RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 535

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 535 av 587 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 10,681 til 10,700 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    MEN...... det betinger at du klarer å skru inn gjengene HELT inn.. de er som sagt trange og delvis lakkert..
    Jeg har dog sett her i tråden at du får til det meste, så dette klarer du sikkert
    Det meste går med litt vold og vaselin som de sier

Sitat Opprinnelig postet av Frode.N
    Ser jo at Chief har dette takfestet:
    AVshop.no / CHIEF MFG Takplate 8" Max 226Kg Sort
    Hmm... bare 226 kg? Vet ikke helt jeg...

Uansett, nok en gang takk for info! Om man med litt vold kommer 27 cm fra taket med senter på linsa så er dette mer enn bra nok for meg. Jeg har egentlig 5 cm ekstra å gå på fordi "taket" mitt egentlig er "akustiske rammer" på 5cm. Men ved PJ er det et opphold slik at taket her er 5 cm høyere. Dermed blir den egentlig avstanden fra taket nærmere 22 cm og veldig, veldig nærme det optimale (20 cm er jo absolutt minimum - om lens-shift-kunnskapene mine ikke tuller).

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det meste går med litt vold og vaselin som de sier

Hmm... bare 226 kg? Vet ikke helt jeg...

Uansett, nok en gang takk for info! Om man med litt vold kommer 27 cm fra taket med senter på linsa så er dette mer enn bra nok for meg. Jeg har egentlig 5 cm ekstra å gå på fordi "taket" mitt egentlig er "akustiske rammer" på 5cm. Men ved PJ er det et opphold slik at taket her er 5 cm høyere. Dermed blir den egentlig avstanden fra taket nærmere 22 cm og veldig, veldig nærme det optimale (20 cm er jo absolutt minimum - om lens-shift-kunnskapene mine ikke tuller).
    Da ville jeg finregnet på det..
    Men det er klart at dersom du velger den siste takplata der, så vil du ikke trenge å skru sånn inni h*#te for å få de nødvendige centimeterne..
    Den bygger jo bare 1,7 cm mot den andre som bygger 4,6 cm (eller der om kring).

Søylen på 7,6 cm kan nok varieres i lengde fra 5,6 til 3 cm, alt etter hvor mye du skrur den inn..
    7,6cm er med andre ord et veldig villedende mål.. :-/
    Det samme gjelder de andre søylene, om det er andre der ute som skal ha oppheng.. lengden på søylen oppgitt er INKLUSIVE gjenging..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da var tiden kommet for å komme ut av skapet som så mange har gjort før meg.
    Har vel brukt rundt halvannen måned på å lese disse 535 sidene som har blitt skrevet opp igjennom årene, og som et resultat av det aner jeg ikke hvorfor eller hvordan jeg fant tråden din, men satser på at jeg fikk svaret jeg opprinnelig lette etter.

Én ting kan jeg hvertfall si, og det er at makan til GDS-arbeid skal en lete lenge etter, her er det svært lite som er overlatt til tilfeldighetene!

I tillegg som en ren bonus merker jeg at du har kommet til det punktet i prosessen som har vært diskutert gang på gang her i tråden, nemlig innkjøp av det siste av utstyret. Så nå henger jeg meg på bølgen og sier at nå kan det ikke være lenge igjen før alt er oppe og går!
    Samtidig gjør funderinger rundt sofa og sittegruppe at jeg antar at du og denne tråden går en lys tid i møte, med mange spennende oppdateringer vi andre kan lese om og forlyste oss med i fremtiden :-)

Så til noe angående den siste PJ-debatten:
    Går det ikke an å tilte PJ-en i vertikalplanet slik at du ikke trenger å la den gå så langt ned i kinoen? Eller gjelder lens-shift-parametrene for denne typen justering også?
    Kjenner jeg har ekstremt lite peiling da det siste jeg lekte med projektorer var av billigtypen for ørten år siden, men kunne man gjøre det da, burde man kunne gjøre det nå også mener nå jeg ... dog hvor mye bildet forringes etter justering kan jeg ikke si noe om ...

De siste kommentarene min gjelder frontpanelet, en sak jeg ble svakt forelsket i da jeg leste om den, lagde min egen steroideversjon av og gledet meg til å se ferdig montert på veggen. Jeg lurte på når i tråden du kom til å gjøre dette:
    Var det rett etter at panelen var ferdigmalt? Kanskje etter takboksene? Muligens etter listing? Og nå, når jeg har lest trådens foreløpige siste side ser jeg at du ennå ikke har montert det, og da må jeg spørre:

Har du rammet det inn slik at det skal slippe å stå i mørket hvor ingen vil se det? :-D

Den aller siste kommentaren føler jeg er litt slem når jeg nå skriver den, og derfor er den i hvit skrift slik at du kan leve i uvisshet i tilfelle du ikke vil vite innholdet:

Tilbake i 2008 da du begynte med panelet delte du designet av platen med "oss", og flere kom med innspill angående hva som burde være med på et slikt panel. Det første jeg la merke til var mangelen på en antennekontakt, noe som førte til at jeg leste bakover i tråden da jeg mente at du hadde ført en coaxkabel ned til frontpanelboksen. Hukommelsen min stemte, og de neste sidene leste jeg nervøst for å sjekke om enkelte oppmerksomme sjeler hadde sett denne feilen. Heldigvis så du mangelen, for i innlegg #756 nevner du at du må legge til en slik en. JEg tenkte derfor ikke mer over saken før innlegg #1895, og jeg så at du enten hadde glemt antennekontakten igjen, eller bevisst hadde utelukket den.
    Så selv om jeg kanskje burde latt være å nevne denne detaljen, måtte jeg for å spørre nettopp dett spørsmålet: Var det bevisst å utelukke antennegjennomførsel i frontpanelet?

Ellers tusen takk for en underholdende tråd, og lykke til videre på ferden, hvor jeg håper du ikke stopper før du har noe slikt: "Mickey's trailer"

(ble et langt førsteinnlegg ja, men så får man en del på hjertet etter så lang lesing )

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot
    Så til noe angående den siste PJ-debatten:
    Går det ikke an å tilte PJ-en i vertikalplanet slik at du ikke trenger å la den gå så langt ned i kinoen? Eller gjelder lens-shift-parametrene for denne typen justering også?
    Kjenner jeg har ekstremt lite peiling da det siste jeg lekte med projektorer var av billigtypen for ørten år siden, men kunne man gjøre det da, burde man kunne gjøre det nå også mener nå jeg ... dog hvor mye bildet forringes etter justering kan jeg ikke si noe om ...
    Velkommen ut i offentligheten. :-D

Det går ann å tilte pj men da får en trapesformet bildet. Dette kan korrigeres med keystone correction. Dette er fy fy i våre kretser da det forringer bildekvalitet vesentlig. Lensskift gjør stort sett dette overflødig, men det variere fra pj til pj hvor mye en kan flytte bildet. Fordelen er at med lens skift forringes ikke bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Velkommen ut i offentligheten. :-D

Det går ann å tilte pj men da får en trapesformet bildet. Dette kan korrigeres med keystone correction. Dette er fy fy i våre kretser da det forringer bildekvalitet vesentlig. Lensskift gjør stort sett dette overflødig, men det variere fra pj til pj hvor mye en kan flytte bildet. Fordelen er at med lens skift forringes ikke bildet.
    Takker, og det var forsåvidt det jeg antok, derfor jeg skrev ned mine (dårlige) referanser. Nå skal det også føyes til at det ofte enten ble white-board eller strievegg som lerret, og jeg håper virkelig dette er byttet ut med noe som faktisk funker.

Summa summarum:
    Jeg er her altså mye mer for å lære enn å øse av min (ikkeeksisterende) kunnskap

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tiden kommet for å komme ut av skapet som så mange har gjort før meg.
    Kondolerer. Får håpe familien støtter deg og ikke fryser deg ut.

Samtidig gjør funderinger rundt sofa og sittegruppe at jeg antar at du og denne tråden går en lys tid i møte, med mange spennende oppdateringer vi andre kan lese om og forlyste oss med i fremtiden :-)
    Hevesofa blir det garantert i en eller annen form! Jeg er ikke helt i mål når det gjelder planleggingen av møblementet. Det er en stor utfordring at romme skal/må kunne fungere som en sittegruppe rundt et bord i tillegg til kinosal - to relativt lite forenelige funksjoner. Det lukter DIY-møbler lang vei. Men det er mulig at det blir som en V2 av kinoen og at jeg må gå for en forenklet løsning som en start (rett og slett 2-3 billige lenestoler + en 3-seter bak).

Disse fra Jysk har vært nevnt:

Recliner COLORADO vipp imitert skinn hos JYSK.

Mener å huske at de ikke var noen drøm å sitte i, men som en midlertidig løsning burde de gjøre jobben. Med filtknotter under burde de være lette nok til å buksere rundt slik at de vender mot bordet som skal stå mellom "radene".

Nok om det.

Har du rammet det inn slik at det skal slippe å stå i mørket hvor ingen vil se det? :-D
    Hehe - det hadde kanskje vært det mest fornuftige...

Den aller siste kommentaren føler jeg er litt slem når jeg nå skriver den, og derfor er den i hvit skrift slik at du kan leve i uvisshet i tilfelle du ikke vil vite innholdet:

Tilbake i 2008 da du begynte med panelet delte du designet av platen med "oss", og flere kom med innspill angående hva som burde være med på et slikt panel. Det første jeg la merke til var mangelen på en antennekontakt, noe som førte til at jeg leste bakover i tråden da jeg mente at du hadde ført en coaxkabel ned til frontpanelboksen. Hukommelsen min stemte, og de neste sidene leste jeg nervøst for å sjekke om enkelte oppmerksomme sjeler hadde sett denne feilen. Heldigvis så du mangelen, for i innlegg #756 nevner du at du må legge til en slik en. JEg tenkte derfor ikke mer over saken før innlegg #1895, og jeg så at du enten hadde glemt antennekontakten igjen, eller bevisst hadde utelukket den.
    Så selv om jeg kanskje burde latt være å nevne denne detaljen, måtte jeg for å spørre nettopp dett spørsmålet: Var det bevisst å utelukke antennegjennomførsel i frontpanelet?
    Antennekontakt, ja. Hadde vært kjekt å ha... Burde vel muligens ha en GET-boks nummer to i kjelleren for fremtidige sportssendinger som skal nytes i fellesskap. Annet på TV blir det neppe sett på nede i kjelleren. Alt av filmer og serier blir jo lagt på NASen og streamet.

Men en antennekontakt hadde sikkert gjort seg det altså. Hadde dette panelet blitt det aller minste SYNLIG så hadde nok dette vært et irritasjonsmoment. Nå blir det jo godt gjemt bak alt mulig... Slik jeg tror det blir nå er at jeg kommer til å trekke HDMI-kabelen ut gjennom hullet til HDMI-kontakten (15 meter er langt nok uten ekstra tap i kontakter) og direkte til receiver. Gjennom samme hullet kan jeg dra en evt. antenneledning til GET-boks og ha en kotakt hengende utenfor. Ikke stilig, men noe jeg fint kan leve med ettersom plata blir så godt som usynlig. Plata har jo også en lydisolerende funksjon, så det kan godt hende jeg tetter rundt disse ledningene med noe tack-it-lignende (som jeg kjøpte i store mengder i et svakt øyeblikk...).

Ellers tusen takk for en underholdende tråd, og lykke til videre på ferden, hvor jeg håper du ikke stopper før du har noe slikt: "Mickey's trailer"
    Mickey's trailer er etter min mening noe av det mest fantastiske som er produsert av Disney!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer. Får håpe familien støtter deg og ikke fryser deg ut.
    Det gjør de nok, vi er ganske åpne om slike ting, og jeg tror de har sett det komme :-D

Slik jeg tror det blir nå er at jeg kommer til å trekke HDMI-kabelen ut gjennom hullet til HDMI-kontakten (15 meter er langt nok uten ekstra tap i kontakter) og direkte til receiver.

Ettersom 15 meter ofte er det lengste strekket man får uten aktiv forsterkning (selv om jeg ser DX selger en kabel på 20 meter med såkalt innebygd booster, uten at jeg vet hvor driftsikker den er) skjønner jeg deg godt, måtte nok hatt en forsterker på innsiden av panelet for å være sikker på få signal til PJ hvis du skulle brukt Neutrik-kontakten.

For øvrig oppdaget jeg en måte å lenke til poster på som jeg tror fungerer bedre med tanke på integrering av diverse antall poster per side:

Kode:
    http://avforum.no/forum/showthread.php?p=xxxxxx#postxxxxxx
    Ved å bruke denne får du opp alle poster på en side, uten at du lenker til en spesifikk side i tråden. Som du sikkert ser lenker man faktisk ikke til tråden i det hele tatt, men henter ut tråden fra postnummeret.

(Ved å bruke denne finner man enkelt ut at det eldste innlegget som fortsatt eksisterer på forumet er post nummer fire, og ble skrevet av Lygren den 11.12.2002. Hva som skjedde med de fire (evt. tre) postene før den er det bare administratorene som vet )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag er det en hyggelig pris på komplett også, så hvis du vil beholde Onkyo TX-NR3009B etter testing blir det mer peeng til lodubrett

-Frikk

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0Frikk
    Idag er det en hyggelig pris på komplett også, så hvis du vil beholde Onkyo TX-NR3009B etter testing blir det mer peeng til lodubrett

-Frikk
    Løp å kjøp!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0Frikk

-Frikk
    Hey! Takker for suverent tips! Nå ble det plutselig veldig vanskelig å la være å slå til her!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en senterhøyttaler i dag:

Ikke akkurat high-end, men måtte bare ha ett eller annet så jeg kom i gang. Jeg fikk L+R såpass billig at hele frontrekka sannsynligvis kan selges igjen uten for mye tap, når (ikke hvis) ting skal oppgraderes.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en senterhøyttaler i dag:
    Gratulerer med senterhøyttaler!
    Tror ikke du vil angre på dette. Og som du skriver så får du sikkert solgt denne på bruktmarkedet senere.

Venter på ditt neste innlegg:
    "Jeg har kjøpt ny Receiver i dag" 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hehe, ja, uff, jeg er skikkelig usikker her. Tilbudet i seg selv er det lite å sette fingeren på, men om jeg vil ha Onkyo/Audysey er ikke så grisesikkert... Vi har vel kjørt Audyssey på de siste 4-5 HTF'ene og selv om vi har gjort så godt vi kan under kalibreringen, synes jeg ikke resultatet på noen måte har vært "magisk". Ved lyttetest med romkorreksjon på/av har vel "av" framstått som bedre hver gang (selv om frekvensgangen muligens er vesentlig bedre). Kanskje HTF-rommet er FOR skrekkelig i utgangspunktet, slik at korreksjonen går bananas?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt ny Receiver i dag

Forsøkte, men klarte ikke å finne nok argumenter til å la være

Spesielt ikke når jeg kan levere receiveren igjen om jeg ønsker...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HKanskje HTF-rommet er FOR skrekkelig i utgangspunktet, slik at korreksjonen går bananas?
    Det skal vi ikke se bort i fra. Og så har vi vel kjørt vesentlig eldre versjoner, forskjellig utstyr hver gang, samt forskjellig rotasjon, stoler etc.
    Veldig vanskelig å sammenlikne.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt ny Receiver i dag

Forsøkte, men klarte ikke å finne nok argumenter til å la være

Spesielt ikke når jeg kan levere receiveren igjen om jeg ønsker...
    He, he
    GRATULERER!!!

Følte du presset nå?

Da er HTF Receiver sikret i år ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er HTF Receiver sikret i år ;-)
    Med enda flere målepunkter... Bare å ta med sovepose

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite av en receiver ja...en kilowatt försyning på den.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var vi oppe i 15.000 igjen gitt...

Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Men det varer vel ikke lenge før den synker i pris igjen. Det er jo tross alt en utgående modell.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var vi oppe i 15.000 igjen gitt...

Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Men det varer vel ikke lenge før den synker i pris igjen. Det er jo tross alt en utgående modell.
    Da handlet du akkurat i rett øyeblikk

Side 535 av 587 FørsteFørste ... 35 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 531 532 533 534 535 536 537 538 539 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •