RuneW: Byggetråd - Status: Lavfrekvent støy i OpenElec-menyene - Side 519

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  11
Side 519 av 587 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste
Viser resultater 10,361 til 10,380 av 11737
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Åh? Sånn at du kan få ordnet med tollen selv på grensen med en gang mener du?
    Hehe - vet ikke helt hva du antyder, men poenget er at det ikke blir noe toll. Det er 100% lovlig å ta med seg varer for 3000/6000(*) NOK fra Sverige og inn til Norge - tollfritt. Men blir det sendt med post over grensen, er alt over 200 NOK tollpliktig.

Så får vi se hvor mye de evt skal ha for et halvt sett med T6... Blir det over 3000 NOK, er det jo ikke like aktuelt.

---

Jeg har handlet mye fra EU-landene og sendt det til Strömstad (ingen toll innen EU-landene) og hentet det der. Dette er da praktisk å gjøre for varer til under 3000 og som det er knotete å få trukket lokal mva fra. Skal faktisk hente en pakke i dag med X-Comfort-deler (halv pris i forhold til i Norge).

Altså: Ikke noe snusk eller engang gråsone. Dette er 100% lovlig.

(*) Grensen er 6000 hvis du har overnattet i Sverige

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Trolig lettere å selge en frontrekke med en "ekte" senter på et senere tidspunkt også. Just my 2 cents.
    Absolutt et poeng. Dette blir neppe endestasjonen når det gjelder frontrekke, for å si det sånn - og da har annenhåndsverdi absolutt en del å si. Derfor kommer jeg i alle fall aldri i livet til å gi noe i nærheten av nypris for en T6.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul

Heisann!

Ønsker alle som vanker her inne en hjertelig god jul!

Året som har gått har dessverre ikke blitt det helt store kino-året for min egen del. Derfor har heller ikke aktiviteten min på AVForum vært den helt store. Døgnet har bare 24 timer og uka bare 7 dager. Dessverre/heldigvis (stryk det som ikke passer) består livet mitt masse annet enn kinobygging.

I år (i alle fall siste halvdelen) ble dermed kinobyggingen bortprioritert til fordel for alle de andre tingene jeg føler at jeg måtte vie min tid til. I første rekke var dette altså i år De som har fulgt med litt i byggingen min forstod nok tidlig at bygging av spesialtilpasset garasje med isolert verksted ikke var gjort i en fei... Jeg antydet vel også dette tidlig i vår her på forumet.

Som med alle mine andre mer eller mindre vellykkede prosjekter, skulle det vise seg at dette ble mye mer tidkrevende enn jeg kunne ane. Helt fra søknads-h**** var det problemer og så var det selvsagt denne feilstøpingen osv. Og så måtte hele gårdsplassen heves/planeres og da måtte jeg lage ny støtte mur. Og da måtte jo selvsagt den gamle tas ned. HELT ned.

Ja, dette ble til slutt min nye kino. I den forstand at det ble "du er jo alltid ute i den garasjen" istedenfor "du er jo alltid nede i den kinoen"...

Når man bruker alt som er av den lille fritiden man har til garasjeprosjektet - og det i utgangspunktet går på stumpene - ja, da lar man rett og slett kino-opplegget ligge. Jeg kan forresten skylde på kjærringa, men lets face it, jeg hadde uansett ikke hatt krefter til å gjøre en halv dritt nede i kjelleren etter å ha brukt det siste av saft med andre prosjekter...

Men nå er det i alle fall gjort. Nå står den der og jeg har isolert og tettet ferdig verksted-biten og oljeovn er på plass. Nå kan kulda bare komme. Maling og høytrykksspyler skal nå (i teorien) være trygge og jeg kan senke skuldrene.

Skrot og rot i garasjedelen er enten kjørt på fyllinga eller stablet opp på hemsen over verksted-delen. Begge bilene har god plass og for første gang på 8 år kan vi velte oss i den luksusen det er å slippe å skrape biler på morgenen før jobb. Dette er noe vi har sett fram til lenge og som har vært en umulighet før, med knapt nok en garasje.

Ja for den gamle garasjen var enkel og liten. Her er skjønnheten:

-garasje-gammel-jpg

Dråpen som fikk garasjebegeret til å flyte over var da naboen bygde ny garasje og vi plutselig hadde gått fra å være på en komfortabel annenplass i gatas-styggeste-garasje-konkurransen til en solid førsteplass. Dette pluss at garasjen var i ferd med å bli ubrukelig, gjorde at NOE måtte gjøres. Hvorfor hadde garasjen blitt ubrukelig? Jo, selve garasjen stod som en påle (noe vi merket da vi forsøkte å rive den), men grunnen foran sank mer og mer og til slutt var det nesten ikke mulig å komme seg inn i garasjen uten å skrape nedi med ett eller annet midt under bilen (typisk eksosanlegg). Det er mulig å se den berømte knekken på bildet under vil jeg tro:

-garasje-gammel-2-jpg

Kjærringa kjører den lengste bilen og den var det i alle fall HELT umulig å få inn.

Vel, etter måneder med stress og jobbing og flytting av innkjøringen 10 meter nordover, er den ny garasjen på plass:

-ny-garasje-jpg

Hvis dere bruker litt fantasi og ser forbi det trøstesløse sludd og søle-være og later som om ikke det gamle, morkne postkassestativet står der (ingenting er så evigvarende som midlertidige løsninger), så kan det faktisk se ganske ok ut. Selv støttemuren (som ser helt elendig ut på bildet) ser faktisk fin ut i virkeligheten - tro det eller la det være.

Spesialtilpasningen av garasjen kan dere skimte mot huset, der sen smyger seg rundt. Det betød ombygging av takstoler og et slags undertak (som jeg har tenkt å felle inn led downlights i når elektrikeren finner det for godt å komme (bestile ham i august, så jeg håper han kommer i løpet av 2012...)).

Nå skal jeg BARE slappe av i romjulen og håper jeg kan starte på mer AV-relaterte prosjekter over nyttår.

Uansett:

GOD JUL fra snila i Særp!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul Rune!
    Julestemningen har inntatt hjemme mitt også :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul Rune! En liten "julegave" fra meg, kan hende jeg vet om en løsning ang. PSB og senter hos deg. Skal ta kontakt med deg i romjulen og lufte det for deg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    God Jul Rune! En liten "julegave" fra meg, kan hende jeg vet om en løsning ang. PSB og senter hos deg. Skal ta kontakt med deg i romjulen og lufte det for deg.
    Ja! Alltid hyggelig å høre fra deg - julegave eller ikke :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig god jul og gratulerer med en flott garasje

Kjenner meg til de grader igjen i mange av beskrivelsene dine. Spesielt evigvarende midlertidige løsninger :-? Lykke til med neste år.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye garasjen ble veldig flott, så nå vil jeg tro at du ligger på øvre halvdel i "garasjekrigen" ?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul, og gratulerer med kjempefin ny garasje og gårdsplass! Tenker du er rimelig fornøyd med å slippe skraping av biler på morgenen.
    Håper vi kan se frem til litt kinobygging igjen etterhvert utpå nyåret...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med kjempe flott garasje og en flott støtte mur... Er helt genialt konsept disse stenene du bruker der.
    Han flott rom jul og et godt nytt AV år...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er som en god tvserie den, Rune. Vi gleder oss til neste sesong! Gratulerer med flott garasje, og riktig god jul!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julegaveorgien er over for denne gang og på en soleklar førsteplass kom et par slike:

(klikk på bildet)

Vel, egentlig to par slike, men sånn går det når man har dårlig fantasi når man skriver ønskelister. Å måtte bytte det ene settet med en tilgodelapp på Clasærn er imidlertid verdens minste problem

Radioen på disse er overraskende god og for en DIY'er som meg, blir det en ren glede å baske ute i verkstedet med disse på skallen.

Så til det jeg egentlig skal skrive om.

Disse har også en minijack-inngang, slik at man kan kjøre musikk fra mobil/etc. Vel og bra, men enda bedre hadde det vært om man kunne gjøre dette trådløst via BT (det er ikke helt bra å ha en ledning slengende når man jobber med diverse roterende verktøy. Og ikke er det bra for mobilen heller, å ha napping i ledningen hele tiden).

Det bare finnes dingser som muliggjør dette. For eksempel gjør denne noe lignende:

(klikk på bildet)

Problemet, slik jeg ser det, etter en liten runde research, er at disse har en tendens til å være litt store, men enda verre: Bare støtte lavnivå (line) utgang. Linjenivå vil jeg tro blir lite spennede - spesielt med disse tungdrevne (måtte ha mobilen på max) for å få noe særlig futt i lyden.

Så: Er det noen som vet om en tilsvarende gadget som støtte "hodetelefon-nivå" på utgangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet enn at jeg vet at Peltor har ferdige klokker med radio, bluetooth og mp3-spiller innebygd..
    Her er en uten mp3-spiller
    http://peltorcomms.3m.com/World/Prod...Product_Id=288

Jeg klarte ikke å finne en med mp3 og bt, men jeg vet det skal finnes, for jeg har sett en bonde som hadde en slik.. Men mulig at det ikke var Peltor, men jeg syntes de så ut som Peltor..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Ikke annet enn at jeg vet at Peltor har ferdige klokker med radio, bluetooth og mp3-spiller innebygd..
    Joda, det er i og for seg flott, men det hjelper meg ikke så mye, dessverre. Ser ikke ut til at Clasærn fører disse heller. Ellers kunne jeg muligens ha byttet begge i en et slikt sett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongegave de der..fikk de jeg også God jul forresten og gratulerer med flott gjennomført garasjeprosjekt!

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Würth Norge AS - Verktøy for fagfolk! men usikker på pris..
    Würth Wireless World er løsningen. I ett og samme hørselsvern har du trådløs mobiltelefoni via Bluetooth, stereo FM-radio og Aux-inngang for CD- eller MP3-spiller.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slike peltor på jobb vi også, med det er trådløs radio som er gått ut av produksjon, noe jeg skjønner godt, er ganske følsom på støy og mye feil og problemer på de.

eller har vi ogå en type som man kan komunisere flere igjenom med mic, disse har også bluetooth og støy dempefunksjon,,

Hadde vært morro om du tok disse til nye høyder og byttet høyttalerne inni, større forsterker, og mp3 evt bedre demping. Tenker på det hver gang jeg har de på at det hadde vært kult og gjort de om til noe bedre, for det skal ikke mye til.

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fm transmitter vel vel ikke lage noe god lyd heller i forhold til overføring via bluetooth

MPX.no - Griffin iTrip

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Fm transmitter vel vel ikke lage noe god lyd heller i forhold til overføring via bluetooth

MPX.no - Griffin iTrip
    FM-transmitter kan sikkert være ok det... Akkurat denne er for iPhone og ikke interessant for meg, men prinsippet er faktisk ganske interessant. Kanskje det er veien å gå for meg, gitt!

Takk for tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt hvordan ledningen skal være i veien? =)

Plasser ledningen under t-skjorten, og rett til kilden i lomma?
    Da er det fint lite som kan gå galt.

Har selv gjort det på denne måten i jobbsammenheng, der det fort blir brukt en god del verktøy. Og ennå ikke hatt noe problem med det =)

Side 519 av 587 FørsteFørste ... 19 379 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 515 516 517 518 519 520 521 522 523 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •