RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 533

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 533 av 587 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 10,641 til 10,660 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Trodde først du mente at det ville skli FOR godt og at du med tordenvær mente Ernaene...
    Du får slå over en jekkestropp om racket skulle begynne å hoppe
    Noen tanker på Receiver?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du får slå over en jekkestropp om racket skulle begynne å hoppe
    Jekkestropper er undervurderte!

Noen tanker på Receiver?
    Har egentlig ikke kommet helt igang med å lese meg opp på dette, så det kan jo bli spennende!

Opprinnelig hadde jeg et (østrogen-godkjent) budsjett på ca 60k fordelt på 20k for receiver, 20k for PJ og 20k for frontrekke. Jeg ser jo nå at "de største" receivere går for langt under 20k (Yamaha RX-A3010 går for 10.5k hos AVShop f.eks.):

Som skrevet. En stund siden jeg var "in the loop" når det gjelder utstyr så jeg er ikke helt oppdatert. Er det en av de større receiverene som har en god integrert "sub-management"-løsning (ala autokorreksjon av to sub'er), så hadde dette vært en stor fordel for meg. Ellers må jeg holde på med manuell flisespikking med behringerboksen min:

Den er god den, men det er absolutt ingen ulempe å få disse tingene integrert/automatisert...

Videre går SONY VPL-HW30ES for 20k på AVShop, så PJ vil ikke sprenge budsjettet heller. Denne PJ'en er vel et relativt greit valg i min situasjon vil jeg tro (med mindre det er begrensninger i zoom/lenseshift som hindrer meg i å bruke den).

Takfeste trenger jeg også og da er vel CHIEF MFG RPA Elite et greit valg:

Ca 1800,- på AVShop.

Tenkte å koste på meg et par-tre barne 3D-briller også:

Da snakker vi vel 2400,- tilsammen eller så.

Jeg er ikke helt komfortabel med frontrekke-opplegget mitt slik det er nå, men jeg må komplettere med en senter og da er det naturlige valget en PSB Image C5:

Denne selger de for 2700,- på surround.no.

Var det ikke rundt 5k jeg gav for T6'ene da? Da er vi i så fall oppe i ca 43k, noe som er et godt stykke fra budsjettet. Så jeg har litt handlingsrom - uten at jeg helt vet hva jeg skal bruke det til (eller om jeg skal bruke det i første omgang).

Det kan jo være lurt å ta det litt pent i starten for å se hvor skoen trykker etc.

Som sagt. Jeg er ikke helt komfortabel med frontrekke-løsningen. Det har vært mye fram og tilbake. Jeg hadde nesten 100% bestemt meg for Midgard Centaurion sakene, før Midgard oppgav ånden. Så var jeg fascinert av Four Pi, helt til jeg på bryskt vis ble frarådet å modde kassedesignet (et must for å få plas shos meg). Så var det Miles (men som heller ikke fikk plass umoddet...). Så var det diverse Econowave-varianter jeg fikk sansen for. Men med econowave er det så mye forskjellig og så mye som blir overlatt til byggeren at jeg rett og slett ikke tør å gå på et slikt prosjekt. Ikke har jeg tid heller...

Mye rabling her nå. Skal gi meg.

Men kommentarer/forslag til utkastet over er selvsagt av interesse!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterkere da? Eller tenkte du å kjøre alt på reciver.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Effektforsterkere da? Eller tenkte du å kjøre alt på reciver.
    Tja... I alle fall enn så lenge. Hvis det blir en frontrekke med aktiv deling eller noe slikt så stiller jo saken seg annerledes.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... I alle fall enn så lenge. Hvis det blir en frontrekke med aktiv deling eller noe slikt så stiller jo saken seg annerledes.
    Jeg bare tenkte at siden det er pluss i budsjettet, så er det aldri feil med mer kraft.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jeg bare tenkte at siden det er pluss i budsjettet, så er det aldri feil med mer kraft.
    Du har selvsagt helt rett i det

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns du har et særdeles fornuftig forhold til å budsjettere riktig. Det er aldri feil å kjenne hvor skoen trykker først, syns nå jeg i allefall! Uansett så tør jeg å påstå at du ikke er ferdig med hobbyen så fort rommet er i bruk, så det er ingen ting i veien med å ikke bruke opp hele budsjettet med en gang.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jo bli ett bra oppsett det, jeg har selv Yamaha 3067 og er kjempe fornøyd med den! Har også Sony HW30, den gir jo ett supert bilde!

Bare kjør på!!

Vis du har lyst og se bilde på sonyen så bor jeg i Mysen Så er bare en drøy halvtime kjøring! Det er bare og si ifra!

Vil også rose deg med god fremgang i det siste! Stå på!

Stian

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder korrigering av sub kommer du ikke utenom å vurdere Anti-Mode. Den lar deg riktignok ikke justere så veldig mye i etterkant selv, foruten noen presets. Men det er strengt tatt ikke nødvendig så bra jobb som denne gjør. Jeg var selv litt skeptisk, men pensjonerte min gode Behringer-følgesvenn etter å ha testet Anti Mode selv.

Så med mindre du på død og liv ønsker å justere subbene helt manuelt er dette et hett tips, og den koster heller ikke mer enn to frognertiere.

Du trenger også kun én boks på to subber, da den skal justere likt på subbene etter at de er integrert så godt du klarer på forhånd (som normalt).

AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033Cinema Subwoofer Autoequalizer

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Når det gjelder korrigering av sub kommer du ikke utenom å vurdere Anti-Mode. Den lar deg riktignok ikke justere så veldig mye i etterkant selv, foruten noen presets. Men det er strengt tatt ikke nødvendig så bra jobb som denne gjør. Jeg var selv litt skeptisk, men pensjonerte min gode Behringer-følgesvenn etter å ha testet Anti Mode selv.
    Takker for tips!

Finner det imidlertid litt merkelig at ikke det finnes receivere (som koster under en månedslønn) som gjør dette minst like bra under auto-setup'en. Det er jo ingen ekstra HW som behøves overhodet og jeg kan ikke forstå annet enn at sluttresultatet må bli bedre når en enhet har den totale kontrollen over hele korreksjons-prosessen.

Men en ting er sikkert: Om Anti-mode gruser manuell justering og Behringer-boks så pensjonerer jeg mer enn gjerne denne jeg også!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som man kan se av dette smykket av et bilde (håndholdt mobilbilde i elendige lysforhold) så er jeg igang med å male det midlertidige racket svart:

-benk-jpg

Jeg tenker økonomisk og det er bare selve fronten og er minimalt stykke bakover som jeg har gjort det aller minste forsøk på å få ting pent - resten skal bare være mørkt. Man ser det jo aldri likevel.

Jeg vet dette strider med mine prinsipper, men men...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Bør jo bli ett bra oppsett det, jeg har selv Yamaha 3067 og er kjempe fornøyd med den! Har også Sony HW30, den gir jo ett supert bilde!

Bare kjør på!!

Vis du har lyst og se bilde på sonyen så bor jeg i Mysen Så er bare en drøy halvtime kjøring! Det er bare og si ifra!
    Takker! Kanskje jeg tar meg en tur om jeg skulle få en ledig stund (noe som riktignok ikke er så sannsynlig).

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel få lånt/testet en receiver med Audyssey MultiEQ XT32, og da helst med Audyssey Pro-kit og sjekke om den gjør jobben godt nok?
    Jeg brukte Behringer før men er nå såre fornøyd med jobben Denon AVR 4311 gjør helt av seg selv. Men mange ønsker nok en kurve med mer pådrag nedover enn hva jeg har. Jeg antar man kan oppnå det med Pro kitet, der har man ihvertfall mulighet til å påvirke target kurven etter hva jeg har forstått.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Det er vel lettere sagt enn gjort? Hvilke forhandlere er det som har noe slikt? HiFi-klubben ser ikke ut til å føre noen Denon-modeller med XT32 i det hele tatt?

Og så er det jo litt slik at om en receiver koster 10000 mer for at man skal få XT32, så er Anit-mode er veldig billig alternativ (selv om det skjærer meg i hjertet at man i 2012 skal måtte ty til en ekstern boks for å få dette til).

Edit: Onkyo TX-NR3009 har XT32 og det er den billigste receiveren jeg vet om med dette. Vet ikke hvilke fysiske butikker i Saprsborg-området som forhandler det men...

Edit: Skrev 5009, men det skulle ha vært 3009...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Det er vel lettere sagt enn gjort? Hvilke forhandlere er det som har noe slikt? HiFi-klubben ser ikke ut til å føre noen Denon-modeller med XT32 i det hele tatt?

Og så er det jo litt slik at om en receiver koster 10000 mer for at man skal få XT32, så er Anit-mode er veldig billig alternativ (selv om det skjærer meg i hjertet at man i 2012 skal måtte ty til en ekstern boks for å få dette til).

Edit: Onkyo TX-NR5009 har XT32 og det er den billigste receiveren jeg vet om med dette. Vet ikke hvilke fysiske butikker i Saprsborg-området som forhandler det men...
    Du har jo på Komplett.no Som har Pick-up point i Dikeveien.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo på Komplett.no Som har Pick-up point i Dikeveien.
    Hmm... Komplett operer faktisk med 45 dagers åpent kjøp, noe jeg aldri har vært klar over:

Komplett.no

Trodde det bare var Elkjøp som drev med slikt. Lurer på hvordan det fungerer med tilbakelevering. Kan man gjøre det også i Dikeveien tro?

---

Jeg skrev forresten feil. Det er 3009 og ikke 5009 som er den billigste med XT32 jeg har kommet over. Jeg er ikke gal nok til å betale 25k for en receiver (enda).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil i linken din :-(
    Her er riktig link :
    Komplett.no - Onkyo TX-NR3009B hjemmekinoreceiver

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil i linken din :-(
    Uff, trist. Rettet på nå.

Jeg har sendt en email til Komplett om det jeg lurte på over, så får vi se hva de svarer (og om de gjør det).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk raskt svar fra Komplett:

"Da må du benytte deg av angrefristen på nettet så kan du levere den tilbake på pick up pointet."

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk raskt svar fra Komplett:

"Da må du benytte deg av angrefristen på nettet så kan du levere den tilbake på pick up pointet."
    Slett ikke dumt :-) Da gjør det jo saken mye enklere ved retur. Løp å kjøp!! 8-)

Side 533 av 587 FørsteFørste ... 33 393 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 529 530 531 532 533 534 535 536 537 543 553 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •