RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 534

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 534 av 587 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 10,661 til 10,680 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Fikk raskt svar fra Komplett:

"Da må du benytte deg av angrefristen på nettet så kan du levere den tilbake på pick up pointet."
    Fikk også bekreftet at man ikke trenger å betale en krone i noen frakt tilbake til Komplett. Dette er jo suverent om man vil prøve ut noe som i mitt tilfelle!

Da blir det i praksis 100 spenn for å låne en receiver i en mnd på test...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også bekreftet at man ikke trenger å betale en krone i noen frakt tilbake til Komplett. Dette er jo suverent om man vil prøve ut noe som i mitt tilfelle!

Da blir det i praksis 100 spenn for å låne en receiver i en mnd på test...
    Slett ikke dumt. 100kr tåler man for en test :-)
    Du bør kanskje vente til alt annet er på plass, slik at du rekker å teste den ;-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke alle XT32 har mulighet for pro kit og det koster uansett endel tusen.

Forøvrig har Onkyo lansert sin ny x010 serie så jeg vil tippe prisene på x009 vil gå endel nedover i nær framtid, ihvertfall ved tidligere bytter har prisen gått kraftig ned.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du bør kanskje vente til alt annet er på plass, slik at du rekker å teste den ;-)
    Det er jo selvsagt også et moment...

Dessuten: Om jeg tester den, hvordan vet jeg at den fungerer bedre enn noe annet? Den eneste måten å gjøre dette ordentlig på er å ha f.eks. en Yamaha-receiver + Anti-mode og en Onkyo 3009 på en gang og sammenligne - noe som er litt utopisk for mitt vedkommende...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Tror ikke alle XT32 har mulighet for pro kit og det koster uansett endel tusen.
    Du tenker for å ha mulighet til å sette sin egen house curve da eller?

Forøvrig har Onkyo lansert sin ny x010 serie så jeg vil tippe prisene på x009 vil gå endel nedover i nær framtid, ihvertfall ved tidligere bytter har prisen gått kraftig ned.
    Takk for denne infoen - desto større grunn til å "låne".

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten: Om jeg tester den, hvordan vet jeg at den fungerer bedre enn noe annet? Den eneste måten å gjøre dette ordentlig på er å ha f.eks. en Yamaha-receiver + Anti-mode og en Onkyo 3009 på en gang og sammenligne - noe som er litt utopisk for mitt vedkommende...
    Helt enig i at A-B testing er det beste. Men hvis jeg forsto riktig så bor jo ikke folk med Yamaha så langt unna, dermed er det jo lett å ta med den innom når du har en xt32 på besøk, Antimode kan en jo ha i lomma. Jeg kan gjerne låne ut min Antimode om dette blir aktuelt da den er lett å sende i posten. Du kunne gjerne lånt min 3067 også men da må du hente å bringe på Sørumsand......... Dvs et godt stykke å kjøre 8)

I forhold til hele diskusjonen, ville jeg valgt 3010 eller lignende reciver og Antimode, for det er det jeg faktisk har og dermed synes er det lureste!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I forhold til hele diskusjonen, ville jeg valgt 3010 eller lignende reciver og Antimode, for det er det jeg faktisk har og dermed synes er det lureste!
    En uimotsigelig argumentasjon

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker for å ha mulighet til å sette sin egen house curve da eller?
    Ja for å kunne lage egne kurver trengs Audyssey pro kit og itillegg til den prisen kommer vell også lisens, så rundt 4000 kr totalt tror jeg. Om det er verdt det eller ei vet jeg ikke... men det er jo noen her som har slike kit. Såvidt jeg har forstått vil de kommende Emotiva XMC1 og Sherbourn PT7030 ha tilsvarende funksjoner innebygd via TACT korrigeringa.

Er forøvrig enig i at den vanlige Antimode gjør en meget bra jobb og det frister derfor litt å prøve Antimode 2.0 Dual Core som både kan lage housecurver og også brukes på vanlige høyttalere og ikke kun suber.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lisens koster 150 USD - et godt stykke fra 4000- :-D
    I følge Audyssey er følgende receivere "installer ready":
    Onkyo PR-SC5509
    Onkyo TX-NR5009
    Onkyo TX-NR3009
    Onkyo PR-SC5508
    Denon AVR-A100
    Denon AVR-4311CI
    Disse har MultiEQ XT32 OG Sub EQ HT for integrering av to subber.
    Det er flere som har mulighet for Audyssey pro, men som da ikke har to sub utganger og ikke XT32, bla modeller fra Marantz og Nad.

Nå det er sagt så er jeg fornøyd med jobben Audyssey gjør UTEN pro kitet, men det er ikke dermed sagt at alle andre mener det er bra :-D

Som kommentar til RuneW vil jeg si at det spiller vel ikke så stor rolle om det KANSKJE finnes noe bedre hvis du er fornøyd med løsningen du har valgt? Når man er fornøyd så MÅ man jo ikke teste flere mener jeg....

Og jeg er helt enig at man burde slippe ekstra "bokser" for å få til sånne ting i 2012, men dessverre så er alle mulige nettfunksjoner viktigere å få inn i receiverne i stedet for bedre lyd.

Jeg bor også vel langt unna, hvis ikke kunne du få lånt og testet min - da hadde jo bruktmarkedet vært en mulighet også, når man VET hva man vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Onkyo'en, TX-NR818 har MultiEQ XT32 men mangler Sub EQ. Er mulig å få prutet ned denne til omtrent 8k hos respektable forhandlere. Vanskelig å slå

Om Sub EQ er et must så har har vel den nye TX-NR1010 full pakke også?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    I følge Audyssey er følgende receivere "installer ready":
    ...
    Onkyo TX-NR3009
    ...
    Disse har MultiEQ XT32 OG Sub EQ HT for integrering av to subber.
    Det er flere som har mulighet for Audyssey pro, men som da ikke har to sub utganger og ikke XT32, bla modeller fra Marantz og Nad.
    Hmmm.... jeg aner virkelig ikke hvordan dette fungerer. Er pro kit'et rett og slett en programvare(lisens)? Og man trenger ikke mer for å kontrollere/justere en receiver som er "installer ready"?

Ser jo her at det er litt mer enn en programvarelisens...:

Audyssey Pro Kit | Hi-Fi Klubben

På den annen side - dette ser egentlig ikke ut som mer enn noen kabler, mikrofon og stativ... "Installer ready" betyr kanskje nettopp at man ikke trenger dette?

Beklager jeg har virkelig ikke lest meg nok opp på dette!

Som kommentar til RuneW vil jeg si at det spiller vel ikke så stor rolle om det KANSKJE finnes noe bedre hvis du er fornøyd med løsningen du har valgt? Når man er fornøyd så MÅ man jo ikke teste flere mener jeg....
    Vet ikke om jeg henger helt med. Jeg har ingen løsning enda, og er således ikke spesielt fornøyd... Men jeg er på jakt etter en fornuftig løsning!

Og jeg er helt enig at man burde slippe ekstra "bokser" for å få til sånne ting i 2012, men dessverre så er alle mulige nettfunksjoner viktigere å få inn i receiverne i stedet for bedre lyd.
    Jepp, for ikke å snakke om iSupport...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det men trodde en trengte selve pro kitet itillegg til lisensen? Men mulig jeg har misforstått fullstendig og at en kan klare seg uten alt dette..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fredagsvitsen

En utrolig kort variant denne gangen:

En mann ringer 113 og sier med desperat røst: "Min sønn på 3 år har svelget en kondom!"

5 minutter etter ringer han igjen 113 og sier: "Ingen fare, jeg fant en annen!"

---

Ha en deilig helg!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God helg!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro kitet til Audyssey er tiltenkt proffe innstallatører, derfor kalles det installer ready. Det er altså bare receivere som er installer ready som kan benytte Pro kitet.
    Pro kitet er hardware og software, og poenget er at man kan ta flere og mer nøyaktige målinger, og benytte pc for å se resultatene og tildels påvirke resultatet ved å legge inn en ønsket house/target kurve.

Det er litt dyrere enn flere stand alone løsninger, og gir garantert noe dårligere/færre justeringsmuligheter, men det er vel det beste man kan få integrert i receiver foreløpig (tror jeg).

Om jeg ikke husker feil har vel bl.a. Flageborg og Dag Johnsen testet pro kitet og kan sikkert fortelle mer.

Men for all del, det er flere veier til Rom, og en standalone løsning gir helt sikkert mer value for money.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...trodde en trengte selve pro kitet itillegg til lisensen? Men mulig jeg har misforstått fullstendig og at en kan klare seg uten alt dette..
    Neida, du har ikke misforstått. Man trenger pro kit som er hardware og software for å gjennomføre kalibreringen med egen PC koblet til enheten som skal kalibreres. I tillegg må det kjøpes en lisens for den konkrete enhet. Denne lisensen følger den enkelte enhet, mens pro kit kan benyttes på flere produkter.

Sist jeg gjennomførte en kalibrering var det 150USD for lisensen, som for øvrig kjøpes på nett og valideres som en del av oppsett for kalibreringen.

Gøran

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PJ-spørsmål

Tro det eller la være, men jeg har aldri selv eid noen PJ og før jeg blar opp surt oppsparte midler for en slik innretning, vil jeg være rimelig sikker på at den kan brukes i heimen min.

Etter en rask omgang med meterstokken i går kveld, har jeg kommet fram til følgende:

-proj01-png

Avst. front PJ - lerret: 470 cm
    Størrelse på lerret: ca 243 x 137 cm (maskering vil finjustere dette)
    Avstand lerret tak: 40 cm

I følge projectorcentral får vi dette:

-proj02-jpg

Mine to korte spørsmål til PJ-guruene der ute er:

1. Vil dette garantert fungere i mitt rom? Jeg tenker da utelukkende på geometrien (kasteavstand, zoom etc). Er det noe problem at man beveger seg "i enden" av Throw Range?

2. Så vidt jeg skjønner er vertikal lens shift på denne PJen 65%. Stemmer det da at (senter på linsa til) Pjen må minst 20 cm ned fra taket?

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg henter den samme projektoren hos AVshop i dag..

Kanskje du finner svaret på lens-shift i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...ens-skift.html

Det er en tråd jeg startet når jeg kjøpte min forrige projektor.. en Sony VPL-HW10, og som jeg til min store overraskelse fant som "klistret" i dag.. :-/

Ser at HW10 og HW30 har samme offset, så de skal visst kreve samme høyde/senking av bilde/lerret.. eh.. les selv og se om du skjønner hva guruene her inne fant ut for meg den gang..

Jeg vet ikke om min erfaring hjelper noe, men oppsettet mitt er ikke så ulikt ditt.. Så her kommer mine mål..

Mitt lerret (bildet) starter i dag 73 cm fra taket.
    Center av lerret er 105 cm fra taket (105" - 267cm).
    Bunn av lerretet er 60cm fra gulvet -> center av lerret 145cm fra gulvet.
    Avstand Lerret - PJ (linse) er 405 cm.
    Center av linsa på PJ henger 39 cm fra taket, dvs at takfestet (Chief Elite anbefales sterkt) bygger ca 29cm fra taket.
    Jeg mener jeg da har (dessverre) en ørliten keystone korrigering fordi lerretet henger såpass lavt..

Målene er ikke helt de samme.. men du får jo et inntrykk ..

Men som sagt.. les i tråden og spør gjerne om hjelp der også..

PS!
    Chief Elite er enkelt å bruke når du f.eks skal bytte pære.. trenger ikke stille inn feste og PJ om igjen osv..
    Jeg har Cheif takplate + 15 cm søyle + Chief Elite universaloppheng = 29 cm totalt.
    AVshop.no / CHIEF MFG Elite takplate sort
    AVshop.no / CHIEF MFG Søyle Fast 15 cm - Sort
    AVshop.no / CHIEF MFG RPA Elite Universaloppheng - sort m/lås <font color="#ff0000">(maks 22,5kg)</font>

Du får søylene i mange forskjellige lengder :
    Tilbehør til projektor / fester
    Og fester, søyler og takplater finnes i sort, hvitt og sølv..
    Løp og kjøp !

Jeg henger opp den nye HW30 i kveld, og kan eventuelt se om jeg finner mer ut om keystone korrigeringen osv da..
    Men f.eks Gorm og Lygren er guruene på dette, så spør dem om du lurer på noe mer..

Lykke til videre på prosjektet!
    Siden det er din første PJ vil jeg bare si at du har noe å glede deg til!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mye info. Du skriver at Chief Elite bygger 29cm ned. Akkurat hva er det som havner 29cm ned? Senter på linsa?

Ideelt sett skulle jeg hatt noe som bygger max 25 cm ned til senter linse, men det blir kanskje litt snaut? Jeg vurderer nemlig en forhøyet sofa bak og vil ugjerne at noen skaller i PJen...

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for mye info. Du skriver at Chief Elite bygger 29cm ned. Akkurat hva er det som havner 29cm ned? Senter på linsa?

Ideelt sett skulle jeg hatt noe som bygger max 25 cm ned til senter linse, men det blir kanskje litt snaut? Jeg vurderer nemlig en forhøyet sofa bak og vil ugjerne at noen skaller i PJen...
    29cm er til "bunn av PJ", der takfestet sitter i PJ..
    Derfra er det ca 10 cm til center av linse..

Dersom du vil ha PJ linsa opp til 25 cm tror jeg du må gå for 7,6 cm søylen.
    Takplate bygger ca 5cm
    Chief Elite bygger minimum ca 9cm
    Søylen er på 7,6 cm, men dét er MED gjengene..

Dersom du drar til skikkelig (trange gjenger) og får søylen skikkelig ned i takplate og opphenget, vil den bare være 3 cm lang..
    (Bildet av søylen juger veldig! Det er kun 3 cm som IKKE er gjenget).

Du vil da ende opp med et komplett takfeste på 17 cm.
    Dersom målene på HW30 er de samme som på HW10, er det ca 10 cm fra bunn av PJ (der festet er festet) til center av linse..
    Dvs at center av linse kommer 27 cm fra taket..

MEN...... det betinger at du klarer å skru inn gjengene HELT inn.. de er som sagt trange og delvis lakkert..
    Jeg har dog sett her i tråden at du får til det meste, så dette klarer du sikkert

Hør ellers med AVshop.. mulig at du kan bruke andre varianter fra Chief eller annen takplate som ikke bygger så mye nedover..
    Chief Elite er i hvertfall genial med "hurtig av/på" løsning når "service" skal gjøres på PJ..

EDIT:
    Ser jo at Chief har dette takfestet:
    AVshop.no / CHIEF MFG Takplate 8" Max 226Kg Sort
    Ser ikke ut til at dét bygger allverden..
    Ceiling Plates - Plates
    1,7 cm står det visst der..

Side 534 av 587 FørsteFørste ... 34 394 404 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 530 531 532 533 534 535 536 537 538 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •