RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 525

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 525 av 587 FørsteFørste ... 25 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 521 522 523 524 525 526 527 528 529 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 10,481 til 10,500 av 11737
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Hvis det er hva jeg trur det er, så selges de ofte i sett sammen med treplugger. Er ment for å brukes når man skal skjøte med plugger og burde fungere ypperlig til dette formålet.

Trur dette er lenken, ser desverre ikke ut som de har til 10/11mm

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164717213

Til og med en liten illustrasjon:

: Stor bild
    Den var hard å bite i seg ;-)

Ser ut som noe slik kunne virket fint ja. En liten overgang skulle vel la seg gjøre.

For spesielt interesserte, så minner denne veldig på gir holderen på Tempo Corvette ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Den var hard å bite i seg ;-)

Ser ut som noe slik kunne virket fint ja. En liten overgang skulle vel la seg gjøre.
    Jepp, for meg hjelper det lite (ettersom jeg allerede har banket på plass hann-sneppertene), men neste gang kanskje... :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det mandag-jobbing, den gode, gamle avtalen mellom FruW og undertegnede om at jeg får bruke store deler av mandagskvelden til kino-jobbing.

I kveld var det tid for montering av hunn-snepperter. Jeg fulgte min opprinnelige plan med tack-it og det fungerte akkurat som forventet, nemlig overhodet ikke. Neida, det gikk helt fint det. Hadde litt problemer med unøyaktigheter med den øverste rammen, men det hadde det blitt samme hvordan jeg hadde markert hullene med det lange rekelet alene. 2 av 12 sneppertert kom litt feil og kan ikke brukes i sin nåværende form. Når jeg får neste forsyning med 2-komponent lim i hus fra Hobbyking, skal jeg bore opp litt større hull og lime fast sneppertene 2-3 mm ved siden av der de står nå. Da skulle det bli bra.

Fikk også tatt de to side-rammene og dette gikk 100% smertefritt, noe jeg sjelden opplever her i huset...

Her har vi høyre ramme etter å ha målt ut, boret og festet de øverste hunn-sneppertene:
    -dsc00363-jpg

Støtten på undersiden var, eh, tvingende nødvendig...

Tack-it-klæddene er på plass og så var det å kneppe de ferdige sneppertene på plass og klemme de resterende hannene inn i tack-it-klæddende.

Da ble det slike kjekke fordypninger...:
    -dsc00356-jpg

...man kunne banke en spiker inn i for å markere punkt:
    -dsc00359-jpg

Resultat av dagens økt:
    -dsc00367-jpg
    (festing av de to nederste rammene gjenstår og de er bare satt inntil så lenge)

Legg forøvrig merke til de 5 grønne prikkene som er festet på høyre side. Dette er tack-it'ene som ble brukt om igjen og om igjen og er like gode enda...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Nå snakker vi framgang 8)

...2-komponent lim i hus fra Kobbyking...
    Regner med at det var Hobbyking du mente ;-)
    Hvilken variant kjøper du?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken variant kjøper du?
    Husker ikke helt hva jeg bestilte. Var vel noe ala dette:

Som man ser (om man klikker på bildet) er ikke prisen akkurat avskrekkende...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeklar. Nå ser det ut som du får drift i kinoen før meg - dette plutselige drivet du har fått over deg gjør konkurranse vanskelig. Jeg skal dog gå mye mer kompromissvillig til verks, og startet så sent som første helga i januar (i år.)

Du er dog såpass perfeksjonistisk at jeg fortsatt øyner håp om å komme i mål før deg - projisert avslutning av mitt prosjekt blir omkring påske.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevesocth
    Du er dog såpass perfeksjonistisk at jeg fortsatt øyner håp om å komme i mål før deg - projisert avslutning av mitt prosjekt blir omkring påske.

Jeg tror jeg hadde satt pengene på deg, for å si det slik

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Hvis det er hva jeg trur det er, så selges de ofte i sett sammen med treplugger. Er ment for å brukes når man skal skjøte med plugger og burde fungere ypperlig til dette formålet.

Trur dette er lenken, ser desverre ikke ut som de har til 10/11mm

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164717213

Til og med en liten illustrasjon:

: Stor bild
    Det var slike ja, de som jeg hadde passet perfekt i hullene som jeg borret ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RuneW - Tabbenes mester

Tabbetid igjen og denne gangen (som ellers) av en litt tåpelig karakter...

Planen var å sette opp rammene i en gitt rekkefølge (som vist under):
    -ramme-rekkef-lge-png

Topp-rammen først. Så sette siderammene inntil topprammen og i lodd nedover. Og til slutt sette på bunn-rammene opptil siderammene.

Men i ett av mine mange hjernedøde øyeblikk, plasserte jeg og målte opp den ene bunnrammen uten å ha montert siderammen over. Hvordan jeg hadde forestilt meg at dette skulle kunne gå bra forstår jeg fortsatt ikke.

Og det gikk selvfølgelig heller ikke bra...

Det ble 3 mm for tight og når siderammen var på plass gikk ikke bunnrammen på plass:

-dsc00383-jpg
    (dette bildet er egentlig tatt etter jeg hadde fikset problemet, men viser hvor rammene gikk på hverandre)

Dette var litt stress for jeg hadde jo boret ut og montert både hann og hunn-snepperter.

Det endte opp med at jeg fikk pirket ut hunnsneppertene igjen og fylte igjen med noe svineri jeg fant under en masse annet skrot i snekkerboden:
    -dsc00378-jpg

To forskjellige "stålplast"-aktige greier og to typer herdere. Etter litt eksperimentering fant jeg en kombinasjon av sparkel/herder som fungerte og fikk fylt i hullene:
    -dsc00380-jpg
    (ikke lekkert, men det ble malt over senere uansett)

Så var det å måle opp på nytt. Nå MED siderammen på plass og bore ut med pilotbor og siden 11mm bor på nytt. Så inn med hunn-snepperter fpr annen gang:

-dsc00387-jpg

Men nå er i alle fall rammene og festene til disse 100% ferdige!

Tok også en liten maleøkt med svart matt maling i "bakrommet". Tok bare eksponerte steder der jeg er usikker på om det blir tildekket med isolasjon.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Locktite magic metal eller noe i den durren "kjemiskmetal" herder på ca 5-10 min og tåler mange slag med en god hammer før det knuser i mange biter... Kan bores og gjenges... Har brukt det til å reparert felger og til og med varmepumpen i huset...

Er helt genialt! Men koster også litt...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette tilfellet så får man "tilsvarende" på Biltema også:

Alternativt denne (likner en del på den du har fra før ser jeg):

Det endte med at du malte? Bilder?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Thomse & paalab: Ja, det finnes mye snacks der ute, men den "stålplasten" (hva kalles et nu i disse moderne tider?) jeg hadde fungerte helt ok. Som man ser under, så gikk det helt fint å bore et nytt hull halvveis inn i sparkelen:

Jeg må forresten på Biltema og handle nytt nå som jeg kastet de gamle restene jeg brukte resten av.

Det endte med at du malte? Bilder?
    Ja, men jeg tok ikke noe bilder av det. Jeg svartmalte hele ventilasjons-boksen og taket rett over lerretet, deler av rammeverket som trengte et nytt strøk og fremste del av høyttaler-pidestallene. Det siste kan man muligens skimte på CinemaCam nå som det begynner å lysne inne i kinoen.

-black-magic-jpg

Resten regner jeg med blir dekket av svarte filt/fløyels-poser med isolasjon etterhvert.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Resten regner jeg med blir dekket av svarte filt/fløyels-poser med isolasjon etterhvert.
    Dette høres litt spennende ut. Mulig du har hatt en avhandling om posene før, den har i så tilfelle sneket seg usett forbi. Er dette noe som skal dekke deler eller hele veggen bak Ernaene? Et slags akustisk tiltak? I så tilfelle er jeg (vi) interessert i å vite mer, da dette kan bli noe flere av oss kan få nytte av!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Dette høres litt spennende ut. Mulig du har hatt en avhandling om posene før, den har i så tilfelle sneket seg usett forbi. Er dette noe som skal dekke deler eller hele veggen bak Ernaene? Et slags akustisk tiltak? I så tilfelle er jeg (vi) interessert i å vite mer, da dette kan bli noe flere av oss kan få nytte av!
    Nja... har kanskje nevnt det såvidt før. Har ikke noen veldig konkrete planer, men tenker å ha en god del demping/isolasjon bak lerretsveggen. For at ikke isolasjonsstøvet skal spre seg ut i rommet må jeg pakke det inn på noe vis. Et alternativ er å sy inn isolasjonen i noe stoff. Og da blir det selvsagt sort stoff.

Det er omtrent så detaljert jeg har tenkt ut dette

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... har kanskje nevnt det såvidt før. Har ikke noen veldig konkrete planer, men tenker å ha en god del demping/isolasjon bak lerretsveggen. For at ikke isolasjonsstøvet skal spre seg ut i rommet må jeg pakke det inn på noe vis. Et alternativ er å sy inn isolasjonen i noe stoff. Og da blir det selvsagt sort stoff.
    Aha, høres jo fornuftig ut. Du skal ha dette bak lerretsveggen, men mener du da helt inntil bakveggen, eller bak lerretsveggen? Ved sistnevnte må det da henges slik at det ikke henger foran høyttalerne (selvfølgelig, bare meg som spør dumt)?
    På mine turer til andre kinoer ifm jobben som kinomaskinist har jeg sett en del baffelvegger laget med dempemateriale. Men jeg antar at du ikke skal ha dette (kanskje senere?)...

Det er omtrent så detaljert jeg har tenkt ut dette
    Har det på samme måten, men når planene skal realiseres hos meg blir de som regel mye mer kompliserte enn det jeg hadde tenkt...:roll:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, høres jo fornuftig ut. Du skal ha dette bak lerretsveggen, men mener du da helt inntil bakveggen, eller bak lerretsveggen? Ved sistnevnte må det da henges slik at det ikke henger foran høyttalerne (selvfølgelig, bare meg som spør dumt)?
    På mine turer til andre kinoer ifm jobben som kinomaskinist har jeg sett en del baffelvegger laget med dempemateriale. Men jeg antar at du ikke skal ha dette (kanskje senere?)...
    Nei, det blir ingen baffelvegg i akustisk forstand. Jeg har vel tenkt å "fylle" hele rommet mellom lerretet og veggen bak med dempemateriale, selvsagt slik at det ikke kommer i veien for ventilasjon etc.

Høyttalene blir jo plassert ganske nærme lerret/frontveggstoff, så det kommer neppe noe i veien foran dem i alle fall.

Har det på samme måten, men når planene skal realiseres hos meg blir de som regel mye mer kompliserte enn det jeg hadde tenkt...:roll:
    Hehe -sånn ær'e bare :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nu ser jeg alt for meg så meget bedre. Da blir det å følge med på planenes utvikling videre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag 8) 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nu ser jeg alt for meg så meget bedre. Da blir det å følge med på planenes utvikling videre.
    Utviklingen videre er i nær framtid å konstruere lerrets-rammen og da har jeg tenkt å skamløst kopiere mange av dine løsninger

Nå skal jeg begynne å lete etter dem i tråden din (men hvis du har noen tips til hvor jeg skal lete så tar jeg imot med takk).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fradagsvitsen

En dame går til legen og sier: "Doktor, jeg har et stort problem! Når jeg er i seng med min mann og det går for ham, han sette i et øredøvende brøl."

"Men kjære deg", sier doktoren, "det er da slett ikke unormalt at menn gjør dette! Jeg forstår ikke hva problemet er."

"Problemet er", svarer hun, "at han vekker meg!"

----

Ha en stille og brølefri helg :-D

Side 525 av 587 FørsteFørste ... 25 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 521 522 523 524 525 526 527 528 529 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •