jeg ikke hva slags volum dette tilsvarer på recevieren, men normalt sett er "halv gass" mer enn nok.

Merkelig greier.

Og receiveren blir V-A-R-M. Trenger ikke noen ovner inne i dette rommet til vinteren med denne i aktivitet i alle fall....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig er reciveren innstilt litt i hytt og pine fra produsent. kjør enautokalibrering så endrer nok det seg. Mener min 3067 sto på minus db i alle kanaler, samt at den sto på stereo ikke surroundlyd.
    Hvis du spilte dts Hd master, så er det signalet veldig lavt og kan gjøre at du må skru mye opp.

Hvertfall noen tanker fra min side....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Antagelig er reciveren innstilt litt i hytt og pine fra produsent. kjør enautokalibrering så endrer nok det seg. Mener min 3067 sto på minus db i alle kanaler, samt at den sto på stereo ikke surroundlyd.
    Hvis du spilte dts Hd master, så er det signalet veldig lavt og kan gjøre at du må skru mye opp.

Hvertfall noen tanker fra min side....
    Det kan være. Det hjalp i alle fall en god del å sette den i "pure direct" eller hva det heter...

Men jeg forundres fortsatt over hvor mye guffe jeg må ha på for det blir noe særlig med lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slagit på EQ i den? Den brukar gärna vara av innan man kör korrektion har jag för mig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har du slagit på EQ i den? Den brukar gärna vara av innan man kör korrektion har jag för mig.
    Har ingen aning. Har ikke fått noen skjerm på den enda og det er litt lite oversikt i displayet på selve enheten...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg gratulere deg med alt det nye utstyret. Nå er du jo ganske nære mål

Og jeg er ganske sikker på at inntrykket blir en del bedre etter kalibrering. Det er mulig Onkyo er bedre på autokalibrering enn Yamaha, men jeg ble aldri helt fornøyd med autokalibreringen. Først etter at jeg justerte nivåene til alle kanalene manuelt med SPL-meter ble det skikkelig bra.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr i hus! Her går det unna :-)

Har du ikke en PC skjerm med HDMI eller DVI da? (Eller i verste fall komponent)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Been there. Noe piss att man måste ha skärm för att se config, men ett ont måste desvärre. Min nästa receiver blir med 2 utgångar så kan jag ha både PJ och skärm (20-22" med dubbla hdmi in), enbart för configen. Har ett ******* varje gång jag lyssnar på musik och vill ändra i receivern's config.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Først vil jeg gratulere deg med alt det nye utstyret. Nå er du jo ganske nære mål
    Jo... begynner å dra seg til nå. Alt skjedde egentlig plutselig.

Masse ting som jeg aldri ble ferdige med, men det får bli på V1.1 av kinoen.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Og jeg er ganske sikker på at inntrykket blir en del bedre etter kalibrering. Det er mulig Onkyo er bedre på autokalibrering enn Yamaha, men jeg ble aldri helt fornøyd med autokalibreringen. Først etter at jeg justerte nivåene til alle kanalene manuelt med SPL-meter ble det skikkelig bra.
    Ja, jeg er i en ekstremt tidlig fase av oppsettet. Synes egentlig det ikke er så ille nå - som et utgangspunkt i alle fall.

Gratulerer med nytt utstyr i hus! Her går det unna :-)
    Ja, skjønner det nesten ikke selv engang... Men nå har jeg spart til utstyr i alle årene jeg har holdt på å bygge, så jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg blåser noen gryn nå!

Og det er mere på vei... senteren er akkurat sendt fra surround.no og det er også en slik som den til venstre her på vei. Skal prøve meg på litt XBMC. Målet er å kunne styre et mediasenter med en app som kjører i HD på en plate av ett eller annet slag...

Har du ikke en PC skjerm med HDMI eller DVI da? (Eller i verste fall komponent)
    Har ingen skjermer med komponent inn og ikke er det DVI ut på receiveren. har heller ikke noen DVI-HDMI-konvertere liggende. Jeg NEKTER å kjøre s-video i 2012.

Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Been there. Noe piss att man måste ha skärm för att se config, men ett ont måste desvärre. Min nästa receiver blir med 2 utgångar så kan jag ha både PJ och skärm (20-22" med dubbla hdmi in), enbart för configen. Har ett ******* varje gång jag lyssnar på musik och vill ändra i receivern's config.
    Ja, det er litt skit det der altså... Onkyo har en velfungerende android/ios-basert FJERNKONTROLL. Synes godt de kunne har kjørt løpet ut og implementert noe lignende for å sette opp selve receiveren også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "pus" fronter og "pus" amp. kan du ikke regne med noe annet.....

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    ...og det er også en slik som den til venstre her på vei...
    Må som flere her bare gratulere deg med mye flott nytt utstyr til kinoen. Morsomt å følge tråden igjen. Et lite spørsmål bare: Hvor fikk du bestilt Xtreamer Ultra 2? Er litt interessert i den selv.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Må som flere her bare gratulere deg med mye flott nytt utstyr til kinoen. Morsomt å følge tråden igjen. Et lite spørsmål bare: Hvor fikk du bestilt Xtreamer Ultra 2? Er litt interessert i den selv.
    Med mindre jeg har rotet med typen så er det på netonnet.no jeg fant den billigst.

Side 537 av 587 FørsteFørste ... 37 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 533 534 535 536 537 538 539 540 541 547 557 567 577 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •