RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 521

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 521 av 587 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 10,401 til 10,420 av 11737
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Vel, har fått høre at det meste jeg tenker på er grisete, så...
    Forskjell på kona og elektrikeren

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett disse ?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...4921&cat=last7

Eller har du fått ordnet noe? BEF antydet jo en løsning for en stund siden 8)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du sett disse ?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...4921&cat=last7

Eller har du fått ordnet noe? BEF antydet jo en løsning for en stund siden 8)
    Nei, har ikke hørt noe fra BEF. Kanskje jeg skulle purre?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg et nytt leketøy i dag

-p1040041-jpg

Jeg ble aldri helt fortrolig med autofokusen på min gamle Canon 450D, så når A65-kit'et kom på januartilbud for 2000,- mindre enn normalt, klasket jeg til! Jeg fikk solgt 450D'en + ultravidvinkelzoomen for 3500,-. Og som vanlig når man kjøper kamera på Japanphoto får man med et CeWe gavekort på 350,-. Dermed var ikke differansen så avskrekkende!

En liten oppgradering av objektivet måtte til, men selger kit-objektivet så da får jeg nok igjen det - host - meste...

Jeg må si at en ny verden åpnet seg med dette apparatet/objektivet - det er helt spinnvilt! Nå er det morsomt å ta bilder igjen!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt videre arbeider!

Jepp. Har fått mitt mer og mer formidable akterspeil i gir og kommet meg igang med kinoen igjen på ordentlig.

Første post på ToDo-listen var å kappe og gjøre ferdig alle alu-listene. Her i full gang med å ødelegge det siste som er igjen av tenner på 707'en:

-p1040029-jpg
    (den proffe arbeidsbenken er det gamle stuebordet vårt...)

Den begynner å bli skikkelig slitsom å arbeide med nå, men jeg får meg ikke til å sende bladet til sliping før jeg er ferdig med å sage i metall med det...

Under ser vi et ferdig eksemplar av gjerdesaget alu-list-rektangel som da skjuler overgangen mellom spot-plate og kassen rundt:
    -dsc00067-jpg

Saga hadde en ordentlig lei tendens til å "nappe til seg" emnet når man sagde i vinkel. Før jeg fant ut at jeg måtte ty til tvinger for å holde lista fast, ble det noen små uheldigheter som markert med rødt over (jeg tror jeg kan klare å venne med til det...).

Så over til noe som er veldig vanskelig å forklare, men for å få listene til å ligge rett i noen områder hvor de gikk over en "kløft" og ikke fikk "tak" på andre siden (det nederste bildet i denne posten viser en slik list, uten at dere blir noe klokere angående problemstillingen av den grunn...).

Uansett, jeg har forsøkt å illustrere problemet under:
    -list-png

Påliming av fyrstikkbiter regnet jeg med ville gjøre susen (som vist over). Her et litt høpløst bilde av listen i profil, men en slik liten fyrstikk-bit mer eller mindre synlig:

-dsc00060-jpg

Jeg glemte å nevne at disse to alu-rektanglene ble limt før de ble skrudd opp for å beholde det lille de hadde av matching i hjørnene. Hadde egentlig kjøpt en lovende utseende dobbeltsprøye med Loctite metallim på Clasærn, men da jeg skulle klemme ut skiten, viste det seg at innholdet i den ene sprøyta hadde tørket (selv om det ar to-komponent).

KNURR...

Tilbake til Clasærn og klage. Jeg ba fyren om å åpne pakningen å prøve den jeg fikk denne gangen for "det kan jo være et dårlig parti og jeg gidder ikke å dra hit enda en gang hvis denne viser seg å være dårlig". Men neeeeei det var iiiiiikke noe vits i følge dusten bak skranken, for slikt skjer egentlig aaaaaaldrig.

Det er vel unødvendig å si at også denne sprøyten viste seg å være tørket når jeg vel var hjemme igjen

GAAAHHH!

Så da var det tilbake til Clasærn igjen. Det er morsomt å dra til Clasærn, men ikke morsomt... Denne gangen forlangte jeg at han skulle åpne en og en sprøyte til han fant en som ikke hadde tørket.

Og helt utrolig! Det som aldri skjedde hadde faktisk skjedd med alle de 8 sprøytene de hadde! Hva er oddsen for det da mann!

Vel, nok om det...

I mangel av metallim tager man det man haver - og i dette tilfellet er det lavviskositets-modellfly-lim med aktivator. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette aktivator greiene fungerer, men det gjør at lynlim ikke bruker 20 sekunder på å herde, men nærmere 0.2 sekunder...

Slik ser en aktivator ut:
    -dsc00061-jpg

Uansett, de små fyrstikkbitene skulle jo ikke utsettes for noen belastning, så dette var kakestykek å sette fast. Her er alulisten montert i "djevelens hjørne":

-dsc00066-jpg

Dette er den nest verste listen å få til. Det finnes nemlig et enda et verre hjørne. Et hjørne hvis navn ikke bør nevnes, men jeg gjør det likevel: "Trond Giske-hjørnet".

Men jeg er også 50% ferdig med dette hjørnet og det gjenstår bare en ca 10 cm lang alu-bit i hele kinoen!

Kanskje. Kanskje jeg tar et bilde av hjørnet-hvis-navn-ikke-bør-nevnes når jeg blir ferdig med det.

---

Men fra spøk til videre. Neste poster på programmet er ting som:

- Flytting av tverrstag i frontvegg (kommer rett foran elementene på T6'ene)
    - Lage frontvegg-rammer
    - Lage lerret

Jeg kommer i første omgang ikke til å lage de fancy smancy førsterefleksjons-veggene, men få ting opp å gå. Vi får vente med det aller mest tullete til V1.1 av kinoen...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se deg tilbake i godt gammeldags driv igjen, Rune. Det gjenstående på to-do-listen er jo absolutt overkommelig.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Godt å se deg tilbake i godt gammeldags driv igjen, Rune. Det gjenstående på to-do-listen er jo absolutt overkommelig.
    Hehe - det var jo ikke HELE todo-listen da, men ja, det er ikke en håpløs oppgave om man setter av tiden til det.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott dokumentasjon og bygging hittil, Rune.

Har ikke skrevet her før, men har fullt med med argusøyne for å lære/bli inspirert.

Morsomt å se at du er i gang igjen, sikkert full av inspirasjon etter det lille avbrekket. Har ventet på å se hvordan du løste dette med alulistene.

Kombinasjonen humor, flotte tegninger, masse bilder og en fantastisk kino er veldig morsomt å følge, selv om tråden er relativt lang :-? .

mvh
    Delthral
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinter'n blir ikke helt den samme uten. Godt å se at du er i gang igjen! Jeg nører et håp om at det snurres film før sommeren

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktivitet i kinoen liker vi! 8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt kamera forresten :-D
    Hvilke typer linser (objektiverer) har du til det?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah! Dette var godt å se! :-D
    Du har vært savnet RuneW.
    Og det er så digg å se på bildene av lister og gjæring, da blir rommet så utrolig mye helere, penere og ser SÅ mye mer ferdig ut.
    Keep on the good work (som sjefen sier).

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med slik listing er at ingen kommer noen gang til å merke at det er litt små feil, men du kommer alltid til å vite at det ikke er heilt 100 %. Slik er ihvertfall eg... og tipper på at du har også litt av den tendensen...:-D

Men stå på! liker veldig godt resultatet som kommer synkende inn her, kvalitet... HANDMADE IN NORWAY stamped... ;D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Problemet med slik listing er at ingen kommer noen gang til å merke at det er litt små feil, men du kommer alltid til å vite at det ikke er heilt 100 %. Slik er ihvertfall eg... og tipper på at du har også litt av den tendensen...:-D
    Heh - ja, "litt"...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Gratulerer med nytt kamera forresten :-D
    Hvilke typer linser (objektiverer) har du til det?
    Det som sitter på på bildet over (16-50mm F2.8 DT SSM) og kit-objektivet (som aldri kommer til å bli satt på kameraet og som jeg prøver å bli kvitt...).

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm er det Fredag idag??

Stian

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    hmm er det Fredag idag??

Stian
    +1

Har sluppet unna noen fredager nå Rune så håper det kommer en god en :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det som sitter på på bildet over (16-50mm F2.8 DT SSM) og kit-objektivet (som aldri kommer til å bli satt på kameraet og som jeg prøver å bli kvitt...).
    Du kan få 500 i innbytte på noen objektiver her
    Fotovideo

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du kan få 500 i innbytte på noen objektiver her
    Fotovideo
    Tror du har en feil i linken din...

Side 521 av 587 FørsteFørste ... 21 381 391 401 411 421 431 441 451 461 471 481 491 501 511 517 518 519 520 521 522 523 524 525 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •