RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 531

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 531 av 587 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 10,601 til 10,620 av 11737
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, du er nok flinkere med slike definisjoner enn jeg er.
    Jeg får bare bøye meg for det, og innse at jeg kanskje tenker i litt andre / "gale" baner?
    Men like historien? Hmm, det har jeg vel ikke sagt. Men å akseptere den som en (dårlig) sådan, kan jeg gå med på.

Ellers er jeg fullstendig enig med deg omkring temaet humor og stil, noe som nok mangler i betenkelig grad hva angjeldende historie angår.
    Heldigvis finnes det nok av alternativer i denne tråden! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det Og med tiden kommer det vel flere

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å komme opp til samme nivå som RuneW på dette området... Det skal eg ærligt innrømme...

Har mange groviser på lager... Mr. Vikar kommer heilt sikker på besøk igjen... To be continued...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fredrikoo
    Jeg ser ikke helt humoren her jeg da, når det handler om incest og pule både egne barn og hund, da forstår jeg meg ikke på de som faktisk ler av dette.
    Synes kanskje det er litt "interessant" at du ikke tok med at "nå er mor død"...
    Noe som vel kan tolkes som at incest og og dyreplageri blir sett som værre forbrytelser enn drap av ektefelle.... :roll:

(kanskje en sammeng med WAF i AV Forum...?):wink:

Skjønner selfølgelig også poenget med vitsen, men den er vel en ganske stor skivebom og ikke opp i det jeg forbinder med de mer lune og morsome fredagsvitsene fra RuneW.

Håper du snart er i overskudds modus igjen RuneW, savner de mange fine innputtene og idene i traåden din.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes i grunn at det er RuneW som bør legge vitser i sin egen tråd.
    Siden han som mange andre er opptatt med andre vårlige sysler, så synes jeg vi ikke skal fylle tråden hans med "dritt". RuneW kommer nok sterkt tilbake til høsten, og da også vitsene :wink:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt helt enig i deg med det, paalab! Selv om andre kan gode vitser så bør denne tråden reserveres Rune sine fredagsvitser. Slik det var fra starten av. Ellers sklir det ut, og da blir hele vitsen borte...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå legger vi denne saken bak oss... og kritiserer noe annet...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blåser litt liv i denne tråden her, og håper at Rune kommer med en liten update

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey dokey!

FruW sitter og ser på Miss Marple - en produksjon jeg klarer forholdsvis lett å la være å se på, så da sitter jeg heller her ved PCn.

Legger merke til at tråden lever sitt mer eller mindre vellykkede liv i mitt fravær, men nå har jeg faktisk tenkt å være noe med tilstedeværende. Garasjen har, tro det eller la det være, blitt mer eller mindre ferdigstilt og vi (hun) har egentlig ingen store prosjekter gående som henger over oss (meg).

Derfor er det faktiskt muligheter for et comeback i kjelleren. Hadde besøk av et par kompiser i går og jeg viste dem rommet. Det var nesten som å komme på besøk selv - så lenge var det siden sist. Men det beste var at jeg fikk et snev av tiltakslyst igjen!

Første post på programmet er demping av frontveggen. Jeg er slett ikke sikker på at dette er slik det vil bli til slutt, siden slikt omtrent er umulig å beregne, men here goes:

Jeg kommer til å begynne med 4 "dempeplater". To bak senterområdet og en bak hver fronthøyttaler (rødt). I tillegg kommer jeg til å lage noen "klosser" av stablede 20cm isolasjonsplater oppe i hvert hjørne som et slags forsøk på bassfeller (blått):

-dsc01210-jpg

Jeg startet produksjonen av disse demperammene her om dagen med noen restmaterialer jeg hadde (spon). Poenget er ikke at de skal være sterke eller pene, men holde 20cm isolasjonen sånn noenlunde på plass. Her under hull-produksjonen (for å holde vekten nede):
    -p1050597-jpg

Her en fort-og-gæli ferdig produsert lett-ramme:
    -p1050595-jpg

Deretter stappe-prosessen:
    -p1050590-jpg

Ferdigstappet:
    -p1050591-jpg

Så var det tid for å lege møbeltapetserer - nok et yrke jeg er glad for at jeg slipper å forøke å tjene penger på. Jeg må kle kassene med stoff for at ikke det skal komme isolasjonsstøv rundt i rommet. Valget falt på en 13 år gammel bryllupspresang, nemlig våre trofaste, gamle dynetrekk:
    -p1050592-jpg

Så var det tid for festingen av stoffet til rammen. Svak som jeg er, måtte jeg bare kjøpe en slik for anledningen:

Og etter at jeg hadde stilt trykket på kompressoren riktig, så fungerte pistolen meget bra. Mye mer stillegående enn jeg hadde fryktet også:
    -p1050593-jpg

Og her et stykk nesten ferdig stoffet ramme:
    -p1050594-jpg

Ja, en detalj til. Jeg stoffet den bare på tre sider med dynetrekket. Framsiden skal bli sort som natten og til det bruker jeg dette stoffet (fra Jysk tror jeg):
    -p1050596-jpg

Jeg har ingen gode bilder av de to første rammene (som jeg er ferdig med), men et halvdårlig er her:

-dsc01210-jpg

I morgen skal jeg prøve å få tatt de to på sidene så får vi se om vi får hengt dem opp på veggen også. Det blir jo et slags modulsystem, slik at de lett kan fjernes om det skulle være ønskelig. FLYTTE dem er ikke så lett for sub'ene gjør at de ikke får plass over alt...

Er jeg riktig uheldig, så må rammene modifiseres fordi subbene MÅ flyttes. Men det får jeg ta når det kommer.

Nå er jeg bare glad for å ha kommet litt igang igjen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Okey dokey!

Nå er jeg bare glad for å ha kommet litt igang igjen :-)
    Velkommen tilbake, dagen var ikke helt det samme uten

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Flere fra Skaun her på forumet er jo også moro. Hvor i kommunen bor du da?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Return of the Jedi

Kule demperammer. Bruker Jysk stoffet selv og synes det er helt greit, kona mener dog at det er "harry" ......... Kvinnfolk!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Kule demperammer. Bruker Jysk stoffet selv og synes det er helt greit, kona mener dog at det er "harry" ......... Kvinnfolk!
    Hehe, nå vil det jo uansett ikke synes. Det skal bare være mørkt der bak lerretet. Så det kan være så harry det vil :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Flere fra Skaun her på forumet er jo også moro. Hvor i kommunen bor du da?
    Jeg ser ned på "sentrum" i Børsa

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    +1 definitivt. Godt å høre at du har fått tilbake gnisten

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på jeg og, Rune! Morro å se at du er tilbake igjen!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fortsettelse fra forrige runde...

Filtknotter ble spikret på alle rammene før de ble lagt mot vegg:
    -dsc01211-jpg
    (man vet jo aldri - kanskje ting vil riste i rommet, og skrangling vil vi gjerne unngå)

Og slik ser det ut med rammene påsatt vegg og sub'er pluss (midlertidige) fronter:
    -dsc01215-jpg

Som vanlig er det håpløst å ta bilder av slike svarte ting, men man ser jo noe. Alt havner bak lerretsveggen så finish og slikt er uvesentlig. Det viktigste er at det i all hovedsak er mørkt.

Som man muligens legger merke til, er det ca 20 cm friareale helt inntil sideveggene. Dette er fordi jeg har satt av plass til framtidige skyverammer.

---

Da var vi ferdige med veggene og turen har kommet til (vegg-vegg-tak)-hjørnene, disse hjørnene man gjerne skulle ha plassert noen bassfeller i. Som et slags forsøk på dette (igjen: akustikken er det så mye usikkerhet rundt at jeg bare må prøve meg på noe i starten) laget jeg to "puter" av 20+20 cm isolasjon. Jeg husker ikke engang om jeg hadde håndarbeid/søm på skolen, men om jeg har hatt det har det ikke satt spesielt dype spor. Har ble det sying i vilden sky med opptil flere stygge episoder med nål mot fingre.

Den første av de to "putene" likte jeg best - ikke fordi den ble spesielt vellykket, men fordi den minner meg om Elvis:
    -dsc01218-jpg
    (grunnen til at den ble slik er at jeg først brukte et lyst stretch-laken for å pakke inn isolajonen og deretter et (for lite viste det seg) stykke med svart fløyel for å dekke de synlige sidene...

In the upper right corneeeeer, EEEEEEEEEEEEEEeeelvis:
    -dsc01222-jpg
    (opp-ned riktignok)

Kommer nok til å pynte med litt svart fløyel på den lyse biten:
    -dsc01221-jpg
    (og sortfarge patentbåndet)

Og i andre tri-corner, den mer vellykkede, men kjedelige tvillingen:
    -dsc01226-jpg

Neste pølser på programmet er området oppunder taket i overkant av lerretet.

---

Ellers ble jeg lurt av min stebror til å bli med på en særdeles tåpelig måte å komme seg fra Strömstad til Halden på nå forstkommende lørdag, så jeg har blitt veldig forstyrret av dette i det siste - jeg har ikke brukt tiden på å trene - bare på å grue meg...

Og når vi snakker om idiotiske syklister på og utenfor veien... Her er dagens fredagshumor litt på forskudd:

[YOUTUBE]k7LUdr6po9g[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til på Grenserittet. Har syklet dette selv for en del år siden og det er et fint ritt. Håper du får bra vær

"Elvis" var faktisk lett gjenkjennelig :lol:

Ser frontene står der, har du bestemt deg for senter?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ser frontene står der, har du bestemt deg for senter?
    Nei, hadde vel noe på gang (en enslig front lik de to andre), men det rant ut i sanden. Hvis ikke jeg finner noe fornuftig så kanskje jeg må prøve å se etter en komplett frontrekke isteden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært mye Image T på brukten siste halve året, men det spørs jo hva du ønsker å legge i det....

Side 531 av 587 FørsteFørste ... 31 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 527 528 529 530 531 532 533 534 535 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •